لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/07/28

آشنایی با اصول طراحی لوگو سه بعدی

طراحی لوگو سه بعدی به نظر می رسد که نه تنها مشتریان را به سمت محصول یا خدمات شما جذب می کند، بلکه ارزش ها، استانداردها و چشم انداز کلی شرکت را نیز به نمایش می گذارد. لوگو سه بعدی تأثیر مثبتی روی برند داشته و در عین حال می تواند جایگزین طراح های معمولی شود که بسیار شبیه به سایرین هستند.
به طور کلی هر کسب و کاری ملزم به داشتن یک لوگوی جذاب است تا بتواند در اولین نگاه بر مخاطب تأثیرگذار باشد. در بازار رقابتی امروز، هر گامی که در جهت برندسازی برداشته می شود بسیار حائز اهمیت است.
بازاریابی دیجیتال و برندینگ به دلیل تغییر رفتار مصرف کننده و خواسته های او به سرعت در حال تغییر هستند. به همین دلیل، برندها باید تمایز را حفظ نموده و نقاط اختلافی در طراحی لوگو ایجاد نمایند. طراحی لوگو سه بعدی یکی از روش هایی است که می تواند به متمایز شدن برند شما نسبت به رقبا کمک کرده و مخاطب را به سمت برند شما جذب نماید.
برای طراحی لوگو سه بعدی حرفه ای و جذاب باید اصول زیر را رعایت کنید:
• انتخاب تصاویر مناسبی که قابلیت سازگاری با طراحی سه بعدی را داشته باشند.
• استفاده از فونت هایی که خوانایی خود را در حالت سه بعدی حفظ کنند.
• انتخاب رنگ هایی که به برجسته شدن لوگو و نمایش بهتر طراحی سه بعدی آن کمک کند.
هرچند طراحی لوگو سه بعدی فقط در پلتفرم هی دیجیتال و برای تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها مناسب است اما به علت نمایش چشمگیر و جذابی که دارد، تاثیر فوق العاده ای در برندسازی و جذب مخاطبین ایفا می کند.
شرکت هایی که تصمیم می گیرند از طراحی لوگو سه بعدی برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود استفاده کنند باید یک لوگوی مشابه دو بعدی نیز برای تبلیغات چاپی نیز در نظر بگیرند. معمولا درصورتیکه لوگوهای سه بعدی با همان حالت روی تبلیغات چاپی مورد استفاده قرار گیرند، جذابیت چندانی نخواهند داشت.

اصول طراحی لوگو سه بعدی

به منظور ایجاد یک لوگو سه بعدی حرفه ای، مهم است که طراح با تمام ویژگی های این نوع لوگو آشنا باشد. اصول هوشمندانه و منطقی طراحی لوگو سه بعدی به شما کمک خواهد کرد تا یک طرح کلاسیک و بی حد و حصر خلق کنید.
بدین منظور برخی از اصول این طراحی را بررسی می کنیم و خواهیم دید که چطور رعایت این ایده ها می تواند شگفتی هایی را برای کسب و کار شما بیافریند:

1.تصاویر مناسب برای طراحی لوگو سه بعدی

ایجاد یک سبک منحصربفرد با کمک تصاویر می تواند گزینه های خلاقانه بیشماری را برای طراحی لوگو سه بعدی در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید یک دنیای فانتزی با رنگ های روشن و سایه پردازی های ظریف بسازید. اگر تمام تمرکز خود را بر پیامی که می خواهید به مخاطب منتقل کنید معطوف نمایید، قطعا به موفقیتی شگرف خواهید رسید.
مثلا برای طراحی لوگو سه بعدی یک بازی جدید ویدئویی می توانید از طرح یک اژدهای بزرگ ترسناک به سراغ یک تصویر فانتزی بروید. حتی در یک صنعت معمولی مانند غذا، پتانسیل طراحی لوگو سه بعدی بسیار زیاد است.
محیط Paris café دوست داشتنی را تصور کنید که چطور صفحه وب آن با یک تکه کیک بی نظیر طراحی شده است به طوری که می توانید مزه این کیک خوشمزه را بچشید.
مهمترین جنبه ای که باید هنگام طراحی لوگو سه بعدی در نظر بگیرید همان چیزی است که می خواهید مخاطب با دیدن تصویر سه بعدی فکر کنند و آن را احساس کنند.
اگر می خواهید کمی هم چاشنی در این طراحی بگنجانید، کافی است که با دقت روی یک تصویر واحد تمرکز کنید به طوری که بیننده در نگاه اول بتواند پیام شما را دریافت نماید.
در طراحی لوگو سه بعدی بهتر است به انتخاب تصاویر فانتزی فکر کنید، حتی می توانید آیکونی را به عنوان نشان تجاری شرکت خود خلق کنید و از آن به عنوان لوگوی سه بعدی استفاده کنید.
انواع ماسکات ها برای طراحی لوگو سه بعدی گزینه بسیار مناسبی هستند و می توانید در لوگوسازهای آنلاین یا نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای که از طراحی سه بعدی پشتیبانی می کنند، این ماسکات ها را سفارشی کرده و به شکل دلخواه خود در بیاورید.

