لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/04/19

آیا طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی مناسب است؟

هوش مصنوعی موضوع داغ دنیای فناوری امروز است. با توجه به اینکه تمام فرآیندها حتی طراحی لوگو با استفاده از هوش مصنوعی به تدریج خودکار می‌شوند و برنامه های متعددی ابداع می‌شوند که استفاده از این هوش مصنوعی را برای فعالیت های مختلف آسان تر می‌کنند، آینده این فناوری بسیار روشن به نظر می‌رسد. 
انتظار می‌رود که در سال‌های آینده، کل جهان تمام فعالیت های خود را در رسانه‌های دیجیتال تبلیغ کند، زیرا همه کسب‌وکارها در حال تبدیل کردن روند مارکتینگ خود به کمپین های آنلاین و حتی تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستند. فناوری همچنان به شکستن مرزها در جهان ادامه می‌دهد و حتی در نیروی کار نیز موج تغییرات قابل توجهی ایجاد می‌کند. 

 

آیا طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی مناسب است؟

 

چطور می‌توانم برای برندسازی لوگو طراحی کنم؟

اگر قصد برندسازی دارید، چند راه مختلف برای ساخت لوگو وجود دارد:
خودتان آن را طراحی کنید
یک طراح فریلنسر استخدام کنید
مزایده برگزار کنید
با یک شرکت طراحی گرافیک همکاری کنید
از لوگو ساز آنلاین یا طراحی لوگو با هوش مصنوعی کمک بگیرید

کدام روش ساخت لوگو برای من مناسب تر است؟

اگر به طراحی دقیق و بسیار حرفه ای نیاز دارید و بودجه کافی نیز برای پوشش هزینه‌ها دارید، همکاری با یک شرکت طراحی گرافیک می‌تواند راه حل مناسبی باشد . ساخت لوگو توسط شرکت های طراحی می‌تواند گران باشند، زیرا آنها معمولاً نوعی خدمات جامع از شروع تا پایان را ارائه می‌کنند که کسب‌وکارهای بزرگتر و مقیاس‌پذیر به آن نیاز دارند.
روش دیگری که از نظر هزینه و استفاده از مهارت‌های طراحی حرفه‌ای، معقول تر است، برگزاری یک مزایده است که از این طریق می‌توانید یک طراح را مستقیماً استخدام کنید. با استخدام یک طراح فریلنسر، می‌توانید جزئیات زیادی در مورد طراحی، سبک، پالت رنگ و اهداف لوگوی خود به آنها ارائه می‌دهید، سپس از طراح بخواهید لوگویی بسازد که کاملا با هدف شما مطابقت دارد. در یک مزایده، تعداد زیادی از طراحان، ایده هایی را بر اساس خلاصه شما ارسال می‌کنند، و به شما این فرصت را می‌دهند که یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و سپس با طراح آن کار کنید تا آن را به چهره‌ای عالی از برندتان تبدیل کند.
اما ارزان ترین گزینه، طراحی لوگو با هوش مصنوعی از طریق لوگو ساز آنلاین است. اگر مهارت طراحی ندارید و زمان شما نیز برای ساخت لوگو محدود است، می‌توانید طراحی لوگوی شخصی تان را خودتان انجام دهید. 
البته این تنها دلیل استفاده از لوگو ساز آنلاین نیست. حتی اگر مهارت طراحی شما بالا است و می‌توانید از نرم افزارهای حرفه ای و تخصصی برای طراحی لوگو استفاده کنید، بازهم ساخت لوگو با هوش مصنوعی، زمانیکه به یک لوگوی موقت نیاز دارید، مثلا برای یک محصول یا کسب و کاری که از آینده آن مطمئن نیستید، به شما کمک می‌کند که سریعا آرم تجاری مورد نظرتان را بسازید.
حتی طراحان حرفه ای نیز می‌توانند برای ایده پردازی از هوش مصنوعی کمک بگیرند. لزومی ندارد لوگویی که با توسط لوگوساز آنلاین ایجاد می‌شود، همان لوگویی باشد که در نهایت قرار است برای برندسازی استفاده شود. از انجاییکه ساخت لوگو با هوش مصنوعی کاملا رایگان است، طراحان می‌توانند یک لوگوی ساده به عنوان طرح اولیه با هوش مصنوعی ایجاد کنند، سپس آن را به یک طرح حرفه‌ای تبدیل کنند.

