لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1401/03/26

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

سفارش طراحی لوگو اسم که به Wordmark نیز معروف است به علت ساده بودن و گویا بودن ظاهر لوگو، انتخاب محبوب (و همیشگی) برای همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک، صنایع، فناوری، رسانه، مد و غذا و دارو است.

 

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

 

لوگو اسم یا وردمارک چیست؟

لوگو اسم، نوعی طراحی لوگو است که فقط نام شرکت را شامل می شود - بدون نماد، آیکون یا نشان. لوگوهای وردمارک که «لوگوتایپ» نیز نامیده می‌شوند می‌توانند شامل سبک مونوگرام برای ابعاد کوچک‌تر مانند لوگوی پروفایل رسانه‌های اجتماعی و فاویکون‌ها باشند. به دلیل سادگی این لوگوها، تایپوگرافی و فاصله گذاری بسیار مهم است.
نمونه هایی از لوگو اسم های معروف عبارتند از گوگل، کوکاکولا و کالوین کلاین. در این موارد سفارش طراحی اسم، به نقطه عطف بصری برند تبدیل شده اند

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

ایان پاجت، طراح گرافیک و بنیانگذار Logo Geek می‌گوید: «وقتی به دنیا می‌آییم، حروف و فونت‌ها فقط شکل هستند، اما همانطور که رشد می‌کنیم، شکل‌ها را به کلمات، و طراحی و سبک آن کلمات را به اشیاء و سازمان‌های خاص مرتبط می‌کنیم.» 
برای مثال، اگر سفارش طراحی اسم برای یک مهدکودک را بدهید، احتمالا طراح یک فونت دست نویس فانتزی را انتخاب می کند، و به احتمال زیاد آن را به رنگ صورتی یا آبی روشن به تصویر می کشد.
پاجت می گوید که اگر مخاطب هدف خود را درک کنید، می توانید از این عناصر یعنی فونت و رنگ برای برقراری ارتباط و انتقال پیام های خاص از طریق لوگو اسم بهره ببرید.

چه زمانی سفارش طراحی لوگو اسم بدهیم؟

هرچند بسیاری از طراحان به طراحی لوگو اسم (که به آنها لوگوتایپ نیز گفته می‌شود) علاقه دارند و آنها را «ناب‌ترین» شکل لوگو می‌دانند، ساخت یک وردمارک زمانی که شما طراح نیستید می‌تواند کار سختی باشد.
شما نمی خواهید لوگوی شما خسته کننده یا قابل فراموش شدن باشد. هنگامی که در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، ممکن است برای برقراری ارتباط با آنچه ارائه می کنید به کمک نیاز داشته باشید، که بدون سفارش طراحی یک لوگوی حرفه ای، دشوار است.
بنابراین، اگر قصد دارید نام برندتان به سرعت بین مخاطبین شناخته شود بهتر است سفارش طراحی اسم برند خود را به یک طراح گرافیک حرفه ای بدهید.
اما اگر می خواهید خودتان با نرم افزارهای لوگوساز آنلاین شروع به ساخت لوگو کنید، توصیه می کنیم از یک نماد نیز در کنار اسم برند خود استفاده کنید.
بسیاری از محبوب ترین شرکت ها مانند نایک، اپل یا مک دونالد علاوه بر سفارش طراحی اسم از نمادهایی نیز در لوگوی خود استفاده می کنند. به همین دلیل، من احساس می کنم که صاحبان کسب و کارهای کوچک انتظار دارند که لوگوی آنها شامل یک نماد باشد.
 نماد لوگو می تواند برای یک طراح غیرحرفه ای، ارزش بیشتری داشته باشد، زیرا احساس می کند زمان و انرژی بیشتری صرف طراحی شده است.
با این حال، پاجت اضافه می کند، سفارش طراحی اسم، راه حل ایده آل برای برخی از کسب و کارهای کوچک است. 
اگر یکی از شرایط زیر را دارید، سفارش طراحی اسم و انتخاب سبک لوگوتایپ برای شما مناسب است:

کسب و کار شما، یک نام تجاری کوتاه و متمایز دارد

سفارش طراحی اسم به تشخیص نام برند کمک می کند، که در دنیای استارتاپ ضروری است. اگر نام کسب و کار شما طولانی تر است یا حاوی چندین کلمه است، سفارش طراحی اسم به سبک مونوگرام یا لوگوی حرف (لتر مارک) را در نظر بگیرید (به HBO یا IBM فکر کنید).

