لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/24

طراحی لوگو با حرف j

طراحی لوگو با حرف j تا بحال برای برندهای معتبری نظیر جلی بلی Jelly Bellyیا جیپ jeep مورد استفاده قرار گرفته و توانسته ارتباط خوبی با مخاطبین برقرار کند. اگر شما هم به دنبال طراحی لوگو با حرف j هستید بهتر است علاوه بر بررسی نمونه لوگو شرکتهایی که نام آنها با حرف J آغاز می شود، با چندین برنامه کاربردی برای طراحی لوگو هم آشنا شوید که در این مطلب به طور کامل به آنها می پردازیم.

1. بیایید با یک لوگوی شیرین شروع کنیم: طراحی لوگو با حرف j برای برند Jelly Belly

Jelly Belly بیشتر بخاطر طیف وسیعی از پاستیل های ژله ای لذیذ شناخته شده است. این شرکت که زمانی به عنوان شرکت آب نبات هرمان گولیتس شناخته می شد، در سال 1898 تاسیس شد. با این وجود، تا زمانی که دیوید کلاین، سازنده آبنبات، محصولات معروف پاستیل ژله ای مزه دار را در سال 1976 را به بازار عرضه نکرده بود، نام jelly belly چندان مطرح نبود. اما از آنجایی که پاستیل ژله ای مورد علاقه همه از روسای جمهور گرفته تا فضانوردان قرار گفت، Jelly Belly در سال 1983 به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید کننده آبنبات، پاستیل و ژله در آمریکا شناخته شد.

 

طراحی لوگو با حرف j


همان زمان بود که طراحی لوگو جلی بلی با حرف j کم کم برای تمام مخاطبین به یک تصویر آشنا با رنگ قرمز و زرد تبدیل شد. طراحی حرفj در لوگوی جلی بلی بسیار جذاب و کاملاً هماهنگ با محصولاتی است که این برند مشهور تولید می کند. طراحی حرفه J با سر کشیده، حس ژله ها و پاستیل های نرم و خوشمزه Jelly Belly را در بیننده برمی انگیزد.

2. طراحی لوگوی حرف J برای شرکت هواپیمایی ژاپن (JAL)

لوگوی هواپیمایی ژاپن (JAL) یک لک لک قرمز ژاپنی را نشان می دهد که بالهای آن در هنگام پرواز کشیده شده است. این لوگو در سال 1958 برای شرکت طراحی شد البته JAL در سال 1951 تاسیس شده است اما نماد لک لک توسط جری هاف، مدیر خلاق بوتسفورد، کنستانتین گاردنر، به نشانه نمادهایی مانند وفاداری و قدرت انتخاب شد.
لوگو این شرکت با طراحی دیگری معروف به کمان خورشید در سال 1989 جایگزین شد، اما در سال 2011 مارک تجاری JAL به لوگوی اصلی قوی قرمز خود بازگشت و کلمه jal با فونت خاصی در داخل نماد لوگو جای گرفت. طراحی لوگوی حرف J برای این لوگو تجاری بسیار ساده و در عین حال تاثیرگذار است.

 

طراحی لوگو با حرف j


همانطور که در تصویر لوگو دیده می شود، نام شرکت با همان فونت زیر نماد لوگو به طور کامل نوشته شده اما انتخاب رنگ سفید برای کلمه JAL و رنگ‌مشکی برای نام برند یعنی ژاپن ایرلاین ظاهر لوگو را بسیار جذاب و به یادماندنی کرده است.

3. طراحی لوگو حرف J برای جک ولفسکین

جک ولفسکین تولید کننده لباس و تجهیزات آلمانی در فضای باز در سال 1981 تاسیس شد و اولین فروشگاه خود را در سال 1993 در هایدلبرگ افتتاح کرد. جک ولفسکین با لوگو پنجه زرد که روی تمام محصولات آن چاپ می‌شوند، به شهرت رسیده است.
این نماد آنقدر مشهور شده که بسیاری از تولید کنندگان دیگر برای چاپ این نماد روی محصولات خود برای جلب توجه مخاطبین استفاده می‌کنند. به همین علت کمپانی جک ولفسکین در اقدامات قانونی متعددی سعی در حفاظت نماد برند خود دارد. شاید جالب ترین آنها مربوط به اکتبر 2009 شود، زمانی که وکلای شرکت خواستار پرداخت غرامت از طرف کسانی شدند که با نقض قانون کپی رایت، اقدام به چاپ پنجه روی طرح های صنایع دستی خود کرده بودند.

 

طراحی لوگو با حرف j


طراحی حرف j برای لوگوی شرکت جک ولف اسکین با فونت سفارشی جالبی انجام گرفته به طوری که ابتدا و انتهای حرف J با یک زائده دیده می‌شود که هماهنگی فوق العاده ای با طرح پنجه روی لوگوی آن دارد.