چه زمانی به طراحی لوگو با هوش مصنوعی نیاز دارم؟

اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، یا کسب و کار شما به حدی رسیده است که می‌خواهید فعالیت های جدی را برای برندسازی آغاز کنید، یا شاید مدتی در حال فعالیت در یک شرکت حرفه ای بوده اید و اکنون لوگوی شما نیاز به بازطراحی دارد؛ می‌توانید از هوش مصنوعی برای ساخت لوگو خود استفاده کنید. 
احتمالا این اصطلاح برای شما بسیار جدید است و شاید اصلا درباره آن چیزی نشنیده باشید. بهتر است اینطور برایتان توضیح بدهیم که طراحی لوگو با هوش مصنوعی در واقع استفاده از اپلیکیشن‌ها یا برنامه های لوگوساز آنلاین است که به شما کمک می‌کنند حتی اگر هیچ تجربه ای در طراحی ندارید، به راحتی و در عرض چند دقیقه یک لوگو حرفه ای به یاد ماندنی برای کسب و کارتان بسازید.

لوگو ساز آنلاین چگونه لوگو طراحی می‌کند؟

هوش مصنوعی فقط برای شما یک لوگو نمی سازد بلکه به شما امکان می‌دهد لوگوی خود را ایجاد کنید.
هر لوگو ساز آنلاین منحصر به فرد است، اما اکثر آنها عملکردهای یکسانی دارند.
مثلا برای ساخت لوگو در لوگو ساز انلاین لوگونومی باید مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا به سوالاتی در مورد لوگوی مورد نیاز، صنعت، نام تجاری و اهدافتان، پاسخ دهید:

آیا طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی مناسب است؟

سپس از بین نمادهایی که بر اساس صنایع خاص دسته بندی شده نزدیک ترین مورد را انتخاب کنید تا به هوش مصنوعی در فرآیند ساخت لوگو راهنمایی های لازم را بدهید.

آیا طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی مناسب است؟

در مرحله بعد یک پالت رنگ را انتخاب کنید، 

آیا طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی مناسب است؟

چند پیشنهاد لوگو توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شود. شما می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید: 

آیا طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی مناسب است؟

در صفحه بعد می‌توانید با مجموعه ای از ابزارها ویرایش لوگو خود را شروع کنید. مثلا، هوش مصنوعی لوگونومی، فونت های متنوعی را برای انتخاب به شما می‌دهد: 

آیا طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی مناسب است؟

علاوه بر ابزارهای کاربر پسند برای طراحی لوگو، کتابخانه ای از اشکال و نمادها نیز ارائه می‌شود.

آیا طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی مناسب است؟

در هر صورت، طراحی لوگوی شما با لوگوساز انلاین لوگونومی معمولاً یک فرآیند سریع و ساده است که شامل انجام یک سری انتخاب‌های طراحی ساده مانند انتخاب بین دو شکل و انتخاب رنگ مورد نظرتان می‌شود.

