لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/10/30

قوانین کاربردی طراحی لوگو مذهبی

لوگو مذهبی یکی از متفاوت ترین و قدیمی ترین انواع لوگوهاست که برای طراحی آن نیازمند دانستن مجموعه ای از قوانین کاربردی است تا در صورت اقدام برای خلق آنها بتوان بهترین و بروز ترین خلاقیت ها را به نمایش گذاشت. در طراحی این مدل لوگوها رنگ ها تاثیر فراوانی در شناخت عقاید اسلامی دارند و طراحان می بایست به این موضوع توجه ویژه ای نشان دهند و قبل از هرکاری تصمیم گیری حرفه ای در این زمینه انجام دهند.
لوگوهای مذهبی معمولا به صورت مناسبتی و یا در رابطه با یک شخص خاص طراحی میشوند و طراح این لوگوها باید ایده های متفاوتی را برای هر زمانی در ذهن خود گسترش دهد، به همین دلیل اغلب لوگوهای مذهبی جدید طراحی های خاص و نایابی دارند. خوشبختانه لوگوهای مذهبی نسبت به سایر لوگوها، نیازی به بروز شدن و تغییر آنچنانی ندارند زیرا هدف طراحی این لوگوها ترویج عقاید و فرهنگ اسلامی است، چیزی که با تغییر تکنولوژی دچار تحول نمی شود. در این مقاله قصد داریم شمارا با قوانین و نکات طراحی لوگوهای مذهبی آشنا کنیم و اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر هستید، می توانید مقاله " 7 مرحله که برای طراحی لوگو مذهبی باید در نظر بگیرید " را بخوانید. 

چطور لوگو مذهبی خود را حرفه ای طراحی کنیم؟

لوگو مذهبی به طور کلی نشان دهنده عقاید فرهنگ اسلامی می باشد، پس هرگز نباید در طراحی این نوع لوگو از فونت ها کودکانه و فانتزی استفاده کرد! لوگوهای مذهبی اغلب با فونت هایی مانند کوفی، نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسبیه و غیره خلق می شوند، زیرا این دست فونت ها به لوگوهای مذهبی حال و هوای فرهنگ اسلامی و هیئت را می دهند.
همچنین، طراحان حین طراحی لوگوهای مذهبی می بایست رنگ های شاد را کنار گذاشته و با توجه به مراسمی که قصد طراحی لوگوی آن را دارند، مناسب ترین رنگ را انتخاب نمایند. همیشه میبینیم برای مراسم عاشورا و شب های قدر لوگوها طیف رنگی مشکی، قرمز و سبز را دارند و همچنین در مراسمات جشن های مذهبی رنگ های آبی، سبز و سفید در طراحی این لوگوها بکار می روند. 
لوگوی مذهبی، از آن دسته طراحی های گرافیکی است که به دلیل قدیمی بودن سبک خود در طول زمان تغییرات زیادی نداشته و به دلیل نوع خاص طراحیش مخاطبان به راحتی و در نگاه اول متوجه پیام پشت آنها می شوند.

نکات مهم در طراحی لوگو مذهبی که باید بدانید!

طراحان می بایست برای خلق لوگو مذهبی مانند سایر لوگوها به نکات کلی و جزئی توجه نمایند، به عنوان مثال:

لوگوی مذهبی باید پیام مورد نظر شمارا به راحتی نشان دهد

اغلب طراحان در این زمینه مشکلی ندارند و با لیست کردن مناسب ترین فونت و رنگ ها می توانند خیلی ساده پیام مورد نظر خود را به مخاطبان منتقل کنند. با اینحال، سعی کنید در این زمینه از انتخاب راه های پیچیده چشم پوشی کنید و همیشه زیرکانه عمل نمایید.

ویژگی های مهم لوگو مذهبی خود را در یک طرح بچینید

اگر می خواهید لوگوی مذهبی شما بیشتر به چشم بیاید، اصلی ترین ویژگی های آن را در یک لیست مرتب کنید. نزدیک ترین نماد و اشکال را برای لوگوی خود انتخاب کنید تا طرح کلی آن در ذهن مخاطبانتان به آرامی نفوذ کند.

