لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/10/02

طراحی لوگوی حرف w

طراحی لوگو حرف دبلیو (w) به شکل و سبک امبلم بیشترین کاربرد را در خلق لوگو برای برند های تجاری و صنعتی دارد. لوگوی امبلم از ترکیب یک یا چند حرف درون یک نماد یا یک آیکون به شکل بج یا مهر تشکیل می شود و انتخاب مناسبی برای بسیاری از سازمان های دولتیT شرکت های تجاریT دانشگاه ها و موسسات حقوقی است.
مشهور ترین طراحی لوگو حرف دبلیو (w) که به سبک امبلم انجام گرفته مربوط به شرکت خودروسازی فولکس واگن می‌شود. سبک کلاسیک این نوع طراحی لوگو برای شرکت هایی که محصولاتی کلاسیک را به سبک مدرن تولید می کنند ایده آل است.
شاید به نظر برسد که طراحی لوگو با حرف w به سبک امبلم برای قرن بیست و یکم چندان مناسب نباشد اما شرکتها و سازمانهای بسیار مشهوری وجود دارند که حتی در همین قرن اخیر نیز از طراحی لوگو حرف دبلیو (w) به سبک امبلم استفاده کرده‌اند. از مشهورترین کاربردهای طراحی لوگو حرف دبلیو w به سبک امبلم می‌توان به لوگو وردپرس اشاره کرد که در قرن بیست و یکم طراحی شده است.
طراحی لوگو به سبک امبلم به این دلیل طرفداران خاص خودش را دارد که امکان ترکیب کردن حرف را با یک نماد مناسب فراهم می کند و به این ترتیب دست طراح لوگو برای رساندن پیام برند به مخاطب کاملاً باز است. از میان انواع دیگر لوگو مثل لوگوی نوشتاری یا لوگو تصویری می توان از لوگوی امبلم به عنوان یک لوگوی ترکیبی نام برد که می‌تواند در برندسازی برای صنایع و تجارت های مختلف با موفقیت مورد استفاده قرار گیرد.
طراحی لوگو با حرف دبلیو (w) به سبک امبلم این ویژگی را دارد که در تمام پلتفرم ها مثل کارت ویزیت، سربرگ، لوگوی وب سایت یا عکس پروفایل کاملا واضح و خوانا به نظر می رسد. این سبک لوگو حتی برای چاپ تبلیغاتی روی کلاه یا تیشرت نیز مناسب است چون شناسایی آن برای مخاطب به سادگی امکان پذیر می شود. بنابراین اگر نام برند شما با حرف دبلیو (w) آغاز می شودف بهترین انتخاب برای طراحی یک لوگوی حرفه ای متمایز و ماندگار انتخاب سبک لوگوی امبلم است.

 

طراحی لوگوی حرف w

در چه شرایطی از طراحی لوگوی امبلم برای حرف w استفاده کنیم؟

طراحی لوگو با ترکیب حرف و نماد

از آنجایی که در لوگوی امبلم امکان ترکیب حروف و نماد به سبکی جذاب و مخاطب پسند وجود دارد در شرایطی که تصمیم گرفته باشید از یک یا چند حرف به همراه یک نماد در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، سبک امبلم بهترین انتخاب است.
از طرف دیگر طراحی لوگو با حرف w در نرم افزار هاو لوگو ساز های آنلاین به سادگی امکان‌پذیر است بنابراین شما می توانید از امکانات مختلفی برای طراحی لوگو حرف دبلیو (w) استفاده کنید.

