لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/07/24

بهترین برنامه ی لوگو ساز برای تیم فوتبال و دانلود لوگوی پرسپولیس

ساخت لوگو برای تیم فوتبال مهم ترین موضوع در شناخت و معرفی یک تیم است. لوگو ها واقعا مهم هستند، طراحی آنها ممکن است دشوار به نظر برسد اما برای هر شغل و کسب و کاری ضروری و به عنوان معرف نام تجاری به شمار می آیند. 
شما در وهله ی اول میخواهید معرفی شوید پس با طراحی یک لوگوی خوب به راحتی میتوانید مخاطبانتان را با خود آشنا کنید. همچنین بعد طراحی لوگو بهتر است آنرا در تمام پست های اجتماعی، مطالب بازاریابی بروز و کارت ویزیت و موارد دیگر اضافه کنید. 
همه ی طرفداران ورزشی میتوانند به راحتی و حتی از راه دور رنگ و لوگوی تیم خود را تشخیص دهند. مثلا به لوگو پرسپولیس فکر کنید. حتما تایید می کنید که رنگ و لوگو مهم ترین عناصر شناخت این تیم به شمار میروند. 
حال میخواهید برای تیم فوتبال خود لوگو طراحی کنید؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید تا راهکارهای ساخت یک لوگوی حرفه ای برای تیم فوتبال را با شما در میان بگذاریم.

بهترین برنامه ی لوگو ساز برای تیم فوتبال و دانلود لوگوی پرسپولیس

فرمت PNG لوگوی پرسپولیس با بکگراند شفاف

چرا تیم فوتبال شما به لوگو نیاز دارد؟

قبل از هرچیزی این سوال به وجود می آید که چرا طراحی لوگو برا تیم فوتبال ضروریست؟ آیا واقعا تیم فوتبال به لوگو نیاز دارد؟ طراحی یک لوگو حقه ای برای جذب طرفداران بیشتر نیست؟ به علاوه نام تیم فوتبال شما نیز باید قابل تشخیص باشد درسته؟
حال مسئله مهم تری به وجود می آید لوگوی تیم فوتبال شما بیشتر از داشتن یک چیز خوب به " دلایل خوب" نیاز دارد.

لوگو به تیم فوتبال شما هویت میدهد

اگر به آهنگ " سه شیر روی تیشرت" گوش داده اید یا شعار " Allez les bleus "هواداران فرانسوی را شنیده اید می دانید که تیم ها بیشتر از تنها یک نام برای معرفی خود هستند.
لوگوهای تیم تنها برای نمایش در جداول لیگ یا چاپ روی هر محصولی به کار نمیروند در اصل لوگوها هویت کلیدی بازیکنان، اعضای باشگاه و هواداران هستند.
درست مانند پرچم یک کشور، لوگوی تیم نیز می تواند احساس غرور و قدرت را بر انگیزد. لوگو میتواند حس تعلق یا وحدت را به هواداران آن تیم بدهد و در نتیجه باعث وفاداری و حمایت آنها شود.

لوگوها باعث میشوند حرفه ای به نظر برسید

با این حال، ساخت لوگو برای تیم فوتبال تنها برای انتقال روحیه تیمی نیست، بلکه گزینه ایست تا شما از هر جهت حرفه ای به نظر برسید.
لوگویی که طراحی خوبی داشته باشد علاوه بر نمایش تعهد بین بازیکنان و هواداران نشان دهنده ی این است که طراح این لوگو آنرا جدی گرفته است. به هر حال، تیم های حرفه ای همیشه لوگوی خوبی دارند.
حتی اگر در لیگ های حرفه ای بازی نمیکنید، ساخت لوگو برای تیم فوتبال باعث میشود تا ارتباط نزدیکی با بازیکنان و هواداران خود داشته باشید.

لوگوها شمارا به یاد ماندنی میکنند

بیشتر افرادی که به یک کشور خارجی سفر میکنند در نهایت و به راحتی تنها با یک فست فودی آشنا خواهند شد. چرا به راحتی؟ زیرا آن فست فودی حداقل هزینه و زمان را صرف بازاریابی و معرفی خود کرده تا شناخته شود.
سریع و بدون ذره ای تفکر، به فست فودی مورد علاقه خود فکر کنید. به احتمال صد در صد لوگوی آنهارا به یاد آوردید.
بنابراین، داشتن یک لوگوی خوب امتیازیست تا مخاطبان بیشتری شمارا بشناسند و در هنگام پیوستن به تیم دیگری به راحتی لوگوی شمارا به یاد آورند.
هنوز برای ساخت لوگو برای تیم فوتبال خود قانع نشده اید؟ پس مراحل بعد را بخوانید.

