لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/10/30

راهنمای طراحی لوگو مبلمان برای طراحان مبتدی

لوگو مبلمان ممکن است به نظر بسیار ساده خلق شود. شاید فکر کنید تنها کاری که برای طراحی لوگوی مبلمان باید انجام دهید، انتخاب چند عکس، ترکیب کردن آنها و در آخر رنگ کردن است! اما اینطور نیست. طراحی لوگوی مبلمان آنقدر که به نظر می رسد، آسان نیست و برای خلق این لوگو خیلی بیشتر از یک کلمه ساده و ترکیب کردن چند تصویر تصادفی نیازمند زمان و خلاقیت است.
مطمئنا هرکسی می تواند برای یک شرکت مبلمان لوگو طراحی کند، اما تنها لوگویی می تواند از رقبا متمایز شود که مشتریان را جذب و در آزمون زمان مقاوم باشد. لوگوی شما معرف برند کسب و کار شماست پس باید بتوانید ارزش ها و هویت کسب و کارتان را با طراحی یک لوگوی مبلمان حرفه ای منتقل کنید. در این مقاله قصد داریم شمارا با نکات و اصول کلی طراحی لوگوی مبلمان آشنا کنیم. با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید هر نوع لوگویی را بصورت آنلاین طراحی نمایید، اگر علاقه مند به طراحی لوگوی مبلمان خود بصورت آنلاین هستید، می توانید اطلاعات مقاله " راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها " را بررسی کنید.

چگونه یک لوگو مبلمان حرفه ای بسازیم؟

لوگویی که شما طراحی میکنید، روش ساده ای برای تشخیص برندتان توسط مشتریان است و می تواند پیام شمارا به مخاطبان منتقل کند. به علاوه، لوگوهای مبلمان نیز با داشتن یک طراحی خاص می توانند از رقبا متمایز شده و پله های بیشتری از موفقیت را طی نمایند. با اینحال برای طراحی یک لوگو مبلمان خوب لازم است به چند نکته در ابتدا توجه کنید.

برنامه ریزی دقیق

قبل از شروع سفر طراحی لوگوی مبلمان خود، موارد زیادی وجود دارد که شما لازم است آنهارا در نظر بگیرید. ابتدا حتما موارد ضروری سفر طراحی خود را لیست کنید، مهم ترین هارا بالاتر بنویسید و جزئیاتی که نیازمند اضافه کردن خلاقیت بیشتر هستند را کمی در قسمت پایین لیست خود بیاورید. شما با اینکار مشخص می کنید چه هدفی از طراحی این لوگو دارید و قصد دارید چه پیامی را به مشتریان خود منتقل کنید.

شناخت مخاطبان هدف

در همان ابتدای برنامه ریزی برای طراحی لوگوی مبلمان، می بایست مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و از انتظارات آنها مطلع شوید. اینکار به شما کمک میکند تا با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید و در آخر لوگوی خود را منحصر به فرد خلق نمایید.

طراحی لوگو

طراحی لوگوی مبلمان به سادگی برنامه ریزی اولیه آن نیست مگر اینکه لیست خود را با جزئیات دسته بندی کرده باشید. طراحی لوگو کسب و کارتان را خودتان انجام دهید تا تمام نقاط مخفی آنرا بشناسید. برای طراحی یک لوگوی مبلمان خوب باید تمام استعداد های خود را بکار بگیرید.

اصولی ترین نکات طراحی لوگو مبلمان

برای طراحی یک لوگوی خوب باید قوانین اصولی آنرا در نظر بگیرید تا بتوانید لوگوی خود را با سلیقه و خلاقیت خود ایجاد کنید. اصول های کلی طراحی لوگو مبلمان در عین سادگی، چاشنی پیچیدگی نیز دارند.

رقبای خود را در نظر بگیرید

مهم ترین و ابتدایی ترین کار حین شروع طراحی لوگو، در نظر گرفتن رقبایی است که کسب و کار یکسانی با شما دارند. تحقیق راجب سایر رقبایتان به شما کمک می کند تا با ترفند های موفقیت و جذب مشتری آشنا شده و بتوانید قدرت طراحی و سبک لوگوهای مختلف را درک کنید. بررسی مسیر هایی که رقبایتان طی میکنند، به شما کمک می کند تا لوگو مبلمانی متفاوت و جدی خلق کنید. به خاطر داشته باشید، اگرچه پیروری از یک روند تکراری طراحی لوگو کار وسوسه انگیزی است، اما شناخته شده ترین لوگوهای جهان به دلیل اجتناب از این روند و مسیر ها به وجود آمده اند.

