لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/08/25

بهترین برنامه ی لوگوساز و ساخت لوگو با تایپ فارسی برای پیج

برنامه لوگو یکی از مهم ترین موضوعات حائز اهمیت دنیای طراحی است. طراحی لوگو به نظر کار ساده ای میرسد، درست است؟ اما چیزهای بیشتری پشت این لوگویی که به عنوان هویت بصری مقابل مخاطبان قرار میگیرد وجود دارد، نه فقط چند حروف فارسی زیبا و اشکال هندسی. 
طراحان مختلف چندین بار لوگوی طراحی شده را بررسی میکنند و دلیل آنها این است که لوگوها اغلب اولین برداشت مخاطبان از پیج یا کسب و کار ما هستند و میتوانند در درک بهتر آنها و تصمیماتشان تاثیر مثبتی باشند.
همه ی ما در احاطه ی لوگوهای برندهای مختلف هستیم، حتی کودکان نیز میتوانند لوگوی اسنک مورد علاقه ی خود را به راحتی تشخیص دهند یا میتوانند تنها با نگاه کردن به لوگوی برند مورد علاقه ی خود محصولاتی که در آنجا فروش میرود را لیست نمایند.
برای همه کسانی که قصد سفر به دنیای اطلاعات طراحی لوگو را دارند یا میخواهند تغییراتی در لوگوی پیج خود ایجاد کنند، نکاتی داریم که میتوانید بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. اما قبل از هرچیز خواندن مقاله ی "چطور لوگو بسازیم و شرایط ثبت لوگو رایگاه چگونه است" میتواند اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما بدهد.

لوگو تایپ فارسی

طراحی هر لوگویی به خصوص لوگو تایپ فارسی را نباید کار ساده ای دانست، در نظر داشته باشید لوگوها اولین تصاویر برند شما در ذهن مخاطبان هستند، در نتیجه باید بتوانید بهترین معرف خود را در مقابل دیدگان آنها قرار دهید، برنامه لوگو که برای طراحی آنها استفاده میکنید نیز بسیار مهم است. حال به نکات زیر توجه نمایید:
•    لوگوها چهره پیج و کسب و کار شما هستند، پس باید با نوع پیج و کسب و کار شما کاملا ارتباط معنایی داشته باشند.
•    نزدیک ترین مفاهیم به برند یا پیج خود را در لوگو بگنجانید.
•    لوگوها باید تصاویری با معنا باشند، نه یک طرح خشک و بی روح.
•    رنگ های مناسب را در طراحی لوگو تایپ فارسی خود بکار ببرید، انتخاب رنگ مشابه تم سایت یا پیج الزما درست نیست.
•    فونتی را انتخاب کنید که با نوع کسب و کار شما هم خوانی داشته باشد.
•    تا حد امکان سعی کنید لوگوی خود را ساده طراحی کنید تا در ذهن مخاطبتان ماندگار شود.
•    لوگو باید حتما مقیاس پذیر طراحی شود تا در هر سایز و اندازه ای زیبا به نظر برسد.

در هنگام طراحی یک لوگو تایپ فارسی میتوانید از تاریخچه و داستان های تاریخی ایران نیز استفاده نمایید.

سبک های مختلف لوگو تایپ فارسی

در طراحی لوگو، یک زبان مشترک وجود دارد، به این صورت که هر علامت تجاری که در اطراف خود میبینید دارای شکل و شمایل متفاوتی است و تمام آنها ابزاری برای نشان دادن هویت یک کسب و کار یا پیج محسوب میشوند.
لوگو تایپ های فارسی سبک های مختلفی دارند، اگر قصد طراحی این نوع لوگوهارا دارید، ابتدا باید بدانید کدام سبک لوگو پیام شمارا بهتر به مخاطبانتان خواهد رساند و سپس آنرا در برنامه لوگو مورد نظر خود طرح بزنید.

لوگوی تصویری یا پیکتوگرام

لوگوهای تصویری یکی از انواع سبک های لوگوتایپ فارسی هستند. در این نوع لوگوها از تصویری استفاده میشود که ویژگی پیج یا کسب و کار شمارا برجسته میکند. 
این سبک، شامل تصویر عینی است که وقتی مخاطب شما آنرا مشاهده میکند، بلافاصله متوجه ایده ی پشت این لوگو و پیام شما خواهد شد. به طور خلاصه این سبک لوگوها، تصاویری هستند که از زاویه ی دید پیج شما سخن می گویند.
استفاده از لوگوهای تصویری برای مخاطبانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند نیز قابل شناسایی هستند، حتی اگر مخاطب شما در یک کشور دیگر باشد و زبان شمارا نفهمد، لوگوی تصویری، زبان مشترک شما با اوست.
از مهم ترین فواید استفاده از این نوع لوگوها ماندگاری تضمینیست، زیرا همه ما میدانیم ذهن تصاویر را حتی پس از یک نگاه سریع نیز دوباره بخاطر خواهد آورد.
در نتیجه باید در انتخاب تصویر لوگو تایپ فارسی خود دقت کنید، تا به مخاطبتان برداشت درستی از پیج و محصولات و خدمات ارائه ای شما بدهد و آنرا از یک مخاطب عادی به یک مشتری ماندگار تبدیل نماید.

