لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/08/25

چطور لوگو بسازیم و شرایط ثبت لوگوی رایگان چگونه است؟

ثبت لوگو رایگان مهم ترین مرحله در چک لیست طراحی لوگو است. قبل از هرچیز برای پروژه طراحی لوگوی خود یک چک لیست ثبت و ضبط نمایید. برای برخی ممکن است این عمل محدود کننده یا رسمی باشد اما همان گروه نگران، هنگام شروع طراحی لوگوی خود، همه چیز را طبق برنامه ریزی پیش میبرند و موارد ضروری را فراموش نخواهند کرد. به عنوان شخصی که قصد طراحی و ثبت لوگو رایگان را دارد، باید بر چشمه خلاقیت های خود متمرکز تر شوید تا بهترین خود را به نتیجه برسانید.
لوگوها هویت کسب و کار و برند شما هستند. در دنیای رقابت های شدید برای بازریابی، طراحی یک لوگوی خوب موجب شناسایی شما توسط بیشتر مخاطبان خواهد شد و هویت برند شماست که آنهارا با خدمات شما آشنا خواهد کرد.
برای طراحی یک لوگوی خوب و الهام گرفتن میتوانید مقاله ی "ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو با حروف انگلیسی برای پیج شبکه های اجتماعی" را مطالعه کرده و چک لیست خود را مرتب نمایید.

لوگو چیست؟

یک لوگو نمادی متشکل از متن و تصویر است که هویت یک کسب و کار را مشخص میکند و معرف آنهاست. یک لوگوی خوب به سادگی کار، خدمات و پیام پشت یک کسب و کار را نشان میدهد.
طراحی لوگو یک مرحله ی کامل و واضح از ایجاد علامت تجاری برای کسب و کار است. بسته به نوع هر لوگو معمولا هرکدام طبق سلیقه طراح مفهومی طراحی شده اند و به راحتی مخاطبان زیادی را جذب می نمایند.

نکاتی که قبل ثبت و طراحی لوگو باید به آنها توجه کنید

هدف لوگوی خود را مشخص کنید

با خود بگویید چرا باید این لوگو را طراحی کنم؟ طراحی یک لوگوی خوب با یک طرح جذاب کسب و کار شمارا از سایر رقبا متمایز میکند. فراموش نکنید خود لوگوها یک دلیل اصلی برای به وجود آمدن دارند و آن، کمک به مشتریان برای شناسایی برند، محصول و خدمات شماست. لازم نیست یک لوگو همه چیز را در مورد کسب و کار شما بیان کند یا حاوی هفت معنی پنهان پشت خود باشد، شما به عنوان صاحب آن کسب و کار فرصت های زیادی برای بیان داستان برند خود خواهید داشت.
البته مطمئن شوید که لوگوی شما باید از نظر زیبایی شناسی و فنی درست طراحی شده باشد و ساده و مناسب باشد.

چک لیست مرتبی تهیه کنید

فرآیند طراحی لوگو باید برای هردوطرف یعنی طراح و مشتری لذت بخش باشد. این امر نیازمند یک ارتباط خوب و یک چک لیست قوی و کامل است. چک لیست شما باید تمام خلاصه پروژه، اهداف و الهامات شمارا شامل باشد تا شما بتوانید طرح خود را برروی کاغذ بیاورید. 

چطور لوگو بسازیم

اولین و مهم ترین عنصر یک برند، لوگو آن است. این تصویر کوچک گرافیکی ترکیبی از رنگ، فونت، اشکال و نماد هاست و میتواند در هرجایی بیشترین تاثیر را برروی مخاطبان شما بگذارد. 
حال که کاملا میدانید یک لوگو چیست و چه کاری انجام میدهد، بیاید با مهم ترین موارد یک لوگو آشنا شویم. برای ثبت لوگو رایگان به چیپس شکلات و بازی های مختلف نیازمند هستید؟ قطعا نه! با اینکه هر شخص طراح ممکن است پاسخی متفاوت به این سوال بدهد اما هر لوگو از سه عنصر اصلی تایپوگرافی، تصویر و رنگ تشکیل شده است.

