لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/12/17

با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای، لوگو ورزشی بسازید

برنامه لوگوساز حرفه ای زمانی که برای طراحی یک لوگو ورزشی خوب استفاده شود، می تواند کل هواداران شمارا گرد هم آورده و رقبای شمارا بترساند. 
تیم های ورزشی لیگ برتر ممکن است میلیون ها دلار برای طراحی مجدد لوگوی خود داشته باشند، اما تیم های محلی، باشگاه های ورزشی و مدرسه ای چنین بودجه ای ندارند. بنابراین اگر به دنبال طراحی یک لوگو ورزشی برنده برای تیم خود هستید، باید چند نکته ی طلایی را در نظر بگیرید. برای کمک به الهام بخشیدن برای لوگو ورزشیتان، ما چندین برنامه و ترفند کمکی برای شمارا در زیر جمع آوری کرده ایم. بیاید برای درک بهتر طراحی لوگوهای ورزشی، ابتدا مقاله " چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟ " را مطالعه کنیم.

از راه اندازی یک تیم ابتدایی تا طراحی یک لوگو حرفه ای!

اگر می خواهید به اطلاعات آموزشی کاملی برای طراحی لوگوهای ورزشی دست یابید، ابتدا لازم است لوگو لیگ های برتر را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید متوجه الگوی طراحی آنها شوید یا نه. هنگامی که قدرت تشخیص خود را برای طراحی لوگو آنها تقویت کنید، می توانید به راحتی برای طراحی لوگو ورزشی خود با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای اقدام نمایید.
بیاید نگاهی به برخی از موفق ترین لوگوهای ورزشی تاریخ بیاندازیم.

لوگو شیکاگو بولز

یکی از برترین لوگو ها که متعلق به معروف ترین فرانچایز ورزشی است – لوگو شیکاپو بولز می باشد. این لوگو برای تازه کار ها یک الگوی خوب برای تحقیق و بررسی جزئیات است. در اینجا دو نکته برجسته و مرتبط با تکنیک های طراحی لوگو یعنی تیز بودن نقاط کلیدی و مفهوم تهاجم به راحتی درصورت وارونه نشدن لوگو قابل مشاهده هستند. تهاجمی بودن یک لوگو جزء اصلی طراحی لوگوهایی است که تمایل به تشکیل تیمی با این صفت دارند. به علاوه، فقط طراحی یک لوگو همه چیز نیست و شما باید به اندازه کافی برای قدرتمند جلوه دادن تیم خود تلاش کنید. به علاوه، تیز بودن قسمت شاخ و گوش ها در این لوگو می تواند مثال خوبی برای توجه بهتر شما به جلوه های لوگویتان باشد و به طور خلاصه این نکته انرژی متفاوتی را به هوادارانتان منتقل می کند.

با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای، لوگو ورزشی بسازید

لوگو آرسنال اف سی

لوگوی باشگاه فوتبال آرسنال یک تحول و تغییر جدید برای طراحی لوگوهای ورزشی است. در این لوگو نماد دایره به جای مفهوم تهاجم، جدیت را به رقبای خود نشان می دهد. اما دلیل اصلی برجسته بودن این لوگو، کادر جذابی است که برای اضافه کردن جزئیات استفاده شده است. انتخاب برخی نماد ها می تواند مفهوم عمیق تری را به لوگوی شما حتی درصورت سادگی، اضافه کند، پس در انتخاب آنها بسیار دقت کنید.

با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای، لوگو ورزشی بسازید

لوگو دیترویت رد وینگز

یکی از مهم ترین اصول طراحی لوگو، خلق آن با جزئیات بیاد ماندنی است. یک لوگو ورزشی مناسب چراغی روشن برای پیدا کردن هواداران وفادار است. شاید تا کنون فکر می کردید، طراحی لوگوهای ورزشی دارای یک قانون ثابت هستند. اما لوگو دیترویت رد وینگز تمام قوانین گذشته را شکسته و در نتیجه توانست با طراحی یک لوگوی منحصر به فرد و جدید مورد تحسین همگان قرار بگیرد. بنابراین، از عجیب بودن، نترسید و تا زمانی که هیچ کس نتواند از قسمت های مربوط به لوگویتان ایراد بگیرد، طبق ایده و خلاقیت خود پیش روید.