مزایای ساخت لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی

هوش مصنوعی فرایند طراحی لوگو را آسان می‌کند و به شما اجازه می‌دهد لوگوی خود را سفارشی کنید. در یک برنامه ساخت لوگو معمولاً کاربر از ابتدا شروع به طراحی نمی کند، بلکه هوش مصنوعی پس از جمع آوری اطلاعات اولیه، چند طرح لوگو به کاربر می‌دهد و کاربران می‌توانند شکل‌ها و رنگ هایی که دوست دارند به طرح های پیشنهادی اضافه کنند. زمانی که نمی‌توانید به هیچ ایده‌ای برای لوگو فکر کنید یا زمانی که می‌خواهید برداشت‌های منحصربه‌فردی از اطلاعاتی که ارائه می‌دهید ببینید، کمک گرفتن از هوش مصنوعی می‌تواند بسیار مفید باشد.
برنامه ساخت لوگو آنلاین به کاربران این امکان را می‌دهند که پس از دریافت لوگو، آنها را با ابزارهای رایگان سفارشی کنند. بنابراین، ساخت لوگو در این نرم افزارهای تحت وب یا اپلیکیشن های موبایل می‌تواند بهترین انتخاب برای یک برند استارت‌آپ باشد که نیاز به صرفه جویی در زمان یا هزینه های خود برای برندسازی دارد.

معایب ساخت لوگو با هوش مصنوعی برای برندسازی

سادگی طراحی لوگو با هوش مصنوعی همان نکته ای است که هم آن را جذاب می‌کند و هم محدود می‌کند. هنگامی که از یک برنامه ساخت لوگو استفاده می‌کنید، از گزینه های طراحی موجود با آن برنامه استفاده می‌کنید. درنتیجه لوگوهای ساخته شده با یک لوگو ساز انلاین تا حدودی شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند. برای برندی که فقط به یک لوگوی ارزان قیمت در اسرع وقت نیاز دارد یا برای برندی که به یک لوگوی موقت نیاز دارد، نتیجه ساخت لوگو با هوش مصنوعی معمولا خوب است. اما برای برندهایی که به دنبال یک لوگوی دائمی هستند، پیشنهاد ارائه شده توسط هوش مصنوعی ممکن است بسیار محدود باشد که فقط ظاهر و احساس لوگو را شامل نمی شود.
برخی از لوگوسازها، فقط امکان دانلود یک فایل JPEG از لوگویی که طراحی کردید را به شما می‌دهند مگر اینکه هزینه آن را پرداخت کنید. مشکلی که در مورد فایل JPEG وجود دارد این است که نمی‌توانید اندازه آنها را بدون از دست دادن بخشی از کیفیت تصویر خود تغییر دهید. البته اگر نیازی به تغییر اندازه لوگوی خود نداشته باشید نتیجه خوب است، اما اگر لوگوی دائمی برند خود را می‌سازید، حتما باید هزینه ساخت لوگو را پرداخت کنید تا بتوانید فایل های برداری آن را دانلود کنید.

آیا باید از لوگو ساز آنلاین برای برندسازی استفاده کنم؟

اگر زمان در طراحی لوگو برای شما اهمیت دارد، لوگو ساز انلاین یک انتخاب عالی است و احتمالا تنها انتخاب شما است. با کمک هوش مصنوعی، می‌توانید تنها در چند دقیقه یک لوگو ایجاد کنید.
در مقایسه با کار یک طراح که می‌تواند هفته‌ها یا حتی بیشتر طول بکشد، حتی اگر یک لوگوی حرفه‌ای طراحی شده با یک طراح داشته باشید، یک برنامه ساخت لوگو می‌تواند به سرعت یکی از لوگوها را برای شما آماده کند تا در کوتاهترین زمان ممکن از آن استفاده کنید.

چه زمانی از لوگو ساز آنلاین استفاده کنم؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برنامه های ساخت لوگو آنلاین از نظر سرعت و قیمت عالی هستند، اما معمولاً برای منحصر به فرد بودن و ساخت یک لوگو حرفه ای چندان عالی نیستند. بنابراین اگر نیاز دارید که از یک لوگو موقت تا زمانی که لوگوی دائمی شما آماده شود استفاده کنید، از یک هوش مصنوعی کمک بگیرید. 
همچنین اگر به یک لوگوی ثانویه ساده برای مواردی مانند پاکت نامه‌ها، واترمارک‌ها و سایر مکان هایی که لوگوی اصلی تان را نمی توانید روی آنها چاپ کنید، نیاز دارید، از لوگو ساز آنلاین استفاده کنید.
اگر کاربردی که برای آن لوگو می‌سازید یک کاربرد موقتی است (مثل محصول جدید) یا مطمئن نیستید که به اندازه کافی ماندگار یا موفقیت آمیز باشد، کمک گرفتن از هوش مصنوعی برای ساخت لوگو راه خوبی است.
علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند راهی عالی برای امتحان گزینه های مختلف به صورت رایگان باشد. شما می‌توانید با ارائه اطلاعات مختصری، چند ایده منحصر به فرد از هوش مصنوعی دریافت کنید و در شروع فرآیند طراحی لوگو از آنها کمک بگیرید. حتی اگر این لوگویی نباشد که برای برندسازی خود از آن استفاده می‌کنید.

