لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/01/07

همه چیز درباره طراحی لوگو شنل Chanel

همه چیز درباره طراحی لوگو شنل Chanel

طراحی لوگو شنل تقریباً یک قرن است که بدون تغییر باقی مانده است. این برند پس از تحول در طراحی لباس و لوازم آرایشی، هویتی به همان اندازه انقلابی ایجاد کرده است. شیک بودن و زیبایی، ویژگی انکار ناپذیر لوگوی آنها است که قطعا نمایانگر محصولات شیک و باکلاسی است که این برند مشهور برای مشتریان خاص خود تولید می‌کند.

همه چیز درباره طراحی لوگو شنل Chanel

شنل چیست؟

شانل یک مزون فرانسوی است که در زمینه طراحی و تولید لباس، عطر و کالاهای لوکس فعالیت دارد. محصولات این برند توسط افراد سطح بالای جامعه استفاده می‌شود و در یکی از مراکز مد جهان یعنی پاریس واقع شده است. این برند در سال 1909 شروع به کار کرد و توسط طراح مد معروف - کوکو شانل افتتاح شد که به نام او نامگذاری شده است. او مدهای معمول را متحول کرد و استانداردهای جدیدی را برای مد و زیبایی ارائه کرد.
لوگوی شنل از همان ابتدا بسیار ساده شیک بود و تاکنون تغییر نکرده است. این لوگو تقریباً یک قرن است که آرم تجاری برند محبوب کوکو شانل است و شخصا توسط کوکو شانل طراحی شد. لوگوی کمی تغییر یافته در سال 1925 معرفی شد و از آن زمان تاکنون به عنوان مارک تمام محصولات به کار می‌رود. این لوگو برای اولین بار روی بسته بندی عطر معروف Chanel No.5 دیده شد.
در تمام این مدت، طراح مد در مورد اینکه چطور توانست چنین لوگوی حرفه ای طراحی کند، صحبتی نکرده و معنای آن را نگفته است. به همین دلیل، بحث‌های زیادی در مورد این موضوع وجود دارد.
در نهایت کارشناسان به این نتیجه رسیدند که این لوگو نشان‌دهنده دو حرف قرینه «C» است. این حروف مخفف نام و نام خانوادگی موسس معروف ترین مزون دنیا است. این برداشت قابل قبول ترین توضیح برای طراحی لوگو شنل است، البته چندین برداشت دیگر نیز وجود دارد.
موسس این مزون مشهور جهان هیچ توضیحی در مورد نماد انتخابی خود بیان نکرده است. بنابراین، اعتقاد بر این است که نشان دهنده نام و نام خانوادگی او (کوکو شانل) است که از دو حرف بزرگ برای طراحی آن استفاده شده است. آنها یکدیگر را قطع می‌کنند و در جهت مخالف هم قرار گرفته اند به طوریکه یک بیضی عمودی با انتهای نوک تیز در مرکز را تشکیل می‌دهند.

فونت و رنگ لوگوی شنل

همه چیز درباره طراحی لوگو شنل Chanel

دو حرف "C" که در لوگوی شنل دیده می‌شود کاملا یکسان و متقاطع هستند، اگرچه در جهت مخالف هم قرار گرفته اند.
حروف لوگوی چنل با فونت کلاسیک sans-serif نوشته شده اند. زیر این دو حرف، نام کامل کوکو شنل آمده است که با همان فونت حروف بالایی نوشته شده است. سبک لوگو شانل نیز مینیمالیسم و مختصر است.
رنگ بندی لوگو شنل ترکیبی از سیاه و سفید است که نمادی از لوکس بودن و تاحدودی خاص بودن است. فونت و رنگ لوگو شنل می‌تواند پیام عالی، شیک و ظرافت را منتقل کند.
رنگ تیره بر کل لوگو غالب است. بنابراین، لوگو اغلب به صورت تک رنگ، بدون رنگ های اضافی و روشن استفاده می‌شود.