از بکار بردن جزئیات زیاد اجتناب کنید

هرچه لوگوی مذهبی خود را ساده تر طراحی کنید، راحت تر مخاطبان را جذب آن خواهید کرد. منظور از ساده بودن لوگوهای مذهبی این نیست که خیلی از جزئیات مانند رنگ را کنار بگذارید، بلکه لوگوهای خوب همیشه درکنار داشتن اصلی ترین ویژگی های خود، چیزی غیرمنتظره و نمادی منحصر به فرد را در خود به نمایش می گذارند. همین امر باعث می شود تا مخاطبان این لوگوها در ذهن خود تا مدت ها ذخیره کنند.

لوگوی مذهبی شما باید در هر اندازه ای خود را به خوبی نشان دهد 

لوگوی مذهبی خود را در اندازه استاندارد طراحی کنید تا در هر فضا و قابی بتواند مخاطبان را به خود جذب کند. سعی کنید لوگوی مذهبی خود را در نرم افزار های بروز شده بسازید تا فایلی که دریافت می کنید، به شما کمک کند در هر اندازه و فضایی از آن استفاده کنید.

 

قوانین کاربردی طراحی لوگو مذهبی

 

بخش های مختلف طراحی لوگو مذهبی

لوگو مذهبی نیز مانند سایر لوگوها بخش های مختلف و جزئیات کلی دارد که به طراحان کمک میکند تا لوگوهای خود را منحصر به فرد خلق نمایند.

تایپوگرافی

هنر تایپوگرافی به طراحان کمک میکند با تغییر و چیدمان مناسب کلمات لوگوی مذهبی خود، یک بار معنایی و هویت ویژه برای آن بسازند. شما می توانید با کمک این هنر همواره متمایز و متفاوت از لوگوهای مذهبی دیگر باشید. تایپوگرافی در طراحی لوگوها جذابیت خاصی ایجاد می کند و با استفاده از ترکیب حروف و استفاده صحیح و بجا از فونت های مناسب، هنر و خلاقیت جدیدی می سازد.

رنگ

رنگ ها در طراحی لوگوهای مذهبی تاثیر فراوانی دارند و کمک می کنند تا طراحان راحت تر چیدمان نهایی لوگوهای خود را انجام دهند. باید بدانید در طراحی لوگوی مذهبی بیشتر سه رنگ قرمز، سبز و مشکی مورد استفاده قرار میگیرند و اگر بخواهیم به روانشناسی آنها اشاره کنیم، باید اینطور بگوییم مشکی نماد حزن و اندوه است، سبز نماد اقتدار و سید بودن امام ها و قرمز نماد شهادت و خون ریزی می باشد. در طراحی لوگوهای مذهبی بهتر است از یک یا دو رنگ استفاده کنید زیرا استفاده از رنگ های متفاوت تر لوگوی شمارا از موضوع و مفهوم اصلی دور می کند.

فونت

فونت ها در طراحی لوگوهای مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، همانطور که قبلا گفتیم هیچ وقت نباید فونت های فانتزی و زننده را برای لوگوهای مذهبی که نشان دهنده فرهنگ اسلامی هستند، انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما برای انتخاب فونت، فونت های عربی مثل کوفی و فونت های تاریخی است. به علاوه، شما می توانید با کمک عناصر گرافیکی مانند دست، پرچم، مسجد و خون به لوگوی خود جان دهید. فونت های انتخابی شما باید القا کننده پیام مورد نظرتان باشد تا مخاطبان راحت تر بتوانند با آنها حس نزدیک پنداری نمایند.

وکتور ها

شما میتوانید با مراجعه به وب سایت لوگونومی به انواع وکتور های لوگوی مذهبی دسترسی یابید. وکتور ها در طراحی لوگوهای مذهبی نقش اساسی دارند و می توانند راحت تر ویژگی اسلامی و مذهبی بودن را به لوگوی شما منتقل نمایند. با استفاده از وکتور ها می بایست همیشه ویژگی مذهبی بودن را در نظر بگیرید و بهترین ایده های خود را برای خلق حرفه ای لوگوی مذهبی بکار ببرید.

