لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/11/15

آموزش طراحی لوگو رستوران با ایلوستریتور

آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور، برای بسیاری از صاحبان رستوران ها بهترین راه برای شروع ساخت یک هویت تجاری منحصر به فرد است. به عنوان صاحب یک رستوران، فرقی نمی کند رستوران شما ایرانی، فرانسوی، هندی یا ایتالیایی باشد، مهم ترین مشخصه هر رستورانی، لوگوی است که می تواند با مخاطبان ارتباط گرفته و در حافظه آنها باقی بماند. 
خوشبختانه، نرم افزاری که قصد آموزش آنرا داریم، همان وظیفه ای را انجام می دهد که شما به آن نیاز دارید! نرم افزار ایلوستریتور به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ مهارت خاصی در طراحی برای رستوران خود، لوگو بسازید. اگر می خواهید قبل از شروع به کار خود اطلاعات بیشتری از طراحی لوگو با ایلوستریتور کسب کنید، می توانید مقاله "آموزش طراحی لوگو در ایلوستریتور" را بررسی کنید.

عناصر ضروری طراحی لوگو رستوران که باید بدانید!

قبل از اینکه راجب موضوع آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور صحبت کنیم، بهتر است با عناصر ضروری که برای طراحی یک لوگو رستوران حرفه ای لازم است، آشنا شوید. فراموش نکنید، یک لوگو رستوران خوب نمی تواند با یک عنصر با مشتریان ارتباط بگیرد و لازم است در طراحی آنها نیز طبق اصول طراحی لوگو پیش بروید تا لوگوی نهایی شما بتواند معرف خوبی برای رستوران شما باشد.

نماد و اشکال

به طور کلی، لوگوهای رستوران اغلب از نماد های پیچیده و سنگین تشکیل نمی شوند، زیرا صاحبان رستوران ها نمی خواهند ارتباط برند خود را تنها با یک غذای خاص محدود کنند! جدای از این موضوع، همیشه می توانید برای نماد لوگو رستوران خود به جای غذاهای داخل منو، از ارزش ها و چیستی رستوران خود استفاده کنید. 
برای یک رستوران خانوادگی، یک غذاخوری جمع و جور یا یک فست فودی بزرگ می توانید از یک لوگوی خوش یمن مانند یک شخصیت کارتونی یا یک حیوان محبوب استفاده کنید، این نوع لوگوها حتی برای کودکان نیز جذاب هستند. از سوی دیگر اگر رستوران شما خیلی وقت پیش تاسیس شده است، می توانید از یک نماد انتزاعی برای تزئین لوگو رستوران خود استفاده کنید، به علاوه اگر غذاهای رستوران خود را نیز در یک دایره ی انتزاعی و سپس در منوی اصلی رستوران خود قرار دهید، می توانید توجه مشتریان خود را بر این واقعیت که آنها گرسنه هستند و باید غذا بخورند، متمرکز کنید.
بسیاری از لوگو رستوران ها از ترکیب چنگال و چاقو به دلایل واضحی استفاده می کنند، همینجا استفاده از این نماد را برای شما ممنوع اعلام میکنیم زیرا برای متمایز شدن از سایرین مهم است که سعی کنید ایده های جدیدی را به ذهن خود وارد کنید و یک لوگوی مختص رستوران خود بسازید. بنابراین، اگر قصد دارید از یک نماد برروی لوگوی خود استفاده کنید، فراموش نکنید که حتما باید تمرکز بیشتری را برای انتخاب عناصر بصری دیگر بگذارید.

فونت

تایپوگرافی لوگوی رستوران شما به مخاطبان در مورد نوع غذاهای رستورانتان می گوید، بنابراین اگر فکر میکنید، اضافه کردن یک متن برای شخصیت برند شما لازم است، سعی کنید بهترین انتخاب هارا در مقابل خود قرار دهید. به عنوان مثال، رستوران هایی که برای مشتریان خود خدمات گرانی را ارائه می دهند یا سابقه طولانی در تاریخچه ارائه خدمات عالی مربوط به غذا دارند، می بایست از فونت هایی که در خانواده اسکریپت هستند، استفاده کنند. رستوران های خانوادگی و پیتزا فروشی ها، اغلب ممکن است بخواهند از فونت های خانواده سریف استفاده کنند، زیرا این فونت ها یادآور فضایی جاودانه و خدمات جدی هستند.
مهم نیست از کدام خانواده، فونت انتخاب میکنید، چیزی که مهم است مفهومی است که با کمک آن فونت به مخاطبان منتقل خواهید کرد. 