تایپوگرافی

وقتی نوبت به این مرحله رسیده یعنی ایده گیری و برملا کردن تمام خلاقیت های خود برروی چک لیست را به اتمام رسانده اید، برای تایپوگرافی ممکن است بخواهید از یک حروف تک به سبک مونوگرام یا مخفف نام شرکت یا هرچیز دیگری بسته به خلاقیت خود استفاده نمایید.

تصویر

گاهی تصاویر یک لوگو شامل نماد و اشکال مختلف هستند و مدل هرکدام از اینها بسته به نظر صاحبان مشاغل گوناگون است، حتی ممکن است شخصی تصویر لوگوی خود را با کارهای خطی و علائم نگارشی کوچک مانند خطوط نقطه دار یا ستاره های کوچک تزئین نماید، دراینجا منظور ما این است که هرکسی قانون خلاقیت خود را دارد.

رنگ

مهم ترین مرحله طراحی لوگو انتخاب رنگ آن است. یک لوگو میتواند سیاه و سفید، تک رنگ یا حتی چند رنگ باشد. هررنگی بسته به مفهوم خود برای یک لوگو مناسب است و بهتر است قبل از هرچیز با مفهوم هرکدام آشنا شوید.

یک لوگوی خوب قادر به انجام چه کارهایی است؟

لوگوها درکنار زیبایی خود قادر به انجام کارهای زیادی هستند، اگر میخواهید فرآیند ثبت لوگو رایگان خود را حرفه ای تر از پیش ببرید، به مراحل زیر توجه نمایید.

لوگوها شمارا از رقبا متمایز میکنند

شاید اصلی ترین عملکرد یک لوگو این باشد که با دادن یک علامت اختصاصی به کسب و کار شما، میتواند شمارا از سایرین متمایز کند. 
این امر در صورتی نتیجه میدهد که کسب و کار شما رقبای زیادی داشته باشد، پس قبل از طراحی لوگو برای کسب و کار خود، مطمئن شوید به اندازه کافی با رقبای خود آشنا شده اید.

لوگوها اطلاعات و پیام کلیدی پشت کسب و کار شمارا مشخص میکنند

یک لوگوی خوب میتواند اطلاعات کاربردی که شما قصد انتقال آنهارا دارید به مخاطبانتان برساند، به این صورت که میتواند توضیحی برای کسب و کار شما، مثالی از خدماتی که ارائه میدهید و نماینده ی اصلی کسب و کار شما باشد.

لوگوها باعث شناخت شما میشوند

لوگوها همچنین تاثیر بصری از خود برروی مشتریان بجای میگذارند، تا بگویند شما وجود دارید.
به عبارت دیگر، لوگوها میتوانند ارتباط بصری قوی با یک کسب و کار ایجاد کرده و در ذهن مشتریان باقی بمانند.

 

چطور لوگو بسازیم و شرایط ثبت لوگوی رایگان چگونه است؟

چرا به اپ طراحی لوگو نیازمندیم؟

راحتی تمام مراحل طراحی

قبل از هرچیز میدانید برای ثبت لوگو رایگان نیازمند اپی هستید که شمارا تا آخرین مرحله طراحی به سادگی کمک کند. زندگی یک طراح همیشه در حاله حرکت با قوانین لوگو است و برای کم کردن زمان هایی که قبل تر تلف میشد، چک لیست خود را با بهترین اپ های طراحی لوگو پر کنید.

رابط کاربری اسان و کاربر پسند

اپ های طراحی لوگو برخلاف همتایان وب خود رابط های کاربری بهتری هستند. به علاوه شما میتوانید از این برنامه ها در گوشی های همراه خود نیز استفاده کرده و از آنجایی که این اپ ها به خوبی برروی تلفن های همراه سازماندهی شده اند، بدون تحت فشار قرار دادن، شمارا از یک مرحله به مرحله ی دیگری منتقل میکنند. با استفاده از این اپ ها همچنین میتوانید از انگشتان خود برای تغییر اندازه، چرخش و جابه جایی استفاده کنید.

طرح های مدرن

در نهایت میتوانید طرح های لوگوی خود را با سبک و کیفیت های بهتری ایجاد کرده و بطور گسترده آنهارا منحصر به فرد طراحی نمایید. 

