لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/05/31

بهترین روش برای طراحی لوگو با ارزان ترین قیمت

معمولا قیمت طراحی لوگو یکی از موضوعات و مسائلی است که همواره برای افرادی که به دنبال این موضوع هستند، برجسته و پر رنگ است. به همین دلیل چنین افرادی غالبا به دنبال روش هایی هستند که باعث می شود از طریق آن ها بتوانند هم لوگوی مناسب و با کیفیتی را طراحی کنند و هم هزینه طراحی لوگو را به حداقل برسانند. 
در ادامه این مطلب در خصوص موضوعاتی همچون هزینه طراحی لوگو، چگونگی دانلود لوگو رایگان که متناسب با نیاز ما است و همچنین تعرفه های مربوط به طراحی های مختلف لوگو صحبت خواهیم کرد. البته اگر بخواهید می توانید طراحی لوگو حرفه ای با لوگونومی را نیز تجربه کنید که می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تمامی افراد باشد که هزینه های گوناگونی را برای طراحی لوگو خودشان انتخاب کرده اند. 

هزینه طراحی لوگو

در تعیین هزینه طراحی لوگو عوامل متعدد و مختلفی دخیل هستند که هر کدام از آن ها باعث می شوند تا هزینه و دستمزد نهایی طراح لوگو افزایش و یا کاهش پیدا کند. در این قسمت در خصوص این عوامل بیشتر توضیح می دهیم تا بهتر بتوانید با این موضوع آشنا شوید. 

1. نوع لوگو

اولین و مهم ترین موضوعی که در قیمت طراحی لوگو اهمیت دارد، نوع لوگویی است که طراحی می شود. معمولا لوگوها را به سه دسته نوشتاری، تصویری و ترکیبی طبقه بندی می کنند. لوگوهای نوشتاری با نام تایپوگرام و لوگوهای طراحی و تصویری با نام پیکتوگرام شناخته می شوند. 
معمولا لوگوهای پیکتوگرام و یا لوگوهایی که ترکیبی از این دو شکل هستند، تعرفه و هزینه بالاتری دارند. پس اگر به دنبال طراحی لوگو و دانستن قیمت آن هستید بهتر است در همان ابتدای کار نوع لوگو مورد نظرتان را انتخاب کنید. 

2. میزان مهارت طراح

دومین عامل تاثیر گذار در قیمت طراحی لوگو میزان مهارت و همچنین توانایی است که طراح لوگو دارد. هر قدر طراح لوگو حرفه ای تر و تواناتر باشد، مسلما هزینه ای که بابت انجام کارش دریافت می کند نیز بیشتر است؛ البته ناگفته نماند که در نهایت لوگویی که برای شما طراحی می کند نیز حرفه ای تر است. 

3. میزان پیچیدگی طرح لوگو

سومین مورد که در قیمت طراحی لوگو تاثیر بسیار زیادی دارد در خصوص میزان پیچیدگی است که لوگو دارد. لوگوها را می توان به سه دسته ساده، متوسط و پیچیده تقسیم بندی کرد. هر قدر لوگو طرح پیچیده تری داشته باشد، کار طراح سخت تر است و متعاقبا دستمزد بیشتری را نیز بابت طراحی آن دریافت می کند. 

4. نوع طرح لوگو

این مورد غالبا در خصوص لوگوهایی مطرح می شود که به صورت پیکتوگرام هستند. این نوع از لوگوها صرفا از یک شکل تشکیل شده اند. لوگوهای تصویری در گذشته فقط به صورت تک بعدی طراحی می شدند، اما هر قدر دانش و تکنولوژی بشری پیشرفت بیشتری کرد، طراحی این لوگوها نیز پیشرفته تر شد و به مرور به طرح های دو بعدی و سه بعدی تبدیل گردید. 
معمولا در قیمت طراحی لوگو اگر این طراحی به صورت سه بعدی باشد، گران ترین نوع طراحی است و بیشترین هزینه را نیز به خود اختصاص می دهد. قیمت کمتر مربوط به طراحی لوگو های دوبعدی و سپس لوگوهای تک بعدی است. 

5. زمان مورد نظر برای تکمیل طراحی

پنجمین موردی که می تواند در قیمت طراحی لوگو تاثیرگذار باشد مربوط به زمانی است که کارفرما در اختیار طراح لوگو قرار می دهد تا او بتواند کار طراحی و خلق آرم را به اتمام برساند. هرقدر میزان زمان اختصاص داده شده برای کشیدن لوگو کمتر باشد، قیمت طراحی لوگو نیز افزایش پیدا می کند و بالطبع هرقدر این زمان بیشتر باشد، قیمت طراحی لوگو کم می شود.  

