لوگونومی
دسته بندی : ایلوستریتور | منتشر شده در تاریخ : 1400/08/15

با جدید ترین ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 اشنا شوید

نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 یکی از جدید ترین بروز رسانی های دنیای طراحیست که به کاربران خود این امکان را داده تا از قابلیت های بیشتری برای طراحی به خصوص ساخت لوگو استفاده نمایند. شما با استفاده از این نرم افزار میتوانید اثری حرفه ای تر خلق نمایید.
نرم افزار ایلوستریتور یکی از برنامه های مورد علاقه طراحان گرافیک است که برای هر نوع طراحی حرفه ای مانند ساخت لوگو، ست اداری، نمودار، کاراکتر های تبلیغاتی و غیره از آن استفاده میکنند و چون کار با این نرم افزار کمی سخت تر از فتوشاپ است حرفه ای ها بلیط نزدیکی به آن را دارند، محیط این نرم افزار همانند سایر برنامه های شرکت ادوبیست و اگر شما با یکی از برنامه های این شرکت آشنا باشید، خیلی سریع کار با ایلوستریتور نیز برایتان آسان میشود.

نرم افزار ایلوستریتور چیست؟

نرم افزار ایلوستریتور یک نرم افزار حرفه ای برای تصویر سازی و ساختن کارهای هنری با استفاده از یک کامپیوتر با سیستم عامل مَک یا ویندوز است. این نرم افزار در سال 1987 منتشر و در فواصل مشخص به روز رسانی شد تا کاربران از قابلیت های بیشتر آن برای سوژه های خود استفاده نمایند، در حال حاضر این نرم افزار بخشی از Adobe Creative Cloud است. 
نرم افزار ایلوستریتور به طور عمده توسط گرافیست ها، طراحان وب، هنرمندان بصری و تصویر سازان حرفه ای سراسر جهان برای خلق آثار هنری با کیفیت استفاده میشود. به علاوه در کنار قابلیت های فراوان دارای ابزار های پیچیده ایست که میتواند در مقدار زمانی که برای تصویر سازی میگذارید، صرفه جویی نماید.
علاوه بر نرم افزار ایلاستریتور، برنامه فتوشاپ نسخه 2022 نیز به ابزارها و قابلیت های بسیار جالبی مجهز شده و هوش مصنوعی به کار رفته در آن کار بسیاری از طراحان را در ویرایش تصاویر به مراتب راحت تر کرده است. اگر می خواهید با ویژگی های جدید این برنامه کاربردی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله "جدیدترین ویژگی های نرم افزار فتوشاپ نسخه 2022 " را مطالعه کنید.

نرم افزار ایلوستریتور چگونه کار میکند؟

کاربران با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور میتوانند انواع گوناگونی از تصاویر چاپ شده یا دیجیتال که شامل کارتون، جدول، نمودار، لوگو و تصویر سازی میشود، را به صورت حرفه ای طراحی نمایند.
نرم افزار ایلوستریتور به کاربران خود این امکان را داده تا با وارد کردن یک عکس از آن به عنوان راهنما برای ردگیری یک شکل در آن استفاده نمایند و در صورت لزوم برای رنگ کردن دوباره یک عکس یا ایجاد حالتی شبیه به طراحی از عکس استفاده کنند.

جدید ترین ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022

نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 بخشی از Creative Cloud است، شما با استفاده از این نسخه میتوانید به نسخه های بروز در آینده این نرم افزار نیز دسترسی یابید و یک نمای غنی از مهارت های جدید و حرفه ای را بدست آورید. نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 نیز قابلیت های جدیدی به خود اضافه کرده که این ویژگی ها شامل:

قابلیت طراحی های حرفه ای تر و پیچیده

با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 میتوانید طراحی های خود را با روش های حرفه ای تر انجام دهید. در حال حاضر میتوانید سوژه های خود را جداگانه یا به صورت چندین طرح آزمایش کرده و از هر نوع قابلیتی که میخواهید طبق ایده ی خود و تنها با یک لمس استفاده نمایید.

قابلیت استفاده از هر نوع قلم مو

شما با نصب نسخه 2022 نرم افزار ایلوستریتور میتوانید از قلم مو های مختلفی جهت نتیجه ی بهتر برای سوژه خود استفاده کنید، از جدید ترین قلموهای این نرم افزار قلمو زبر است که میتوانید به دلخواه برای طراح های خود از آن استفاده نمایید.