چگونه هویت برند را در طراحی لوگو با هوش مصنوعی نشان دهم؟

اگر از قبل ایده‌های هویت برند مانند پالت رنگ، برچسب، فونت‌ها و تصاویر را به کار گرفته‌اید، ممکن است می‌توانید به راحتی از آنها برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی کمک بگیریدابتدا بهتر است تم رنگی را متناسب با هویت برندتان انتخاب کنید تا لوگوهایی که هوش مصنوعی به شما پیشنهاد می‌دهد مطابق با آن رنگ‌ها باشد. سپس نوع فونت مورد نظرتان را از بین فونت های موجود طوری انتخاب کنید که به هویت برندتان نزدیک باشد. در نهایت، از کتابخانه نمادها، آیکونی را انتخاب کنید که با هویت برند شما سازگار باشد.

چطور برای طراحی لوگو ایده بگیریم؟

اگر از قبل ایده ای برای طراحی لوگوی خود در ذهن دارید، یک برنامه ساخت لوگو می‌تواند راهی آسان برای تبدیل آن ایده به یک نمونه دیجیتالی باشد. اما وقتی سعی می‌کنید ایده هایی برای ساخت لوگوی خود خلق کنید، ممکن است ساعت‌ها به یک صفحه خالی خیره شوید اما ایده ای به ذهنتان نرسد. در این شرایط، هوش مصنوعی با پیشنهاد چند طرح لوگو، ساختن آنچه را که در ذهن دارید با چند کلیک سریع آسان می‌کند.
البته این تنها راه برای تحقیق در مورد طرح لوگو نیست. شما می‌توانید به آرم های رقبا نگاه کنید. آیا لوگوها در صنعت شما تمایل دارند همه شبیه به هم به نظر برسند یا متفاوت و متمایز از یکدیگر هستند؟ آنها تمایل به استفاده از چه نوع نمادهایی دارند، و آیا نوع خاصی از لوگو، مانند نوشتاری یا تصویری بین رقبایتان رایج است؟ هنگامی که مشخص کردید رقبای شما از کدام سبک لوگو استفاده می‌کنند، از خود بپرسید که چرا آنها این نوع طراحی را انتخاب کرده اند. سپس از خودتان بپرسید آیا این سبک طراحی برای لوگوی شما مفید یا مضر و آیا موجب می‌شود که لوگوی شما شبیه به سایر رقبایتان باشد؟ پاسخ به این سوالات به شما در خلق ایده های کاربردی برای طراحی لوگو حتی بدون کمک هوش مصنوعی موفق عمل می‌کند.

جمع بندی

اگر قصد طراحی لوگو برای برندسازی را دارید، لوگو ساز آنلاین با کمک هوش مصنوعی می‌تواند یکی از با ارزش ترین ابزارهای در دسترس شما باشد.
با یک برنامه طراحی لوگو آنلاین، می‌توانید مفاهیم مختلف، پالت‌های رنگی و ایده های متنوع را بدون اینکه دانشی در طراحی داشته باشید، امتحان کنید.
آیا می‌خواهید لوگوی عالی برای کسب و کار خود داشته باشید؟
برای تحقق آن همین الان کار با لوگو ساز آنلاین لوگونومی را شروع کنید.