لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/06/27

بهترین ایده های ساخت لوگو برای پیج در شبکه های اجتماعی

ساخت لوگو برای پیج به یکی از دغدغه های امروزی کاربران مجازی و به ویژه افرادی که قصد دارند کسب و کاری را در شبکه های اجتماعی راه بیندازند، تبدیل شده است.
فضای مجازی امروزه به عنوان یکی از پرجنب و جوش ترین و رقابتی ترین فضای بازاریابی شناخته میشود. در این فضا تمام افراد میتوانند با قوانین خود پیش روند. به علاوه اگر برندی می خواهد مدت زیادی بر سر زبان ها باشد و پیشرفت کند، باید به قوانین پایه پایند و استراتژی خود را بر این اساس تنظیم نماید. 
ساخت لوگو برای پیج یکی از عناصریست که به شدت تحت تاثیر استاندارد های فضای مجازی قرار می گیرد، بنابراین، برای لذت بردن از موفقیت کسب و کار خود، باید یک لوگوی مناسب تهیه نمایید.
 

طراحی لوگوی خوب برای پیج چگونه است؟

یک لوگوی خوب از متن و تصاویر تشکیل شده و به عنوان بهترین بخش معرفی یک کسب و کار شناخته میشود. یک لوگوی خوب، نشان میدهد که یک شرکت چه کاری انجام میدهد و توانایی آنها چیست.
طراحی لوگو شامل همه چیز و حتی هیچ چیز برای ایجاد یک نام تجاری مناسب برای کسب و کار است. یک لوگوی خوب چه کار میکند؟
·    یک لوگوی خوب شما را از سایر رقبا متمایز میکند.
·    یک لوگوی خوب توانایی و برند شما را به مشتری معرفی میکند.
·    یک لوگو شما را به یادماندنی میکند.
·    به علاوه باعث میشود کسب و کار شما بزرگ و مشتریان شما را ماندگار کند.
 

مزایای ساخت لوگو برای پیج

لوگوها یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش معرفی برند شما هستند. زیرا مشتریان را آزاد می گذارند تا به اطراف خود نگاه کرده و بهترین کسب و کار را انتخاب نمایند. ما تصاویر را 60 برابر سریعتر از کلمات پردازش میکنیم، بنابراین ساخت لوگو برای پیج که  بروز و دارای تمام مزایای زیر باشد، مهم است.

1. معرفی و شناخت برند

لوگو اولین چیزی است که مشتریان در مورد تجارت و نام شما به آن توجه میکنند. چه برای پیج اینستاگرام باشد و چه فیسبوک، آنها همیشه می گویند، لوگوها مهمترین و اولین راه معرفی شما هستند.
داشتن یک لوگوی قوی و به یادماندنی در هنگام ساخت لوگو برای پیج به شما کمک میکند تا ماندگار شوید و افراد شما را تا مدت های طولانی به خاطر بسپردند. لوگوی شما هرچه، حرفه ای تر، به یاد ماندنی تر و متمایز از رقبایتان خواهد بود.

2. حرفه ای بودن

یکی از ویژگی های کسب و کار های بزرگ و موفق، لوگوی حرفه ای آنهاست. حتی اگر لوگوی شما به سادگی داشتن یک فونت یا رنگ خاص باشد، بر نحوه ی برخورد مشتریان و کاربران شما بسیار تاثیر گذار است.
مردم با کسب و کارهایی که یک لوگوی ثابت دارند بیشتر ارتباط برقرار میکنند چه بسا لوگویی بعد چند مدت دوباره طراحی نصب شود، در نظر کاربران یک کسب و کار جدید خواهد بود.

3. توانایی های خود را نشان دهید.

شما میتوانید لوگوی خود را بر اساس توانایی کسب و کار و پیج خود طراحی نمایید. چنین امری در هنگام ساخت لوگو برای پیج باعث جذابیت بیشتر لوگوی شما برای کاربران خواهد شد به عنوان مثال، استفاده از رنگ های روشن و طراحی های خاص نشان دهنده ی توانایی و اصالت برند شماست.

