لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/04/27

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی بسیاری از کارهای سخت و پیچیده را آسان کرده به طوریکه بسیاری از مشاغل تخصصی که پیش از این برای انجام آنها باید آموزش های حرفه ای می دیدید، بدون نیاز به هیچ دانشی قابل انجام هستند. یکی از حرفه هایی که طی سال های اخیر به شدت تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته، طراحی گرافیک است. طراحی لوگو با هوش مصنوعی، طراحی پست و استوری با نرم افزارهای آنلاین یا طراحی بنرتبلیغاتی با بنرسازهای آنلاین جزو همین تغییر و تحولات هستند.
اگر تابحال از لوگوسازهای آنلاین استفاده کرده باشید، حتما می دانید که برای ساخت لوگو با هوش مصنوعی باید اطلاعاتی را به این نرم افزار بدهید تا پیشنهاداتی برای طراحی لوگو به شما بدهد. یکی از مهمترین اطلاعاتی که از شما خواسته می شود، تم رنگی مورد نظرتان است.
برای اینکه بتوانید بهترین تم رنگی را برای ساخت لوگو با هوش مصنوعی انتخاب کنید، بهتر است بدانید محبوبترین برندهای جهان از چه رنگ هایی در حوزه صنعتی و کسب و کارشان استفاده می کنند تا روی مشتریان تاثیر بگذارند.
در واقع، روانشناسی رنگ ها به بخش مهمی از برندسازی، هویت برند و طراحی لوگو برای هر کسب و کاری تبدیل شده زیرا هر سایه رنگ تاثیر متفاوتی روی مخاطبین هدف دارد.
در این مقاله نتایج تحقیق Towergate Insurance را که روی ۵۲۰ لوگو از شرکت ها و برندهای مختلف انجام گرفته مرور می کنیم تا درک کنیم هر حوزه کاری و صنعتی از چه رنگ هایی برای طراحی لوگو استفاده می کنند. در ادامه، تاثیری که هر رنگ روی احساسات مشتریان می گذارد را نیز بررسی خواهیم کرد.

 

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

 

برندهای مشهور از چه تم رنگی برای طراحی لوگو خود استفاده می کنند؟

طراحان حرفه ای معتقدند اطلاعات بصری که ما از یک لوگو دریافت می کنیم از طریق رنگ هایی است که در آن به کار رفته زیرا هر رنگ لوگو تاثیر متفاوتی روی ذهن ما انسان ها دارد و احساسات خاصی را در ما برمی انگیزد. با چنین اطلاعاتی، مشخص است که شرکت ها و برندهای مختلف زمان و هزینه زیادی صرف می کنند تا درک کنند کدام رنگ ها بیشترین تاثیر مثبت را روی مخاطبین هدف آنها می گذارد.
در نمودار زیر می توانید مشاهده کنید که در هر صنعتی از چه رنگ هایی بیشتر در طراحی لوگو استفاده می شود:

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

اعداد داخل نمودار، به ترتیب صنایع زیر هستند:

۱.رستوران، ۲. بانک، ۳. نوشیدنی، ۴. ایرلاین، ۵. تجهیزات ارتباطی، ۶. خدمات کامپیوتری، ۷. وسایل الکترونیکی، ۸. اکسسوری، ۹. خودروسازی، ۱۰. کابل و تجهیزات صوتی و تصویری، ۱۱. امور مالی، ۱۲. دپارتمان استور، ۱۳. تجهیزات الکتریکی، ۱۴. صنعت غذا، ۱۵. تجهیزات سنگین، ۱۶. لوارم خانگی، ۱۷. هتل ها، ۱۸. نفت و گاز، ۱۹. فروشندگان مواد خوراکی، ۲۰. داروخانه ها، ۲۱. انتشارات، ۲۲. مشاور املاک، ۲۳. نرم افزار و برنامه نویسی، ۲۴. محصولات شیمیایی، ۲۵. خدمات تجاری، ۲۶. حمل و نقل

بهترین تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی

از نمودار بالا مشخص است که هر صنعتی تمایل دارد که از تم رنگی خاصی در طراحی لوگو خود استفاده کند. زیرا آن تم رنگی موجب جذب مخاطبین هدف آن صنعت می شود . به خواندن ادامه دهید تا دریابید هر رنگ چه مفهومی در صنایع دارد. با توجه به این اطلاعات می توانید بهترین تم رنگی را برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai انتخاب کنید.