خاص ترین پنل

پنل جدید و هوشمند ایلوستریتور به کاربران این امکان را داده تا در صورت نیاز آنرا باز نمایند و از ویژگی های آن استفاده کنند.

قابلیت چندکاره

با کمک نسخه ی جدید نرم افزار ایلوستریتور میتوانید چندین فایل را به صورت همزمان کنترل نمایید و تصاویر و متن های خود را با هر سلیقه ای طراحی کنید.

قابلیت جستجوی فونت های مختلف

اگر سلیقه ی متفاوتی در انتخاب فونت دارید قابلیت جدید این برنامه به شما این امکان را میدهد تا فونت مناسب خود را انتخاب و پیدا نمایید. از خانواده ی فونت های وسیع کدام مناسب سوژه ی شماست؟ فقط فونت هایی را انتخاب کنید که با معیار های شما مطابقت داشته باشند.

قابلیت تایپوگرافی بسیار پیشرفته با ابزار های مخصوص

نحوه ی تایپ و استفاده از فونت خود را تغییر دهید تا بتوانید رشد پیشرفته ای در انتخاب های خود داشته باشید، آنرا همگام با سیستم خود نمایید و هرچه سریع تر بهترین استفاده را از آن ببرید.

قابلیت های دیگر نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 عبارتند از:
•    طراحی طرح های وکتور بسیار پیچیده 
•    رنگ کردن تصاویر با خاصیت گرادیانت به صورت طیف رنگی از رنگ خاصی به رنگ دیگر و قابلیت تعیین شفافیت رنگ
•    قابلیت ایجاد Storke های بسیار زیبا و حرفه ای
•    قابلیت ایجاد چندین طرح برای تقسیم بندی محیط 
•    قابلیت مدیریت لایه ها
•    قابلیت کشیدن حرفه ای طرح های مختلف
•    قابلیت ادغام با Adobe Cs Review
•    قابلیت همکاری با نرم افزار های دیگر شرکت ادوبی
•    قابلیت ایجاد فایل های پی دی اف
و........

 

با جدید ترین ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 اشنا شوید

مزایا و معایب نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022

نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022، نرم افزارعالی جهت ایجاد گرافیک وکتور و آثار هنری است. این برنامه به شما امکان میدهد تا برروی پروژه های پیچیده گرافیکی در قابلیت های استاندارد کار کنید و همچنین گزینه ی مفیدی برای چاپ و ارسال تصاویر در وب سایت ها است. این نرم افزار نیز مزایا و معایبی دارد که عبارتند از:

مزایا نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022

•    توانایی ترکیب با سایر نرم افزار های شرکت ادوبی
•    امکان ایجاد تصویر گرافیکی برای چاپ و استفاده در وب سایت
•    کار با آن برای افرادی که با محصولات شرکت ادوبی آشنا اند، آسان است.
•    وضوح بی نهایت برای گرافیک وکتور

معایب نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022

•    این برنامه برای نصب نیاز به یک سیستم عامل عالی دارد.
•    برای کار با این برنامه نیاز به مسیر یادگیری پیچیده است.

نرم افزار ایلوستریتور و Creative Cloud

نرم افزار ایلوستریتور زیر شاخه نرم افزار های Adobe Creative Cloud است، با این حال شما میتوانید به تنهایی نیز از این برنامه استفاده نمایید. این نرم افزار عضوی از خانواده Creative Cloud است، این به معنای این است که کاربران میتوانند کارهای هنری خود را در نرم افزار های دیگر شرکت ادوبی نیز استفاده نمایند.
مهم ترین مزایای نرم افزار ایلوستریتور این است که شما به راحتی میتوانید به عنوان یک طراح از چند برنامه ی حرفه ای عضو شرکت ادوبی برای خلق آثار خود استفاده نمایید.