4. سازگاری

از مهم ترین ویژگی های ساخت لوگو برای پیج سازگاری آن با استاندارد و توقع های کاربران است. داشتن یک لوگوی خوب و دقیق، اعتبار و سطح اعتماد مشتریان شما را افزایش میدهد. سعی کنید در هنگام ساخت لوگو برای پیج به جدید ترین و کلاسیک ترین لوگوها نیز توجه کنید تا در آخر بهترین آن را خلق نمایید.

 

بهترین ایده های ساخت لوگو برای پیج در شبکه های اجتماعی
 

ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام

اینستاگرام، برنامه ی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که در بین تمام سنین محبوب و جایگاه ویژه ای به دست آورده است. امروزه ساخت لوگو برای پیج، به مهم ترین دغدغه های کاربران مجازی تبدیل شده، زیرا فضای اینستاگرام حضوری نیست و فقط برای جذب مخاطب چه برای پیج شخصی و چه کسب و کار های متنوع، نیاز به لوگویی داریم تا در نگاه اول هم راحت و هم جذاب باشد و بتواند احساسات درگیر و کاربران زیادی را جذب نماید.
هزاران سال است که طراحان و هنرمندان زیادی به این باورند که هیچ پایه و اساس کلی برای طراحی لوگو لوگو وجود ندارد و بسته به معیار افراد، لوگوها نیز قواعد متفاوتی خواهند داشت. مثلا در زمان باستان، مستطیل های طلایی بسیار محبوب بوده اند ولی امروزه کمتر کسی برای ساخت لوگوی پیج خود استفاده میکند.
برای ساخت لوگو پیج اینستاگرام خود لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

اندازه

اندازه در ساخت لوگو پایه کار است. فرقی نمی کند به اینستاگرام چه عکسی بدهید در نهایت اینستاگرام آن را به یک عکس گرد کوچک تبدیل می کند. اگر قصد ساخت لوگو دارید سعی کنید لوگویی در ابعاد 512 در 512 بسازید.

مفهوم لوگو

مورد بعدی مفهوم لوگو است. یعنی می خواهید لوگو تنها یک نام و نشانه برای شما باشد؟ یا می خواهید فرد با دیدن لوگوی شما متوجه خود کسب و کار شما بشود؟ انتخاب مفهومی که دوست دارید لوگوی شما به فرد مقابل برساند در مراحل اولیه ساخت لوگو می تواند بسیار کمکتان کند.

نوع لوگو

طبق سلیقه ی خود از بین انواع روش های طراحی لوگو عبارتند از مونوگرام، تایپوگرافی و تصویری. یکی از آنها را انتخاب کرده و طراحی لوگوی خود را نهایی کنید.

لوگو مونوگرام

مونوگرام معمولا می تواند شامل حرف اول یا چند حرف اول و یا خلاصه حروف اسم تجاری یک شرکت باشد که به صورت یک علامت اختصاری طراحی می شود. اصل سادگی در طراحی لوگو مونوگرام، بسیار بسیار مهم و قابل توجه است.

لوگو تایپوگرافی

این لوگو عمدتا بر پایه فونت ها طراحی می شود اما بسیاری نیز آن را به صورت دستی و دور از چارچوب فونت های آماده طراحی می کنند که این روش امروزه مخصوصا در کشورمان ایران بسیار رونق یافته است.

لوگو تصویری

سبکی که بیشتر شامل آیکون ها و یا شمایل گرافیکی است. این نوع لوگو ها انتخاب های بیشتری را در طراحی به کارفرما و طراح در جهت مفهوم سازی و زیباسازی لوگو می دهد. همواره تصاویر ابتدایی ترین و سریع ترین راه انتقال مفهوم از گذشته دور تا امروز بوده اند. پس تاثیر و ماندگاری لوگو تصویری بر روی ذهن مخاطب امری بدیهی و مسلم است.

