لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/08

طراحی لوگو حقوقی

طراحی لوگو حقوقی مخصوص افرادی است که در حرفه حقوق به عنوان وکیل، قاضی، مشاور حقوقی و مشاغل دیگر در این حوزه فعالیت دارند. رشته حقوق از آن جهت پرطرفدار است که ماهیت آن به مسائلی همچون استدلال و منطق و همچنین درک قوانین و مقرراتی که وضع شده ، اشاره دارد.
افرادی که در این حوزه فعالیت دارند مانند وکلا یا دفاتر حقوقی باید یک نمونه لوگو شخصی داشته باشند که مختص آن ها باشد. لوگویی که قرار است بیانگر خدمات آن ها باشد و می بایست در خور و مناسب با شغل فعالان در این حوزه باشد و متناسب با سلیقه مراجعین آن ها طراحی شود.
لوگوها در واقع همان تصاویر و اشکال گرافیکی مفهومی به همراه ترکیبی از متون و طرح هایی است که برای معرفی یک برند خاص استفاده می شوند. هر کسب و کاری در هر زمینه ای می تواند برای معرفی و شناساندن خود و همچنین خدمات و محصولاتی که ارائه میدهد، از انواع لوگو استفاده کند. از جمله:

• لوگو تصویری
• لوگو نوشتاری
• لوگو ترکیبی

گفتنی است که حرفه حقوق در خصوص خدمت به مردم است و اکثر افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، لوگو مخصوص به خود را به گونه ای می پسندند که آن ها و شغل شان را حرفه ای و محافظه کار نشان دهد.
لوگوهایی که برای افراد حقوقی طراحی می شود، صرفا نباید شامل متون باشد چرا که در لوگو این افراد، رنگ ها و تصاویر نیز اهمیت بسزایی در نمایش حرفه ای بودن آن ها دارد.
استفاده از ترکیب رنگ مناسب در تصاویر لوگو و همچنین متن مناسب، یک مکمل خوب برای طراحی لوگو حقوقی است. لوگو حقوقی می بایستی دارای طرحی باشد که حس اعتماد و اطمینان را به فرد القاء کند و معنا و مفهوم حمایت کردن، قانونمند بودن و حرفه ای بودن را منتقل کند.
در ادامه به این مطلب که در طراحی لوگو حقوقی به چه مواردی باید توجه شود، پرداخته ایم.

نکات کلیدی و مهم که در طراحی لوگو حقوقی باید رعایت شود:

تصویر طراحی لوگو حقوقی

به کار بردن تصاویری که مرتبط با عدالت و برابری است مثل

• چکش و ترازو،
• خوشه گندم
• یا کتاب.

درست است که این اشکال از جمله اشکال تکراری برای این حرفه است اما با کمی ابتکار و خلاقیت می شود از آن ها طرح زیبا و مدرنی را پدید آورد که تاثیر زیادی بر بیننده می گذارد.
برای اینکه با کاربرد این آرم ها در طراحی لوگو حقوقی بیشتر آشنا شوید بهتر است چند نمونه لوگو حقوقی را در سایت زیر ببینید:

دانلود نمونه طراحی لوگو حقوقی

فونت طراحی لوگو حقوقی

از قسمت های مهم لوگو به خصوص لوگو نوشتاری، متن یا تایپوگرافی آن است. استفاده از برخی فونت ها و رنگ ها برای متون می تواند احساساتی همچون برابری، اعتماد، قانون مندی و ... را انتقال دهد پس بهتر است در انتخاب رنگ و فونت لوگو حقوقی حساسیت به خرج دهید.

هماهنگ بودن عناصر لوگو حقوقی

سعی کنید طرح لوگو حقوقی را به گونه پیاده سازی کنید که خسته کننده نباشد که برای این کار نیاز است هم از اسامی کمتری در طراحی لوگو استفاده کنید و هم از آیکن های مرتبط با حوزه حقوق و با معنای مرتبط، به کار گیرید.

رنگ طراحی لوگو حقوقی

حوزه حقوق دارای زیر مجموعه های مختلفی است از جمله حقوق خانواده و حقوق کیفری و جرائم، قضاوت و غیره. بنابراین، برای طراحی لوگو حقوقی نیاز است که از رنگ های مرتبط با هر کدام از آن ها استفاده شود. برای مثال در زمینه حقوق خانواده می توان از رنگ هایی مثل سبز و سفید استفاده کرد که نشان از حریم خانواده است.