وکتور و نرم افزار ایلوستریتور

مهم ترین ویژگی کار با نرم افزار ایلوستریتور این است که کیفیت کار تولید شده به رزولوشن صفحه ای که در آن نمایش داده میشود، بستگی ندارد. این به این معناست که تصویری که شما در ایلوستریتور ایجاد میکنید، میتواند بدون از دست دادن کیفیت در هر فضایی به صورت کوچک و بزرگ استفاده شود. 
وکتور، گروهی از چندضلعی هاست که یک تصویر را ایجاد میکند که هر کدام از آن چندضلعی ها به نوبه ی خود از وکتور تشکیل شده اند، هر وکتور از یک محل یا نقطه کنترل عبور میکند و سپس مسیر وکتور با ویژگی هایی اعم از رنگ، خمیدگی، پر بودن و شکل مشخص میشود.
جایگاه وکتور در ایلوستریتور با فرمول های ریاضی بهم مرتبط میشود و خیلی دقیق است، همین ویژگی های وکتور است که ایلوستریتور را حرفه ای جلوه میدهد.

فرمت های مختلف نرم افزار ایلوستریتور

به روش ذخیره اطلاعات موجود در یک فایل فرمت یا قالب بندی میگوند، بطوریکه هر فایل با فرمت های مختلف خود دارای اطلاعات و در عین حال حجمی متفاوت است. 
یکی از عوامل موثر در تعیین فرمت یک فایل نوع استفاده ایست که کاربر در گرافیک های مختلف قصد آنرا دارد. به عنوان مثال، اگر میخواهیم فایل تصویری مورد نظر را در وب استفاده کنیم، حجم فایل باید کم باشد تا بتوان آنرا سریع تر دانلود کرد. نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022 نیز فرمت های مختلفی را در دسترس مخاطبان قرار داده که میتوان از هرکدام بهترین استفاده را نمود.
فرمت فایل هایی که نرم افزار ایلوستریتور میتواند ذخیره کند:
•    PDF
•    EPS
•    WMF
•    VML
•    SVG است.

فرمت SVG

این فرمت بیشتر برای توصیف گرافیک های 2 بعدی استفاده میشود و از آن میتوان برای ایجاد گرافیک های برداری در صفحات وب استفاده نمود، لازم بذکر است این فرمت فایل ها در صورت بزرگنمایی کیفیت خود را از دست نمیدهند و شما میتوانید با استفاده از آنها حجم عکس خود را کاهش داده و کیفیت آنهارا استاندارد کنید.

فرمت PDF

امروزه اکثر فایل های کتابها و اسناد مختلف با این فایل ذخیره میشوند و دقیق تر در دسترس کاربران قرار میگیرند.

فرمت EPS

فایل EPS رابط بین تمام نرم افزار های گرافیکیست، همانطور که از نامش پیداست این فایل نوع خاصی از فرمت است که بعد از پرازش در هر نوع نرم افزاری قابل مشاهده است. 
شما با نصب نسخه جید نرم افزار ایلاستریتور میتوانید فرمت فایل های خود را طبق سلیقه ی خود انتخاب کرده و بهترین کیفیت را مقابل بیننده ها قرار دهید.

نصب و اجرای نرم افزار ایلوستریتور نسخه 2022

برای نصب نرم افزار ایلاستریتور طبق مراحل زیر پیش روید:
•    برای نصب این نرم افزار ابتدا اینترنت خود را قطع نمایید.
•    نسخه ی جدید این نرم افزار کرک شده است و تنها شامل زبان انگلیسی می باشد. برای پشتیبانی از تایپ پارسی هنگام نصب یدعم العریبه را به عنوان زبان خود انتخاب کنید.
•    برای نصب نسخه جدید وارد پوشه BUILD شوید و فایل SETUP را اجرا نمایید.
•    در صورت مشاهده ارور MICROSOFT VISUAL C++ را نصب کنید.
•    بعد از نصب برنامه اگر آیکون نرم افزار روی دسکتاب ساخته نشد، به منوی استارت مراجعه کرده و یک SHORTCUT از نرم افزار داخل دسکتاپ بسازید.
•    در صورت عدم ایجاد پروژه جدید، بعد از اجرای نرم افزار کلید CTRL+L را بزنید و گزینه SHOW THE HOME SCREEN را فشار دهید و در آخر USE LEGACY FILE NEW INTERFACE را بزنید و سپس فایل نرم افزار را دوباره باز کنید.

نتیجه گیری

اگر قصد طراحی سوژه ی خود را دارید میتوانید با دریافت ویدئوهای آموزشی نرم افزار ایلاستریتور نسخه 2022 از سایت لوگونومی بهترین اثار را خلق نمایید و با دریافت کیفیت استاندارد آن بهترین نتیجه را کسب کنید.