ساخت لوگو برای پیج فیس بوک

ساخت لوگو برای پیج فیس بوک شانس شما را در معرفی کسب و کار خود افزایش میدهد. برای طراحی لوگو فیسبوک به موارد زیر توجه کنید:
·       لوگوهایی که مفهوم دوطرفه داشته باشید: یعنی هم توانایی شما را نشان دهند و هم کسب و کار شما را برای کاربران معرفی کنند.
·       برای انتخاب رنگ دقت کنید: رنگ ها در به وجود آوردن احساسات مختلف در کاربران دخیل اند. هنگام انتخاب یک رنگ برای لوگو فیسبوک خود بسیار دقت کنید به علاوه اگر میخواهید برای نمایه خود لوگو طراحی کنید مطمئن شوید هردو لوگوی شما با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
·       لوگوهایی که جزئیات کمتری دارند بهتر اند: این اشتباه بسیاری از افراد است که فکر میکنند لوگویی که تمام عملکرد شما را در خود جمع کند باعث جلب توجه مشتری می شود، اما باید توجه نمایید که طراحی یک لوگوی ساده نیز به همان اندازه جلب توجه میکند و حتی ممکن است بخاطر سادگی خود جذاب تر باشد.
·       لوگوی خود را پس از مدتی تغییر ندهید: این اصلی ترین اشتباه کاربران است که فکر میکنند با تغییر لوگوی خود طبق مد روز کاربران زیادی را جذب میکنند اما لوگوی های قدیمی که جذاب و در عین حال ساده هستند هیچ گاه نیاز به تغییر ندارند.
·       از فضای های منفی استفاده کنید: از قشنگ ترین و جذاب ترین طراحی ها استفاده از فضای منفی است، این از بزرگترین ترفند های ساده نگاری لوگو پیج هاست. به عنوان مثال، FEDEX راجب مفهوم بین E و X فکر کنید.
 

برنامه ساخت لوگو برای پیج

نرم افزار های زیادی هستند که میتوانند به شما در طراحی لوگو کمک کنند اما از کاربردی ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    نرم افزار logo Maker Pro : در این نرم افزار بیش از ۳۰۰ قالب رایگان طراحی لوگو  برای کاربران وجود دارد. کار کردن با این نرم افزار نیز مانند سایر برنامه های طراحی لوگو بسیار آسان است. شما می توانید با شکل ها و فونت های مختلف در هر رنگی، لوگوی خود را بسازید. در این نرم افزار رنگ بندی های مختلفی برای کاربر در نظر گرفته شده است. ابزار های بسیار زیادی نیز برای تغییر در شکل ها و متن ها وجود دارد.
•    نرم افزار AAA LOGO:  این نرم افزار طراحی لوگو دارای دو نسخه آزمایشی و پولی است. نسخه کامل این نرم افزار هزاران نماد و طرح آماده برای استفاده را در اختیار کاربر قرار داده است. این نرم افزار با ۸۵۰۰ لوگو و ۵۰۰ قالب لوگوی اختصاصی به شما اجازه می دهد که با نمونه های پیش ساخته لوگو جدیدی را طراحی کنید و با وضوح عالی برای چاپ ایجاد نمایید.

جمع بندی

اکنون، شما میدانید که ساخت لوگو برای پیج یکی از مهم ترین روش های جذب مخاطب است. بنابراین، شما میتوانید هم اکنون با توجه به توانایی های خود شروع به طراحی یک لوگوی خوب نمایید. طراحان و متخصصان زیادی نیز در صنعت طراحی لوگو میتوانند به شما مشاوره دهند و شما را در این راه کمک نمایند. 
اما اگر قصد خودتان یک لوگوی منحصر به فرد برای پیج شبکه اجتماعی تان طراحی کنید، و به خصوص اگر نیاز دارید که از حروف فارسی برای ساخت لوگو استفاده کنید، پیشنهاد می کنم از لوگوساز آنلاین لوگونومی که به صورت کاملا رایگان به شما امکان دسترسی به بیش از صدها آیکون و فونت فارسی را می دهد، استفاده کنید.

-منابع-

https://www.freelogoservices.com/blog/2019/05/01/10-business-logo-benefits/
https://www.onlinelogomaker.com/blog/how-to-design-an-attractive-marketing-logo-for-a-facebook-page/

تگ های مرتبط :