لوگوی نوشتاری یا تایپوگرام

لوگو نوشتاری یکی دیگر از انواع سبک های لوگو تایپ فارسی است که به راحتی با برنامه لوگو میتوان آنرا طرح زنی کرد. اساس این نوع لوگوها همانطور که از نامشان پیداست بر پایه نوشته است. تایپوگرافی نوعی از مهارت طراحیست که توسط متخصصین طراحی لوگو انجام میشود.
لوگوهای نوشتاری انواع مختلفی دارند، برخی از آنها پیچیده و مفهومی تر اند و مخاطب برای فهمدینشان باید تفکر بیشتری نماید، اما برخی دیگر از لوگوهای نوشتاری به سادگی میتوانند مفهوم مورد نظر برندشان را منتقل نمایند.
لوگوهای نوشتاری پیچیده اغلب توسط کسب و کار های بزرگ انتخاب میشوند و به جهت ساختاری، بسیار ساده و از نظر مفهومی پیچیده هستند. اما نوع دیگر لوگوهای نوشتاری معمولا توسط کسب و کار های کوچک با بودجه های کمتر انتخاب شده و ساده تر در ذهن مخاطبان می مانند.

لوگوی نمادین یا مونوگرام

لوگوهای نمادین نیز عضوی از خانواده لوگو تایپ فارسی هستند. در این سبک لوگوها تمرکز طراحان بیشتر جلوه های بصری و زیبایی شناختی و یک یا چند حروف ابتدایی نام برند شماست و در آخر از آنها یک لوگوی واحد می سازند.
حروف در لوگو نمادین ممکن است به همراه تصویر طراحی شوند تا بتوانند مفهوم مورد نظر برند شما را منتقل نمایند. این سبک لوگوها قدیمی ترین اشکال شناسایی هستند و اولین استفاده آنها به دوران یونان باستان باز میگردد.

لوگوی کلاسیک

لوگوهای کلاسیک نیز از انواع لوگو تایپ فارسی هستند. طراحان در استفاده از این نوع لوگوها از فونت های مختلف، تصاویر، نماد ها برای معرفی برند استفاده میکنند. همانطور که گفته شد سادگی از ویژگی های یک لوگوی موفق است اما لوگوهای کلاسیک در ظاهر بسیار شلوغ و درهم به نظر میرسند و به همین دلیل شانس کمتری برای ماندگاری در ذهن مخاطبان دارند.

لوگوی انتزاعی

آخرین عضو خانواده لوگو تایپ فارسی، لوگوی انتزاعی است. تصاویری که طراحان در این نوع لوگوها بکار می برند، عینی نیست. در نتیجه شاید مخاطبان در نگاه اول متوجه مفهوم پشت آن نشوند. اما برخلاف لوگوهای دیگر لوگو انتزاعی برروی یک تصویر و مفهوم تمرکز ندارد و دست مخاطب را برای برداشت باز می گذارد.

 

بهترین برنامه ی لوگوساز و ساخت لوگو با تایپ فارسی برای پیج

چطور یک لوگو تایپ فارسی خوب بسازیم؟

برای اینکه بتوانید برای پیج خود در برنامه لوگو، یک لوگو کامل طراحی کنید، باید به نکات زیر توجه نمایید:

لوگوی خود را منحصر به فرد طراحی نمایید

لوگو چیزیست که به تمایز برند شما با سایر رقبایتان کمک میکند، بنابراین مهم است که در هنگام الهام گرفتن از سایرین از تقلید کردن جلوگیری نمایید و بهترین خود را مقابل مخاطبان قرار دهید.

مفاهیم پشت لوگوی خود را مشخص کنید

هر لوگو داستان پر معنایی دارد، پس برای جلب توجه مخاطب خود هنگام طراحی مفاهیم مورد نظر را درون آن بگنجانید. 