شما در حال برنامه ریزی برای استفاده از لوگوی خود در رسانه های مختلف هستید

استفاده از لوگو اسم در چندین پلتفرم آسان‌تر است، زیرا لازم نیست نگران خوانایی یک نماد یا فضایی که آن را اشغال می‌کند باشید - و لازم نیست تغییرات متعددی با گذشت زمان به آن بدهید.
می توانيد از یک رنگ یا حروف روشن و متمایز در طراحی اسم برند خود استفاده کنید. 
لوگو اسم حرفه ای، نیازی به عناصر دیگری ندارد که با آن رقابت کنند یا تأثیر آن را از بین ببرند.

برای سفارشی سازی طراحی اسم برند به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه چند نکته و ایده برای طراحی لوگو اسم متمایز و برجسته را می خوانید.

فونت مناسب را پیدا کنید

از آنجایی که طراحی لوگو اسم فقط با استفاده از حروف ساخته می‌شوند، انتخاب حروفی که شخصیت برند شما را نشان دهد، بسیار مهم است. همانطور که مایکل ایوامی در کتاب لوگو خود می نویسد ، «کلمات دارای معنی هستند و حروف شخصیت را منتقل می کنند.
اگر شما یک شرکت بیمه عمر را اداره می کنید، حروف تایپ اسکریپت منطقی نخواهد بود، زیرا جدیت یا فاکتور اعتماد را برای خدماتی که ارائه می کنید، نشان نمی دهد.
از سوی دیگر، فونت سریف برای سفارش طراحی اسم یک اردوی تابستانی کودکان یا آموزشگاه موسیقی که در زمینه سرگرمی، اجتماع و یادگیری است، مناسب نیست.
برای شروع فرآیند انتخاب فونت، به چند عامل برای توصیف کسب و کار خود فکر کنید، مانند "هدف" و "مخاطبین". سپس شروع به بررسی فونت ها و حروف کنید تا ببینید آیا با آن عوامل مطابقت دارند یا خیر.

اولین سوال هنگام انتخاب یک فونت معمولاً این است: sans-serif یا serif؟

Sans-serif از انواع فونت های مدرن است و هیچ زائده ای ندارد. درحالیکه، serif یک انتخاب سنتی تر با زوائدی روی هر حرف (معروف به سریف) است.

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

فراتر از این دو دسته بندی گسترده، طیف وسیعی از فونت ها برای سفارش طراحی اسم وجود دارد. به عنوان مثال، در ادامه نحوه دسته بندی فونت ها در Looka آمده است:

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

مانند هر سبک لوگویی، برای سفارش طراحی اسم برند خود باید حروفی را انتخاب کنید که اطمینان حاصل کند نام شرکت شما در اندازه های مختلف و در کانال های مختلف خوانا است. 
برای انتخاب بهترین فونت، نکات زیر را در نظر بگیرید:
وزن - آیا تایپ فیس شما ضخیم است یا نازک؟ 
حروف فارسی یا انگلیسی - حروف فارسی یا انگلیسی چگونه به نظر می رسد؟
ویژگی ها – آیا تایپ فیس شما دارای ویژگی های متمایزی مانند زوائد یا انحنا است؟
در ادامه چند نمونه از لوگوتایپ های برجسته را می بینید:

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

نکته حرفه ای برای سفارش طراحی اسم: "آگاهی از آرم های رقبا به شما امکان می دهد تا مطمئن شوید که فونت انتخاب شده برای طراحی لوگو از اسم برندتان در حال حاضر در بازار استفاده نمی شود. 
فقط مطمئن شوید که فونت انتخاب شده برای سفارش طراحی اسم، ارتباط درستی با تجارت و برند شما داشته باشد - به خاطر متفاوت بودن، فونت نامناسبی انتخاب نکنید. اصلاح یک تایپ‌فیس یا طراحی از ابتدا می‌تواند به شما این امکان را بدهد که یک طراحی لوگو اسم بسیار متمایز داشته باشید که با بقیه متفاوت باشد. - ایان پاجت.

