لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/12/21

برنامه ساخت لوگو انیمیشن مناسب برای افراد مبتدی و متخصص

برنامه ساخت لوگو انیمیشن به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جزء اصلی در جعبه ابزار طراحان سراسر جهان است. امسال، لوگو انیمیشن ها به جایگاه جدیدی در محبوبیت خواهند رسید که طراحان مجبورند، برای طراحی منحصر به فرد آنها از عناصر جدیدی استفاده نمایند! در واقع، لوگو انیمیشن ها قبلتر ثابت کرده اند که می توانند تاثیر عمیقی بر برندسازی داشته باشند، بنابراین محبوبیت سریع آنها تعجب برانگیز نیست. 
اما اگر می خواهید لوگو انیمیشن شما از همان ابتدا قدم بلندی در راه موفقیت بگذارد، لازم است برای طراحی آن یک نرم افزار ساخت لوگو انیمیشن عالی پیدا کنید. برای کمک به شما، قصد داریم تا تمام اصول و جزئیات طراحی لوگو انیمیشن هارا توضیح و پیشنهاد های مختلفی دررابطه با طراحی آنها و انتخاب یک برنامه لوگوساز خوب به شما بدهیم. شما می توانید با خواندن مقاله " محبوب ترین لوگوهای خاص سال 2022 " با برترین سبک لوگوهای سال جدید نیز آشنا شوید.

لوگو انیمیشن چیست؟

لوگو انیمیشن یا لوگوهای متحرک هرروز درحال تبدیل شدن به یک ترند بزرگ هستند و این قطعا نتیجه ی خوشحال کننده ای برای برخی کسب و کار ها است. هدف اصلی این لوگوها انتقال پیام برند یک کسب و کار و جلب نظر مشتریان مختلف است، زیرا لوگویی که از خود تحرک نشان می دهد، راحت تر می تواند توجه بیننده را به خود جلب کند و می تواند در خاطر آنها طولانی تر باقی بماند. 
با نصب هر برنامه ساخت لوگو انیمیشن می توانید به لوگو انیمیشن خود زندگی بخشید و با اضافه کردن عناصر متحرک می توانید به آن جان داده و باعث سرگرمی مخاطبانتان شوید. فعالیت انیمیشنی یک لوگو می تواند از حرکات ظریف تا پیچیده و سه بعدی متغیر باشد، همچنین شما می توانید از آنها در قسمت ورودی کسب و کار خود، پست های رسانه های اجتماعی و وب سایتتان استفاده کنید. برخی از برند ها حتی از چند لوگو انیمیشنی برای بهتر دیده شدن کسب و کار خود استفاده می کنند و با اینکار مشتریان زیادی را متوجه خود کرده اند.

چطور یک لوگو انیمیشن منحصر به فرد بسازیم؟

سه ثانیه اول دقت هر بیننده ای بسیار مهم است. در این زمان کوتاه، مغز او تصمیم خواهد گرفت که آیا به تماشای لوگو انیمیشنی شما ادامه دهد یا به سراغ یک لوگوی جالب تر قدم بردارد. از همین ابتدا، می خواهیم شمارا متوجه میزان اهمیت طراحی لوگویتان نماییم و به شما بگوییم که تا چه اندازه عناصر متحرک جدید برای موفقیت کسب و کارتان مهم هستند. در اینجا، پنج نکته مهم وجود دارد که شما هنگام ساخت لوگویتان با برنامه ساخت لوگو انیمیشن مد نظرتان باید به آنها توجه کنید. 

الهام بگیرید

همیشه نگاه کردن به انیمیشن لوگوهای مختلف ایده های بیشتری را به ذهن شما تزریق می کند. شما فقط با نگاه کردن به آنها می توانید برای طراحی لوگوی خود الهام گرفته و عناصر منحصر به فرد تری را استفاده کنید. همچنین اینکار شمارا متوجه جزئیات عمیق تری که قبلا به آنها توجه نمی کردید، می نماید.

یک لوگو انیمیشن ابتدایی بکشید

راجب هویت کسب و کار خود فکر کنید و یک لوگوی ابتدایی برای آن بکشید. آیا با اولین طراحی آنرا حرفه ای، خلاقانه و سرگرم کننده طراحی کرده اید؟ اگر جواب شما " خیر" است، پس قطعا متوجه قدرت و توانایی عناصر متحرک در جلب نظر مخاطبان شده اید و اکنون می خواهید با رسم یکی از آنها پیام برند خود را به سرعت به مخاطبان هدف خود برسانید.

