لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/10/13

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو با اشکال هندسی

طراحی لوگو با اشکال هندسی به شما کمک می کند تا هویت کسب و کار خود را ساده و حرفه ای به نمایش بگذارید. به عنوان صاحب یک کسب و کار چه پیامی را می خواهید از طریق لوگوی هندسی خود به مخاطبانتان منتقل کنید؟ واقعیت این است در طراحی لوگوهای دارای اشکال هندسی هر پیام و انتخابی، به عنوان یک عامل ارتباطی عمل کرده و باعث موفقیت کسب و کار شما می شود.
دلایل ما برای انتخاب اشکال هندسی به معنای نحوه درک ما از جهان طراحیست. لوگوهای با سبک هندسی بسیار محبوب و مشهور هستند، اکثر هنرمندان و طراحان لوگو، ابتدا باید یاد بگیرند، چگونه از طریق طراحی یک لوگو هندسی یک پیام واضح را به بیننده خود منتقل کنند. استفاده از اشکال هندسی برروی لوگوها چیزی فراتر از یک ابزار کاربردیست و خیلی راحت به صاحبان مشاغل در ایجاد ارتباطات بصری کمک میکند، این کار گاهی زبان اشکال یا روانشناسی اشکال نامیده می شود. ما در این مقاله قصد داریم، شمارا با نحوه استفاده از اشکال هندسی برروی لوگوها به کمک نرم افزار های لوگوساز و معنای آنها از نظر روانشناسی آشنا کنیم. به علاوه برای اینکه بتوانید یک لوگو هندسی جذاب طراحی کنید، مقاله " محبوب ترین لوگوهای خاص سال 2022 " به شما کمک خواهد کرد.

اشکال هندسی در طراحی لوگو

طراحی لوگو با اشکال هندسی، جاذبه ی قدرتمندی ایجاد می کند. یعنی شما با طراحی لوگوهای هندسی قطعا مخاطبان زیادی را جذب کسب و کارتان خواهید کرد. بنابراین در هنگام طراحی این سبک لوگوها، فریب اشکال هندسی که مناسب کسب و کار شما نیستند را نخورید.
درست است که اشکال هندسی، ابتدا بی معنی به نظر می رسند، اما دانش آموزان قوی و با ثباتی هستند که داستان برند شمارا به راحتی به مخاطبانتان منتقل می کنند. همه ما با سه شکل هندسی رایج یعنی مربع، دایره و مثلث آشنا هستیم، اما استفاده آنها برروی لوگو کسب و کارتان چه پیامی را منتقل می کند؟
•    مربع: قوی، قابل اعتماد و با ثبات
•    دایره: زنده، درحال رشد و متغیر
•    مثلث: رهبر، چشم نواز و بی باک
انتخاب هر کدام از اشکال هندسی بالا، تنها به تصمیم خودتان با در نظر گرفتن برنامه های مرتبط با کسب و کارتان دارد. اگر مهارت کافی در طراحی لوگو داشته باشید، می توانید آنهارا با هم ترکیب کرده و یک پیام قدرتمند برای لوگوی خود بسازید. 

 

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو با اشکال هندسی

 

انواع اشکال هندسی در طراحی لوگو

برای طراحی لوگو با اشکال هندسی می توانید از دو مدل آن یعنی لبه تیز و لبه گرد استفاده کنید. لوگوهای هندسی لبه تیز و لبه گرد چه ویژگی هایی دارند؟

اشکال هندسی لبه تیز

اشکال هندسی لبه تیز، اقتدار یک برند تجاری را نشان می دهند. این اشکال اغلب برای کسب و کار های جدی و رسمی استفاده می شوند و طراحان برای طراحی آنها باید بسیار متمرکز عمل کنند.

اشکال هندسی لبه گرد

لوگوهایی که از اشکال هندسی لبه گرد ساخته شده اند، اغلب حس دوستانه را به مخاطبان منتقل میکنند و طراحان برای طراحی این دست لوگوها باید خلاقیت های خود را باهم ترکیب کنند.