تم رنگی لوگو رستوران ها

در لوگو اکثر رستوران های مشهور مثل مک دونالد از رنگ های قرمز، سبز و آبی استفاده می شود. رنگ قرمز اشتها برانگیز است و به راحتی چشم بیننده را به سمت خود جلب می کند. در حالیکه رنگ سبز نشان دهنده سالم بودن مواد غذایی است و رنگ آبی، زمانیکه در ترکیب با صورتی به کار می رود، مزه شیرین را تداعی می کند. 

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

تم رنگی خطوط هوایی و ایرلاین ها

محبوبترین خطوط هوایی مثل یونایتد ایرلاین از رنگ های آبی، قرمز و زرد در ساخت لوگو استفاده می کنند. آبی، رنگ اعتماد است و موجب می شود مشتریان به برند اطمینان یابند. قرمز می تواند حس اهمیت دادن و ارزش دادن به مشتریان را برانگیزد. رنگ زرد نیز خوش بینی و شادی را تداعی می کند.

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

تم رنگی طراحی لوگو برندهای تولید کننده تجهیزات ارتباطی

اگر در حوزه تجهیزات ارتباطی مشغول هستید و قصد طراحی لوگو با هوش مصنوعی را برای برندتان دارید پیشنهاد میکنم از رنگ های آبی، سیاه، خاکستری یا سبز استفاده کنید. محبوبترین شرکت های تجهیزات ارتباطی مثل سامسونگ و نوکیا، رنگ آبی را برای ساخت لوگو خود انتخاب کرده اند. این رنگ ارتباط بدون تداخل را تداعی می کند. رنگ مشکی نیز نشاندهنده ایمن  بودن و سکیوریتی است.

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

تم رنگی طراحی لوگو برای برندهای اکسسوری و مد

بهترین انتخاب برای تم رنگی ساخت لوگو در برندهای مد و اکسسوری، مشکی، قرمز و نارنجی است. رنگ مشکی احساس شیک بودن را به بیننده منتقل می کند درحالیکه رنگ قرمز توجه او را جلب می کند و رنگ نارنجی اعتماد و خوش بینی را تقویت می کند.

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

تم رنگی لوگو برندهای خودرو سازی

اگر به دنبال طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai برای برندی هستید که در زمینه تولید خودرو، تعمیرات خودرو یا فروش لوازم جانبی کار می کند معمولا بهتر است از رنگ های قرمز ، خاکستری، آبی، مشکی، سبز و زرد استفاده کنید. رنگ خاکستری که البته بیشتر به رنگ نقره ای در لوگو خودروسازان دیده می شود حس لاکچری بودن و کیفیت بالا را منتقل می کند. رنگ قرمز نیز نشاندهنده قدرت و انرژی است. رنگ آبی نیز فراگیر بودن را تداعی می کند.

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

تم رنگی لوگو برای لوازم خانگی

رنگ های رایج در لوگو برندهای مشهور لوازم خانگی شامل آبی، نارنجی، قرمز و سبز می شود. از این رنگ ها در ترکیب با مشکی و زرد زیاد به کار می رود. رنگ آبی، ریلکس و راحت بودن را تداعی می کند و رنگ نارنجی هیجان انگیز بودن را نشان می دهد. از رنگ قرمز نیز برای جلب توجه مشتریان استفاده می شود.

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

تم رنگی برای طراحی لوگو داروخانه

برندهای مرتبط با مواد دارویی بهتر است برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai از تم رنگی آبی استفاده کنند. با اینحال لوگوهای مشهور این صنعت از رنگ نارنجی، سبز، قرمز، بنفش و حتی زرد و صورتی نیز استفاده کرده اند. رنگ آبی بیشتر نشاندهنده تمیزی و سلامت است. رنگ نارنجی خوش بینی و اعتماد را تداعی می کند و رنگ سبز حس سلامت و بهبود بخشیدن را منتقل می کند.