ترفند طراحی لوگوهای انیمیشن

با طراحی انیمیشن لوگو کسب و کار خود، مشتریانتان را کنجکاو به تماشای تمام آن کنید. به یاد داشته باشید، هر عنصر متحرک در لوگوی شما مهم است و شما باید هر یک از آنهارا حساب شده انتخاب کنید. ترفند طلایی طراحی آنها، خودداری از نشان دادن تمام لوگویتان به یکباره است! یعنی نشان دادن جزء به جزء تصاویر برندتان، بهتر از کامل نشان دادن آن می باشد.

سرگرم کننده طراحی کنید

سعی کنید تا حد امکان از عناصر متحرک سرگرم کننده برای تزئین لوگو انیمیشن خود استفاده کنید تا توجه بینندگان بیشتری را جلب کنید. آنقدری توانایی به خرج دهید که حتی با نوشتن تنها نام تجاری خود نیز بتوانید به نوعی سرگرم کننده باشید. وقتی موفق خواهید شد که چشم بینندگان زیادی را خیره برروی لوگوی خود مشاهده کرده و درآخر بتوانید تاثیر مثبتی از خود به جای بگذارید. به علاوه، اگر هر حرف، نماد و بقیه اجزای لوگوی خود را جداگانه متحرک کنید، می توانید راحت تر به نسخه ی مد نظر لوگو انیمیشن خود دست یابید.

تحرک لوگوی خود را کوتاه کنید

سعی کنید انیمیشن لوگوی خود را کمتر از 10 ثانیه بچینید. در عصر اینترنت و رسانه های سریع، کسب و کار هایی که پیام خود را با کیفیت ولی کوتاه منتقل می کنند، فرصت بیشتری در جلب نظر مشتریان بیشتر دارند. در اینجا، ترفند کلیدی این است که سعی کنید پس زمینه نهایی لوگوی خود را با رنگ های تیره خاتمه دهید، این نکته جزو قوانین نیست، اما این پایان توجه بیشتری را جلب می کند و به موفقیت کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

برنامه ساخت لوگو انیمیشن مناسب برای افراد مبتدی و متخصص

معرفی 7 برنامه ساخت لوگو انیمیشن

برای طراحی لوگو انیمیشن خود به یک برنامه ساخت لوگو انیمیشن حرفه ای نیاز دارید، در این قسمت قصد داریم شمارا با برترین و بهترین نرم افزار های طراحی آشنا نماییم. پیشنهاد می کنیم حتما تمام اطلاعات مربوط به تمام برنامه هارا با دقت خوانده و درنهایت یکی را بسته به سبک لوگوی خود انتخاب کنید.

برنامه Renderforest

برای شرکتی که هم در طراحی ویدئو و هم در طراحی لوگو تخصص دارد، راه اندازی یک برنامه طراحی انیمیشن حرفه ای به نام Renderforest تعجب آور نیست! رابط کاربری ساده این برنامه به طراحان کمک می کند تا در عرض 24 ساعت با همه ی ویژگی های آن آشنا و برای ساخت لوگوی خود آماده شوند. شما می توانید به راحتی از بین انواع افکت ها / انیمیشن های آن ( ساده یا سه بعدی) انتخاب کنید و آنهارا برای لوگوی خود تغییر یا ویرایش نمایید. Renderforest برای مبتدیان عالی است، زیرا قابلیت های این نرم افزار هر روز درحال بروز شدن و ساده تر شدن می باشد تا کاربران بتوانند تنها با یک کلیک جلوه های جذابی را برای لوگویشان انتخاب نمایند.
•    ویژگی ها:
دارای عناصر متحرک از پیش ساخته شده و قابل تنظیم
رابط کاربری ساده و سریع
به راحتی می توان تصاویر دو بعدی برروی لوگورا سه بعدی کرد
قابلیت های آن در تمام 24 ساعت فعال است

برنامه OFFEO

نرم افزار پیشرفته OFFEO یک برنامه ساخت لوگو انیمیشن آنلاین است که برای هر طراح لوگویی یک انتخاب عالی برای طراحی لوگو است. این برنامه دارای قابلیت های فراوان انیمیشنی است که طراحان با استعداد می توانند هر کدام از آنهارا با توانایی های خود ترکیب و برروی لوگوی خود استفاده نمایند. 
•    ویژگی ها:
دارای بیش از 1000 عنصر انیمیشنی
کاربران فقط می توانند از آن بصورت آنلاین – زمانی که به اینترنت متصل هستند، استفاده کنند
ویدئو های آموزشی آن برای همگان کمک کننده است
ممکن است بعضی قابلیت های آن با تاخیر ظاهر شوند