4- طراحی لوگوی حرف J برای شرکت jcp

شرکت jcp اولین بار در سال 1913 توسط جیمز کش پنی و ویلیام هنری مک مانوس تاسیس شد. جیمز کش پنی کار خود را در زمینه مدیریت خرده فروشی با افتتاح مجموعه ای از فروشگاه ها موسوم به The Golden Rule آغاز کرد، اولین فروشگاه در 14 آوریل سال 1902 افتتاح شد. لوگو این شرکت در طول سال ها در موارد مختلف تغییر کرده است، تجسم فعلی آن کاملاً مینیمالیستی است که متشکل از یک مربع قرمز بزرگ می شود که یک مربع آبی کوچکتر حاوی حروف اول شرکت در گوشه سمت چپ و بالای آن واقع شده است.

 

طراحی لوگو با حرف j


با این که معمولاً برای طراحی حرف J در لوگوی برند ها از حروف بزرگ استفاده می‌شود اما فونت ساده و تاثیرگذار حرف j کوچک در لوگوی این شرکت، ارتباط خوبی با مخاطبین برقرار کرده است.

5- جانسون و جانسون

همه ما از کودکی با محصولات جانسون بزرگ شده ایم. شرکت جانسون و جانسون که در سال 1887 توسط برادران جیمز وود و ادوارد مید جانسون تاسیس شد توانست در مدت کوتاهی محصولات خود را به مادرانی که نگران پوست و موی کودکان شان بودند، بشناساند.
برای طراحی حرف J در لوگوی برند جانسون از فونت شکسته و دست نویس به هم پیوسته استفاده شده هر چند تصور می‌شود این لوگو ممکن است در سایزهای مختلف، خوانایی خود را از دست بدهد اما تکرار دو کلمه جانسون و جانسون در این لوگو کاملا برای همه آشناست و روی تمام محصولات این برند در هر سایزی به زیبایی خودنمایی می کند.

 

 

طراحی لوگو با حرف j

 

6- طراحی لوگوی حرف J برای برند جیپ Jeep

درباره تاریخچه لوگو جیپ اطلاعات کمی در دست است و برای مدت زمانی، این لوگو حتی روی جیپ های تولید شده نیز وجود نداشت. در عوض، فقط نام "Jeep" روی وسایل نقلیه حک می شد. اگرچه سرانجام جیپ شروع به قرار دادن لوگو خود بر روی جیپ های تولید شده خود کرد، در مدل های اخیر باز هم فقط نام تجاری جیپ با طراحی منحصر به فرد حرفj خود روی آنها دیده می شود و جیپ فقط از لوگو کامل خود برای برخی از بازاریابی های خاص استفاده می کند.
این تصمیم برای درج نکردن لوگو کامل آنها بر روی وسایل نقلیه به دلیل محبوب نبودن لوگو جیپ نیست، بلکه گواهی بر محبوبیت و معروفیت نام جیپ است. چون برند جیپ توانست با تولید ماشین های مقاوم خود در جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، نام خود را بین همه جا بیندازد و زمانیکه نوبت به بازاریابی وسایل نقلیه آنها رسید، فقط حک کردن نام "جیپ" روی خوردرو کافی بود تا پیام آنها را بلند و واضح به مشتریان برساند.

 

طراحی لوگو با حرف j


عناصر به کار رفته در طراحی لوگو جیپ

فونت لوگو

لوگو کامل جیپ، طرحی است که به نظر شبیه سپر اتومبیل می رسد که توسط دو دایره نشان دهنده چراغ های جلو کامل شده است. این طرحی کاملاً متفاوت از لوگو هایی است که در بیشتر مارک های سایر اتومبیل ها استفاده می شود - در بیشتر لوگو های صنعت خودروسازی شکل دایره و بیضی و موارد دیگر امری عادی است اما نشان دادن طرحی شبیه به سپر ماشین مختص برند جیپ است. فونت مورد استفاده برای تایپوگرافی "Jeep" که به طور معمول در بالای سپر و طرح چراغ جلو در لوگو قرار دارد، Helvetica Bold است.

رنگ لوگو

در طول سالها، رنگ لوگو جیپ چند بار تغییر کرده است. اولین لوگو رسمی ثبت شده از طرح قرمز و طلایی استفاده می کرد، اما بعداً پس از خریداری جیپ توسط AMC، این برند، طلایی را با رنگ آبی عوض کرد. امروزه، لوگو جیپ با رنگ ثابت، سبز تیره به تصویر کشیده شده است - تصمیمی که احتمالاً ادای احترامی به تاریخ غنی استفاده از جیپ در ارتش ایالات متحده است.

ساده بودن

با تمام مواردی که در نظر گرفته شده، لوگو جیپ یک آرم تجاری کاملاً ساده است وبه نوعی، این سادگی مهمترین اصل طراحی لوگو است.

پیام لوگو

افسانه ای وجود دارد که نام جیپ مخفف Just Enough Essential Parts است. صرف نظر از اینکه این نام از کجا آمده است، پیام آن درست است. چون خودروهای ساخت برند جیپ سرسخت و قابل اعتماد هستند و با وجود سادگی در عین حال کاملا کارامدند، بنابراین ایجاد یک لوگو با همان کیفیت از لحاظ سبک و طراحی کاملا منطقی است.

