لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/11/08

برای طراحی حرفه ای لوگو مذهبی به این اطلاعات نیاز دارید!

لوگو مذهبی یکی از محبوب ترین لوگوهایی است که امروزه هر کشوری برای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی خود، به طراحی آن نیاز دارد و برای اینکار از طراحان حرفه ای و با تجربه استفاده می کند. کلید اصلی طراحی هر لوگو، پیامیست که طراحان برای آن در نظر میگیرند و به گونه ای پیام مرتبط با یک لوگو را انتخاب می کنند که مخاطبان بتوانند در نگاه اول متوجه آن شوند.
وقتی صحبت از طراحی لوگوهای مذهبی می شود، اهمیت آنها به دلیل ترویج معنای معنوی یک کشور دو چندان می شود. صنعت طراحی لوگو، تنوع بسیار زیادی در نماد، رنگ و فونت برای هر موضوعی دارد، بنابراین طراحان مبتدی می بایست قانون " تنوع و تکرار نکردن" را از ابتدا حفظ باشند. اگر واقعا قصد طراحی یک لوگوی مذهبی را دارید، باید بدانید انتخاب سطحی ترین نماد ها مانند یک مسجد و انتخاب رنگ قهوه ای و سبز همه کارهایی نیست که باید انجام دهید و قطعا به خلاقیت بیشتری برای جلب توجه مخاطبان به لوگویی که شما قصد طراحی آن را دارید، نیاز است. در این مقاله قصد داریم شمارا با اصول و نکات جزئی تر برای طراحی لوگوی مذهبی آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر و بهتر با موضوع طراحی لوگوی مذهبی می توانید مقاله " قوانین کاربردی طراحی لوگو مذهبی " را مطالعه کنید.

 

برای طراحی حرفه ای لوگو مذهبی به این اطلاعات نیاز دارید!

 

چرا امروزه موضوع طراحی لوگو مذهبی مورد توجه قرار گرفته است؟

وب سایت های بزرگ جهانی برای توصیف طراحی لوگو مذهبی، از جمله "اشکال و نماد های هنری و اغلب پیچیده به عنوان کلید اصلی دری هستند که پیام مذهبی و دینی کشور شمارا به مخاطبان منتقل می کنند. " استفاده می کنند. از آنجایی که لوگوهای مذهبی به عنوان نماینده مفاهیم دینی یک کشور بکار می روند، بنابراین برای طراحی این نوع لوگوها می بایست نکات نزدیک و ضروری به مذهب را استفاده کرد تا مخاطبان با یکبار مشاهده لوگوی شما متوجه موضوع مذهبی بودن آن شوند.
به علاوه، نماد هایی مانند مسجد، گنبد، دست و پرچم به نزدیک تر کردن عنوان مذهب به لوگوی شما، تاثیر گذار هستند. در هنگام طراحی لوگوی مذهبی همه چیز های ضروری را بکار بگیرید و از انتخاب راه های جدید تر نترسید.

آیا می توان با طراحی یک لوگو مذهبی خوب، کسب و کار خود را تبلیغ کرد؟

گاهی طراحان از لوگوهای مذهبی برای تبلیغ یک کسب و کار نیز استفاده می کنند! اگرچه قطعا نمی توان نتیجه یکسانی برای ارتباط مردم با این نوع تبلیغات پیش بینی کرد اما این مدل استفاده از لوگوهای مذهبی را می توان یک طراحی هشدار دهنده نام گذاری نمود. 
اما اینکار و استفاده این چنینی از لوگوهای مذهبی برای کسب و کارهای مرتبط با مذهب اینگونه نیست و قطعا باعث جلب توجه افراد به این مدل کسب و کار ها به دلیل استفاده ی درست و محترمانه از نماد های مذهبی برروی لوگو می شود. با اینحال اگر لوگو مذهبی در نظر افراد بد یا نامناسب توصیف شود، باعث دوری افراد از کسب و کار مورد نظر خواهد شد. در استفاده از لوگوهای مذهبی برای تبلیغ کسب و کار خود صادق باشید و سعی نکنید از این مدل لوگوها استفاده نادرست کنید و تنها هدف خود را جذب مشتریان بیشتر قرار دهید.

اصول کاربردی و ضروری طراحی لوگو مذهبی که باید به آنها توجه کنید

برای طراحی یک لوگو مذهبی مناسب، در کنار انتخاب یک برنامه ی همه کاره و پیشرفته، می بایست برنامه ریزی کاملی برای طرح و ایده های مد نظر خود انجام دهید تا بتوانید طبق سلیقه و خلاقیت خود یک لوگوی مذهبی حرفه ای بسازید.

