لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/26

طراحی لوگوی حرف g

 

طراحی لوگوی حرف g

 

طراحی لوگو حرف g، که توسط یک طراح حرفه ای انجام شود، به خلق یک لوگو G شگفت انگیز که از رقبا متمایز بوده و به برند شما اعتبار و هویت می بخشد، منجر خواهد شد. اگر نام برند خود را به طراحان مختلفی بدهید و از آنها بخواهید برایتان یک لوگوی لترمارک یا وردمارک با حرف g طراحی کنند، ایده های متنوعی به شما ارائه می دهند. به این ترتبی شما می توانید بازخوردتان را مطرح کنید، موارد دلخواه خود را انتخاب کرده و یک طرح را به عنوان لوگوی برگزیده خودتان برگزینید.

 

طراحی لوگوی حرف g


اما مطمئنا طراحی لوگو حرف g توسط طراحان حرفه ای، بودجه زیادی می طلبد. بنابراین، اگر یک طراح مناسب مطابق با سبک و بودجه خود می خواهید باید از روش های ارزانتر مانند ساخت لوگو در لوگوسازهای آنلاین استفاده کنید.
پس اگر می خواهید شخصیت برند خود را با طراحی لوگو حرف G در یک لوگوساز آنلاین به رخ بکشید، نیاز به ایده دارید. ما چندین نمونه شگفت انگیز از لوگو های طراحی شده با حرف G را به شما معرفی می کنیم تا از آن الهام گرفته و از همین امروز طراحی کامل لوگو حرف G را شروع کنید.

نمونه طراحی لوگوی حرف g برای برند گوچی (Gucci)

گوچی در حال حاضر یکی از نمادین ترین لوگوهای تاریخ مد را در اختیاردارد. اما آیا ماجرای پشت آن را می دانید؟ برای دیدن چگونگی به وجود آمدن لوگو گوچی و طراحی حرف g آن، ادامه مطلب را بخوانید:
گوچی توسط شخصی به نام گوچیو گوچی تأسیس شد. این مهاجر ایتالیایی کار تجاری خود را در سال 1921 پس از کار در هتل پاریس آغاز کرد. ترکیبی از داشتن یک پدر صنعتگر چرم و دیدن چمدان های مجلل در هتل ها، گوچی را بر آن داشت تا فروشگاه چرمی درجه یک خود را در فلورانس راه اندازی کند. کار در هتل ها به درک گوچی از مصرف کننده لوکس کمک کرد - این امر بر تصمیمات برند وی تأثیر گذاشت.

 

طراحی لوگوی حرف g


لوگوی گوچی روی چمدان های سال 1930

جالب است که این مارک بدون لوگو فعالیت می کرد تا اینکه در سال 1933 یکی از سه پسر گوچی، آلدو، لوگو نمادین Double-G را طراحی کرد که بیانگر حروف اول نام پدرش است. همچنین گفته می شود که این طراحی نشان دهنده پیوندهای یک دستبند است که بیشتر بر لوکس بودن تأکید دارد.
تمام پسران گوچی، آلدو، واسکو و رودولفو فروشگاه های گوچی بیشتری را در داخل ایتالیا افتتاح کردند و به این ترتیب این برند به رشد خود ادامه داد.
گوچیو گوچی در اوایل دهه 50 همزمان با دوران طلایی این برند درگذشت. آنها اولین فروشگاه خود در ایالات متحده آمریکا را در نیویورک افتتاح کردند و سال 1951 زمانی است که لوگو دیگری از گوچی ایجاد شد: استفاده از روبان قرمز، سفید و سبز توسط این شرکت به عنوان نمادی برای پرچم ایتالیا به طراحی لوگو با حرف g اضافه شد.
در سال 1955 بود که لوگو گوچی به یک علامت تجاری ثبت شده تبدیل شد. این لوگو روی کیف، چمدان، کالاهای چرمی کوچک و طرح های اولیه لباس در اوایل دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفت. در این چاپ از لوگو با تغییرات کوچکی استفاده شده است: طراحی یک حرف G از سمت راست به بالا و دیگری از بالا به پایین است. این فرم چاپی لوگو گوچی است که امروز بیشتر با آن آشنا هستیم.

 

طراحی لوگوی حرف g


فروشگاه های گوچی مدام در سراسر جهان گسترش یافتند تا زمانی که شرکت سرمایه گذاری، Investcorp در تلاش برای احیای مجدد نام تجاری خود در سال 1989، 50٪ سهام این شرکت را خریداری کرد.