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

تم رنگی برای طراحی لوگو برندهای تامین کننده مواد شیمیایی

مشهورترین برندهای تولید کننده مواد شیمیایی از رنگ های سبز، قرمز، آبی، مشکی و بنفش در طراحی لوگو خود بهره برده اند. پس اگر شما هم قصد طراحی لوگو با هوش مصنوعی در این حوزه را دارید بهتر است از همین تم رنگی استفاده کنید.

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

تم رنگی برای ساخت لوگو در صنعت حمل و نقل

بیشترین رنگ های مورد استفاده در طراحی لوگو برندهایی که در صنعت حمل و نقل فعالیت می کنند، رنگ های آبی، قرمز، نارنجی و زرد است که در ترکیب با سبز، بنفش، مشکی، زرد و قهوه ای به کار می روند.

از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟

حالا که با تم رنگی رایج در صنایع مختلف آشنا شدید، بیایید ببنیم چرا طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai در سال های اخیر محبوب شده است. 

10 مزیت طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai برای کسب و کار شما!

مهمترین مزیت ساخت لوگو با هوش مصنوعی این است که می توانید در 2 دقیقه، یک لوگوی قدرتمند و آینده نگر برای برند خود ایجاد کنید. این طراحی سریع و آسان با کمک هوش مصنوعی در یک لوگوساز آنلاین امکان پذیر است که در آن می‌توانید به صورت آنلاین لوگوهای حرفه ای بسازید.
طراحی لوگو با Ai مزایای دیگری هم دارد، از جمله:

امکان استفاده از طرح های منحصر به فرد

لوگو ساز آنلاین با استفاده از نام برندتان، آرم های منحصر به فرد و مختص برند شما را ایجاد می کند. بهترین بخش این برنامه های ساخت لوگو این است که می توانید تغییرات خاصی روی قالب های پیشنهادی ایجاد کنید تا طرح خود را متمایز کنید.

آسان و شهودی بودن

هنگامی که وارد صفحه اصلی لوگو ساز می شوید، می توانید نام برندتان را تایپ کنید و چند ثانیه صبر کنید تا هوش مصنوعی، هزاران ایده خلاقانه برای شما ایجاد کند.
از بین این قالب ها می‌توانید یک لوگو را انتخاب و ویرایش کنید. شما همچنین ابزارهایی برای شخصی سازی بیشتر یا دانلود فوری آنها دارید.
از آنجایی که استفاده از ابزارها در برنامه طراحی لوگو آنلاین بسیار آسان است، نیازی به مهارت های طراحی گرافیکی یا آموزش های مرتبط با ساخت لوگوی حرفه ای نخواهید داشت. 

کاملا قابل ویرایش بودن

آیا می خواهید نماد لوگو را تغییر دهید؟ در مورد سبک فونت چطور؟ آیا از پس زمینه راضی نیستید؟ همه اینها را می توان با ابزار ویرایش لوگو توسط هوش مصنوعی تغییر داد!
شما می‌توانید عناصر درون لوگوی خود را ویرایش کنید - نماد یا ایکون، سبک فونت، رنگ فونت، رنگ پس‌زمینه، طرح‌بندی، فاصله و حتی اضافه کردن یک شعار در برنامه لوگو ساز آنلاین امکان پذیر است.
بنابراین، شما در مورد ظاهر و احساس نهایی لوگو خود رضایت کامل خواهید داشت!

مورد علاقه مدیران کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها

بسیاری از مشاغل خانگی، کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها برای ساخت لوگوی خود به لوگو ساز آنلاین متکی هستند. هوش مصنوعی در این برنامه ها می تواند به طور اتوماتیک با تجزیه و تحلیل ترندهای جدید طراحی و تطبیق فونت ها و رنگ ها، لوگوهای خیره کننده ای ایجاد کند.

متنوع بودن طراحی لوگو با هوش مصنوعی

هنگامی که طرح لوگوی انتخابی خود را دانلود کردید، حق استفاده از آنها را برای کارت های ویزیت، محتوای تبلیغاتی، گرافیک های وب و وبلاگ و پست های رسانه های اجتماعی سفارشی شده خواهید داشت . 
حتی می‌توانید فرمت‌های فایل‌های مختلفی را که مطابق با نیازهای بازاریابی شما هستند، دریافت کنید. به علاوه، لوگو ساز آنلاین مدل‌های سفارشی را برای استفاده شما آماده می کند.