معنی و مفهوم اشکال هندسی در طراحی لوگو

همانطور که قبلا گفتیم، سه شکل هندسی معروف ما یعنی مربع، دایره و مثلث می توانند به طور کامل و واضح با یک طراحی حرفه ای پیام مورد نظر شمارا به مخاطبانتان منتفل کنند. اما چطور؟

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو با اشکال هندسی

مربع ها

صاحبان مشاغلی که مربع هارا به عنوان شکل هندسی لوگو کسب و کار خود انتخاب کرده اند، پیام صاحبان مشاغل را با ثبات تر و راحت تر منتقل می کنند. به این ترتیب، طراحان معمولا این سبک لوگوهارا به ساختمان های بلندی تشبیه می کنند که به عنوان غول های قدرتمند، تمام مخاطبان را به سمت خود جذب میکنند. لوگوهایی که مربع ها شکل هندسی آنها هستند اغلب مانند ستون های ساختمان های بلند با ابهت و غیر قابل پیش بینی می باشند. از نظر بیشتر طراحان حرفه ای، مربع ها می توانند لوگوهای خود را به مخاطبان ثابت کنند. 

معنی مربع ها

با ثبات، سخت، سنگین، قابل اطمینان، قدرتمند و جدی 

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو با اشکال هندسی

دایره ها

دایره ها، برعکس مربع ها هستند. گرد بودن آنها در حال حرکت بودن آنهارا نشان می دهد و صاحبان کسب و کار ها اغلب به سختی می توانند پیام ثابتی برای آنها انتخاب نمایند. درحالی که مربع ها مانند یک آجر سنگین و قوی هستند، دایره ها مانند حباب سبک و راحت هستند. لوگوهایی که از دایره ها ساخته شده اند، به دلیل نداشتن لبه های تیز دوستانه به نظر نمی رسند و اغلب شخصیت های شاد و شیطون را به مخاطبان به نمایش می گذارند. با اینحال، دایره ها سبک لوگوهای قدرتمندی هستند که می توان تکرار آنهارا با ابدیت یکسان کرد.

معنی دایره ها

سبک، نرم، بی گناه و بی نهایت

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو با اشکال هندسی

مثلث ها

طراحی لوگو با اشکال هندسی، اصلا ساده نیست حتی اگر مثلث ها انتخاب شما باشند. اگرچه مثلث ها گوشه و کناره های فراوانی دارند، اما در طراحی این سبک لوگوها بسیار باید متمرکز عمل کرد. از آنجایی که مثلث ها اغلب مارا به یاد نوک نیزه ها می اندازند، در نتیجه آنها ذاتا خطرناک هستند. اما به دلیل تاریخی و قدیمی بودنشان استفاده فراوانی دارند و برای لوگوهای حرفه ای زیادی انتخاب می شوند، طراحی آنها اغلب چالش برانگیز اما در آخر نتیجه فوق العاده ای دارند.

معنی مثلث ها

واضح، خطرناک، راهنما و متعادل

چطور با استفاده از اشکال هندسی یک لوگو حرفه ای بسازیم؟

اینکه بدانیم هر شکل هندسی چه مفهوم و معنایی دارد به خودی خود کافی نیست و باید دانش ترکیب اشکال در یک لوگو را نیز بررسی کنیم. اگر در دنیای طراحی و استفاده از اشکال کاملا تازه کار هستید، باید ابتدا با یادگیری نحوه کار و تجربیات طراحان دیگر شروع کنید. دنبال کردن طراحی های محبوب و قدرتمند، باعث می شود شما نیز در آخر بتوانید طراحی لوگو با اشکال هندسی خود را به درستی تجزیه و ترکیب کنید. به برجسته تر بودن برخی اشکال دقت کنید و طبق سلیقه خود از آن برروی لوگوی خود استفاده کنید.
اما اگر به دنبال یک طراحی خاص هستید، باید مدت بیشتری را صرف کارهای طراحی خود نمایید. مهمتر از همه، روانشناسی اشکال را نیز باید جدی تر بگیرید. شاید با خود فکر کنید، مردم معمولا به اشکال توجه نمی کنند، اما با یک طراحی پویا میتوانید ترکیب لوگوی قدرتمندی را مقابل مشتریان خود قرار دهید به طوری که تا مدت ها در خاطر مخاطبانتان ماندگار شوید. به علاوه، از دوستان و نزدیکان خود نظر خواهی کنید و انتقاد پذیر باشید، زیرا استفاده از اشکال در ابتدا به بیننده حس خنثی ای را منتقل می کند، اما شما با یک برنامه ریزی و طرح بهتر می توانید، آنرا حرفه ای بسازید.