 

طراحی لوگوی حرف g


در سال 1990، تام فورد لوگو برند را کاملاً به تصویری جذاب، براق و مدرن تغییر داد. سال 1993 روزی است که خانواده گوچی بقیه سهام خود را به طور رسمی به Investcorp واگذار کردند.
در سال 2015، آلساندرو میشله (مدیر فعلی گوچی) این برند را مجددا احیا کردو از همان طراحی لوگو حرف G به صورت دو G بهم پیوسته استفاده کرد. هرچند این طرح به طور کامل جایگزین لوگو اصلی نشد، اما در سگک های کمربند، کیف ها و غیره مورد استفاده قرار گرفت تا نمایانگر عصر جدید گوچی باشد.

طراحی لوگوی حرف g

طراحی لوگوی حرف G برای LG

طراحی لوگوی حرف g

LG در کره جنوبی مستقر است، اما محصولات آن در بیش از 75 کشور در سراسر جهان به فروش می رسد. دامنه محصولات شامل تجهیزات الکترونیکی و خانگی است که تنوع بسیار زیادی دارد.

طراحی لوگوی حرف g


ال جی شرکتی است که در نتیجه ادغام دو مارک کره ای، لاکی و گلدستار متولد شد، بنابراین شروع تاریخچه طراحی لوگو آن را سال 1947، به سال تأسیس شرکت لاکی، برمی گردد.

1947 - 1995

طراحی لوگوی حرف g

لوگو اصلی لاکی از یک نشان قرمز و سفید و یک کتیبه سیاه به زبان کره ای در سمت راست آن تشکیل شده بود. در این نشان یک مربع قرمز با یک حرف سفید رنگ "L" روی آن قرار داشت. نوار افقی "L" به صورت یک خط زیگ زاگ کشیده شده بود.

1958 - 1980

طراحی لوگوی حرف g

مارک GoldStar در اواخر دهه 1950 راه اندازی شد و اولین لوگو خود را با یک علامت تاج مانند و نوشتم نام برند به صورت به هم پیوسته به رنگ مشکی معرفی کرد.

1980 - 1995

طراحی لوگوی حرف g

در سال 1980 لوگو GoldStar دوباره طراحی شد و پالت رنگ خود را به قرمز تیره و سفید تغییر داد. طراحی لوگو حرف G با حروف مدرن sans-serif با خطوط پررنگ انجام گرفت.

1983 - 1995

طراحی لوگوی حرف g

در سال 1983، این دو شرکت و لوگو های آنها با هم ادغام شدند. لوگو Lucky-GoldStar از ترکیب لوگو قرمز مربع شکل با طرح "L" لاکی روی آن و تاج GoldStar سفید که بالای نوار زیگ زاگ قرار گرفته بود، تشکیل شده بود. لوگو تایپ به زبان کره ای نوشته شد که دارای رنگ سیاه و خطوط صاف است. این شرکت لوگو خود را تا سال 1995 حفظ کرد.

1995 - 2014

طراحی لوگوی حرف g

نام "Lucky-GoldStar" در سال 1995 به ال جی کوتاه شد و این زمانی است که دوره جدیدی برای این شرکت آغاز شد. لوگو جدید دارای یک نشان قرمز دایره ای و یک وردمارک به رنگ خاکستری روشن در سمت چپ آن بود. حروف لوگو از جمله طراحی حرف g با فونت ضخیم Helvetica نوشته شد. در داخل دایره قرمز طراحی حرف "G" به صورت کشیده در محیط داخلی قرار گرفت، "L" در مرکز نوشته شد و یک نقطه سفید در سمت چپ "L" گذاشته شد. ترکیب این نمادها تصویری از چهره انسان را نشان می دهد که همین خلاقیت موجب به یادماندنی شدن لوگوی LG شده است.

2008 - 2014

طراحی لوگوی حرف g

این لوگو در سال 2008 با سه بعدی شدن طرح لوگو و تغییر رنگ حروف به سایه خاکستری تیره، کمی اصلاح شد. دایره چهره نما، زیباتر و فانتزی به نظر می رسید.

2014 - امروز

طراحی لوگوی حرف g

برای طراحی مجدد لوگو حرف G و L در سال 2014، از رنگ قرمز شرابی استفاده شد، که ظرافت و شیکی بیشتر به لوگو ال جی می بخشد. فونت مورد استفاده برای طراحی حرف G و L نیز به یک نوع مدرن تر تغییر کرد، اگرچه رنگ اصلی همان رنگ خاکستری تیره باقی ماند.

مفهوم نماد لوگوی LG

 

طراحی لوگوی حرف g

 

شکل اصلی لوگو ال جی، یک دایره است که در داخل آن حروف "L" و "G" قرار گرفته اند. داخل دایره یک نقطه گرد وجود دارد. هدف کلی این است که با مشاهده لوگو LG تصور کنید که چهره خندان یک انسان به شما نگاه می کند.