3 نرم افزار پیشرفته برای طراحی لوگو مذهبی

برای طراحی لوگو مذهبی بهتر است پیشرفته ترین نرم افزار هارا استفاده نمایید تا بتوانید لوگوی خود را حرفه ای خلق کنید.

نرم افزار Adobe Photoshop

نرم افزار Adobe Photoshop یک برنامه پیشرفته مخصوص طراحی لوگو است که به شما کمک میکند لوگوهای مذهبی حرفه ای بسازید. این نرم افزار ویژگی های بروز و جذاب زیادی از طرح های سه بعدی گرفته تا آیکون و طیف وسیعی از رنگ های مختلف را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد. با کمک این نرم افزار مطمئن هستید که لوگوی شما بی عیب و نقص است و همچنین به راحتی میتوانید فایل لوگوی خود را با کیفیت استاندارد از نرم افزار ادوبی فتوشاپ دریافت نمایید. اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با نرم افزار ادوبی فتوشاپ هستید، می توانید مقاله " جدید ترین ویژگی های نرم افزار فتوشاپ نسخه 2022 " را مطالعه نمایید. 

نرم افزار Canva

نرم افزار Canva یک نرم افزار قدرتمند طراحی لوگواست که شما می توانید به صورت آنلاین لوگو طراحی کنید. شما با کمک این نرم افزار خیلی سریع می توانید لوگوی مذهبی خود را خلق نمایید. کار با این نرم افزار کاملا رایگان بوده و به مخاطبان کمک میکند تا لوگوهای خود را ساده و حرفه ای بسازند. این نرم افزار ویژگی های فراوانی را برای طراحی یک لوگوی منحصر به فرد در اختیار مخاطبانش قرار می دهد و آنها می توانند با کمک دسته بندی ها به راحتی به آنها دسترسی یابند.

نرم افزار Hatchful

نرم افزار Hatchful بدون شک یکی از فوق العاده ترین و قدرتمند ترین برنامه های طراحی لوگو است. با کمک این نرم افزار شما می توانید بارها طراحی اصلی لوگوی خود را بدون ایجاد کوچک ترین مشکل تغییر داده و در آخر یک لوگوی مذهبی حرفه ای بسازید. همانطور که قبل تر اشاره کردیم یک لوگوی مذهبی نیازمند رنگ و فونت ویژه ای است، شما می توانید با کمک این نرم افزار یک انتخاب ایده آل برای لوگوی مذهبی خود انجام دهید. این نرم افزار ویژگی های جدید را با فناوری های هنر ادغام نموده که مخاطبان به راحتی می توانند لوگوهای حرفه ای خود را به طرح نهاییشان نزدیک نمایند. با کمک این نرم افزار شما آزاد هستید تا تنها با یک کلیک به بهترین راه ها و قسمت ها هدایت شوید و خیلی راحت با کیفیت ترین لوگوهارا بسازید. این نرم افزار تمام امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار مخاطبانش قرار می دهد و آنها می توانند خیلی راحت ساده ترین و خلاقانه ترین لوگوهای مذهبی را بسازند.

نتیجه گیری

لوگو مذهبی از آن دسته طراحی هایی است که هر فردی با مشاهده آن متوجه معنا و مفهوم پشت آن می شود، با اینحال طراحانی که این گونه لوگوهارا با استفاده از اصول و نکات کاربردی پیش میبرند، راحت تر می توانند لوگوهایی متمایز از سایرین بسازند و مخاطبان زیادی را متوجه خود نمایند.
هیچ وقت، طراحی این لوگوهارا دست کم نگیرید و سعی کنید با بکار بردن بهترین ویژگی و نکات لوگوی مذهبی خود را حرفه ای بسازید. همیشه سعی کنید در طراحی هر نوع لوگویی برنامه ریزی از قبل داشته باشید تا نتیجه نهایی لوگویتان مرتب و درست یکسان با برنامه ریزی اولیتان باشد. یک لوگوی مذهبی موثر و تاثیرگذار، همیشه طراحی ساده و منحصر به فردی  دارد.

تگ های مرتبط :