همه چیز درباره طراحی لوگو شنل Chanel

معنای دو حرف Cدر لوگو چنل چیست؟

لوگوی Chanel از دو حرف "CC"  استفاده می‌کند که هر حرف قرینه شده و در جهت مخالف چرخانده شده است.

مخفف نام و نام خانوادگی Coco Chanel

برداشت رایج این است که این ساختار به این دلیل انتخاب شد که مخفف نام و نام خانوادگی صاحب خانه مد فرانسوی - معروف Coco Chanel - را به خوبی منعکس می‌کند. برداشت های دیگری نیز که درباره دلیل استفاده از دو حرف  C وجود دارد، همگی با شخص او مرتبط هستند.
البته علت اصلی انتخاب دو حرف C برای لوگو مبهم است زیرا چندین احتمال برای استفاده از دو  "C" متقاطع وجود دارد: 

نماد خوش شانسی

یکی از برداشت‌ها با تصویری از کار هنرمند روسی میخائیل وروبل مرتبط است. در اثر او در سال 1886، دو نعل اسب متقاطع به نشانه خوش شانسی نقاشی شده است.

حلقه ازدواج

از نظر برخی طراحان، لوگو شانل نشان دهنده حلقه های ازدواج است. واقعیت این است که کوکو به مدت ده سال با تاجر معروف آرتور کپل ملاقات می‌کرد که به او کمک کرد اولین بوتیک خود را در پاریس باز کند. به افتخار این رویداد، او نمادهای رمانتیک را در لوگو خود به کار برد و حروف اول دو نام - خود و معشوقش را به عنوان اساس طراحی لوگو شنل مورد استفاده قرار داد. همچنین، طراح مد به آنها شکل انگشتری مشخصی داد.

 

 

 

ویژگی های لوگو کوکو شنل

متن و بخش‌های گرافیکی لوگو از فونت یکسانی استفاده می‌کنند که از نوع Sans Serif ساده، سختگیرانه و مینیمالیستی است.
سبک لاکونیک نیز بر رنگ تأکید دارد: نسخه تک رنگ لوگو به صورت ترکیب کلاسیک سیاه (نماد‌ها) و سفید (پس زمینه) طراحی شده است.

ویژگی رنگ لوگو چنل

جنبه تک رنگ لوگوی کوکو شانل هم در طرح های اصلی و هم در طرح های معکوس قابل استفاده است. حروف سیاه و یک نشان پیچیده شده در فضای سفید نشان دهنده سادگی، ظرافت و قدرت است.
سیاه و سفید رنگ های خنثی با تفاوت های متضاد هستند اما به طور یکپارچه در کنار هم قرار می‌گیرند تا معنای قدرتمندی را تشکیل دهند. سیاه نشان دهنده رمز و راز، اقتدار و رسمی است. رنگ سفید نشان دهنده سادگی، فروتنی و کمال است.
هنگامی که این ویژگی‌ها با هم ترکیب شوند، ویژگی های مثبتی را تشکیل می‌دهند که برند شانل همیشه نشان داده است و در طول سال‌ها به آن ادامه می‌دهد.
در محصولات شانل، این نشان طلایی به عنوان نمادی از ثروت و زرق و برق، شانل ریشه های خود را به یاد می‌آورد و به زنان یادآوری می‌کند که رفاه بدون توجه به موانع قابل دستیابی است.