سادگی کلید طلایی طراحی لوگو است

داشتن یک کسب و کار مرتبط با مبلمان به این معنی است که شما احتمالا همه چیز را در مورد هنر سادگی می دانید. به این فکر کنید، زمانی که مبلمان جدید را در قسمت مد نظر خود آماده می کنید چه کاری انجام می دهید؟ شما تا آنجا که ممکن است هرکدام را در راحت ترین و بهترین قسمتی که دید بهتری برای مشتریان دارند، قرار می دهید. اگر اینکار را انجام ندهید، قطعا بهترین صندلی ماساژور نیز در دریایی از مبلمان گم می شد. 
برای مرتب کردن مبلمان فروشگاه خود همیشه مبلمانی را کنار هم قرار می دهید که سبک و طرح نزدیک تری بهم دارند، اینکار به شما کمک می کند تا مشتریان به تمام مبلمان فروشگاهتان دید داشته و در دریای مبل ها غرق نشوند. شما می بایست همین ایده را در طراحی لوگوی خود نیز بکار ببرید و با هماهنگ کردن چند رنگ و یک فونت، یک لوگوی حرفه ای بسازید.

لوگوی خود را مناسب تمام زمان ها خلق کنید

درحالی که خلق لوگوی مبلمانتان با کمک روش های مد روز می تواند وسوسه برانگیز باشد، اما به هیچ عنوان این راه را تنها انتخاب برای خود ندانید. طراحی لوگویی که ممکن است یک روز مد باشد، ممکن است فردا کاملا ناپدید شود. هدف شما از طراحی لوگوی مبلمان این است که حداقل تا 10-20 یا 50 سال آینده ظاهری تازه داشته باشد، پس برای طراحی لوگوی خود از همان ابتدا بهترین مسیر هارا انتخاب کنید تا بتوانید هرروز مد روز دنیای طراحی باشید.

روانشناسی رنگ هارا بررسی کنید

رنگ ها هرکدام معنای خاصی برای خود دارند که می توانند با این روش با مخاطبان ارتباط بگیرند. در هنگام طراحی لوگوی مبلمان مهم است که حتما روانشناسی رنگ هارا در نظر بگیرید و با انتخاب نزدیک ترین معنا، یکی از آنهارا انتخاب نهایی رنگ لوگوی خود قرار دهید. به عنوان مثال، رنگ قرمز نماد شور و شوق است، زرد نماد نشاط و مشکی نماد پیچیدگی، با در نظر گرفتن پیامی که قصد انتقال آنرا دارید، رنگی مناسب برای لوگویتان انتخاب کنید.

همیشه به نظرات توجه کنید

مهم نیست چقدر به ایده و خلاقیت خود برای طراحی لوگوی مبلمان کسب و کارتان اعتماد دارید، همیشه چیزهایی وجود دارد که ممکن است در مراحل طراحی فراموش یا از دست بدهید. بنابراین سعی کنید قبل از به آخر رساندن طراحی لوگوی خود، نگاهی به نظرات دیگران داشته باشید. در واقع، بررسی نظرات دیگران به شما کمک میکند تا ایده های بهتری را در ذهن خود مرتب و در قسمتی از لوگوی خود پیاده کنید.

 

راهنمای طراحی لوگو مبلمان برای طراحان مبتدی

 

باید ها و نباید های طراحی لوگو مبلمان

برای طراحی لوگو مبلمان باید به لیست موضوعاتی که باید و نباید انجام دهید، توجه نمایید تا بتوانید لوگوی خود را منحصر به فرد بسازید.

لوگوی مبلمان خود را تغییر ندهید

با گذشت زمان، لوگوی شما مترادف برندتان می شود، پس سعی نکنید، آنرا به سادگی تغییر دهید. با اینحال، با مشاهده میزان موفقیت کسب و کار خود می توانید، متوجه شوید که لوگویی که طراحی کرده اید، مناسب بوده یا خیر. فرقی نمی کند، در فروشگاه خود فقط مبلمان میفروشید یا مبل و صندلی، این لوگوی فروشگاه شماست که شمارا توصیف می کند و به مشتریان کمک می کند، راحت تر تصمیم خود را برای ورود به فروشگاه شما بگیرند. هرروز به بالا بردن کیفیت خدمات و مبلمان فروشگاه خود فکر کنید، زیرا زمانی که برای طراحی لوگو گذاشته اید، به آخر رسیده است و اکنون نوبت این است به مشتریان قدرتی که در نمای بصری لوگویتان است را نشان دهید. 