از یک ویژگی خاص در سفارش و ساخت لوگو اسم استفاده کنید

گاهی اوقات تنها چیزی که بین یک فونت «معمولی» و یک طراحی اسم چشم نواز قرار می گیرد، یک کاراکتر است که متفاوت از بقیه به نظر می رسد. این عنصر شگفت‌انگیز به خاطره‌انگیز بودن یک لوگو می‌افزاید - به حرف  لوگوی کاسپر یا A اغراق‌آمیز در لوگوی براون فکر کنید.
در حالی که ویژگی‌های کاراکتر ممکن است برای سفارش تمام طراحی های اسم مناسب نباش ، میتواند یک عنصر طراحی سرگرم‌کننده برای جلب توجه باشند و به شما کمک کند به خسته‌کننده بودن متن غلبه کنید.

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

برخی از فونت ها، اعم از سفارشی یا از پیش طراحی شده، دارای ویژگی‌های کاراکتری بر روی حروف خاص هستند - به عنوان مثال، خطوط کشیده، بریدگی‌های مورب، یا تزئینات دیگر (همانطور که در حرف o  لوگو تایپ زیر مشاهده می‌شود).

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

اگر یک ویژگی را برای حروف انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن را به دلیلی انجام می‌دهید - آیا از آن حرف به‌عنوان مونوگرام خود استفاده می‌کنید؟ آیا در جای درستی بر نام شرکت شما تاکید می کند؟

با رنگ سفارش دادل شده برای طراحی اسم برند خود ارتباط برقرار کنید

درست است که حروف جذابیت اصلی در یک لوگو اسم است، اما رنگ راه بسیار خوبی برای متمایز کردن برند شما و جلب نظر است.
به نارنجی شاد و در عین حال آرام در کنار رنگ  فیروزه ای تیره لوگوی بازطراحی شده Kickstarter و بنفش سلطنتی Cadbury فکر کنید.
گاهی اوقات سفارش طراحی اسم و یک تایپ فیس تمیز با حروف پررنگ باعث می شود همه چیز در جای خود قرار بگیرد به لوگو Delight Labs نگاه کنید.

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

همچنین می‌توانید با تغییر رنگ یک کاراکتر (یا یک کلمه در نام شرکت) طراحی متفاوتی داشته باشید. فلیکر این کار را با یک r صورتی در لوگو خود انجام داده و Mobil با سفارش یک o  قرمز در طراحی اسم برند خود این ویژگی را به کار برده است.
مانند ویژگی های شخصیت، مطمئن شوید که روی حرفی که در نام شرکت شما منطقی است، تأکید می کنید. اگر درست انجام شود، این تاکتیک می تواند راهی عالی برای هویت بخشیدن به لوگوی شما باشد، به خصوص اگر از یک رنگ لوگوی رایج مانند آبی استفاده می کنید.

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

سفارش طراحی لوگو اسم سفید روی پس زمینه رنگی نیز گزینه ایده آلی است. به یاد داشته باشید که لوگوی شما برای بسیاری از برنامه های برندینگ روی پس زمینه سفید قرار می گیرد. برای اطمینان از اینکه طراحی لوگو اسم شما در همه جا خوب به نظر می رسد، به تغییرات رنگ معکوس در لوگوی خود نیاز دارید.

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

نکته حرفه ای برای سفارش طراحی اسم: "رنگ یکی از قابل شناسایی ترین اجزای لوگو است. اگر هیچ رقیبی از رنگ خاصی استفاده نمی‌کند که با برند شما مرتبط باشد، این رنگی است که می‌توانید به عنوان یک کسب‌وکار صاحب آن شوید، که بلافاصله به شما این امکان را می‌دهد که با تلاش کمی از بقیه متمایز شوید.» - ایان پاگت

از فاصله بین حروف و جزئیات به نفع خود استفاده کنید

اگر در حال طراحی یک لوگو اسم (برای مثال با لوگوساز آنلاین لوگونومی) هستید، وقت آن است که در مورد فاصله بین حروف - یا به طور دقیق تر، کرنینگ ، که فاصله بین هر حرف در لوگوی شما است، بیشتر دقت کنید.
کرنینگی که انتخاب می کنید تا حد زیادی به حروف در لوگوی شما بستگی دارد. آیا می خواهید برخی یا همه حروف به یکدیگر بچسبند؟ آیا افزودن یا کاهش فاصله بین حروف خوانایی لوگوی شما را افزایش می دهد؟ وزن و زاویه فونت شما چه تاثیری بر فاصله گذاری دارد؟

