لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/10/09

چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟

طراحی لوگو رایگان مهارت جذابی است که در رسانه ها، فناوری ها و هر رشته مختلفی کاربرد دارد. آیا تا به حال برند بزرگی را دیده اید که لوگو نداشته باشد؟ نه! لوگوها تاثیر فراوانی بر نحوه درک و علاقه مشتریان نسبت کسب و کار شما دارند. 
ما در دنیایی زندگی میکنیم که در آن طراحی های خاص مورد توجه همگان قرار دارند، این خاص بودن راجب لوگوها نیز صدق می کند. به طور طبیعی هر صاحب شغلی، می خواهد کسب و کار موفقی داشته باشد و اولین قدم برای بهترین بودن، داشتن یک لوگوی منحصر به فرد است. در این مقاله قصد داریم، شمارا با راه حل های طراحی لوگوهای رایگان و نرم افزار هایی که قابلیت های ویژه ای در طراحی دارند، آشنا کنیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، مقاله " چند راهکار ساده برای خلق یک لوگو حرفه ای " منبع کاملیست که به شما کمک می کند.

چگونه یک لوگو رایگان منحصر به فرد بسازیم؟

یک لوگوی خوب بلافاصله قابل شناسایی است و جمعیت زیادی با یکبار مشاهده آن تا مدت ها شمارا در ذهن خود ذخیره میکنند. لوگوها همگی پیام اصلی برند شمارا منعکس میکنند و هرچه منحصر به فرد تر باشند، راحت تر شمارا از رقبا متمایز می کنند. لوگوهایی که منحصر به فرد طراحی شده اند، به طور یکپارچه با هویت برند کسب و کار ها مطابقت نزدیک تری دارد. 
یک لوگو رایگان خوب باید:
•    منحصر به فرد و متمایز از رقبا باشد
•    بیاد ماندنی باشد
•    در هر اندازه و هر فضایی قابل استفاده باشد
•    نشان دهنده هویت برند کسب و کار باشد
•    قابل استفاده در هر زمانی باشد
به علاوه اگر خودتان قصد طراحی لوگویتان دارید پس لازم است قبل از هرکاری به سوال های زیر راجب لوگوی خود پاسخ دهید.
•    ابتدا درمورد لوگوی مورد نظر خود 2 ثانیه صحبت کنید! با این توضیحات مردم بلافاصله کسب و کار شمارا شناسایی خواهند کرد؟
•    لوگوی مورد نظر شما طراحی ساده و بیادماندنی دارد؟ آیا میتوان از لوگویتان در هر فضا و اندازه ای استفاده کرد؟
•    لوگویتان منحصر به فرد به نظر می رسد؟ لوگوی رقبایتان تا چه اندازه بهتر است؟
بدیهی است که در طراحی لوگو رایگان خود باید تمام انتظارات مخاطبان را در نظر بگیرید، تا بتوانید یک لوگوی خوب بسازید. اگر کسب و کارتان مرتبط با لباس است باید در لوگوی خود سادگی را اضافه کنید و اگر تلفن همراه میفروشید، تصویر لوگوی خود را در اندازه ی بزرگتری در نظر بگیرید. طراحی لوگوها مرتبط با سلیقه شخصی نیست، بلکه شما باید با توجه به کسب و کار خود بهترین هارا برای لوگویتان در نظربگیرید.

چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟

شرکت در دوره های آموزش طراحی لوگو رایگان

از آنجایی که لوگو کسب و کارتان را خودتان میسازید، میتوانید با شرکت در دوره های جامع و حرفه ای آموزشی طراحی لوگو ما با تمام شرایط و قوانین طراحی لوگو آشنا شوید. اگر در طراحی لوگو مبتدی هستید، تعداد کم دوره های ما با هزینه مناسب بسیار به شما کمک خواهد کرد، با به پایان رساندن تمام دوره های یادگیری و آموزشی طراحی لوگو میتوانید یک لوگو رایگان خوب بسازید، لازم بذکر است، طراحی لوگو رایگان به تنهایی اصلا سخت نیست و شما با دانستن تکنیک های طراحی لازم میتوانید بهترین نتیجه هارا برای کسب و کار خود به وجود آورید.

نکات ضروری طراحی لوگو رایگان

برای طراحی لوگو به دستان خود نیاز دارید به چند نکته ضروری و مهم توجه کنید.