رنگ مهم ترین بخش طراحی لوگو است

با در نظر گرفتن برند خود و تمام جنبه ها به رنگ مناسب آن فکر کنید. رنگ های روشن و پررنگ میتوانند توجه مخاطبان زیادی را به پیج شما جلب نمایند. هر رنگ مفهوم خاصی پشت خود دارد، برخی از این مفاهیم شامل:
•    قرمز: جذاب و پر انرژی
•    نارنجی: خلاق و مهربان
•    زرد: خوش بینانه و پر از حس خوب
•    سبز: طبیعت و رشد
•    آبی: قابل اعتماد و حرفه ای
•    ارغوانی: عاقلانه و خاطره انگیز
•    سیاه: قدرتمند و معتبر
•    سفید: ساده و خالص
•    قهوه ای: تاریخی و باثبات

نام برند شما چه تاثیری برروی لوگو دارد؟

لوگوها از دو عنصر، نام و نماد تشکیل شده اند. قبل از اینکه یک کسب و کار بتواند لوگوی خوبی بسازد باید نماد خود را بین عموم به چشم بیاورد. این بستگی به نوع نام برند شما دارد، هنگام طراحی فونت یک برند، مطمئن شوید از فونت های کمیاب استفاده نکنید و مراقب فضاهای منفی نیز باشید.

لوگوی خود را ساده و انعطاف پذیر طراحی کنید

برای اینکه بتوانید یک لوگوی جالب بسازید باید آنرا متعادل، ساده و خاص طراحی نمایید. به طوری که در این عصر دیجیتال جدید، لوگوی شما باید فراتر از روی یک کاغذ ساده خود را ثابت نماید. لوگوی شما باید بتواند روی هر فضای مجازی به خوبی خود را نشان دهد و تا مدت ها ماندگار شود.

انتظار موفقیت فوری نداشته باشید

یک لوگو فورا به یک نماد تبدیل نمیشود، حتی اگر زیباترین ترکیبات وکتور را در خود داشته باشد، ابتدا باید در آزمون پیش رو بیشترین محصولات و خدمات را به مشتریان برساند و کارنامه ی خود را با بالاترین نمرات پر کند.
اما در این راه باید صبور باشید و در ایجاد تغییرات پیج خود عجله نکنید.

از منابع مختلف الهام بگیرید

در مسیر طراحی لوگو بهتر است از منابع مختلف، حتی آنلاین ایده بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای برند خود به وجود آورید.

بهترین برنامه ساخت لوگو

کار با برنامه لوگو در ابتدا آسان نیست، حتی طراحان حرفه ای سراسر جهان نیز با بارها آزمون و خطا توانسته اند، بهترین نتایج را از آنها کسب نمایند.

نرم افزار Canva

این برنامه یکی از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو تایپ فارسی است. به لطف برنامه ریزی این نرم افزار، رابط کاربری ساده آن برای تمام افراد مناسب است. حتی اگر تا به حال طراحی گرافیکی انجام نداده اید، این نرم افزار میتواند اولین تجربه شما باشد. به لحاظ راحتی در کار و کشیدن، این برنامه میتواند بهترین و مناسب ترین برای مبتدیان همچنین حرفه ای ها باشد.

نرم افزار Pixlr

همانطور که از نامش پیداست، این برنامه یکی از برنامه های ساخت لوگو رایگانیست که با پیکسل های مختلف سروکار دارد. نرم افزار Pixlr به دلیل عملکرد حرفه ای خود یکی از بهترین و محبوب ترین نرم افزار های ویرایش عکس است. این برنامه علاوه بر داشتن تعداد زیادی فیلتر، جلوه های هنری جذابی نیز دارد. کار با این نرم افزار برای همه آسان است و به شما اجازه میدهد از تمام ویژگی هایش به طور رایگان استفاده نمایید.

نرم افزار Infinite Design

این نرم افزار یکی دیگر ساده ترین نرم افزار های ساخت لوگو است. با کمک این نرم افزار میتوانید گرافیک های برداری و طرح های زیبا بسازید. این برنامه تمام ابزار های لازم جهت طراحی را داراست و از هر نوع مسیری پشتیبانی میکند. این برنامه به شما کمک میکند تا با فونت ها و رنگ های جذابش بهترین لوگو تایپ فارسی را طراحی نمایید.

نتیجه گیری

دنیای طراحی لوگو، دنیای بزرگیست. هرکدام از سبک ها در نوع خود متبحرانه هستند و میتوانند جلوه های بصری خوبی برای مخاطبان ایجاد کنند. 
لوگوی خود را با تمام خلاقیت خود بسازید و در جایگاه درست از آن استفاده نمایید، همین نقطه شروع موفقیت شماست.

تگ های مرتبط :