ویژگی حروف در لوگو کوکو شانل

دو حرف C درهم تنیده Chanel نقش مهمی در لوگو شنل ایفا می‌کنند، و زیر آن در یک متن بسیار کوچک‌تر، نام برند با حروف بزرگ پررنگ درج شده است.
Cها به رنگ طلایی روی محصولات او هستند و رنگی را ارائه می‌دهند که بلافاصله توجه‌ها را جلب می‌کند و در عین حال ظریف و پیچیده باقی می‌ماند. Cهای دوتایی کاملاً متقارن هستند که از لحاظ بصری کاملا جذاب است. همچنین این لوگو مقیاس پذیر است تا بدون در نظر گرفتن نوع و اندازه، روی محصولات مختلف نمایش داده شود.
از زمانی که لوگو شنل در سال 1925 طراحی شد، طرح آن اصلا تغییر نکرده است و همچنان طرحی جاودانه است که امروزه می‌بینید.
شکل بیضی که در لوگو وجود دارد از به هم پیوستن دو C تشکیل شده است. اگر یک نگاه انتقادی به این قسمت از لوگو بیندازیم، تصویر ظریفی که شبیه یک چشم است خود را نشان می‌دهد. چشم نماد دنیاگرایی است. می‌تواند نشان دهنده بینش، خرد، وجدان اخلاقی و نور باشد. هنگامی که شکل بیضی در هویت یک برند گنجانده می‌شود، نشان دهنده آگاهی و ابدیت است.

ویژگی های فونت لوگو شانل

فونت لوگو ساده و مینیمالیستی است که بازتابی از طرح هایی است که توسط Chanel ایجاد شده است. این فونت تقریباً بر روی هر محصولی که توسط مزون کوکو شنل تولید شود، نشان داده می‌شود.
فونت لوگو شنل به طور خاص برای همین برند سفارشی شده بود و به نام Couture شناخته می‌شود. فونت Chanel با تمام حروف بزرگ با خطوط پررنگ و تمیز تنظیم شده است که نماد دیگری از سادگی نام تجاری آن است. این فونت با حروف سنتی sans-serif نمایش داده می‌شود و به طور قابل توجهی به فونت هایی مانند RoundCut Bold، Double Porter 3 و ITC Blair's Pro Bold شبیه است – اما با تغییرات جزئی.
چیس باب فونت Couture را از دست خط شانل ایجاد کرد و بعداً حق چاپ آن را حفظ کرد که یک فونت تمیز، همه کاره، خوانا و مقیاس پذیر است که می‌تواند برای طراحی لوگوی فوق العاده موثر مورد استفاده قرار گیرد.

سبک لوگوی کوکو شانل

لوگوی کوکو شانل به طور کامل از دو بخش تشکیل شده است: یک لوگو تایپ و یک نشان. هر دو عنصر را می‌توان با هم یا جداگانه استفاده کرد، اما صرف نظر از این، آنها نشان هایی هستند که می‌توان فوراً آنها را به عنوان ویژگی برند شنل  تشخیص داد.
لوگوی نمادین شانل در ابتدا در زمان تاسیس مزون به عنوان بازتابی از اصول کوکو شانل، یعنی راحتی، ظرافت و خطوط تمیز ایجاد شد.
این نماد دارای Cهای درهم تنیده ای است که مخفف "Coco Chanel" می‌باشد در حالی که در یک قاب دایره ای نازک محصور شده است. همه عناصر با خطوط منظم، تمیز و متمایز کاملاً با هم متعادل هستند و حس هماهنگی و برتری را در سبک، شکل و فاصله آن القا می‌کنند.

لوگوی شانل چه زمانی طراحی شد؟

لوگوی شانل خیلی دیرتر از تاسیس مزون کوکو شانل طراحی شد. این آرم تجاری در سال 1925 معرفی شد و تاکنون به همان شکل اصلی خود استفاده شده است. طراح آن نیز خود کوکو شانل است.

آیا لوگوی کوکو شنل تا به حال تغییر کرده است؟

خیر، لوگوی شانل هرگز تغییر نکرده و بازطراحی نشده است. در سال 1925، گابریل بونهور شانل، که به نام کوکو شانل شناخته می‌شود، لوگوی قدرتمند خود را طراحی کرد که تا به امروز بدون تغییر باقی مانده است. لوگوی کوکو شانل در طراحی های او و تمام محصولات شانل دیده می‌شود. 
این لوگو که با افتخار روی کیف، کفش و جواهرات نمایش داده می‌شود، نمادی از برندسازی عالی کوکو شانل است.
طراحی لوگو شنل به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین لوگوها نه تنها در صنعت مد، بلکه در کل جهان، شناخته می‌شود که نمایانگر ظرافت و برتری بوده است - ویژگی های خود محصولات شنل از آن برداشت می‌شود.

