لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/08

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی لوگو ورزشی فقط منحصر به باشگاه های ورزشی نیست بلکه بسیاری از فستیوال ها یا بازی های کامپیوتری نیز از این نوع لوگو استفاده می کنند. مدرن ترین آنها شامل طراحی با استفاده از ماسکات های سه بعدی و طرح ها و رنگ های شاد و پر انرژی است.
اگر درباره طراحی لوگو ورزشی تحقیق کرده باشید حتما تا به حال به گوشتان خورده که لوگوهای طراحی شده برای تیم ها و باشگاه ها یا رخداد های ورزشی نه تنها باید منحصر به فرد باشد بلکه باید با تاریخچه، هویت و نوع ورزشی که قرار است، انجام شود نیز مرتبط باشد. طراحی لوگو ورزشی در صورتی موفق عمل خواهد کرد که بتواند از لحاظ احساسی ارتباط مناسبی با طرفداران آن ورزش برقرار کند.
اگر قرار است گروه بزرگی از طرفداران یک تیم یا رخداد ورزشی با مشاهده یک لوگوی حرفه ای تحت تاثیر قرار بگیرند، مطمئنا استفاده از لوگوهایی با آرم های جذاب، بهترین گزینه برای جلب توجه مخاطبین در تمام سنین به خصوص در رقابت های ورزشی مختلف است.
طراحی لوگوی ورزشی جذاب معمولا با خلق یک شخصیت کارتونی بامزه یا طراحی فانتزی حروف انگلیسی همراه است. به همین علت سبک لوگو ماسکات و مونوگرام بیشترین طرفدار را بین طراحان لوگو برای طراحی لوگو ورزشی دارد.
لوگو های ماسکات انواعی از سبک طراحی لوگو هستند که در آنها از یک نماد یا شخصیت کارتونی که جذاب و بامزه باشد، استفاده می شود. این نوع لوگو ها جزو قدرتمندترین لوگوها برای جذب مخاطبین ورزشی به شمار می آیند.
اکثر تیم های ورزشی و باشگاه ها نیز سعی می کنند در طراحی لوگو ورزشی خود از ماسکات حیوانات مختلف یا موجودات افسانه ای استفاده کنند تا نشان دهنده قدرت خلاقیت و توانمندی تیمشان باشد.
لوگو ماسکات فقط برای طراحی لوگوی ورزشی به کار نمی رود بلکه از آن می توان برای طراحی انواع لوگو صنایع مختلف بسته به اینکه پیام برند و نحوه برقراری ارتباط آن با مخاطبین چگونه است، استفاده کرد. البته از لوگو ماسکات بیشتر در بخش سرگرمی و ورزشی استفاده می شود چون می تواند لبخندی به لب مخاطب خود بیاورد و در او هیجان بیشتری برای دنبال کردن سرگرمی ورزشی ایجاد کند.
طراحی لوگو به سبک مونوگرام نیز به خصوص با حروف انگلیسی فانتزی برای رخدادهای ورزشی انتخاب مناسبی است چون می تواند نشاط و انرژی موجود در بازی ها را به مخاطب منتقل کند.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

 

طراحی لوگو ورزشی در بازی ها

یکی از مهم ترین کاربردهای لوگو ماسکات، طراحی لوگو ورزشی در بازیهای کامپیوتری یا اندرویدی استو این ماسکات ها معمولاً به جای شخصیت افرادی که در یک بازی جمعی شرکت می‌کنند، تصویر سازی می شوند و مخاطبین می توانند از بین ماسکات های مختلف، لوگو ورزشی مورد نظر خود را برای تیمی که طراحی کرده‌اند، در بازی انتخاب کنند.
البته خود شرکت های سازنده بازی های کامپیوتری نیز معمولاً از همین لوگوهای ماسکات به عنوان لوگوی شرکت خود استفاده می کنند چون جذابیت بیشتری برای گیمرها دارد و آنها را به سمت دانلود کردن بازی هایشان از اینترنت جلب می‌کند.

طراحی لوگو تیم های ورزشی

تقریبا تمام تیم های ورزشی حرفه ای یا باشگاه های ورزشی مشهور جهان برای طراحی لوگوی خود از ماسکات ها استفاده می کنند چون می توان این نمادها یا آیکون های جذاب و بامزه را به راحتی روی لوگوی آنها تشخیص داد.
از طرف دیگر لوگو ماسکات برای طراحی لوگو ورزشی احتمال و امکان جذب مخاطب را به آن رقابت یا باشگاه ورزشی افزایش می دهد. نکته دیگر اینکه با استفاده از ماسکات ها میتوان روحیه و شخصیت تیم ورزشی یا باشگاه را به خوبی نشان داد.
در ادامه با معرفی چند طراحی لوگو مشهور و تفکری که در پشت طراحی آن وجود داشته با سبک های مختلف طراحی لوگوی ورزشی بیشتر آشنا می شویم:

طراحی لوگو ورزشی Teamliquid

تاریخچه آرم تجاری باشگاه اسب سواری Teamliquid در سال 2001 آغاز شد زمانی که یکی از کاربران وب سایت Teamliquid با الهام از نقاشی جیم وارن، بنری را به شکل اسب طراحی کرد. از آن زمان، این نماد همیشه هویت سازمانی تیم را همراهی می کند.
این لوگو ورزشی با طرح اسب، حسی از قدرت ، سرعت و اعتماد به نفس را منتقل می کند.
آخرین نسخه از آرم این باشگاه در سال 2016 رونمایی شد. این یک تصویر هندسی ساده از یک دایره با نیمرخ سر یک اسب است که یال او در نسیم تکان می خورد.