بهترین اپ طراحی لوگو

برنامه های زیر بهترین اپ های طراحی لوگو هستند که برای ثبت لوگو رایگان خود میتوانید استفاده کرده و بهترین نتیجه را دریافت نمایید. به علاوه شما میتوانید با خواند مقاله "بهترین برنامه لوگو ساز و ساخت لوگو با تایپ فارسی برای پیج" با اپ های بیشتری آشنا شوید.

اپ Logo Maker

اپ Logo Maker که توسط Light Creative Lab طراحی و ساخته شده است، در میان تمام مبتدیان و طراحانی که به دنبال مسیر های سریع و آسان هستند، بسیار محبوب است. اگر شما نیز یک کارآفرین خودساخته و خلاق هستید و میخواهید برای کسب و کار خود لوگو طراحی کنید، میتوانید به سادگی و بدون داشتن مهارت زیادی از این اپ استفاده کنید.
استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است، رابط کاربری این برنامه بسیار عالیست و به خوبی شمارا در طراحی و ثبت لوگو همراهی می نمیاد. به علاوه این برنامه شامل تعداد زیادی قابلیت از جمله تصاویر متنوع و جذاب، پس زمینه های جدید، فونت و رنگ های منحصر به فرد و ابزار های کاربردی است.
به عبارت دیگر با استفاده از این نرم افزار گزینه های زیادی برای به نتیجه رساندن طراحی لوگو خود دارید و میتوانید در آخر آنرا در گالری تلفن همراه خود با کیفیت مناسب ذخیره کرده و از آن استفاده نمایید.

اپ Z Mobile Logo Maker

این نرم افزار رایگان ترین و سازگار ترین اپ طراحی سریع لوگو است. استفاده از این اپ فوق العاده آسان و بدون هیچ گونه تنظیمات پیچیده ایست. به علاوه رابط کاربری ساده آن باعث میشود تا خیلی راحت با آن آشنا شوید.
بهترین قابلیت این نرم افزار این است که بوم خالی شما با حضور عناصر گرافیکی متنوع مانند بیش از 100 تصویر و پس زمینه زیبا خالی نمیماند و با افکت های مختلف میتوانید لوگوی خود را جذاب تر به آخر برسانید.

اپ Logo Factory App

یکی دیگر از نرم افزار های طراحی لوگو Logo Factory است که توسط تیم توسعه مشابه اسم نرم افزار ساخته شده و توانسته در لیست پر طرفدار ترین برنامه های مورد استفاده طراحان قرار گیرد. اگر میخواهید لوگوی مناسبی برای برند خود داشته باشید این نرم افزار پیشنهاد ما به شماست.
از آنجایی که این نرم افزار رابط کاربری مناسب و دوستانه ای دارد برای مبتدیان نیز کاربردیست. به علاوه از قابلیت های این نرم افزار این است که بطور رایگان ایده های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد و شما در صورت داشتن کم و کاستی و در طرح نهایی خود میتوانید با الهام گرفتن از آنها، تمام ایراد هارا تصحیح نمایید.

اپ Dotpict

این نرم افزار یک برنامه طراحی مجهز و کاربردیست که میتوانید بصورت رایگان در گوشی های همراه خود آنرا نصب کنید. این برنامه در کنار دادن ایده های مختلف نباید مانع کشف خلاقیت های درونی شما شود، پس قبل از هرچیز ایده های اصلی خود را در لوگو حفظ کنید.
شما میتوانید با کمک رابط کاربری ساده ی این نرم افزار هنر جدیدی را کشف کنید و لوگوی خود را از سایرین متمایز نمایید. 

نتیجه گیری

در آخر باید بدانید یک لوگوی عالی لازم نیست تمام مخاطبان را جذب کند بلکه نکته ی مهم این است که همان تعداد مشتری کم را همیشگی نماید. 
با اینکه میتوان به راحتی تحت تاثیر ماهیت ذهنی زیبایی شناسی بصری در طراحی لوگو غرق شد و به عوامل دیگر اهمیت نداد اما یک لوگوی خوب آن است که در پایان بهترین خود را نشان دهد.
برای طراحی لوگویی که مناسب ثبت به عنوان آرم تجاری برند شما باشد می توانید از لوگوساز آنلاین لوگونومی استفاده کنید که صدها فونت فارسی و آیکون آماده همراه با ابزارهای ویرایش مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

تگ های مرتبط :