 

بهترین برنامه ی لوگو ساز برای تیم فوتبال و دانلود لوگوی پرسپولیس

مهم ترین مراحل ساخت لوگو برای تیم فوتبال

اصلی ترین نکات طراحی لوگو برای تیم فوتبال شامل مراحل زیر هستند، به آنها توجه کنید.

طوفان فکری

به عنوان اولین قدم، ما باید هدف طراحی شما از لوگوی مورد نظرتان را مشخص کنیم. برای این مرحله بهتر است آنچه میخواهید از طریق آن به بیننده منتقل کنید را شماره گذاری کنید.
همانطور که اشاره کردیم لوگوی تیم فوتبال شما هویت شماست. پس قبل از طراحی آن به این سوال ها پاسخ دهید، چه چیزی را میخواهید با لوگوی خود منتقل کنید؟ هدف شما از طراحی این لوگو چیست؟ دوست دارید لوگوی شما چه ارزش های بیرونی داشته باشد؟
علاوه بر پاسخ به این سوال ها شما باید به نام تیم، نام مستعار، زمین چمن تمرینی بازیکنان و موارد دیگر فکر کنید.

تحقیق کنید

در این مرحله، میتوانید از سایت های متنوع و حتی منابع خارجی برای طراحی لوگوی خود کمک بگیرید. خوشبختانه عصر اینترنت این کار را برای همه آسان کرده و کاربران تنها با جستجوی عبارت "ساخت لوگو برای تیم فوتبال " به مجموعه گسترده ای از انواع آن دست پیدا خواهند کرد.
درست بعد از دیدن چندین نمونه، نقطه ی خلاقیت شما به اوج خود خواهد رسید و سپس طراحی لوگوی مورد نظر شما تکمیل خواهد شد.

انواع لوگوها را در نظر بگیرید

در حین تحقیق برای ایده گرفتن، با انواع مختلف لوگوها به سرعت آشنا خواهید شد.
برخی از آنها شامل تصویر و برخی نماد های انتزاعی هستند درحالی که برخی بر اساس لوگوتایپ طراحی شده اند. دلیل استفاده اکثر مشاغل از تصاویر تنها برای معرفی بیشتر تجارت آنهاست، در غیر این صورت و با استفاده از لوگوتایپ، نتیجه اخر لوگوی آنها بدون هیچ احساس و ارتباط نزدیکی خواهد بود.
به همین دلیل، بهتر است با پیروی از این مسیر، لوگوی تیم خود را منحصر به فرد طراحی کنید.

فونت ها را در نظر بگیرید

موارد متنوعی در طراحی یک لوگو دست دارند، با این حال فونت ها میتوانند به عنوان اصلی ترین بخش طراحی به شمار روند. آنها به خودی خود یک مورد جداگانه برای تحقیق هستند، پس بهتر است در این زمینه نیز به جستجوی ایده های مختلف بپردازید. طراحی یک لوگو با فونت دلخواه شما نیز ممکن است.

طراحی لوگو را آغاز کنید

وقتی احساس می کنید که طرح کلی لوگوی شما به نتیجه ی مورد نظرتان رسیده است، قسمت سرگرم کننده ی روی کاغذ آوردن آن شروع می شود. 
اگر استعداد روی کاغذ آوردن را ندارید جای هیچ نگرانی نیست زیرا این طرح کلی است و همیشه کم و کاستی هایی به همراه خواهد داشت. شما میتوانید ایده های مهم تر را زودتر بکشید و موارد دیگر را کنار بگذارید.
اینجا کیفیت مهم است، بازی کنید، خلاق باشید و نتیجه ی لوگوی خود را مشاهده کنید. در این مرحله باید به رنگ لوگوی خود نیز توجه کنید، این کار برای به اتمام رساندن طرح کلی لوگوی شماست زیرا ما می دانیم شما از قبل رنگ دلخواه خود را انتخاب کرده اید.
به علاوه، مطمئن شوید لوگوی شما به اندازه ای طراحی شود که حتی روی یک کاغذ تک رنگ نیز به خوبی خود را نمایش دهد. وقت آن رسیده تا از تمام خلاقیت های خود استفاده کنید.

ایده های خود را اصلاح کنید

با طی مراحل بالا، طرح لوگوی شما تقریبا باید به اتمام رسیده باشد و هنوز ایده های متنوعی در دست داشته باشید. اکنون وقت آن رسیده تا گندم رسیده را درو کنید.
برای مرتب کردن ذهن شلخته ی در حال حاضر شما مراحل زیر را طراحی کرده ایم تا ایده های خود را طبقه بندی کنید:
•    مناسب بودن – آیا هدف اولیه شما با این طراحی به خوبی بازگو شده است؟ آیا مردم با لوگوی طراحی شده متوجه رشته ورزشی شما خوهند شد؟
•    سادگی لوگو – در نگاه اول طرح کلی لوگوی شما ساده است یا پیچیده؟
•    متمایز از سایرین – آیا لوگوی نهایی شما مجموعه ای از ایده های دیگران است؟ لوگوی شما به راحتی در یاد مخاطبانتان می ماند؟
•    ملموس بودن – مخاطبانتان میتوانند به راحتی متوجه مفهوم لوگوی شما شوند؟
•    همیشگی – آیا میتوان از لوگوی شما برای سال های آینده نیز استفاده کرد؟
مثبت بودن جواب های شما برای سوالات بالا نشان دهنده ی یک لوگوی خوب است. مرتب کردن ویژگی لوگویتان بر اساس موارد بالا باعث میشود قطعات کلیدی را بهتر در نظر بگیرید.