طراحی لوگو با حرف j

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو حرف j در ios

لوگو میکر LogoScopic Studio

این اپلیکیشن لوگو ساز رایگان جزو محبوب ترین برنامه های طراحی لوگو است که بیش از ۸۰۰ تمپلیت آماده در زمینه های مختلف به شما پیشنهاد می دهد و می توانید به سلیقه خودتان از ابزارهای موجود در اپلیکیشن استفاده کرده و آنها را ویرایش کنید.
با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ فونت متنوع در این اپلیکیشن در اختیار شما قرار دارد تا تایپ فیس های مختلفی را طراحی کنید؛ ساخت لوگو با حرف j در این برنامه ساخت لوگو می تواند بسیار جذاب و راحت باشد. شما همچنین می توانید درخواست فونت های جدیدی را برای مدیران این اپلیکیشن ارسال کنید و آن ها اپلیکیشن را به آن فونت مجهز کنند تا بتوانید از آن برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.
برای ساخت لوگو با Logo Scopic Studio ابتدا باید آیکون مورد نظرتان را برای طراحی لوگو با حرف j انتخاب کنید. آیکون ها در دسته های مختلفی مثل هنری، لایف استایل، مد و غیره دسته بندی شده‌اند. سپس می‌توانید نام برند یا حروف مورد نظر خودتان را وارد کرده و با فونت ها در اندازه های مختلف آنها را سفارشی سازی کنید.
اپلیکیشن طراحی لوگو ios دست شما برای انتخاب رنگ های مختلف و طیف های رنگی متنوع کاملاً باز گذاشته است شما می توانید آیکون و تایپوگرافی مورد نظر خودتان را به هر رنگی که دوست دارید در بیاورید.

دانلود اپلیکیشن IOS- LOGOSCOPIC STUDIO – LOGO MAKER

اپلیکیشن لوگو ساز Makr

Makr از دیگر اپلیکیشن های رایگان طراحی لوگو در ios است که جزوه برنامه های محبوب کاربران به شمار می آید. این اپلیکیشن به شما کمک می کند که علاوه بر ساخت لوگو به عنوان آرم تجاری، طرح های مناسبی برای تبلیغات چاپی مثل تبلیغات روی تیشرت یا لیوان طراحی کنید.
در این برنامه لوگو ساز ابزارهای سفارشی سازی متنوعی برای طراحی یک لوگو طبق نیاز های شما در نظر گرفته شده است. تمپلیت های مختلفی نیز در آن وجود دارد که کار را برای طراحان مبتدی راحت‌تر می‌کند. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد که طراحی های تان را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و نظر آنها را در خصوص این طرح ها بپرسید.
برای ساخت لوگو در اپلیکیشن Makrابتدا باید یک تمپلیت را انتخاب کنید و یا به سادگی از صفحه خالی برای پیاده کردن طرح ها و ایده های تان بهره بگیرید. تصاویر و اشکال مختلفی در این نرم افزار وجود دارد که برای طراحی لوگو حرف j می توانید از آن ها استفاده کنید .شما می توانید با انتخاب متن، آیکون، سبک، رنگ و بسیاری از عناصر دیگر، تمپلیت انتخاب شده را به سلیقه خودتان سفارشی سازی کنید. مزیت دیگر این اپلیکیشن امکان دانلود لوگو های طراحی شده به فرمت png و وکتور است.
از این برنامه لوگو ساز می توانید برای طراحی لوگو حرف j به سبک مدرن با استفاده از شکل ها و فونت های فانتزی نیز بهره ببرید. طراحی ورد مارک در این اپلیکیشن برای برندهای تجاری که قصد دارند از حروف برای ساخت لوگوی خود استفاده کنند؛ بسیار مفید و موثر است.

دانلود اپلیکشن IOS- MAKR

اپلیکیشن لوگو ساز DesignMantic

اپلیکیشن DesignMantic از دیگر اپلیکیشن های رایگان طراحی لوگو در ios است که به شما کمک می کند طیف وسیعی از سبک های مختلف لوگو را نیاز خودتان بسازید. در این نرم‌افزار می‌توانید عناصر مختلفی را برای طراحی لوگو طبق سلیقه تان کنار هم بچینید. با انتخاب زمینه کاری خود، تمپلیت هایی مطابق با هویت برندتان به شما پیشنهاد می شود و فقط کافیست با انتخاب فونت و رنگ مناسب آن ها را سفارشی سازی کرده و یک لوگوی منحصر به فرد طراحی کنید.
با توجه به اینکه در این اپلیکیشن لوگو ساز، هزاران فونت مختلف در اختیار شما قرار می گیرد، طراحی لوگو حرف J نباید کار سختی باشد. به راحتی می‌توانید حرف J را با آیکون های مربوط به زمینه برندتان ترکیب کرده و در کمتر از چند دقیقه یک لوگوی منحصر به فرد و به یادماندنی حل کنید.
در این برنامه طراحی لوگو ios امکان دانلود لوگو های طراحی شده با فرمت pdf ، png و jpg وجود دارد. بنابراین نگران به کار بردن لوگوی خود با اهداف مختلف و در پلتفرم های گوناگون نباشید.

دانلود اپلیکیشن IOS- DESIGNMANTIC