برای طراحی حرفه ای لوگو مذهبی به این اطلاعات نیاز دارید!

رنگ

هر طراح لوگو برای انتخاب رنگ می بایست روانشناسی کلی رنگ هارا برای طراحی لوگوی مذهبی در نظر بگیرد، اینکار به طراحان کمک می کند تا با انتخاب درست یک رنگ همان واکنشی را از مخاطبان خود دریافت نمایند که توقع داشتند. عوامل متعددی در واکنش های مختلف از جمله سن و جنسیت تاثیر گذار است که طراحان به خصوص مبتدیان باید به آنها توجه نمایند.
رنگ های آبی، قرمز، قهوه ای، سبز، سفید و مشکی رنگ های محبوب در صنعت انتخاب رنگ لوگوهای مذهبی هستند و دلیل انتخاب هر کدام عبارتند از:
•    مشکی و قرمز: عمدتا طراحان این دو رنگ را برای جلب نظر کلی افراد انتخاب می کنند و از این رنگ در شهادت ها و روزهای غمگین استفاده می شود.
•    آبی: رنگ آبی به دلایل زیادی یک انتخاب محبوب است و به علاوه هر طیف سنی از این رنگ به دلیل آرامش بخش بودن آن استقبال می نمایند. 
•    سبز: اغلب از این رنگ برای نشان دادن اقتدار و سید بودن امام ها استفاده می شود. رنگ سبز بیشترین استفاده را در پالت رنگی طراحان برای طراحی لوگوی مذهبی دارد.
•    سفید: از این رنگ برای نشان دادن پاکیزگی و فضیلت استفاده می شود و اغلب همراه با رنگ های دیگر پالت رنگی لوگوی مذهبی استفاده می شود.
•    قهوه ای: رنگ قهوه ای، گرم و دلپذیر است. بنابراین به راحتی مخاطبان را جذب لوگو و کسب و کار شما می کند.
یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب رنگ لوگوی مذهبی باید به آن توجه کنید، این است که سعی کنید تا حد امکان از رنگ های روشن استفاده نکنید. استفاده از رنگ های روشن می تواند تنها ابزاری برای جلب توجه باشد نه انتخابی برای ترویج یک پیام مذهبی!

برای طراحی حرفه ای لوگو مذهبی به این اطلاعات نیاز دارید!

فونت

احتمالا تاکنون مطالب مرتبط با روانشناسی رنگ را تمام کرده اید، اما آیا تا به حال متوجه منطقه تحقیقاتی فونت ها شده اید؟ برای انتخاب هر فونتی دلیل و مفهومی وجود دارد که شما می توانید با یک انتخاب درست، راحت تر با مخاطبان خود ارتباط بگیرید.
اساسا، برای انتخاب فونت لوگوی مذهبی خود می توانید از چهار گزینه یعنی فونت های فارسی سریف، سنس سریف و نستعلیق استفاده کنید. فراموش نکنید، لوگوهای مذهبی قصد جلب توجه ندارند و فقط کافیست طبق پیام آنها یک فونت مناسب انتخاب نمایید.

فونت سریف

این نوع فونت ها اغلب فونت هایی قابل اعتماد، سنتی و بیاد ماندنی هستند. آنها به دلیل رسمی بودن و داشتن ریشه در تاریخ مذهب به عنوان یک انتخاب درست برای طراحی لوگوی مذهبی هستند.

فونت سنس سریف

فونت های سنس سریف یک انتخاب عالی برای لوگوهای مذهبی هستند که مخاطبان جوان تر را به راحتی جذب می نمایند.

فونت نستعلیق

فونت های نستعلیق یک انتخاب عالی هستند. با کمک آنها می توانید برنامه لوگوهای خود را ساده و مذهبی پیش ببرید.
لازم است اضافه کنیم که هیچ فونتی به عنوان فونت مذهبی در نظر گرفته نشده و طراحان می بایست طبق طرح مد نظر خود یک انتخاب درست از مجموعه گسترده فونت های مختلف داشته باشند.

برای طراحی حرفه ای لوگو مذهبی به این اطلاعات نیاز دارید!