ارزان بودن ساخت لوگو با هوش مصنوعی

ساخت لوگو با هوش مصنوعی کاملا رایگان است. اگر بخواهید فایل های پیکسلی را دانلود کنید معمولا نیازی به پرداخت هزینه ندارید اما زمانیکه بخواهید فایل های برداری را دانلود کنید ممکن است نیاز باشد هزینه ناچیزی پرداخت کنید که نسبت به تعرفه طراحی لوگو توسط فریلنسرها یا اژانس های طراحی لوگو بسیار کمتر است.

طراحی لوگو با وضوح بالا

برخلاف تصور عموم، هوش مصنوعی فقط طرح هایی برای دانلود با وضوح کم را ارائه نمی دهد بلکه تمام برنامه های لوگو ساز آنلاین می خواهند که شما از لوگویی که برای آن هزینه کرده اید، نهایت استفاده را ببرید. به همین دلیل است که امکان ذخیره کردن لوگو با کیفیت بالا را برای شما فراهم می کنند تا در هر محتوای بازاریابی به صورت مجازی یا چاپی از آن به خوبی استفاده کنید.

امکان دانلود فایل های وکتور

لوگو های طراحی شده با هوش مصنوعی بدون توجه به اینکه چقدر آن را بزرگ کنید خیره کننده به نظر می رسند. معمولا امکان دانلود لوگو با فرمت گرافیک های برداری (SVG) و گرافیک برداری قابل ویرایش (EPS) از لوگو ساز های آنلاین وجود دارد که برای چاپ ایده آل هستند. 
این فایل‌های وکتور، کیفیت ثابتی دارند و تمام اشکال و ابعاد آنها با وضوح کامل قابل ویرایش است.

تنوع رنگ در ساخت لوگو با هوش مصنوعی

عناصر موجود در طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai می‌توانند از رنگ‌های مختلف استفاده کنند و طرح‌های لوگو نیز از رنگ‌های متنوع در پس‌زمینه‌های سیاه و سفید یا شفاف ارائه می شود.

امکان استفاده از قالب های آماده لوگو

با هزاران قالب با کیفیت بالا، ساخت لوگو برای اهداف مختلف مثل پست و استوری اینستاگرام، چاپ تراکت و کارت ویزیت و غیره ایده‌آل است. از لوگو ساخته شده با هوش مصنوعی می توان در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک ، توییتر، یوتیوب و موارد دیگر بسیار راحت استفاده کرد.

تقویت برندسازی با ساخت لوگو توسط هوش مصنوعی

افزودن شعار یک راه ساده برای بهبود لوگوی طراحی شده با هوش مصنوعی است. شعارها یک متن کوتاه هستند، مانند یک بیت شعر یا یک عبارت جذاب که معمولاً در پایین لوگو، نوشته می شوند. این عبارت بین سه تا هفت کلمه است تا به راحتی در خاطر بیننده بماند. 
این متن اضافی روی لوگو شما مانند یک شعار تبلیغاتی جذاب عمل می کند و پیوند بین مخاطبان و برند شما را تقویت می کند. شما به راحتی می توانید یک شعار با لوگو ساز آنلاین لوگونومیبه لوگو خود اضافه کنید.

زمان استفاده از AI هوش مصنوعی برای طراحی لوگو فرا رسیده است!

انتخاب لوگویی که به طور موثر ارزش ها و ماموریت برند شما را نشان دهد ضروری است. 
می‌توانید از لوگوساز آنلاین لوگونومی برای دسترسی به مجموعه وسیعی از لوگوهایی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده، استفاده کنید. 
مزیت طراحی لوگو با هوش مصنوعی لوگونومی این است که می توانید با ابزارهای رایگان ارن نرم افزار تحت وب، هر نوع تغییری را در لوگو پیشنهاد شده ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که از رنگ های رایج در هر صنعت برای طراحی لوگو خود استفاده کنید و یک شعار تبلیغاتی به آن اضافه کنید تا جذاب و به یاد ماندنی شود.