لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/11/05

ترفند های طراحی برای لوگو مبلمان

طراحی لوگو مبلمان مناسب مانند تبدیل یک فضای بی روح به یک خانه گرم و یک اتاق خالی به یک دفترکاری مجلل است. مردم قبل از اینکه برای چیدمان مبلمان فضای مورد نظر خود وارد شرکت مبلمان شما شوند، ابتدا راجب حرفه ای بودن لوگوهای شما تحقیق میکنند. 
پس برای شروع کارهای مرتبط با طراحی لوگوی مبلمان شرکت خود، ابتدا سبک هایی که بیشترین محبوبیت را در میان مشتریان داشته اند را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید کدام لوگو در کنار هماهنگی از نظر رنگ، الگو و فونت مناسب برای مبلمان تولیدی شرکت شما است. امروزه برای طراحی لوگوهای مبلمان راه و ترفند های مختلفی ارائه می شود که شما می توانید با تشخیص بهترین و مناسب ترین سبک ها، خود را حرفه ای برای کار طراحی این مدل لوگوها معرفی کنید. به علاوه، اگر مسیر طراحی این مدل لوگوها برای شما جدید است و خود را مبتدی می دانید، می توانید با خواندن مقاله " راهنمای طراحی لوگو مبلمان برای طراحان مبتدی" اطلاعات خود را کامل تر کنید و یک لوگوی مبلمان حرفه ای بسازید.

قوانین اولیه طراحی لوگو مبلمان که باید بدانید!

برای شروع، در همین ابتدای مسیر بهتر است درباره ی تمام مراحل تصمیم بگیرید. اینکار به شما کمک می کند تا طبق برنامه ای که نوشته اید، قدم برداشته و طبق سلیقه ی خود لوگو مبلمان بسازید. به علاوه، اینکار به کسب و کار های جدید کمک می کند تا برند خود را ثابت نمایند و یکی از چند شرکت پیشنهادی لیست مشتریان این صنعت شوند. 

کارهای مد نظر خود را لیست کنید

یک لوگوی مبلمان خوب باید به یاد ماندنی و قابل درک باشد تا یک لوگوی موثر نام گیرد. مطمئنا در همین ابتدای مسیر ایده های مختلفی را در ذهن خود ذخیره کرده اید، مطمئن شوید برای برنامه ریزی اهداف لوگوی مبلمان خود همه بخش های جزئی را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال سعی کنید، لوگوی مورد نظر خود را صرفا به یک رنگ متصل کنید تا با تزریق یک حس خوب، بتوانید راحت تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید. هنگام برنامه ریزی برای طراحی لوگوی مبلمان، سعی کنید تمام کارهایی که واقعا قصد انجام آنرا دارید، به لیست خود اضافه نمایید.

هویت لوگو مبلمان خود را مشخص کنید

سعی کنید با مشخص کردن هویت لوگوی مبلمان کسب و کار خود، به آن شخصیت بدهید. شما می توانید اینکار را به راحتی و تنها با فکر کردن به نزدیک ترین صفاتی که به نظر مناسب لوگوی شما می باشد، مشخص کنید. به عنوان مثال، لوگوهای نانوایی اغلب سبک های گرم و سبک را برای طراحی لوگوهای خود مدنظر میگیرند. آنچه برای انتخاب هویت این سبک لوگوها مهم است، این است که طراحان باید به کلمات کلیدی مرتبط با لوگوهای خود دقت نمایند، اینکار به طراحان کمک میکند، راحت تر پیام مورد نظر خود را به مشتریان منتقل کنند.

رقبارا در نظر بگیرید

لوگویی که طراحی غیراصیلی داشته باشد، به سادگی گفتن کلمه " تکراری" از چشم مشتریان دور می شود. شرکت های مبلمان برای طراحی لوگوهای خود باید همیشه طرح های جدید را در نظر بگیرند و از نزدیک کردن طرح های خود به رقبا، چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم اجتناب نمایند. کپی کردن، تنها تاثیر کسب و کار شمارا کم می کند و پله های موفقیت را کم ارتفاع تر قرار می دهد. تحقیق و بررسی بیشتر راجب لوگوهای مرتبط با کسب و کار خود، به شما کمک می کند از طراحی لوگوهای مشابه در امان مانده و ایده های جدید تری را به لوگوی خود اضافه نمایید. 