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

شما همچنین می توانید با فاصله بین حروف بازی کنید تا ببینید چه چیزی بهترین ویژگی برند شما است. به صفاتی که برای توصیف کسب و کار خود یادداشت کرده اید برگردید تا ببینید چه چیزی مناسب است.
همچنین، به خاطر داشته باشید که سفارش طراحی لوگو اسم از نظر فنی شامل شعار نمی شود و بسیار کوتاه و در حد یک کلمه است.

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

نکته حرفه ای: "سفارش طراحی لوگو اسم عالی ترکیبی از فونتی است که با دقت انتخاب شده (یا مجموعه ای از حروف طراحی شده) که از [رنگ و ویژگی مناسب] استفاده می کند و در عین حال با دقت در کنار هم چیده شده است." - ایان پاگت

با شکل حروف در طراحی لوگو اسم بازی کنید

روش دیگری که طراحان به لوگو تایپ ها، ویژگی بصری اضافه می کنند، قرار دادن حروف در یک شکل است.
Showtime سه حرف اول نام خود SHO را در یک دایره قرمز قرار داده و رنگ آن را نسبت به بقیه لوگو متفاوت انتخاب کرده تا ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به حالتی که هیچ شکلی وجود نداشت به بدهد.
اگرچه لینکدین یک نام تک کلمه ای است، اما این لوگو یک کادر آبی رنگ در اطراف "in" قرار می دهد تا از نظر بصری متمایز شود. این نشان دهنده احساس "در" داشتن ارتباطات در صنعت شما است.

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

روش دیگر سفارش طراحی اسم، استفاده از حروف به صورت یک شکل است. Uniqlo نام شرکت شش حرفی خود را با سه حرف در هر خط از لوگوی خود می شکند تا یک مربع تشکیل دهد. خوانایی در اینجا مهم است! مطمئن شوید که نام شرکت شما به اندازه کافی کوتاه باشد که بتوان آن را روی هم گذاشت و معنی آن در دو خط گم نشود.
اشکال دایره ای لوگو نیز در این نوع سفارش طراحی اسم کاربرد دارند. به لوگوهای قدیمی مانند سامسونگ یا فایزر نگاه کنید تا ببینید ورد مارک آنها زمانی که در یک شکل قرار می گیرند چگونه به نظر می رسند.

آیا سفارش طراحی لوگو اسم برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

باز هم، فقط به این دلیل که فکر می کنید جالب به نظر می رسد، طراحی لوگو اسم را در یک دایره یا مربع قرار ندهید. شکل باید در خدمت هدف طراحی باشد!

چطور سفارش طراحی لوگو اسم برند خودم را ثبت کنم؟

لوگوهای Wordmark به دلایلی به طور گسترده در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند - آنها تمیز و بدون پیچیدگی هستند، تشخیص نام برند را افزایش می دهند و به راحتی در رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند. مهمتر از همه، آنها در طول زمان از مد نمی افتند و ماندگار هستند.
با این حال، طراحی لوگو اسم همیشه آسان نیست، به خصوص اگر حرفه ای نیستید بهتر است به سفارش ساخت لوگو نوشتاری به یک طراحی حرفه ای فکر کنید. 
سفارش طراحی لوگو اسم همچنین برای نام‌های کوتاه‌تر بهترین کاربرد را دارند. اگر این مورد برای کسب و کار شما صادق نیست، ممکن است بهتر باشد به سفارش طراحی اسم به سبک مونوگرام یا لتر مارک فکر کنید که برای فاویکون های وب سایت، برنامه ها و رسانه های اجتماعی مناسب است.
شما می توانید سفارش طراحی اسم برند خود را به طراحان لوگونومی بسپارید تا یک لوگوی برجسته و عالی نسبت به رقبای خود داشته باشید و به یاد ماندنی ترین تأثیر را بر مخاطبان هدف خود بگذارید.

تگ های مرتبط :