6. تعداد نمونه های ابتدایی

در طراحی هر لوگویی ابتدا چندین طرح اولیه خلق می شود که از بین آن ها و با توجه به نظر و سلیقه کارفرما و همچنین طراح، چند طرح انتخاب می شوند که طراح بتواند بر روی آن ها طراحی های نهایی را انجام دهد. هرقدر تعداد نمونه های ابتدایی طراحی لوگو که کارفرما از طراح می خواهد بیشتر باشد، مسلما هزینه نهایی و قیمت طراحی لوگو نیز افزایش پیدا می کند، زیرا طراح ناچار است تا بر روی چند طرح مختلف و با جزئیات گوناگون کار کند. 
مسلما با اینکه اگر از طراح بخواهید که چند طرح مختلف ابتدایی و اولیه را برای شما آماده کند، هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد؛ اما با این وجود بهتر است این کار را انجام دهید تا در نهایت بتوانید در حداقل زمان ممکن طرح دلخواهی که می خواهید را برای کار خودتان به دست آورید. 

7. تعداد دفعات ویرایش لوگو

برخی از افراد بسیار سخت پسند هستند، برخی دیگر آن قدر به جزئیات هر چیزی توجه می کنند که مسلما هیچ فرد عادی این کار را انجام نمی دهد، برخی دیگر نیز مبتلا به بیماری هایی همچون وسواس هستند. با وجود این مشکلات طراح لوگو هیچ اشتباه و گناهی را مرتکب نشده است که به دلیل مسائل و مشکلات این افراد ناچار شود تا یک طرح لوگو را چندین و چند بار ویرایش و اصلاح کند. 
به دلیل همین موضوع است که طبق تعرفه هایی که در خصوص قیمت طراحی لوگو وجود دارد، باید گفت که هرقدر که شما از طراح بخواهید تا طرح لوگو کشیده شده را ویرایش کند و ادیت بزند، متناسب با آن باید هزینه پرداخت کنید. بنابراین هرقدر تعداد دفعات ویرایش بالاتر برود، هزینه نیز بالاتر می رود. 

8. نوع کسب و کار

این مورد بستگی به نوع تجارت و کسب و کار شما دارد. معمولا اگر به تازگی کاری را شروع کرده باشید، قطعا تمایلی ندارید که هزینه آنچنان زیادی را برای کار خود انجام دهید، اما اگر شرکت بزرگی دارید که قرار است بیش از پیش با وجود لوگویی که به دنبالش هستید، معروف شود؛ مسلما هزینه بیشتری  را برای کارتان خواهید کرد. 
توصیه می کنیم که در زمان عقد قرارداد با طراح لوگو خود حتما این قضیه را به او گوشزد کنید تا او نیز متوجه شود که قرار است تا چه حد بر روی لوگوی شما وقت بگذارد و جزئیات را تا کجا باید رعایت کند. 

 

بهترین روش برای طراحی لوگو با ارزان ترین قیمت

دانلود لوگو رایگان

تا اینجا هزینه طراحی لوگو و مواردی که بر روی آن تاثیرگذار هستند را بیان کردیم. اما در خصوص دانلود رایگان لوگو چه می دانید؟ مسلما اگر کسب و کار قوی و مشهوری دارید بهتر است به هیچ وجه به فکر این کار نیفتید، اما اگر کار خود را به تازگی آغاز کرده اید، کافی است تا به چند اپلیکیشن معتبر و معروف و یا سایت های مختلف که نمونه های رایگانی از لوگوهای مختلف را دارند، مراجعه کنید. در این بخش ها می توانید به سادگی هرچه تمام یک لوگو متناسب با کسب و کار خودتان را دانلود کنید و در نهایت و بدون آن که قیمت طراحی لوگو را بپردازید، با کمی استفاده از برنامه هایی همچون فتوشاپ، آن را تغییر دهید. 

تعرفه طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو یا همان تعرفه طراحی لوگو جز موضوعاتی است که با توجه به نرخ تورم و نوساناتی که در بازار وجود دارند، نمی توانید به سادگی آن را تعیین کنید. این قیمت ها معمولا به صورت روزانه تغییر می کنند و تمامی عواملی هم که در قسمت بالا ذکر شد بر روی قیمت نهایی تعیین شده تاثیر می گذارد. 
اگر بخواهیم به صورت کلی به تعرفه نهایی قیمت طراحی لوگو اشاره کنیم، می توانیم بگوییم که این قیمت از حدود 400 هزار تومان شروع شده و به چند میلیون تومان می رسد. برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی لوگو می توانید به جدول تعرفه هایی که در سایت لوگونومی وجود دارد مراجعه کنید. برای آن که بتوانید آشنایی بیشتر و همچنین اطلاعات کامل تری از قیمت طراحی لوگو داشته باشید، می توانید به مقاله هزینه طراحی لوگو با ایلاستریتور نیز مراجعه کنید که به صورت کامل و جامع در این خصوص توضیح داده است. 

تگ های مرتبط :