نرم افزار های طراحی لوگو با اشکال هندسی

برای طراحی لوگو با اشکال هندسی، نیازمند یک نرم افزار حرفه ای و قدرتمند هستید تا برای طراحی آنها مجبور به استفاده از چند نرم افزار مجزا نشوید، در این بخش قصد داریم شمارا با برخی از نرم افزار های لوگوساز و ویژگی های آنها آشنا نماییم.

نرم افزار Tailor Logo Maker

نرم افزار Tailor Logo Maker با کمک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی، باعث شده تا لوگوهای هندسی جدید نتایج بهتری را از خود به نمایش بگذارند. این نرم افزار یک ابزار حرفه ای برای هرکسی است که نمی تواند با نصب چند برنامه لوگوساز، لوگو هندسی طراحی کند. این نرم افزار با کمک هوش مصنوعی خود الگوهای فراوانی را مرتبط با کسب و کار شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید با کمک آنها یک لوگوی حرفه ای بسازید. به علاوه فایل نهایی لوگو هندسی ارائه دهنده این نرم افزار با کیفیت استاندارد است که شما می توانید از آن در هر فضا و شبکه اجتماعی استفاده کنید. برای افزایش موفقیت و جذب مخاطبان بیشتر می توانید، برای کسب و کار خود یک حساب کاربری مجزا در یک شبکه اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام بسازید و کالا و محصولات خود را در آنجا تبلیغ و به نمایش بگذارید.

نرم افزار Canva

ابزار های پیشرفته و حرفه ای نرم افزار Canva لوگوهای مختلفی را طراحی و پوشش می دهد، این نرم افزار به عنوان یک برنامه لوگوساز رایگان و عالی به شما کمک می کند تا لوگو هندسی خود را جذاب بسازید. مانند هر نرم افزار لوگوسازی، Canva نیز به شما الگوهای مرتبط با لوگوی مورد نظرتان را پیشنهاد می دهد و شما می توانید با الهام گرفتن از آنها یک لوگوی خوب بسازید.
در این نرم افزار عناصر رایگان زیادی به شما در بازی طراحی لوگو کمک میکند. با اینحال، اگر فکر میکنید لوگوی شما هنوز به امکانات و جزئیات بیشتری نیاز دارد، می توانید برای خرید بخش ویژه برنامه هزینه کنید. احتمالا با کمک Canva تقریبا تمام ابزارهای لازم را در ردیف اول نرم افزار لوگوساز خود در اختیار دارید و می توانید با کمک تمام آنها یک لوگو هندسی فوق العاده بسازید.

نرم افزار Tailor Hatchful Logo Maker

آخرین نرم افزار طراحی لوگو، نرم افزار Tailor Hatchful است. این نرم افزار یکی از ساده ترین لوگوساز های دنیای طراحی است که شما به راحتی می توانید با کمک عناصر و ابزارهای آن یک لوگو هندسی حرفه ای برای کسب و کار خود بسازید. زمانی که تقریبا به سبک طراحی لوگو خود دست یافتید، می توانید فونت، رنگ و نماد های مناسب لوگوی خود را انتخاب و تنظیم کنید. به علاوه، فایل نهایی لوگوی شما در این نرم افزار با کیفیت مورد نظرتان ارائه خواهد شد و شما می توانید برای جذب مخاطبان بیشتر از آن برروی فضاهای محبوب و بزرگ استفاده کنید.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید یک لوگو هندسی حرفه ای بسازید، ابتدا باید تمام برنامه ریزی طراحی لوگو هندسی خود را به ترتیب انجام دهید تا مخاطبانتان نیز بتوانند متوجه پیام پشت لوگو کسب و کارتان شوند. طراحی لوگوهای هندسی اغلب قدرت ارتباطی بیشتری به مخاطبان ارائه می دهد و درک اولیه خوبی از لوگوی شما برای مخاطبانتان می سازد. برای طراحی یک لوگوی خوب، متمرکز باشید و به طراحی و خلاقیت های خود اعتماد کنید، زیرا مسیر ها و طرح های جدید همه از طریق طراحان تازه کار ساخته می شوند.