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی مونوگرام تیم FIC

لوگو یکی از قوی ترین تیم های اروپایی به صورت مونوگرام طراحی شده است. اگرچه در نگاه اول تصویر به هیروگلیف شباهت دارد اما با کمی دقت می توان حروف"F" ،"I" و "C" را در نام آن مشاهده کرد.
طراحی بر اساس شبکه ای از دایره ها است که باعث می شود الگو هماهنگ به نظر برسد. ترکیب خطوط صاف و زاویه های تیز نیز در این لوگو کنتراست ایجاد می کند و رنگ نارنجی توجه مخاطب را به سمت این لوگو ورزشی یه سبک مونوگرام جلب می کند.

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو ورزشی Cloud9

همانطور که در لوگو Cloud9 مشخص است، داشتن خلاقیت در طراحی لوگو ورزشی حرف اول را می زند. این طرح خلاقانه و جذاب توسط یک طراح حرفه ای که از طرفداران پر و پا قرص تیم کلود9 بود انجام گرفت و با اینکه به طور کاملا رایگان برای این تیم ورزشی ارسال شد، به آرم رسمی آن تبدیل شده که سالهاست محبوب دل هواداران آن است.
این آرم از سه عدد 9 تشکیل شده که برای ایجاد ابر در هم آمیخته شده اند. در پایین آن نیز نوشته "Cloud9" با فونت جالبی نوشته شده و رنگ اصلی هویت نام تجاری نیز آبی است که با آسمان و نام تیم کاملا همخوانی دارد.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

 

طراحی لوگوی ورزشی به سبک مونوگرام تیم EvilGeniuses

یکی از قابل تشخیص ترین و شیک ترین آرم ها در طراحی لوگو ورزشی، مونوگرام سفید "EG" در پس زمینه آبی تیره است. شکل گرد همزمان دو وظیفه دارد:

• منعکس کننده فراگیر بودن ورزش است.
• به تعادل خطوط طراحی حروف انگلیسی در لوگو کمک می کند.

در سال 2020، لوگو این تیم ورزشی بازطراحی شد به طوریکه دایره در مرکز به دو قسمت شدبه این ترتیب حرف اول کلمه Evil نیز به همان زیبایی حرف G در لوگو نمایان شد.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو بازی ورزشی T1

پیش از تغییر نام تجاری شرکت "SK Telecom"در سال 2019 لوگوی آن یک دایره کلاسیک بود که روی آن نوشته شده بود "T1" با بالهایی که با نام کامل تیم احاطه شده بود.
اما پس از کوتاه شدن نام این شرکت به "T1" ، لوگو آن نیز ساده شد. دایره و نوشته های اضافی برداشته شد ، و بال به حرف "T" اضافه شد. در این طراحی لوگو ورزشی جدید، فونت مایل و رنگ قرمز انرژی و پویایی گیمرها را به خوبی منتقل می کند.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

 


طراحی لوگو ورزشی Vincere Natus

"متولد پیروزی" این دو کلمه ترجمه نام این تیم ورزشی است که پیام باشگاه آنها را نیز در خود دارد. این پیام با یک آرم زرد روشن به سبک مونوگرام به خوبی نشان داده شده است.
انتخاب دو رنگ متضاد سیاه و زرد، خوش بینی و اعتماد به نفس را به بیننده منتقل می کند. این مونوگرام با حروف بزرگ "NAVI" که در هم ادغام شده اند، به خوبی جلب توجه می کند و به راحتی به خاطر سپرده می شود.
این لوگو ورزشی منحصر به فرد خلاقیت بازیکنان Natus Vincere را نشان می دهد.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو تیم ورزشی Astralis

نام تجاری این تیم از زبان لاتین الهام گرفته شده است. کلمه "ASTRALIS" به معنی "ستاره" است. این آرم یک ستاره پنج پر صورتی دارد که در داخل یک ستاره قرمز به شکل نامنظم با چهار زاویه قرار گرفته است.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو ورزشی برای تیم OG

طراحان یک مونوگرام شیک برای گیمرهای طرفدار OG خلق کردند: یک شش ضلعی کشیده آبی تیره به شکل یک سپر که حروف OG در آن جای گرفته است. خطوط برجسته، حروف سفید و شکل دو گاو که از نهایت قدرت خود استفاده می کنند در لوگو آنها حک شده که بسیار تاثیر گذار است.