معنی لوگوی کوکو شانل Coco Chanel

طراحی لوگوی شنل عامل مهمی برای موفقیت عظیم این برند در نظر گرفته می‌شود زیرا یکی از به یاد ماندنی ترین لوگوها در دنیای مد است. به عنوان یک طراح، شانل با طراحی های ساده اما تاثیرگذار به زنان شیک و باکلاس توجه می‌کرد.
لباس هایی که او طراحی کرد به تدریج جایگزین لباس های معمولی بیش از حد ساده و فشرده مد قرن نوزدهم برای زنان شد. این لوگو که ریشه در شیکی و سادگی دارد، همچنان هاله ای از تاریخ و میراث نمادین کوکو شنل را به نمایش می‌گذارد.
لوگوی شنل دارای دو C بهم پیوسته مشکی است که مخفف نام سازنده خود است. خود شانل این لوگو را طراحی کرد که حتی پس از مرگ ناگوارش در سال 1971 برای همیشه او را به این برند مرتبط می‌کند.

ایده طراحی لوگو کوکو چنل از کجا آمد؟

ایده ساخت لوگو شنل از یتیم خانه ای که شانل در آن بزرگ شد الهام گرفته شد. یک داستان محبوب نشان می‌دهد که Cهای به هم پیوسته لوگوی کوکو شانل از شیشه‌های رنگی در کلیسای کوچک اوبازین الهام گرفته شده است که دارای منحنی‌های درهم تنیده بود و همچنین یتیم‌خانه‌ای را که شانل نیمه دوم کودکی خود را در آن گذراند،  تداعی می‌کرد.
رنگ سیاه عنوان لوگو نشان دهنده پیچیدگی و ظرافتی است که شانل از آن دفاع می‌کند و زندگی خود را با آن می‌گذراند. علاوه بر این، سادگی لوگو به طرز ماهرانه‌ای به تجمل می‌افزاید و فلسفه شانل «هر چه کمتر، بهتر» را در بر می‌گیرد.
این لوگو ترکیبی کلاسیک در میان مزون‌ها است که دارای متن سیاه روی زمینه سفید است. لوگوی Dolce & Gabbana شباهت قابل توجهی به لوگو شنل دارد زیرا از رنگ مشکی برای جمله بندی و پس زمینه سفید برای تأکید استفاده می‌کند.