چرا باید لوگوی خود را منحصر به فرد طراحی کنید

کسب و کارها واقعا شبیه به یک قرار ملاقات هستند، شما سعی میکنید با طراحی یک لوگوی زیبا و دوستانه مشتریان بیشتری را جذب کنید و آنهارا عاشق برند خود کنید. با یک طراحی زیبا و منحصر به فرد افراد بیشتری علاقه مند به آشنایی با شما می شوند، بنابراین از خود بپرسید چه لوگویی مناسب کسب و کار شماست؟
لوگوی شما تاثیر فراوانی بر اولین ذهنیت مشتریانتان دارد و اطلاعات زیادی درباره ی برندتان به مشتریان نشان می دهد. برای کسی که خودش قصد طراحی لوگو رایگان را دارد باید تمام قدرت و خلاقیت خود را به اشتراک بگذارید تا لوگویتان بتواند شمارا از رقبا متمایز کند.

هویت برند خود را بشناسید

شما میخواهید لوگویتان با شخصیت برندتان ارتباط نزدیکی برقرار کند، پس باید بدانید شخصیت اصلی برندتان چیست. هنگامی که دفتر یادداشت های خود را پر از ایده های مختلف میکنید، از خود بپرسید، چرا این کسب و کار را راه اندازی کردم؟ چه ارزش و باورهایی به عنوان یک کسب و کار برای ما مهم است؟ بهترین خدمات ما چیست؟ چرا مردم باید مارا انتخاب کنند؟ طراحی لوگو کار سختی نیست تا وقتی شما نسبت به کارهایی که قصد دارید انجام دهید، مسلط باشید.

لوگویتان به چه چیزهایی نیاز دارد

سخت ترین بخش طراحی جستجوی چیزهاییست که لوگویتان به آنها نیاز دارد. خوشبختانه ما در اینجا برخی از کارهایی که شما برای طراحی لوگویتان به آنها نیاز دارید را توضیح داده ایم.

طوفان فکری راه بیاندازید

شاید هنوز هم برای طراحی لوگویتان دودل هستید، پس میتوانید با راه اندازی یک طوفان فکری، به همان چیزهایی که برای مشخص کردن برند خود نیاز دارید نزدیک تر شوید. با طوفان فکری میتوانید همه ی ایده های مفید و حتی مضر را یادداشت کنید، نوشتن فهرست کلماتی که شامل انتظارات مشتریانتان می شود نیز به شما در طراحی لوگو کمک خواهد کرد، با این کار میتوانید خود را به چالش بکشید و با طراحی یک لوگوی رایگان خوب افراد زیادی را جذب کسب و کار خود کنید.

تابلویی از ایده هایتان بسازید

تابلوی ایده ها میتواند راهکار بسیار مفیدی برای تمام طراحان مبتدی باشد، زیرا تمام ایده های لازم مقابل چشمان شماست و دیگر خبری از سرگیجه برای منطبق کردن برخی ایده ها با یکدیگر نیست. با این روش به سادگی میتوانید هر گزینه لازم را جمع آوری کرده و با سنجاق به لوگوی خود وصل کنید. این گزینه ها میتوانند شامل رنگ ها، تصاویر یا فونت های مورد نظر طراح باشند. این تابلوها در کمترین زمان به شما سبک و ویژگی مورد نیاز برای لوگویتان را نشان می دهند و شما میتوانید با ذهنی منظم تمام آنهارا کنار هم قرار دهید.

ساده ترین سبک های طراحی لوگو رایگان

اکنون که ذهن آرام تری برای طراحی لوگویتان دارید، وقت آن رسیده تا سبک طراحی لوگو رایگان خود را مشخص کنید. عناصر مختلفی از رنگ ها، شکل ها و گرافیک گرفته تا تایپوگرافی در اینجا در نظر قرار گرفته می شوند. اما شما با کنارهم قرار دادن موارد و گزینه های مورد علاقه خود میتوانید لوگویتان را منحصر به فرد بسازید.
هنگامی که به نتیجه نهایی لوگویتان فکر میکنید، قطعا آن زمان را باید نقطه شروع خود بدانید و سبکی که به آن فکر کرده اید را روی کاغذ بیاورید. هیچ سبکی وجود ندارد که برای هر کسب و کاری مناسب باشد، پس سعی کنید با خلاقیت و ایده های خود بهترین لوگورا بسازید. برخی از سبک های ساده برای طراحی لوگو، عبارتند از:

چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟

کلاسیک

لوگوهای مدرن و کلاسیک اینروزها سرگرم کننده و مورد پسند افراد زیادی هستند، اما میتوانند به سرعت قدیمی شوند. سبک کلاسیک به شما قدرت ماندگاری بهتری می دهد و میتواند به شما برای جذب مخاطبان بیشتر کمک کند. سبک ساده کلاسیک شمارا به هیچ عنوان در انتخاب رنگ و فونت گیج نمیکند و شما میتوانید با گزینه های مورد نظر خود پیش روید.

چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟

ساده با سبک های قدیمی

دلیل ماندگار ماندن این سبک طراحی لوگوها این است که آنها فورا شمارا به یاد گذشته می اندازند و احساسات جذاب و نوستالژیکی را در شما بیدار میکنند. این سبک لوگوها به مشتریتان می گویند که تاریخ برای شما مهم است و هرچیزی که میفروشید، قانون های لازم را رعایت کرده است. 

چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟

مدرن و مینیمالیست

طراحان اغلب با انتخاب این سبک ها میخواهند کسب و کار خود را جدید و مدرن نشان دهند. این نوع سبک ها فضاهای خالی زیاد، جزئیات استاندارد و طراحی ساده ای دارند. سبک طراحی مدرن به مشتریانتان میگوید که برند شما به روز و جالب است.

چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟

سرگرم کننده و عجیب و غریب

طراحی این نوع لوگوها بسیار ساده و محبوب همگان است. این لوگوها رنگارنگ و زیبا هستند و شما میتوانید با طراحی آنها حس مثبت و دوستانه ای را در مخاطبانتان ایجاد کنید.

چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟

دست ساز

این سبک لوگوها همگی احساسات دوستانه را به مخاطبان منتقل میکنند و راحت تر پیام برند شمارا به مخاطبانتان می رسانند. سبک های دست ساز انتخاب های سرگرم کننده تری هستند و هرمبتدی میتواند آنهارا با در نظر گرفتن برخی تکنیک ها خلق کند.

5 نرم افزار طراحی لوگو رایگان

نرم افزار های زیرهمگی قابلیت های خود را کاملا به صورت رایگان ارائه می دهند و شما میتوانید برای طراحی لوگوهایتان از آنها استفاده کنید.

نرم افزار Wix Logo Maker

بهترین نرم افزار طراحی لوگو به صورت رایگان Wix Logo Maker است که شما به سادگی میتوانید طرح های مورد نظر خود را با کمک این برنامه خلق کنید. این نرم افزار همه ویژگی های خود را از رنگ گرفته تا فونت، هرروز بروز رسانی میکند و شما میتوانید یک لوگوی منحصر به فرد بسازید.

نرم افزار TailorBrands

این نرم افزار یک ابزار قدرتمند طراحی لوگو است که شما میتوانید با کمک آن ایده آل ترین لوگو کسب و کار خود را خلق کنید. به علاوه این نرم افزار طرح های آماده و جذاب زیادی را به اشتراک گذاشته است که شما میتوانید با کمک آنها بخشی از گزینه های لوگوی خود را ویرایش کنید و درآخر منحصر به فرد ترین لوگورا برای کسب و کار خود خلق کنید.

نرم افزار Canva

شما به راحتی میتوانید نرم افزار Canva را نصب و استفاده کنید. قابلیت های این برنامه به طور کامل رایگان است و شما میتوانید طرح های ایده آلی را با امکانات آن به لوگو کسب و کارتان تبدیل کنید. به علاوه با کمک نرم افزار Canva میتوانید فایل نهایی لوگوی خود را با فرمت های Png، Jpg و Pdf دریافت کنید.

نرم افزار Graphic Springs

نرم افزار Graphic Springs مانند نرم افزار های لوگوساز دیگر، طرح های پیشنهادی فراوانی را به طراحان معرفی میکند. شما با کمک این نرم افزار آزادی خلاقانه ای برای طراحی لوگوهای خود دارید و میتوانید هر نوع ایده ی جذابی را برروی لوگویتان پیاده کنید.

نرم افزار LogoMakr

با کمک این نرم افزار کاربردی میتوانید طراحی لوگو کسب و کار خود را به آسانی به اتمام برسانید. این برنامه مجموعه فراوانی از رنگ ها، فونت ها و اشکال را دراختیار دارد که شما میتوانید طبق سلیقه خود آنهارا انتخاب و استفاده کنید. با کمک قابلیت های این نرم افزار با خیال راحت میتوانید لوگو کسب و کار خود را تمیز و ساده طراحی کنید. 

جمع بندی

اگر خودتان قصد طراحی لوگو رایگان را دارید، باید قوانین این مدل طراحی لوگوهارا نیز به طور کامل حفظ کنید تا به هیچ عنوان مجبور به ویرایش مجدد یک لوگوی ثبت شده نشوید.
با داشتن یک لوگوی قدرتمند، هر مورد لازم از کارت ویزیت گرفته تا طراحی وب سایت کسب و کارتان را به راحتی میتوانید، استفاده کنید. برای اینکه بتوانید چهره جذابی از کسب و کار خود به مخاطبانتان نشان دهید، باید تمام فرآیند های طراحی لوگویتان را با دقت و صبر به اتمام برسانید.

تگ های مرتبط :