طرح و سبک

مهم نیست از چه نمادی برای طراحی نهایی لوگوی مذهبی خود استفاده می کنید، موضوعی که اینجا مهم است فرآیند اصلی و دقیقی می باشد که شما به طور کلی برای لوگوی مذهبی خود در نظر گرفته اید. این فرآیند اولین قدمی است که طرح نهایی لوگوی شمارا مشخص می کند. اکنون که به این مرحله رسیده اید، باید بتوانید به سوالات زیر به طور کلی پاسخ دهید. 
•    براساس چه ارزش هایی قصد طراحی لوگوی مذهبی را دارید؟
•    تاریخچه مذهبی نماد انتخابی شما چیست؟
•    مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
از آنجایی که پتانسیل بسیار زیادی برای هماهنگی ارزش های مذهبی وجود دارد، مطمئن شوید که زمان استانداری را برای پاسخ به سوالات نهایی صرف نمایید. تنها راه اطمینان از مناسب بودن طرح مد نظرتان این است که در همان ابتدا بتوانید نظر نزدیکان خود را جذب لوگوی مذهبی خود کنید. به علاوه برای اعتماد به نماد انتخابی خود می بایست نماد های متفاوت را نیز در کنار طرح نهایی لوگوی مذهبی خود قرار دهید تا بتوانید از مناسب بودن نماد مد نظر خود مطمئن شوید.
ما همیشه پیشنهاد می کنیم، طرح نهایی خود را بارها ترسیم نمایید، سپس با بررسی روانشناسی رنگ، پالت رنگ خود را تزئین کنید و با انتخاب یک فونت مناسب پیام مد نظر خود را به مخاطبانتان منتقل کنید. همانطور که طرح لوگوی خود را برنامه ریزی میکنید، همیشه به یاد داشته باشید لوگوی شما یک لوگوی مذهبی است و باید تمام بخش های آن ذهن شمارا نزدیک تاریخ دینی و مذهبی کشورتان کند. از نظرات دیگران نترسید و طراحی لوگو مذهبی خود را حرفه ای انجام دهید!

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو مذهبی

برای طراحی یک لوگو مذهبی حرفه ای، باید بتوانید نرم افزار مناسبی مختص طرح مد نظر خود انتخاب کنید. برای مثال:

نرم افزار DesignEVO

نرم افزار DesignEVO با ارائه بیش از 1000 الگوی متفاوت برای طراحی لوگو و میلیون ها نماد محبوب به یک نرم افزار طراحی لوگوی پیشرفته تبدیل شده است. با کمک این نرم افزار می توانید طرح مد نظر خود را برای لوگوی مذهبی کسب و کارتان بسازید. تمام امکانات این نرم افزار رایگان بوده و لازم نیست برای دریافت ابزار ها و موارد مدنظر خود پولی پرداخت کنید. برای کار با این نرم افزار نیز به مهارت خاصی نیاز ندارید و خیلی راحت می توانید به ویژگی ها و بخش های مختلف آن عادت کنید.

نرم افزار Inkscape

نرم افزار Inkscape یک برنامه قوی و پیشرفته است که انتخاب های ایده آلی را به کاربران خود پیشنهاد می دهد. این برنامه به شما کمک می کند تا لوگوی مذهبی خود را بیاد ماندنی بسازید. به علاوه شما می توانید با کمک این نرم افزار لوگوی خود را با فرمت SVG و فرمت های دیگر دریافت نمایید. استفاده از این نرم افزار برای همه رایگان بوده و نسخه وب آن نیز موجود است.

نرم افزار Hatchful

بدون شک نرم افزار Hatchful یک برنامه پیشرفته و طراح حرفه ای لوگو است. با کمک این نرم افزار می توانید یک لوگوی مذهبی حرفه ای و مناسب برای هر بیننده ای بسازید. پالت رنگی این نرم افزار بسیار گسترده است و شما می توانید بهترین هارا با آزمون و خطا برای لوگوی خود انتخاب کنید. این نرم افزار جدید ترین برنامه طراحی لوگو است که حرفه ای بودن لوگوی شمارا تضمین می کند. 

نتیجه گیری

لوگوهای مذهبی به دلیل داشتن طراحی های بیاد ماندنی و بروز خود تا مدت ها در ذهن افراد باقی می مانند و همیشه جدید ترین موضوعات تیتر طراحی های لوگو هستند. سعی کنید برای طراحی لوگوی مذهبی، از بهترین ابزار و راه ها استفاده کنید.
به علاوه شما می توانید برای طراحی لوگو مذهبی خود از وب سایت لوگونومی کمک بگیرید و بهترین طرح لوگوهای مذهبی را با فرمت های PDF، SVG، PNG و JPEG دریافت کنید.

تگ های مرتبط :