رساندن پیام مدرن شدن محصولات کلاسیک به مخاطب

ظاهر کلاسیک و سنتی امبلم را میتوان با طراحی‌های مدرن ترکیب کرد به این ترتیب در صورتی که شما دارای پیشینه‌ای با قدمت طولانی هستید و یا قصد دارید محصولات کلاسیک را به سبکی مدرن به مخاطبان تان ارائه دهید؛ انتخاب لوگوی امبلم کاملاً هوشمندانه است. البته به خاطر داشته باشید که جزئیاتی مثل نوع فونت، اندازه فونت و نوع نمادی که انتخاب می کنید در طراحی لوگو حرف w به سبک امبلم نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نمونه طراحی لوگو حرف w

لوگو فولکس واگن Volkswagen

فولکس واگن نام آشنایی در صنعت اتومبیل سازی است که در سال ۱۹۳۷ در آلمان تاسیس شد. در آن زمان آدولف هیتلر به این فکر افتاد که کارخانه ای تاسیس کند که خودروهای تولید شده در آن قیمت مناسبی داشته باشند تا اقشار متوسط جامعه نیز امکان خرید خودرو برایشان فراهم باشد.
پس از این که هیتلر به رهبری آلمان رسید شخصی به نام فردیناند پورشه را که در استرالیا به عنوان طراح خودرو مشغول به کار بود استخدام کرد تا برای شرکت فولکس واگن نیز طراحی هایی را انجام دهد.
در همان زمان بود که اولین طراحی لوگوی شرکت فولکس واگن نیز برای حک شدن روی کاپوت ماشین ها خلق شد.

طراحی لوگوی حرف w

اصل و پایه طراحی لوگو فولکس واگن از دو حرف v و w که حروف اول نام این برند را تشکیل می دهند برگرفته شده است. فولکس در زبان آلمانی به معنی مردم و واگن به معنی ماشین است. بنابراین، می‌توان فولکس واگن را به‌صورت ماشین مردمی ترجمه کرد و هیتلر نیز با انتخاب این دو حرف برای طراحی لوگو کارخانه فولکس واگن این لوگو را ماندگار کرد.
هرچند در طول تاریخ طراحی لوگوی فولکس واگن در سال‌های ۱۹۹۶ و سپس ۲۰۰۰ دستخوش تغییرات جزئی شده است اما عناصر اصلی این لوگو که شامل حروف v و w و همچنین دایره ای که این دو حرف در آن قرار گرفته اند می شود، هیچ گاه تغییر پیدا نکرده است.
اولین طراح لوگوی فولکس واگن به درستی شناخته شده نیست اما در برخی مستندات نام Franz Xaver Reimspeiss, که با فردیناند پورشه در آن زمان هم کار بود، به عنوان فردی که طراحی سبک امبلم را برای حروف v و w ارائه کرد؛ مطرح شده است.
از مهمترین ویژگی های طراحی لوگو با حرف w برای کارخانه تولید خودروی فولکس واگن می‌توان به قابل تشخیص بودن، خوانا بودن و ماندگار بودن آن اشاره کرد. به همین علت است که طراحی لوگوی فولکس واگن به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین لوگوها در صنعت خودروسازی شناخته می شود.

طراحی لوگوی حرف w

طراحی لوگو فولکس واگن بسیار ساده و زیبا از حرف v که در بالای طرح حرف w قرار گرفته، تشکیل شده است. این دو حرف تقارن جالبی با یکدیگر در این لوگو ایجاد کرده‌اند و دور حروف با یک دایره نه چندان ضخیمی احاطه شده است. همین طراحی ساده موجب ماندگاری این لوگوی زیبا شده است.

رنگ لوگو فولکس واگن

در طراحی لوگو با حرف v و w برای فلکس واگن از دو رنگ سفید و آبی استفاده شده که رنگ آبی نمادی از برتری، اطمینان و اعتماد است در حالیکه رنگ سفید خلوص و رضایت را نشان می دهد.

تاریخچه تغییر و تحولات لوگو فولکس واگن

 

طراحی لوگوی حرف w

اولین لوگوی فولکس واگن در سال ۱۹۳۷ با دو حرف V و W که در میان پره های اتومبیل قرار داده شده بودند، طراحی شد.

 

طراحی لوگوی حرف w

چند سال بعد، فن از طرح های لوگو حذف شد و حروف V و دبلیو (w) درون دایره ای که به شکل چرخ دنده طراحی شده بود قرار گرفتند.