طراحی لوگو حقوقی با توجه به استراتژی های تبلیغاتی

یکی از لوگوهای حقوقی متعلق به وکلا می باشد. این افراد بسته به حرفه و شغل خود باید از لوگوهای خاص و با مفهومی استفاده کنند چرا که از جمله بخش های مهم و اساسی شغل هر فرد صرفنظر از زمینه فعالیت او، تبلیغات است. با کمک تبلیغات می توان هر چه بهتر و با کیفیت تر به معرفی محصولات و خدماتی که ارائه داده می شود، پرداخت.
تبلیغات شما با هر روشی که باشد منجر به افزایش مراجعه کنندگان شما و در صورت داشتن یک وب سایت شخصی، منجر به افزایش بازدیدکنندگان شما می شود. از طرف دیگر طراحی لوگو حقوقی است که مشخص می کند چرا افراد باید از بین وکلای مختلف، شما را انتخاب کنند.
شما باید لوگویی طراحی کنید که بتوانید در پلتفرم های مختلف مثل کارت ویزیت یا صفحات اجتماعی مخاطبین را جذب کنید و به آنها نشان دهید که در صورت تمایل به همکاری با شما، از طریق چه راه هایی و با چه شماره تماس هایی می توانند با شما ارتباط برقرار کنند.
شما با طراحی یک لوگو حقوقی حرفه ای و استفاده از آن در تبلیغاتتان می توانید تک تک مشتریانتان را به راحتی در نقاط مختلف پیدا کرده و آن ها را جذب کنید.
لوگو شخصی از جمله ابزارهای تبلیغاتی مناسب برای تمام فعالیت ها در تمامی زمینه هاست. نکته مهم در مورد طراحی لوگوها این است که شما بتوانید به بهترین نحو خدمات ارائه شده خودتان را به صورت مختصر و حرفه ای به دیگران معرفی کنید.
لوگوها از آن دسته ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی است که تاثیرات بسزایی در شناخت افراد نسبت به برندی است که قرار است کاری را به او بسپارد و یا از محصولات آن خریداری کند.

 

طراحی لوگو حقوقی

 

طراحی لوگو حقوقی برای چه مشاغلی مناسب است؟

مشاغلی که در زمینه حقوقی فعالیت دارند به وکلا و حقوق دانان ختم نمی شود و افراد دیگر در این زمینه در حال فعالیت هستند همانند:

• کارشناس حقوق قضایی
• قاضی مراجع اداری
• داور حل اختلاف
• قاضی
• دستیار حقوقی
• منشی دادگاه
• کارشناس رسمی دادگاه

طراحی لوگو حقوقی برای وکلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وکلا از جمله افرادی هستند که برای فعالیت خود حتما به یک نمونه لوگو مختص خود نیاز دارند. طرح روی لوگو بسته به شخص سفارش دهنده می باشد اما اغلب پیشنهاد می شود برای طرح لوگو مختص وکلا از طراحی های حرفه ای و کلاسیک استفاده شود.
همچنین در این نوع لوگوها از رنگ های تیره بیشتر به کار گرفته شود چرا که نشانی از قدرت است. همچنین در کنار رنگ های تیره می شود از برخی رنگ های روشن به دلیل جذابیت ویژه ای که برای مخاطبان دارد نیز می توان استفاده کرد.
امروزه نیز به وکلا پیشنهاد می شود در طراحی لوگو خود از رنگ هایی که نشان قدرت هستند نظیر رنگ قرمز و یا از دیگر رنگ هایی که منجر به افزایش تاثیرگذاری در بیننده می شود، همانند رنگ مشکی استفاده کنند.
همچنین استفاده حرفه ای از یک المان معرف حرفه شما باعث می شود تا بیننده در وحله اول با زمینه فعالیت شما آشنایی نسبی را پیدا کند.
گام بعدی در طراحی لوگو حقوقی برای وکلا، انتخاب یک متن تاثیرگذار است. متنی کوتاه و مختصر اما دارای معانی و مفهومی عمیق که ممکن است در حد دو یا سه کلمه باشد اما تاثیری فراتر از آن را بر بیننده لوگو خواهد گذاشت.

ویژگی های طراحی لوگو حقوقی

به طور کلی تمامی لوگوها در هر زمینه ای که هستند بایستی دارای یک سری ویژگی ها باشند که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

تمایز در طراحی لوگو

تنها موردی که می تواند بر زیبایی یک لوگو برتری داشته باشد مسئله تمایز است. برای مثال اگر به لوگو برند اپل توجه کرده باشید این لوگو در گذشته دارای شش رنگ متفاوت بوده است در حالی که امروزه به رنگ سفید شناخته می شود و این مورد بیان گر این مسئله است با این که نماد قبلی این برند زیباتر بود اما امروزه نمادهای رنگارنگ شکست خواهند خورد.

سادگی در ظاهر لوگو

مغز انسان ها به طور ذاتی از شلوغی بیزار است و برای همین است که می گویند طرح های ساده لوگوها توسط مغز بسیار بهتر آنالیز و تجزیه و تحلیل می شوند. اگر می خواهید یک لوگو با مفهوم و در عین حال قابل هضم داشته باشید بهتر است در طراحی آن از اشکال ساده هندسی همچون مثلث، دایره و ... استفاده شود. لوگوی ساده مرسدس بنز نیز بیان گر این موضوع می باشد.

خلاق بودن طرح لوگو

وجود یک پشتوانه با مفهوم و قدرتمند و تفکرانه در پشت یک لوگو است که به آن معنا و مفهوم عمیق می بخشد. ایده تصویری یک لوگو می بایست حتما با ایده کلامی آن مرتبط باشد برای مثال می شود ایده ایده سه ستاره مرسدس بنز را نام برد.