دریافت بازخورد و نظرات

اگر از نتیجه ی آخر خود مطمئن نیستید، پیشنهاد ما این است که یک قدم به عقب بردارید.
ساخت لوگو برای تی مفوتبال فرایندی طبقه بندی شده است، استراحت و فاصله گرفتن از آن به ایده های نوپای شما اجازه ی جوانه زدن و بلوغ طبیعی را میدهد.
به علاوه، شما میتوانید از دیگران در این زمینه کمک بگیرید و ایده های آنهارا نیز در نظر بگیرید. مشارکت با اعضای تیم طراحی در به ثمر رسیدن میوه ی طراحی بسیار کمک کننده خواهد بود. با در نظر گرفتن نظرات مختلف هویت تیمی شما قوی تر خواهد شد.

لوگوی خود را تولید کنید

بسیار خوب، درحال حاضر شما در نقطه ای قرار گرفته اید که به آن پایان مسیر میگویند. حتی اگر هنوز هم شک دارید، شروع دوباره پیشنهاد ما به شماست.
با این حال، پس از بررسی کردن نهایی لوگوی خود میتوانید آنرا به نمایش بگذارید. طراحان بزرگ اعتقاد دارند " بهترین لوگو ساده ترین آنهاست" این دست لوگوها به یاد ماندنی تر خواهند بود.

بهترین برنامه ی لوگو ساز برای تیم فوتبال و دانلود لوگوی پرسپولیس

فرمت JPG لوگوی پرسپولیس

دانلود لوگوی تیم فوتبال پرسپولیس

یکی از بهترین روش ها برای ساخت لوگو تیم فوتبال، بررسی لوگو سایر تیم ها است. با بررسی این نمونه لوگو ها می توانید عناصر مهمی را که آنها در لوگوی خود به کار برده اند تشخیص داده و سعی کنید از آنها برای بهتر جلوه دادن آرم تیم خود بهره بگیرید.
لوگو تیم فوتبال پرسپولیس می تواند به شما ایده مناسبی برای طراحی لوگو تیم فوتبال تان بدهد. دانلود لوگو تیم فوتبال پرسپولیس با کیفیت های مختلفی از جمله پیکسلی و برداری، کم حجم و پرحجم لوگو و با فرمت های JPG, Jpeg, PNG, AI, vector, ESp امکان پذیر است اما بهتر است برای بررسی دقیق تر این لوگو، فرمت های برداری را دانلود کنید.
دانلود فرمت برداری لوگو پرسپولیس
دانلود فرمت پیکسلی لوگو پرسپولیس
دانلود فرمت Jpeg لوگوی پرسپولیس
دانلود فرمت PNG لوگو پرسپولیس
دانلود فرمت AI لوگو پرسپولیس

نتیجه گیری

لوگوی یک تیم اغلب اولین چیزی است که مردم در ارتباط با یک تیم یا باشگاه ورزشی به آن توجه می کنند. بنابراین، لوگوها مهم ترین عنصر ایجاد حس هویت و شناخته شدن هستند.
با این حال، برای برخی مرتب سازی تمام اجزای یک لوگو میتواند سخت باشد، اما با دنبال کردن مراحل بالا میتوان بهترین نتیجه را کسب کرد. به علاوه، لازم نیست حتما این مسیر را تنهایی طی کنید کمک گرفتن از حرفه ای ها میتواند نتیجه ی بهتری برای طراحی شما داشته باشد.
با این حال لوگوی شما اولین بازیکن تیم فوتبال است به آن توجه کنید. 
آیا میخواهید لوگوی تیم خود را حرفه ای طراحی کنید؟ خواندن مقاله "آموزش طراحی لوگو با برنامه لوگوساز حرفه ای" به شما کمک خواهد کرد.

منابع:

https://www.themeboy.com/blog/create-sports-team-logo/

https://venngage.com/blog/logo-design-tips/

دانلود فایل برداری و وکتور و SVG (اِس وی جی) پرسپولیس با فرمت ai و eps برای برنامه های Illustrator (ایلاستریتور) و Corel (کورل):

https://repo.logonomy.ir/assets/persepolis.ai

https://repo.logonomy.ir/assets/persepolis.eps