 

طراحی لوگوی حرف w

در سال ۱۹۹۶ زمانی که نازی ها شکست خوردند و انگلستان کنترل این شرکت را به دست گرفت، رنگ سیاه و سفید برای طراحی لوگو حروف V و w نظر گرفته شد و لوگو از حالت چرخدنده ای خارج شده و در یک دایره ساده قرار گرفت تا کمتر شبیه به پرچم نازی ها به به نظر برسد.

 

طراحی لوگوی حرف w

در سال ۲۰۰۰ نیز تغییرات جزئی دیگری در طراحی لوگو فولکس واگن با حروف v و w به سبک امبلم انجام گرفت و این لوگو بیشتر به سبک سه بعدی طراحی شد.

طراحی لوگو حرف w برای وردپرس

طراحی لوگوی حرف w

وردپرس یک پلتفرم طراحی سایت اپن سورس رایگان است که امکان مدیریت محتوای پویا را برای کاربران فراهم ساخته است. در حال حاضر این نرم افزار، از پرکاربردترین برنامه های طراحی سایت به شمار می آید.
برای طراحی لوگوی وردپرس از حرف دبلیو (w) به سبک امبلم استفاده شده است. به این ترتیب که حرف دبلیو (w) به رنگ طوسی داخل دایره ای به رنگ خاکستری محدود شده و فونت زیبا و جذابی برای نمایش حرف w نیز انتخاب گردیده است.
انتخاب حرف دبلیو (w) نشان دهنده حرف اول نام تجاری این برند یعنی وردپرس است. فونت مورد استفاده برای نوشتن حرف در طراحی لوگو وردپرس Mrs Eaves Small Caps انتخاب شده که یک فونت تجاری و کاملاً رایگان است که امکان دانلود آن از وبسایت های مختلفی وجود دارد.
دانلود رایگان فونت Mrs Eaves موجب شده که بسیاری از نرم افزارها یا اپلیکیشن های دیگر نیز تصمیم بگیرند از همین فونت برای طراحی حرف w به سبک امبلم استفاده کند اما با توجه به اینکه وردپرس مارک تجاری خود را به ثبت رسانده براساس حق مالکیت معنوی، برندهای دیگر اجازه خلق لوگو با حرف w شبیه به این برند را ندارند.
ویژگی هایی که طراحی لوگو وردپرس با حرف دبلیو (w) را بسیار زیبا و جذاب کرده استفاده از ارتفاع مناسب برای خطوط شکسته ای است که حرف دبلیو (w) را تشکیل می دهند. با مقایسه دو شکل زیر کاملا مشخص می‌شود که اگر طراح لوگو حرف دبلیو (w) را به خوبی در دایره اطراف آن جا نمی کرد استفاده از این فونت برای طراحی لوگو وردپرس با حرف w چندان جذاب به نظر نمی رسید.

 

طراحی لوگوی حرف w

طراحی لوگوی حرف w

 

سبک طراحی لوگو وردپرس با حرف دبلیو (w) به خوبی نشان می‌دهد که دقت در اجزای مختلف طراحی از جمله ارتفاع و پهنای حروف اهمیت بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت لوگو امبلم دارد.

ویژگی های طراحی لوگو امبلم 

خلق لوگو امبلم با حرف دبلیو (w) در شرایطی که تمام اصول اولیه طراحی را رعایت کنید می تواند بسیار راحت و سریع باشد. اگر قصد دارید با استفاده از نرم افزارهای رایگان یا لوگو ساز های آنلاین اقدام به طراحی لوگو با حرف دبلیو (w) کنید بهتر است چند نکته زیر را به خاطر بسپارید:

رنگ لوگو امبلم

برای طراحی لوگو حرف w به سبک امبلم بهتر است حداکثر از دو یا سه رنگ استفاده کنید. رنگ روشن تر را برای حروف و رنگ تیره تر را برای نماد به کار ببرید. لوگوی امبلم به نحوی طراحی می شود که می توان از آن برای مدت های طولانی بدون هیچ گونه تغییری استفاده کرد. بهتر است برای طراحی موضوع به این سبک از رنگهایی مثل سفید، خاکستری، مشکی، سرمه ای و آبی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ لوگوی شما باید حرفی برای گفتن داشته باشد و بر اساس پیام برندتان انتخاب شود.