برنامه Animaker

Animaker نرم افزار خوبی برای افرادی است که هیچ تصمیم ثابتی برای لوگو خود ندارند و به آنها در تصمیم گیری بهتر کمک می نمایند. این برنامه یک سازنده حرفه ای برای طراحی لوگوهای انیمیشن است که شما می توانید به راحتی و با کمک قابلیت های آن یک انتخاب منحصر به فرد انجام دهید.
•    ویژگی ها:
دارای صدها گزینه انیمیشنی جدید
رابط کاربری ساده و قدرتمند
دارای قابلیت ساخت لوگو طولانی - بیشتر از 10 ثانیه

برنامه Adobe Spark

به راحتی می توان به Adobe Spark اعتماد و یک لوگو انیمیشن منحصر به فرد طراحی کرد. عنوان Adobe پشت Spark کاربران زیادی را برای طراحی هر سبک لوگو انیمیشنی به سمت این برنامه هدایت می کند. به علاوه، رابط کاربری آن آنچنان ساده است که می توانید با انتخاب عنوان کسب و کار خود به راحتی به هزاران دسته بندی از نماد های متحرک مختلف دسترسی یافته و برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.
•    ویژگی ها:
یکی از بهترین و بزرگترین منبع فونت های متحرک، Adobe Spark است
بخش ویرایش آن کاملا رایگان است
این برنامه ایده آل ترین انتخاب برای طراحی لوگو انیمیشن ها است

برنامه Tube Arsenal

Tube Arsenal در سال 2017 توانست جایزه بهترین سازنده ویدئوهای محبوب را دریافت کند، بله درست متوجه شده اید، Tube Arsenal بیشتر برای ساخت و طراحی ویدئوهای پلفترم یوتیوب کارایی دارد، اما شما می توانید برای ساخت لوگوهای انیمیشنی کسب و کار خود نیز از آن استفاده کنید. تنظیمات و نمایه این نرم افزار بسیار ساده بوده و شما می توانید ایده های اصلی خود را به همان صورت با کمک این برنامه به لوگو تبدیل کنید. متاسفانه، اگر قصد طراحی چند لوگو انیمیشن را دارید، می بایست مبلغی را پرداخت کنید.
•    ویژگی ها:
شما می توانید به 100 ها نماد انیمیشنی از پیش ساخته شده دسترسی یافته و از بین آنها یکی را انتخاب کنید
این برنامه دارای هر دو قابلیت ساخت لوگو دو بعدی و سه بعدی را دارد
برای افراد مبتدی راه حل خوبی است

برنامه Biteable

Bireable مجموعه ای از لوگوهای انیمیشن حرفه ای و درجه یک است که می توانید هرکدام از آنهارا با سلیقه خود ویرایش و برای کسب و کار خود تغییر دهید. با اینحال، می توانید به راحتی از همان ابتدا و با توانایی خود رنگ، نماد و فونت مد نظر خود برای طراحی لوگو از ابتدا انتخاب و با کمک این برنامه ساخت لوگو انیمیشن حرفه ای آنرا بسازید.
•    ویژگی ها:
دارای نماد های متحرک با کیفیت بالا
با انتخاب هر فونت و رنگ، قابلیت دوباره تنظیم کردن آنهارا نیز به صورت رایگان در اختیار دارید
برای مبتدیان یک انتخاب عالی است

برنامه Introbrand

مانند Renderforesr و Tube Arsenal، Introbrand به شما این امکان را می دهد تا یک لوگو انیمیشن خوب و منحصر به فرد بسازید. برنامه لوگوساز Introbrand بسیار ساده است و شما می توانید در عرض چند دقیقه یک لوگو انیمیشن جذاب بسازید.
•    ویژگی ها:
رابط کاربری سریع و آسان
قابلیت های این برنامه به شما کمک می کند تا به راحتی و با کمک ایده های خود یک لوگو انیمیشن با کیفیت بالا بسازید

جمع بندی

این 7 برنامه ساخت لوگو انیمیشن و اطلاعات قبلتر به شما در طراحی لوگو انیمیشنتان بسیار کمک خواهد کرد. بااینحال، شما همیشه با خطر طراحی لوگو یکسان با کسب و کار های دیگر مواجه هستید، بنابراین سعی کنید قبل از هرکاری حتما تمام لوگو انیمیشن های موجود و به علاوه لوگوهای محبوب را مشاهده و بررسی کنید. برای به دست آوردن یک لوگو انیمیشن جذاب، منحصر به فرد و خلاق عمل کنید.