با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای، لوگو ورزشی بسازید

جدید ترین ترفند های طراحی یک لوگو ورزشی جذاب

برای اینکه بتوانید با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای، لوگو ورزشی خوبی طراحی کنید. لازم است با ترفند های جدیدی برای الهام گرفتن طراحی قسمت های مختلف لوگوی خود آشنا شوید. 

تهاجمی شوید

یکی از معروف ترین الگو طراحی لوگوهای ورزشی، استفاده از جزئیات تهاجمی و اغراق آمیز است. معمولا، نماد هایی مانند یک حیوان وحشی، شکارچی یا خرس و گربه های بزرگ مناسب این نوع طراحی ها می باشند. اما از ترسناک ترین شخصیت های نمادین مانند دزدان دریایی، نینجاها یا شواله های قرون وسطا غافل نشوید. شاید به اندازه یک حیوان خشمگین رایج نباشند، ولی بسیاری از تیم های ورزشی از این شخصیت ها برای ماندگاری طرح لوگوی خود استفاده می کنند. البته، انتخاب الگو طراحی لوگوی شما به نام تیم ورزشیتان بستگی دارد که متاسفانه این موضوع تنها به نظر شما وابسته نیست! خبر خوب این است که شما می توانید بدون هیچ ترسی انتخاب های راحت کنید تا به لوگو ترسناک مد نظر خود دست یابید.

جزئیات را تیز کنید

همه طراحان لوگو می دانند که چشم انسان به طور غریزی هر خطی را دنبال می کند، به همین دلیل اشکال هندسی در طراحی لوگوهای ورزشی دارای حالات و احساسات خاص و معنا دار می باشند. به عنوان مثال، خطوط افقی و دایره ها باعث آرامش چشم بیننده می شوند اما خطوط تیز جلوه ای تند به لوگوی شما می دهد و همین باعث ثابت شدن چشم انسان برروی لوگو ورزشی شما می شود. این ترفند همان معیاری است که لوگو ورزشی های محبوب در خود دارند و باعث جذابیت خاصی در آنها شده است.

فونت لوگوی خود را با دقت انتخاب کنید

شما نمی توانید برای انتقال پیام مد نظر خود فقط به نماد لوگو ورزشیتان تکیه کنید، فونت ها نیز به همان اندازه در رساندن شما به هدفتان تاثیر گذارند. انتخاب فونت قوی یک ضرورت است زیرا شما می توانید به راحتی با کمک آن با هواداران خود حرف بزنید. برای جذابیت بیشتر لوگوی خود می توانید از فونت های پررنگ و جدی استفاده کنید. اغلب برای طراحی لوگو ورزشی ها از فونت های سریف استفاده می کنند که هرکس با خلاقیت خود تاثیر متفاوتی بر جلوه ی لوگو می گذارد. همچنین می توانید از کلمه های بزرگ و کوچک ( وسط بزرگ و حروف اول و آخر کوچک) استفاده کنید، این مدل نوشتن به لوگوی شما جلوه سه بعدی بودن، می دهد. 

روی کادر بندی تمرکز کنید

کادر بندی در لوگوها تاثیر عمیقی بر طراحی آنها می گذارد. زیرا کادر لوگوها تمام عناصر ضروری از نماد گرفته تا متن را با هم ترکیب می کنند تا یک لوگوی منحصر به فرد ساخته شود. اما تمرکز بر قاب لوگو معنای عمیق تری نیز به آن می دهد، به عنوان مثال حس باهم بودن و اتحاد که برای جامعه ورزشی عالی ضروی است – یک تیم ورزشی خوب به هواداران وفادار و قدرتمند نیاز دارد که لوگوهای دارای قاب می توانند این مفهوم " یا با ما هستید یا علیه ما " را به مخاطبانشان منتقل کنند. سایر مشاغل با کمک دایره ها حس دوستانه را به مخاطبان خود منتقل می کنند. اما برای لوگوهای ورزشی شما به کادری تهاجمی تر و قدرتمند نیاز دارید که اغلب سپر ها انتخاب های متداولی هستند و می توانند به لوگو ورزشی شما قدرت بدهند.