 

 طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو ورزشی با ماسکات برای تیم Virtus PRO

نماد غالب آرم، یک خرس قطبی همراه با نام باشگاه است. این ماسکات با مزه با پوزه غران و تهدیدکننده خود، حرف "V" را نشان می دهد که به نام Virtus PRO اشاره دارد. ترکیب رنگ سیاه و سفید و نارنجی متضاد به نظر می رسد و توجه بیننده را به خود جلب می کند.

 

 طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو ورزشی تیم نینجا

برای طراحی لوگو ورزشی نینجاها از سلاح سنتی نینجاهای ژاپنی الهام گرفته شد. این شمشیرها با فرمی خاص در هم فرو رفتند و در کل شکل یک ستاره را بوجود آوردند.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو ورزشی تیم SoloMid

طراحی لوگو ورزشی تیم SoloMid نمونه ای از سبک کلاسیک است که در هر دوره ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد و محدود به زمان نیست. "SMT" مخفف Team SoloMid در دایره ای قرار گرفته که از طراحی فانتزی حرف انگلیسی "T" تشکیل شده است.
رنگ های سیاه و آبی، سبکی شیک و در عین حال مرموز دارد و ترکیب اشکال گرد و نوک تیز جلوه خاصی به تصویر می بخشد.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو ورزشی تیم FaZe

شاید در نگاه اول این لوگو، مجموعه ساده ای از خطوط به نظر برسد اما با کمی دقت طراحی لوگو به سبک مونوگرام با طراحی حرف انگلیسی "F" و آینه کردن آن برای طراحی حرف انگلیسی Z مشخص می شود.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو برای بازی Optical Game

یک مثال عالی دیگر از تک نمودار خلاقانه که در آن "G" از داخل حلقه "O" رد می شود. عرض هر دو حرف کشیده شده و خطوط صاف و زاویه های تیز با هم ترکیب شده اند. رنگ های متضاد (سیاه و سبز روشن) نیز به حجم تصویر و پویایی آن می افزایند.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو ماسکات G2

این نماد بر اساس تصویر کلاه خود سامورایی ساخته شده است. آنچه جالب است محبوبیت فوق العاده این لوگو است به طوریکه بسیاری از طرفداران این تیم ورزشی حتی طرح لوگو آن را روی بدن خود خال کوبی می کنند. صاحب باشگاه G2 قول داده که به دلیل احترام به هواداران، هرگز آرم را تغییر نخواهد داد.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو باشگاه پاری سن ژرمن

در طراحی لوگو باشگاه فوتبال فرانسوی پاری سن ژرمن، به شکل یک دایره طراحی شده که در مرکز آن آرم برج ایفل قرار دارد و نام باشگاه "پاری سن ژرمن" در اطراف دایره قرار گرفته است. رنگ های قرمز، آبی و سفید به پرچم فرانسه اشاره دارد. نمادها و ترکیب رنگ نیز پیام میهن پرستانه باشگاه را انتقال می دهد.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو بازی ورزشی اکو فاکس

برای طراحی لوگو ماسکات مورد توجه گیمرها این روباه قرمز خلق شده است که هماهنگی خطوط در آن، حسی از پویایی را منتقل می کند و اتصال قسمتهای دم نارنجی و سفید شبیه ترکیبی از حروف انگلیسی "E" و "F" است.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

 

طراحی لوگو ورزشی تیم Dallas Cowboys

در سال 2019، تیم Dallas Cowboys با استراتژی جدید Complexity تصمیم به بازطراحی لوگو خود گرفت. طراحی لوگو ورزشی جدید این تیم با الهام از 5 شعار اصلی این تیم یعنی رقابت، مشارکت، فرهنگ سازی، مدیریت و اتحاد انجام گرفت.
ترکیب رنگی سفید و آبی به طور تصادفی انتخاب نشده است بلکه بخشی از هویت باشگاه فوتبال Dallas Cowboys است که complexity به عنوان بخشی از یک استراتژی جدید به آن پیوسته است.

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو ورزشی بازی Counter Logic Gaming

مونوگرام سه حرفی متقارن طراحی شده برای Counter Logic Gaming، شیک و هماهنگ به نظر می رسد. خطوط منحنی با مفهوم انعطاف پذیری بالا و رنگ آبی با مفهوم آرامش و اطمینان همراه هستند.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟


طراحی لوگو باشگاه ورزشی 100 Thieves

برای درک هویت برند باید نام آن را تجزیه و تحلیل کنید. منظور از نام تجاری "Thieves" معنای تحت الفظی آن یعنی دزد نیست بلکه به معنای افرادی است که با جستجوی فرصت ها، عبور از موانع و یادگیری چیزهای جدید آنچه را که به آنها داده نشده است از زندگی می گیرند. عدد 100 به معنای عملکرد صد درصدی برای رسیدن به نتیجه است.
این ایده با یک آرم رسا نشان داده شده است: به نظر می رسد تایپوگرافی سیاه "100 Thieves" با دست و با ضربه های زیادی نوشته شده است. حروف کج، زیر خط دار و عناصر گمشده، روحیه پویا و جنگنده اعضای این تیم ورزشی را منتقل می کند.

 

طراحی لوگو ورزشی تیم های مشهور دنیا چه ویژگی هایی دارد؟