ساده ترین و اصلی ترین عناصر طراحی لوگو مبلمان!

به زبان ساده، لوگوی شما باید شامل چهار عنصر اصلی نماد، فونت، رنگ و پیام باشد. هرکدام از این عناصر بسته به نوع سبک لوگوی انتخابی شما، اختیاری می باشد. چه یک طراح حرفه ای باشید و یا یک مبتدی، می توانید برای طراحی لوگو مبلمان کسب و کار خود، با ترکیب کردن تمام آنها راحت تر یک لوگوی مناسب و با هدف بسازید. 
طراحان انتخاب های زیادی برای طراحی لوگوی مبلمان یک شرکت، با کمک چهار عنصر ذکر شده دارند، بهترین انتخاب ها برای طراحی یک لوگوی خاص، به نوع شرکت، حوضه تخصص، هویت برند و البته سلیقه شخصی طراح بستگی دارد. در اینجا، قصد داریم برای هرکدام از چهار عنصر ذکر شده یک راه کمکی پیشنهاد دهیم تا شما بتوانید مناسب ترین انتخاب هارا برای طراحی لوگوی مبلمان خود در نظر بگیرید. 

نماد یا اشکال

برای انتخاب نماد لوگوی مبلمان خود، می توانید از وب سایت های طراحی لوگو به علاوه لوگونومی استفاده کنید. اغلب لوگوهای مبلمان از اشکالی مانند یک یا دو مبل و از نماد هایی که نشان دهنده یک خانه ی گرم هستند، برای طراحی لوگوی خود استفاده می کنند. 

رنگ

برای انتخاب رنگ می توانید از وب سایت های Coolers و Paletton کمک بگیرید. اغلب طراحان برای انتخاب رنگ لوگوهای مبلمان، سعی می کنند از طیف رنگ های نزدیک به قهوه ای روشن و رنگ های گرم استفاده کنند. برای انتخاب رنگ لوگوی مبلمان خود سعی کنید فقط یک یا دو رنگ را در نظر بگیرید.

فونت

فونت های پیشنهادی وب سایت Typewolf به شما کمک می کنند، یک تصمیم حرفه ای برای فونت لوگوی خود بگیرید. اغلب طراحان برای طراحی لوگو مبلمان خود از فونت های سریف استفاده می کنند. اگر بدون ایده، فونتی را انتخاب کنید، نمی توانید لوگوی مد نظر خود را بسازید. 

پیام

تنها منبع کمکی برای انتخاب پیام یک لوگوی مبلمان، خود شما هستید. با نگاه کردن به کلیت لوگوی خود و ویژگی هایی که تصمیم به اجرای آنرا دارید، می توانید نزدیک ترین پیام را برای لوگوی خود انتخاب و راحت تر مشتریان را متوجه خود نمایید.

 

ترفند های طراحی برای لوگو مبلمان

 

کدام سبک لوگوها مناسب برای استفاده در طراحی لوگو مبلمان هستند؟

لوگوها به کسب و کار ها کمک می کنند تا خود را حرفه ای و جذاب معرفی نمایند. با انتخاب یک طرح مناسب، راحت تر به پله موفقیت و اهداف تجاری خود نزدیک می شوید. سبک های مناسب به لوگوها کمک می کنند تا راحت تر با مشتریان ارتباط گرفته و هویت منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارند. ما نه فقط یک یا دو نوع لوگو، بلکه پنج یا حتی بیشتر سبک لوگوی مختلف داریم. در اینجا قصد داریم شمارا با تمام پنج نوع لوگوی محبوب دنیا آشنا کنیم تا بتوانید برای طراحی لوگو مبلمان کسب و کار خود، یک تصمیم حرفه ای بگیرید.