سادگی یا پیچیدگی؟

مانده گار ترین لوگوها، آنهایی هستند که ساده ترین و تمیز ترین طرح هارا دارند. همیشه سعی کنید در مقابل تمایل به پیچیدگی مقاومت کنید، زیرا ذهن تمام مشتریان به دنبال یک طرح حرفه ای در عین حال ساده است. پیچیدگی یک لوگو، آنرا غیرقابل درک و مشتری را برای اعتماد به شما دودل میکند. 

برای کسب و کار خود وب سایت آنلاین ایجاد کنید

امروزه، بیشتر مخاطبان می توانند به سادگی با یک جستجو و انتخاب مبلمان مورد نیازشان، آنهارا بصورت آنلاین خریداری نمایند. به همین دلیل بیشتر کسب و کار ها به خصوص مرتبط با مبلمان به دنبال راه های کاربردی برای ایجاد یک وب سایت آنلاین جذاب هستند تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند. فراموش نکنید، ایجاد یک وب سایت آنلاین خیلی ساده نیست و حتی ممکن است برای اداره کرده آن نیاز به کمک فرد دیگری داشته باشید، سعی کنید دسته بندی های وب سایت فروشگاه خود را ساده و با کیفیت انجام دهید تا مشتریان بتوانند به تمام بخش های آن دسترسی داشته باشند.
به علاوه، شما باید برای وب سایت خود لوگو طراحی کنید، پیشنهاد ما این است در همان روزهای اول تصمیم گیری برای دریافت فایل نهایی لوگوی مبلمان کسب و کار خود، بالاترین کیفیت را انتخاب کنید تا در هر فضا و شرایطی بتوانید از آن استفاده کنید. 

مد را در نظر بگیرید اما به آن وابسته نشوید

مد های طراحی می آیند ولی خیلی زود از بین می روند و اغلب روزهای کمی مورد توجه قرار میگیرند. در هنگام طراحی لوگو برای کسب و کار خود سعی کنید، همیشه با در نظر گرفتن بهترین انتخاب ها و ایده ها اقدام به طراحی لوگو کنید، پاک کردن و اصلاح کردن چندین باره ی بخش های مختلف یک لوگو باعث می شود راحت تر با توانایی های خود آشنا شوید. سبک هایی مانند مینیمالیست، فونت های قدیمی و طرح های رنگی ممکن است فقط امروز مورد توجه قرار بگیرند اما آیا داستان برند شما تا 10 سال آینده نیز مثل امروز بازگو خواهد شد؟ سعی کنید با در نظر گرفتن بهترین راه ها، راحت تر به قله موفقیت برسید.

لوگوی خود را قابل فهم طراحی کنید

آیا فونت مورد نظر شما برای لوگو کسب و کار مرتبط با مبلمانتان قابل خواندن و درک شدن است؟ آیا لوگویی که خلق نموده اید، پیام  مد نظر شمارا به مشتریان منتقل می کند؟ همه اینها سوال هایی است که در آخر و با نگاه کردن به لوگوی خود باید بپرسید. اغلب صاحبان مشاغل فکر میکنند فونت و سبک های شیک و ظریف انتخاب های خوبی برای لوگو کسب و کارشان هستند، به مبلمان و خدمات کسب و کار خود نگاه کنید، لوگوی الان شما مناسب کسب و کاری به این بزرگی است؟

نتیجه گیری

لوگوی هر کسب و کاری اصلی ترین سرمایه آن است. در هنگام طراحی لوگو مبلمان کسب و کار خود همیشه ایده آل ترین انتخاب هارا انجام و از امتحان کردن راه های ناشناخته نترسید.
وب سایت لوگونومی ما با داشتن طراحان حرفه ای برای طراحی هر لوگویی به ویژه طراحی لوگو مبلمان، به شما کمک میکنند تا بهترین لوگوهارا بسازید و موفقیت کسب و کار خود تضمین نمایید.

تگ های مرتبط :