2. انتخاب فونت سازگار با طراحی لوگو سه بعدی

اگر در طراحی لوگو سه بعدی از تصاویر بزرگی استفاده نموده اید پس با به کارگیری تایپوگرافی ساده آن را جبران نمایید. فونت سنتی serif یا مدرن sans serif به راحتی می توانند پیام های شما را منتقل کنند.
اما اگر در طراحی از یک شکل واحد استفاده کرده اید می توانید با تایپوگرافی حسابی سرگرم بوده و فونت های زیادی را امتحان کنید. در واقع با استفاده از حروف مناسب می توانید لوگو سه بعدی خود را برجسته تر نشان دهید.
همانطور که تمام طراحان حرفه ای لوگو، اساسی ترین اصل طراحی لوگو را سادگی آن می دانند باید نوعی از تایپوگرافی را انتخاب کنید که مشتریان مجبور نباشند پیام برند شما را حدس بزنند.
لوگوی دیزنی را که یکی از شناخته تر شدین لوگوهای جهان است می تواند نمونه مناسبی از طراحی لوگو سه بعدی باشد. در واقع طراحی آن به گونه ای است که حتی وقتی با حروف سه بعدی نشان داده می شود می تواند بهترین پیام را منتقل سازد.
در نهایت توجه داشته باشید که هرچه از تعداد حروف کمتری استفاده کنید، سبک های مختلف بیشتری از تایپوگرافی را می توانید امتحان کنید.
در طراحی لوگو سه بعدی حتما نیازی نیست که تایپوگرافی لوگو شما نیز به فرمت سه بعدی باشد. انتخاب نوع فونت کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. البته بدیهی است که باید هارمونی بین فونت و تصویر سه بعدی را نیز در نظر بگیرید تا لوگو جذابی طراحی کنید.

3. رنگ های خاص و متمایز برای برجسته نشان دادن طراحی لوگو سه بعدی

در طراحی لوگو سه بعدی می توانید در صورت تمایل از یک پالت تمام رنگ استفاده نمایید. بدین منظور می توانید روانشناسی رنگ ها در لوگو را بررسی کنید. با این حال اگرچه زمینه طراحی فانتزی با بهره گیری از رنگ های متنوع ممکن است رنگ و بوی بسیار جذابی داشته باشد اما برای این لوگو نهایتا باید از دو یا سه رنگ استفاده کنید.
مثلا یک لوگوی زرد و سیاه یا قرمز و نقره ای حتی روی یک پس زمینه رنگارنگ به خوبی ظاهر می شود. اگر شما بتوانید در طراحی لوگو سه بعدی از رنگ های مناسبی استفاده نمایید می توانید موفقیت برند خود را در یک مسیر طولانی مدت تصور کنید.
برای انتخاب رنگ در طراحی لوگوی سه بعدی فقط فضای مجازی و پلتفرم های آنلاین را در نظر نگیرید. به این موضوع فکر کنید که ممکن است نیاز باشد ورژن دو بعدی آرم شرکت خود را برای تبلیغات، چاپ کنید. در واقع باید تصویری طراحی کنید که هنگام چاپ در رسانه های مختلف مانند سربرگ، کارت ویزیت و یا موارد دیگر به خوبی واضح باشد.
پس قبل از انتخاب رنگ در طراحی لوگو سه بعدی علاوه بر درنظر گرفتن روانشناسی رنگ ها، به واضح بودن طرح لوگو در هر پلتفرمی فکر کنید. برای مثال، درست است که رنگ صورتی، گرم و پرشور است اما اگر از این رنگ در لوگوی یک باشگاه ورزشی استفاده کنید به جای حس سلامتی می تواند احساس ضعف را به بیننده القا کند. یا استفاده از رنگ نارنجی ممکن است برای یک لوگوی تجاری جدی مناسب نباشد.
یک لوگو سه بعدی در صورتی که منحصربفرد و ظریف طراحی شود می تواند پیام برندینگ شما را به صورتی روشن و واضح به مخاطبین انتقال دهد و شرکت دیگری نمی تواند با قدرت برند شما رقابت داشته باشد.