فونت لوگوی امبلم

انتخاب فونت برای طراحی حرف w به سبک امبلم به کاربرد و نوع تجارت شما بستگی دارد معمولاً برای این سبک لوگو از فونت های سنس سریف که به صورت ضخیم نوشته شده باشند، استفاده می شود. ساده بودن فونت از دیگر ویژگی‌هایی است که باید آن را در نظر بگیرید به این فکر کنید که لوگوی شما باید در هر پلتفرمی واضح و خوانا به نظر برسد حتی اگر قرار باشد در سایز بسیار کوچکی چاپ شود.

نماد لوگوی امبلم

نماد یکی از عناصر اصلی لوگوی امبلم را تشکیل می‌دهد بنابراین اگر می خواهید لوگوی شما متمایز و منحصر به فرد به نظر برسد باید از نمادی استفاده کنید که برای قرار گرفتن حرف دبلیو (w) داخل آن مناسب باشد و از طرف دیگر به خوبی هویت برند شما را به نمایش بگذارد.
در نهایت این نکته را به خاطر بسپارید که در طراحی لوگو با حرف دبلیو (w) به سبک امبلم قرار است لوگوی طراحی کنید که ماندگار، منحصر به فرد و جذاب باشد.

اصول اولیه خلق طراحی لوگو به سبک امبلم

مهم‌ترین نکته‌ای که به عنوان اصول اولیه خلق لوگو به سبک امبلم باید در نظر گرفت، مقیاس پذیر بودن آن است. طراحی لوگو با حرف دبلیو (w) نیز باید این ویژگی را داشته باشد چون قرار است نمایانگر نام برند به مخاطبین بوده و آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
تصویری که از حرف دبلیو (w) در طراحی لوگو به سبک امبلم مشاهده می‌شود باید در تمام پلتفرم های یکسان به نظر برسد. به این ترتیب شما میتوانید مطمئن باشید که لوگوی طراحی شده به طور یکسان روی مخاطبین تان در وب سایت یا در تبلیغات چاپی موثر خواهد بود.
زمانی که قصد طراحی لوگو حرف دبلیو (w) به سبک emblem را دارید حتما از نرم افزارها یا لوگو ساز های آنلاینی استفاده کنید که امکان دانلود فایل با فرمت وکتور را به شما می دهند.
برای طراحی لوگو موثر و موفق باید به استراتژی های بازاریابی برندتان نیز توجه کنید. البته به طور کلی لوگو هایی که با حروفی مثل دبلیو (w) به سبک امبلم طراحی شده اند در تمام انواع تبلیغات و بازاریابی ها از جمله موارد زیر به وضوح دیده شده و موثر واقع می شوند:

• تبلیغات چاپی مثل خودکار یا ماگ
• تبلیغ روی بسته بندی های مختلف
• تبلیغات روی بیلبورد یا دیجیتال ساینیج
• بازاریابی در فضاهای مجازی، رسانه های اجتماعی و وب سایت ها

جمع بندی

از طراحی لوگو حرف دبلیو (w) به سبک امبلم مانند هر نوع لوگوی دیگری باید برای انتقال پیام برندتان به مخاطبین استفاده کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید که سبک امبلم برای طراحی لوگوی شما مناسب است یا خیر می توانید نمونه های مختلفی از لوگوهای به سبک امبلم با حرف w را مشاهده کرده و از آن ها برای رساندن پیام برند تاند مخاطبین بهره بگیرید

دانلود نمونه طراحی لوگو w