لوگو مونوگرام

مونوگرام ها به عنوان لوگو حروف نیز شناخته می شوند و از طریق یک یا دو حرف اول نام تجاری یک کسب و کار ایجاد می شوند. اغلب برای طراحی این نوع لوگوها، طراحان با ترکیب کردن هر دو حروف باهم؛ آنهارا به یک نماد تبدیل می کنند تا به چشم مشتریان منحصر به فرد تر دیده شود. این نوع لوگوها اغلب برای برند هایی که نام های تجاری بلندی دارند، مفید است. اگر قصد دارید برای طراحی لوگوی مبلمان خود از این نوع لوگوها استفاده کنید، سعی کنید همه ابزار های مد نظر خود را ساده در نظر بگیرید. 

لوگو تایپ

لوگو تایپ ها همتای لوگوهای مونوگرام می باشند. این لوگوها از تمام حروف نام تجاری یک کسب و کار تشکیل می شوند و عمدتا برای طراحی متعادل به ابزاری به نام فونت متکی هستند. این سبک لوگوها به کسب و کار های جدیدی که تلاش می کنند در صنعت مربوط به مبلمان برای خود هویت بسازند، انتخاب مفیدی است. لوگو تایپ حواس پرتی های بصری را کاهش و به مخاطبان کمک می کند حتی نسخه مخفف نام تجاری کسب و کار شمارا شناسایی نمایند. اگرچه به طور کلی در این لوگوها هیچ تصویری وجود ندارد، اما همچنان به شما کمک می کند از ترفند های طراحی بهترین چیدمان را برای این مدل لوگوها انجام دهید.

لوگوهای ترکیبی

لوگوهای ترکیبی به شما کمک می کنند تا در کنار استفاده از تصاویر، فونت مناسبی نیز برای لوگوی مبلمان کسب و کار خود انتخاب نمایید. این سبک به شما کمک می کند تا بتوانید از موانع بصری یک قدم جلوتر بردارید و به مخاطبان دسترسی بهتری برای شناسایی خود بدهید. با کمک لوگوهای ترکیبی می توانید از سبک هنری مختلفی مانند هنر خط، هنر تخت و غیره استفاده کرده و در آخر یک لوگو ترکیبی جذاب داشته باشید. لوگوهای ترکیبی به شما کمک می کنند تا لوگوی خود را طراحی و برنامه ریزی مختص خود انجام دهید. مهم ترین نکته ای که در طراحی لوگوهای ترکیبی باید به آن توجه کنید، بهم ریختگی بصری است. در طراحی این لوگوها، به دلیل وجود جزئیات فراوان، طراحان گاهی بیش از حد انتخاب می کنند و در نتیجه نمیتوانند پیام مورد نظر و مفهوم کسب و کار خود را به مشتریان منتقل کنند و به طور معمول مانع پیشرفت خود می شوند. لوگوهای ترکیبی به کسب و کار ها اجازه می دهند هم با نام تجاری و هم با نمایش تصاویر انتخابی خود، راه آسان تری برای تشخیص خود مقابل مشتریان قرار دهند.

لوگو نماد

لوگو نماد به طراحان کمک می کند تا راحت تر خود را به مشتریان معرفی کنند. در طراحی لوگوی مبلمان اغلب از اشکالی مانند مبل، چیدمان کلی خانه و صندلی های سلطنتی به عنوان نماد استفاده می شود. این لوگوها به کسب و کار ها کمک می کند تا نماد های خود را برجسته تر از عناصر دیگری مانند فونت و رنگ به نمایش قرار دهند.

لوگو پویا

با کمک لوگوی پویا می توانید یک تصویر حرفه ای با استاندارد بالا از خود به مشتریان نشان دهید. این لوگوها اغلب طراحی منعطف و بیاد ماندنی دارند. به علاوه با کمک لوگوهای پویا می توانید تا سال های طولانی بروز باقی بمانید. لوگوهای پویا پایه های معرفی کسب و کار مرتبط با مبلمان شما را محکم و راحت تر در میان مشتریان شمارا تثبیت مینمایند.

نتیجه گیری

بهترین راه برای به دست آوردن ایده های حرفه ای طراحی لوگو مبلمان، کمک گرفتن از قسمت های هنری وجودتان است. شما می توانید با کمک وب سایت لوگونومی، لوگوی مبلمان خود را مناسب و در نهایت مناسب بسازید.
تنها راه برای موفق شدن، جستجو و در نتیجه انتخاب بهترین ها و جدید ترین راه هاست.

تگ های مرتبط :