 

آشنایی با اصول طراحی لوگو سه بعدی

 

مزایای طراحی لوگوی سه بعدی

طراحی لوگو سه بعدی برای جذابیت برند می تواند توجه مشتریان را به خود جلب کند. در واقع این نوع لوگو می تواند جایگزین لوگوهای تجاری قدیمی باشد و تأثیر مثبتی بر برندینگ شما بگذارد:

جلب توجه مخاطبین با طراحی لوگو سه بعدی:

تنها چند رسانه هستند که می توانند اثری عمیق و قوی بر بیننده داشته باشند. لوگو سه بعدی با داشتن این ویژگی قادر است نکات اساسی و مهم برند را به شکلی کاملا ظریف و مختصر در اختیار مشتری قرار دهد.
این نوع طراحی با انتقال احساسات بسیار قوی به مخاطب، توجه آنها را به خوبی جلب می کند و می تواند در افزایش فروش شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

برقراری ارتباط بهتر با مشتریان:

برند شما با طراحی لوگو سه بعدی می تواند محصولات و خدمات شرکت را به روشی کاملا جذاب نمایش داده و در عین حال از طراحی های زیبا و خلاقانه اما ساده نیز بهره گیرد. پویایی و تحرک در طراحی لوگو سه بعدی از عواملی است که نقش مهمی در برقراری ارتباط بهتر با مشتریان ایفا می کند.

متمایز بودن طراحی لوگو سه بعدی:

چشم پوشی کردن از لوگو یک برند با طراحی خلاقانه و کاملا رنگی کاری بسیار دشوار است. همچنین به دست آوردن یک نمایش متمایز نسبت به سایر رقبا بسیار مشکل است و همین مسائل هستند که می توانند سبب جذابیت و اصالت برند شما شوند.
با طراحی لوگو سه بعدی حرفه ای شما می توانید به این ویژگی ها دست یافته و به راحتی حضور خود را در بازار پر رنگ نشان دهید.
از طرف دیگر طراحی لوگو سه بعدی، روش تقریبا جدیدی است که با توسعه روز افزون فروشگاه های آنلاین، فراگیر شده است. پس اگر این نوع طراحی لوگو را انتخاب کنید، انتخاب آیکون مناسب شما چندان مشکل نخواهد بود چون هنوز برندهای زیادی وارد این حوزه نشده است.

چشمگیر و ارزشمند:

یکی از عوامل اساسی در طراحی لوگو سه بعدی این است که لوگوی فعلی شرکت شما می تواند با یک نگاه منحصربفرد و مدرن و با استفاده از پلتفرم های دیجیتال بازاریابی نظیر شبکه های اجتماعی، صفحات وب، برنامه های تلفن همراه و ... بروز شود.
تمامی این پلتفرم ها برای افزایش ترافیک وب سایت شما و کمک به فروش بسیار مفید هستند. اگر به هر طریقی بتوانید توجه بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جلب کنید، احتمال افزایش فروش شما نسبت به رقبا بسیار بیشتر خواهد بود.
طراحی لوگو سه بعدی به سبب ظاهر چشمگیر و جذابی که دارد به خوبی می تواند توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و آنها را تشویق کنند که حداقل یکبار از سایت شما دیدن کنند. افزایش بازدید وب سایت ها درنهایت به ارتقا فروش شما نیز کمک خواهد کرد.

بهبود تصویر برند:

استفاده از لوگو سه بعدی همچنین می تواند تأثیر قابل توجهی بر پیشرفت و رشد شرکت شما داشته باشد. اهمیت و ارزش طراحی پیشرفته قطعا تصویر برند را بسیار شفاف توصیف می نماید. همه شرکت ها به دنبال این هستند تا تأثیر خوبی بر مشتریان خود بگذارند و با طراحی لوگو سه بعدی شما می توانید به این هدف دست پیدا کنید.

بهبود ارزش برند:

در دنیای امروزی که به سرعت در حال تغییر است، هر برند برای حفظ حضور خود بسیار تلاش می کند. به همین دلیل، بر روی نمای برند و طراحی لوگو باید بسیار کار شود. لوگوی شما از طریق روش های جادویی که هرگز تصور آن را نمی کنید می توانید برند شما را تبلیغ نماید. طراحی لوگو سه بعدی با تحقق این هدف می تواند ارزش کلی برند شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

جمع بندی

به خاطر داشته باشید که با یک طراحی بی نقص از لوگو سه بعدی می توانید در عرض چند ثانیه، تأثیرگذاری برند خود را تا حد زیادی بهبود بخشید. در این صورت طرفداران وفادار شما و حتی مشتریان احتمالی ناگهان هوس می کنند که محصولات شما را تجربه کنند.
مهم نیست که اکنون به چه کاری مشغول هستید اما به خاطر داشته باشید که حتی گاهی اوقات یک تغییر کوچک می تواند کل این سناریو را بهبود بخشد. پس دست به کار شوید و با طراحی لوگو سه بعدی انقلابی در کسب و کار خود ایجاد کنید.