ساخت لوگوی سه بعدی ال جی (LG)

طراحی لوگوی حرف g

لوگو LG دو نسخه دارد که هرچند از نظر شکل تقریباً یکسان هستند اما در نحوه توزیع رنگ متفاوت هستند. طبق گفته این شرکت، معرفی لوگو سه بعدی برای تقویت تأثیر بصری آن و کمک به انتقال پیام اصلی برند LG بود.

فونت به کار رفته در طراحی حرف g برای لوگوی LG

 

طراحی لوگوی حرف g

 

فونت استفاده شده در لوگو اصلی ال جی از فونت های خانواده Helvetica بود پس ار اینکه LG تصمیم گرفتن طراحی لوگو خود را شبیه به صورت انسان کند، خطوط به کار رفته برای طراحی لوگو حرف g آن باید نازکتر می شد تا در دایره قرمز رنگ همراه با L و نقطه سفید جا بگیرد، بنابراین از فونت Helvetica Black استفاده کرد.

رنگ لوگوی ال جی

طراحی لوگوی حرف g

در طرح رنگی لوگو LG سه عنصر وجود دارد. روشن ترین رنگ سایه تیره قرمز است که شرکت از آن به عنوان "رنگ منحصر به فرد LG" یاد می کند. طراحان شرکت کره ای توضیح می دهند که این رنگ اصلی لوگو است و قرار است ایده دوستی را منتقل کند. علاوه بر این، هدف از به کار بردن رنگ قرمز، تأکید بر تعهد شرکت برای ارائه بهترین ها است. در داخل دایره قرمز، نام اختصاری شرکت وجود دارد که با رنگ سفید مشخص شده است.

طراحی لوگوی حرف G برای لوگو گوگل

طراحی لوگو گوگل با حروف بزرگ و کوچک و رنگ های متنوع خود به ما یادآوری میکند که گوگل یک برند همه کاره است که تمام جنبه های زندگی ما را دربرگرفته است. برای طراحی حرف g در لوگو گوگل به دو شکل حرف بزرگ و کوچک از فونت سنس سریف استفاده شده است.
لوگوی گوگل اولین بار توسط Paul Renner در سال 1927 طراحی شده است و تصور می شد که برای طراحی حرف g و سایر حروف در این لوگو از فونت Futuna استفاده شده است.

 

طراحی لوگوی حرف g

 

اما اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که نوشتن حروف با فونت فوتونا کمی با حروف گوگل تفاوت دارد.

 

طراحی لوگوی حرف g

 

و تفاوت آن در هندسه به کار رفته برای کنار هم قرار دادن حرف g و حروف دیگر در طراحی لوگو گوگل است. چون گوگل با دقت و ظرافت بالا از پاول راند خواست تا برخی از تغییرات ظریف اما قدرتمند را در متن فونت، متناسب با تصویری که به دنبال آن بود، اعمال کند.

طراحی حرف g و حروف دیگر لوگوی Google نسبت به فونت Futura چه تفاوتی دارد؟

در زیر می توانید تفاوت های نامحسوس بین لوگوی Google را ببینید و اینکه اگر این لوگو کاملا با فونت Futura تنظیم می شد، چه شکلی می شد.

 

طراحی لوگوی حرف g

 

مهمترین تنظیمات مربوط به طراحی حرف "G" بزرگ در لوگو گوگل است که اکنون حرف اصلی مورد علاقه Google است و در تمام اپلیکیشن ها و سایر برنامه های کاربردی آنها ظاهر می شود.

طراحی لوگوی حرف g

 

به تغییرات زیر توجه کنید:

1. قطر G کمی بالاتر و بلندتر است که موجب می شود طراحی لوگو حرف G در اندازه های کوچکتر خوانا باشد.
2. "خط افقی" G کشیده تر است که باز هم ظاهر این حرف را دوستانه تر می کند و باعث می شود در اندازه های کوچکتر بهتر خوانده شود.

طراحی لوگوی حرف g

بعد، نوبت به حرف "e" کوچک می رسد که تغییرات مشابهی دارد. جهت نوشتن آن کمی متمایل است، که معمولاً در بیشتر دست نوشته های واقعی هم همینظور است و گوگل برای ایجاد حس صمیمت بیشتر این نوع طراحی لوگو حرف e را انتخاب کرده است.

طراحی لوگوی حرف g

سرانجام، به طراحی لوگو حرف ل کوچک نگاهی بیندازید که تا زیر خط پایه پایین نمی آید. این احتمالاً برای تعادل بخشیدن به لوگو است که بازهم باعث خوانایی بیشتر آن در اندازه کوچکتر می شود، و در عین حال دارای تم "دوستانه" تر است.

سایر حروف به کار رفته در طراحی لوگو گوگل مانند طراحی لوگو حرف g بزرگ و کوچک به نحوی انتخاب شده اند که دوستانه تر و خواناتر به نظر برسند و همین چند نکته ظرف ساده، آرم تجاری گوگل را تا این حد محبوب و دوست داشتنی کرده است.