رنگ

ممکن است بارها اینرا شنیده باشید، اما رنگ های سفید، سیاه و خاکستری رایج ترین رنگ ها در پالت رنگی لوگو رستوران ها هستند و معمولا حس تمیزی و شفاف بودن را به مخاطبان القا می کنند. با اینحال، همانطور که در بخش فونت ها گفتیم، باید سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که شخصیت رستوران شمارا به خوبی بیان نمایید تا لوگوی شما راحت تر با مشتریان ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، کافه هایی که لوگوی خود را ترکیبی از رنگ قهوه ای و سفید در نظر میگیرند، چیستی خود را خیلی واضح به مشتریان نشان می دهند.
اگر غذاهای منو رستوران شما بر موادی تازه متمرکز شده و قصد تاکید بر آنرا دارید می توانید از سایه های مختلف رنگ سبز برروی لوگوی خود استفاده کنید. در مقابل، اگر می خواهید بر غذاهای اصیل منوی خود تاکید کنید می توانید از رنگ های قرمز، سفید و سبز برای رنگ لوگو رستوران خود استفاده کنید. فراموش نکنید، رنگ انتخابی لوگوی شما باید بتواند ارتباط نزدیکی را با مخاطبانتان ایجاد کند. برای انتخاب رنگ های پالت رنگی مرتبط با لوگو رستوران خود سعی کنید، کمتر از سه رنگ را در نظر بگیرید، در غیر این صورت لوگوی شما یک طرح درهم و برهم و غیر حرفه ای خواهد داشت.
برای اینکه بتوانید انتخاب های مناسبی از ابزار های مختلف نرم افزار ایلوستریتور انجام دهید، لازم است مطالب بالارا با دقت بخوانید و طبق آنها پیش بروید تا در آخر لوگوی رستوران شما کاملا حرفه ای و مناسب به نظر برسد.

آیا ایلوستریتور نرم افزار مناسبی برای طراحی لوگو رستوران است؟

ایلوستریتور یکی از نرم افزار های حرفه ای و تخصصی شرکت ادوبی است که عمدتا برای طراحی های مرتبط با گرافیک استفاده می شود. امکانات و ابزار های این نرم افزار همه ساله در حال بروز شدن است و شما می توانید برای آشنایی با آنها مقاله " با جدید ترین ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 اشنا شوید" را مطالعه نمایید. برای اینکه از تصمیم خود در استفاده از آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور مطمئن شوید، لازم است چند مزیت اصلی آنرا با شما به اشتراک بگذاریم، به عنوان مثال در نسخه 2022 ایلوستریتور طراحان می توانند با حفظ ویژگی های گرافیکی، طراح های خود را مناسب با هر فضا و وب سایتی خلق نمایند. به علاوه، در فضای این نرم افزار امکانات و ابزار های مدیریت رنگ و نماد ها بسیار کارآمد بوده و به طراحان کمک می کند تا به راحتی ایده های خود را پیاده سازی و اجرا نمایند. 
برخلاف، نرم افزار فتوشاپ که عمدتا ابزاری برای ویرایش و بازسازی تصاویر است، ایلوستریتور نرم افزاری مخصوص طراحی بوده و به شما کمک می کند تا لوگوی خود را با فرمت مد نظرتان و با حجم کم دریافت نمایید. لوگوهای نرم افزار ایلوستریتور، در صنعت طراحی به عنوان یک لوگوی استاندارد و مناسب هر فضایی شناخته شده اند.