طراحی لوگو چنل چه تاثیری در برندسازی آن داشته است؟

وقتی صحبت از برندسازی به میان می‌آید، سادگی صرفاً کلمه‌ای نیست که برای طراحی استفاده می‌شود. در عوض، این یک استراتژی آزمایش شده است که به طور قابل توجهی به کارآفرینان و صاحبان مشاغل نوپا کمک می‌کند تا برند خود را در ذهن مخاطب جا بیندازند.
برای اثبات این موضوع، طرح‌های لوگو و لباس Chanel اثربخشی سبک مینیمالیسم را هم در لباس‌های مد و هم در برندسازی ثابت می‌کند. سایر برندهای مد لوکس مانند دیور و گوچی لوگوهای مشابهی دارند که استفاده از رنگ مشکی و هاله ای از سادگی را نشان می‌دهد. با این حال، شانل اولین کسی بود که لوگوی خود را به این روش طراحی کرد.
لوگوی کوکو شانل قدرت، کیفیت، اقتدار و ثروت را تداعی می‌کند. اگرچه این لوگو جلوه بی نظیری دارد، اما بیانیه ای از میراث بنیانگذار این برند است. ماهیت لوگو در طول چندین دهه از زمان تاسیس این برند در بازار توسعه یافته و همچنان ادامه دارد.
انرژی، حسن نیت و اعتبار برند کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که طراحی لوگوی آن یکی از به یاد ماندنی ترین آرم‌ها در جهان است. وقتی یک طراحی لوگوی ساده توانسته شهرت یک برند را برای بیش از یک قرن افزایش دهد، دیگر جای تردید نمی ماند که طراحی لوگو تاثیر انکار ناپذیری در برندسازی دارد.
دو C به هم پیوسته دارای چندین نماد و معانی پنهان هستند، اما رایج ترین توضیح این است که نشان دهنده رابطه جدایی ناپذیر بین تجارت و مشتریان این برند است.
محصولات شانل توانایی قابل توجهی در ایجاد حس مدرن و پر زرق و برق در مشتریان خود بدون توجه به پیشینه آنها دارند. اساساً، هنگامی که یک مشتری، هر یک از محصولات این برند را می‌پوشد، به بخشی جدایی ناپذیر از برند Chanel تبدیل می‌شود و حتی بهتر از آن، موجب می‌شود از یک رابطه صمیمانه پایدار با برند لذت ببرد.
برای همیشه، این برند با مشتریان خود در هم تنیده شده است - نه تنها با ایجاد احساس کامل در طراحی های خود، بلکه با گنجاندن این هدف در لوگوی خود. کوکو شانل عمیقاً در زمینه آزادی زنان تلاش می‌کرد و می‌خواست برای همیشه بخشی از این اعتماد به نفس و استقلال باشد.

تاثیر زندگی کوکو شنل بر طراحی لوگو این برند

لوگوی کوکو شانل از زمان شکل‌گیری هرگز تغییر نکرده است، زیرا کاملا حرفه ای طراحی شده است. شانل در محیطی فقیرانه بزرگ شد. آرزوی دستیابی به نامی بزرگ برای خود را داشت و این رویایی نبود که به راحتی تحقق یابد.
با این وجود، او با درک محدودیت های اعمال شده بر زنان و جامعه، این رویا را به واقعیت تبدیل کرد. در دورانی که بیرون آمدن از پوسته‌اش به عنوان یک زن سخت‌ترین زمان بود، او دقیقاً به آن دست یافت و زنان دیگر را در طول سفر با برانگیختن حس آزادی در محصولات خود راهنمایی کرد.
تأثیر شانل در صنعت مد فقط در همان کشور باقی نماند، بلکه به عنوان یک نقطه عطف جهانی که یک مسئله اجتماعی را اصلاح کرد، ادامه یافت و باعث شد زنان با گذشت زمان احساس زیبایی و اعتماد به نفس کنند و تأثیری ابدی بر کل جهان داشته باشند.

جمع بندی

لوگوی کوکو شانل و سری محصولات او ویژگی های مشترک زیادی دارند: کیفیت، جذابیت، فروتنی، پیچیدگی و ظرافت.
با توجه به این اصول، این برند با آینده‌ای غیرقابل پیش‌بینی، تأثیری کلاسیک و همیشگی بر جهان باقی گذاشت. شعار این برند «من مد نمی‌کنم. من مد هستم.» کاملا با طرح لوگوی آن سازگار است.
اگر به دنبال نشان دادن ارزش‌ها و اصول برندتان در لوگوی خود هستید، ما تمام ابزارهای مورد نیاز شما را داریم تا آن را به واقعیت تبدیل کنیم.
آیا زندگی ساده ای دارید و مانند لوگو شنل به طراحی مینیمالیسم اعتقاد دارید؟ امروز یک لوگوی مینیمالیستی با نرم افزار طراحی لوگو آنلاین لوگونومی خلق کنید.
برای ثبت نام رایگان کلیک کنید!

تگ های مرتبط :