راجب انتخاب نماد لوگوی خود جدی باشید

تیم های ورزشی بزرگ نیازی به توصیف خود ندارند. حتی مردم عادی هم می دانند پرسپولیس و استقلال یک تیم فوتبال ایرانی هستند. اما متاسفانه برای تیم های کوچک و محلی، اینطور نیست! قبل از اینکه مردم را به هواداری تیم خود تشویق کنید، ابتدا باید راجب ورزش خود توضیح دهید. برای تیم های کوچک، طراحی یک لوگوی حرفه ای و با جزئیات کمک می کند تا از چیستی خود بگویند.

با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای، لوگو ورزشی بسازید

5 برنامه لوگوساز حرفه ای که به شما در طراحی لوگو ورزشیتان کمک می کنند!

بالاخره، نوبت آن رسیده تا آنچه تا کنون برای لوگو ورزشی خود درنظر گرفته اید را با یک برنامه لوگوساز حرفه ای، طراحی کنید. 

برنامه ICONA Logo Maker

شما می توانید با برنامه ICONA Logo Maker به بیش از یک میلیون طرح لوگوی قابل تنظیم با پس زمینه فوق العاده دست یابید. با کمک ICONA می توانید هر طرحی را طراحی و آنرا به یک لوگوی منحصر به فرد تبدیل کنید. قابلیت های پیشرفته زیادی مانند رنگ های پررنگ و جذاب، کنترل دقیق و لایه بندی هوشمند نیز در آن وجود دارد.

برنامه logo Design Studio Pro Online

اگرچه این نرم افزار طراحی دارای قابلیت های پیشرفته ای است، اما تنها برای طراحان حرفه ای یک راه حل خوب نیست. با کمک رابط کاربری ساده این نرم افزار آنلاین می توانید هر طرح لوگویی را به راحتی خلق کنید. این برنامه دارای قابلیت های زیادی مانند قالب های جذاب، گرافیک های جدید و فونت های دارای جلوه های فوق العاده است که بسیار به شما در طراحی لوگویتان کمک می کنند. 

برنامه Shopify Logo Maker

این نرم افزار را می توان به عنوان یکی از بهترین برنامه های رایگان طراحی لوگو دانست. Shopify فقط برای ساخت وب سایت مرتبط با کسب و کار ها پولی است اما برای طراحی لوگو کاملا رایگان می باشد. اگر هنوز به دنبال الهام گرفتن برای طراحی لوگو ورزشی خود هستید، می توانید با کمک Shopify به هزاران مجموعه از این لوگو ورزشی ها در کمتر از یک دقیقه دسترسی یابید. سپس می توانید طراحی لوگو ورزشی مورد علاقه خود را شروع کنید.

برنامه Squarespace

در مقایسه با سایر برنامه های طراحی لوگو، برنامه Squarespace یک اپلیکیشن پرسرعت و دقیق است. شما می توانید با وارد کردن موضوع ورزشی بودن لوگوی خود به ابزار ها و جزئیات لازمی که باید به آنها در طراحی لوگوی خود توجه کنید، دسترسی یابید.

برنامه Ucraft

برخی از طراحان ممکن است با خود فکر کنند ایجاد یک لوگو با کمترین دانش می تواند در کسب یک نتیجه عالی برای لوگو ورزشی تاثیرگذار باشد. شاید این جمله برای هر شغلی درست نباشد اما با Ucraft مجبور هستید فقط انتخاب های مربوط به ورزش را انجام دهید. به علاوه این برنامه فایل نهایی لوگوی شمارا با پسوند Png ارائه می دهد که این فرمت دارای یک لوگوی با کیفیت است.

جمع بندی

لوگو ورزشی شما اولین تاثیر را بر دیدگان طرفداران تیم یا برندتان می گذارد، بنابراین باید تا حد امکان آنرا چمشگیر بسازید. اگر لوگوی شما با اولین طراحی قدرت کافی را دارد، سریع به سراغ انتخاب برنامه لوگوساز حرفه ای برای طراحی آن بروید. نتیجه نهایی طراحی لوگوهای ورزشی همه به تصمیمات ابتدایی شما بستگی دارند، پس از همین ابتدا متمرکز و با دقت انتخاب کنید.