ساختار افقی در طراحی لوگو

از جهت گفته می شود که تصاویر لوگوها به صورت افقی طراحی شوند چرا که دو چشم انسان به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته است و این است که تصاویر افقی را بهتر می بیند و در نظر زیباتر جلوه می کنند.

تک رنگ بودن لوگو

لوگو یا نشان‌واره ای که در آن چند رنگ به کار رفته است خیلی سخت تر از نمادی است که در آن تنها یک رنگ به کار رفته است. همچنین افراد لوگوهایی که در آن ها یک رنگ به کار رفته است را راحت تر به خاطر می سپارند. اگر قرار باشد برای شما یک نمونه موفق از لوگوهای تک رنگی را در مقابل لوگوهای چند رنگی نام ببریم باید بگوییم که لوگو تک رنگ و قرمز رنگ کوکاکولا در مقابل لوگو آبی و قرمز پپسی موفقیت بیشتر و طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است.

انواع لوگو حقوقی

طراحی لوگو حقوقی تصویری:

استفاده از یک تصویر زیبا در لوگو می تواند آن را تا ابد در ذهن بیننده ثبت کند. تصاویر در لوگوها دارای اولویت بیشتری نسبت به متن آن است و هستند برندهایی که یک تصویر بسیار ساده اما پرمحتوا را برای طراحی لوگو خود به کار گرفته اند. در آخر این که با تمام تعاریف ذکر شده باید بدانید این شما هستید که به لوگو خود معنا و مفهوم می بخشید و نه لوگو به کسب و کار شما

طراحی لوگو حقوقی نوشتاری:

شما می توانید به جای استفاده از یک تصویر گرافیکی در لوگو، از یک متن کوتاه و تاثیرگذار استفاده کنید. مانند شرکت هایی از جمله یاهو که از نام خود به عنوان لوگو استفاده کرده است. در واقع این نوع لوگوهای کم گرافیک نیز دارای سادگی خاصی هستند که در ذهن ها راحت تر باقی می مانند. زمانی که شما مایل هستید نام برندتان در ذهن ها باقی بماند بهتر است از نام آن به عنوان لوگو نیز استفاده کنید و این کار باعث تبلیغ هر چه بهتر برندتان خواهد شد.

طراحی مونوگرام لوگو حقوقی:

علاوه بر تصاویر گرافیکی و متن ها، شما نیز می توانید از نمادها در طراحی لوگو خود استفاده کنید به این صورت که یا از حرف اول برندتان به کار گیرید و یا از ترکیب چندین حرف در کنار یکدیگر استفاده کنید. معمولا این روش زمانی به کار می رود که افراد مایل هستند از نام برندشان در طراحی لوگو استفاده کنند اما به این خاطر که نام برند طولانی است از حرف اول آن استفاده می کنند و یا از تر کیب چند حرف آن در کنار هم استفاده می کنند.

طراحی لوگو حقوقی ترکیبی:

یک راه دیگر برای طراحی لوگوها استفاده از هر متن و تصویر است. زمانی می توان از این طرح استفاده کرد که متن یا تصویر گرافیکی به تنهایی معرف برند شما نیست و هر دو آن ها در کنار یکدیگر است که یک معنا و مفهوم واحد را به بیننده القاء می کند همانند برند آمازون که در لوگو خود از متن و تصویر استفاده کرده است.

جذاب ترین و زیباترین انواع لوگو حقوقی

1: لوگو شرکت TE

این لوگو حقوقی شرکت TE می باشد که از شکل هندسی مثلث در آن به کار رفته است و به صورت هوشمندانه ای حرف E در طراحی آن استفاده شده است.

 

طراحی لوگو حقوقی


2: لوگو شرکت هکر:

لوگو طراحی شده برای این شرکت حقوقی به صورت تمیز و بسیار حرفه ای اسست. رنگ آمیزی زیبا آبی رنگ به همراه پس زمینه سفید و همچنین استفاده از نماد عدالت در این لوگو زیبایی آن را دو چندان کرده است.

 

طراحی لوگو حقوقی


3: لوگو شرکت :JACOB

لوگو استفاده شده برای این موسسه حقوقی شامل ساقه گیاه به همراه برگ های سبز رنگ آن است که حس موفقیت را به بیننده القاء می کند.

 

طراحی لوگو حقوقی


جمع بندی

برای طراحی لوگو حقوقی هیچ قاعده خاصی در نظر گرفته نشده و افراد می توانند با توجه به سلیقه خود از انواع و اقسام مدل ها اعم از نماد، عکس، متن و یا ترکیبی این عناصر برای طراحی لوگو حقوقی استفاده کنند.
البته با توجه به اینکه طراحی لوگو حقوقی مختص افرادی است که شغلشان با عدالت و حقوق انسان ها سر و کار دارد بنابراین، بهتر است از نمادها و رنگ های مناسب در طراحی لوگو خود استفاده کنند.
معمولا طراحان لوگو حرفه ای برای طراحی لوگو حقوقی از رنگ های جدی و نمادها و اشکالی همچون ترازو، فرشته، کتاب، خوشه گندم و هر آن چه معنی عدالت را در خود گنجانده است، استفاده می کنند.