 

آموزش طراحی لوگو رستوران با ایلوستریتور

 

راهنمای طراحی لوگو رستوران با ایلوستریتور

چه یک طراح مبتدی باشید و چه یک حرفه ای با تجربه، لازم است راهنمای کلی جهت درک بهتر آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور دراختیار داشته باشید، در این قسمت با ترفند های ما می توانید لوگو رستوران خود را حرفه ای و مناسب بسازید.

پنجره جدیدی برای لوگو رستوران خود تنظیم کنید

یک پنجره جدید در ایلوستریتور ایجاد کنید و فضای مخصوص لوگو رستوران خود را تنظیم کنید. شما می توانید برای طراحی لوگوی خود یک تصویر مرجع را نیز در صفحه اضافه کنید و از آن در کنار طرح نهایی خود برروی کاغذ الهام بگیرید. خوشبختانه، مدیریت پنل های نرم افزار ایلوستریتور چیدمان بسیار ساده ای دارد و شما می توانید از آن برای مدیریت زمان خود استفاده کنید. 

از اشکال پایه برای ایجاد لوگو رستوران خود استفاده کنید

مستطیل، مثلث، دایره و غیره برای ساخت شکل پایه لوگوی رستوران شما انتخاب های مناسبی هستند. نگران تراز شدن نهایی همه قسمت های لوگوی خود نباشید، قسمت بازبینی نهایی ایلوستریتور به شما کمک می کند تا تمام قسمت های لوگوی خود رابه خوبی مرتب و چینش کنید. به علاوه، شما می توانید با فعال کردن قسمت Smart Guides و Live Shape راحت تر قسمت های مختلف لوگوی خود را تنظیم و ترسیم نمایید.

به لوگوی خود رنگ اضافه کنید

با استفاده از ابزار کنترل بصری می توانید به راحتی رنگ های مختلف را برروی لوگوی خود تنظیم و استفاده نمایید. به علاوه شما می توانید با اضافه کردن رنگ انتخابی خود در قسمت Adobe Creative Cloud آنرا بارها در اختیار داشته و برروی لوگوهای آینده خود نیز استفاده کنید. 

لوگوی خود را بازبینی کنید

اکنون که بخش های اصلی لوگوی خود را تنظیم کرده اید، می توانید با چرخاندن و قرار دادن لوگوی خود در حالت های مختلف، غذای ریخته شده برروی لوگوی خود را جمع کنید. این قسمت را جدی بگیرید و فراموش نکنید بارها بازبینی لوگو رستورانتان تنها به نفع و باعث موفقیت نتیجه نهایی لوگویتان می شود.

به لوگوی خود متن اضافه کنید

اگر تصمیم گرفته اید که به لوگو رستوران خود متن اضافه کنید، ایلوستریتور بهترین فونت هارا برای تصمیم گیری شما در اختیار دارد. شما می توانید از قسمت Adobe Typekit به مجموعه فراوانی از فونت ها دست یابید و سپس با انتخاب یکی از آنها، متن مورد نظر خود را برروی لوگوی رستوران خود تنظیم کنید.

لوگو رستوران خود را دریافت کنید

اگر تصمیم گرفته اید از لوگو رستوران خود برروی کارت ویزیت و وب سایت تازه راه اندازی شده یتان استفاده کنید، فرمت استاندارد ایلوستریتور از لوگوی شما در این مسیر کمکتان خواهد کرد. شما می توانید با کلیک برروی قسمت ذخیره سازی در ایلوستریتور، لوگوی خود را با فرمت مدنظرتان دریافت کنید.

جمع بندی

به همان اندازه که غواصی کار پیچیده ای به نظر می رسد، طراحی لوگو نیز چالش بر انگیز است، اما اگر بتوانید با مراحل آموزش طراحی با ایلوستریتور که در اختیارتان قرار داده ایم، پیش بروید، میبینید که طراحی لوگو یک فرآیند بسیار سرگرم کننده است! در انجام هر کاری به ویژه طراحی یک لوگو برای رستوران جسور باشید و از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید و بدانید انتخاب های شما مناسب ترین تصمیم برای فضای رستوران شما هستند.
ابزارهای نرم افزار لوگوساز آنلاین لوگونومی به شما کمک میکند که تمام ایده های خود را به راحتی مجسم کنید.