لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/03/18

تفاوت سفارش لوگو حرفه ای و برندسازی حرفه ای چیست؟

یک تصور عمومی وجود دارد که "طراحی لوگو" و "برندسازی" یک مفهوم هستند. گاهی اوقات این دو اصطلاح حتی به جای هم به کار می روند. با این حال، اگرچه آنها ارتباط نزدیکی با هم دارند و باید به روشی منسجم با هم کار کنند، اما فرآیندهای بسیار متفاوتی هستند. برای درک بهتر این مسئله در این مقاله به بررسی تفاوت سفارش لوگو حرفه ای و برندسازی حرفه ای میپردازیم.

تفاوت فرایند سفارش طراحی لوگو و برندینگ

طراحی لوگو، یک فرآیند منحصر به فرد و مخصوص ساخت آرم تجاری برای برند شما است اما برندسازی فرآیندی است که برای شناسایی برند شما به مشتریان استفاده می شود که یکی از مهمترین استراتژی های ان، طراحی لوگو حرفه ای می باشد. بنابراین، برای درک بهتر تفاوت بین سفارش طراحی لوگو و برندسازی حرفه ای، ابتدا باید مفاهیم لوگو و برند را تعریف کنیم:

تعریف لوگو

لوگو یک نماد گرافیکی است که به راحتی قابل تشخیص باشد و برای یک شرکت، یک محصول تجاری یا هر نهاد دولتی یا خصوصی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از راه‌های متمایز کردن یک برند در دنیای رقابتی، استفاده از عناصر گرافیکی است که هر روز سعی می‌کنند توجه ما را به خود جلب کنند. لوگو معمولاً ترکیبی از تایپوگرافی، تصاویر، نمادها و رنگ ها است که به عنوان یک عنصر گرافیکی بخشی از هویت بصری یک برند را تشکیل می دهد.
به عنوان مثال لوگوی CHANELرا در نظر بگیریدکه  یکی از مشهورترین لوگوها در بین برندهای لوکس است. سفارش طراحی لوگو این برند به یک طراح حرفه ای داده شد که به زیبایی دو حرف C  رو به رو و در هم تنیده را هماه با کلمه CHANEL  که با تمام حروف نوشته شده برای آنها طراحی کرد. طراحی این لوگو تاثیر قابل توجهی در برندسازی آن داشته به طوریکه حتی زمانیکه برند از دو C به طور جداگانه (به عنوان مثال در بسته بندی برخی از محصولات) یا فقط از قسمت "CHANEL" (به عنوان مثال در وب سایت) خود استفاده می کند، بازهم مشتریان آن را تشخیص می دهند. به این ترتیب، امکان استفاده چند منظوره از لوگو در کانال های مختلف برای برندسازی وجود دارد.
لوگو باید دقیقا پیام برند را به مخاطبین منتقل کنند. مثلا برخی از برندها مثل شنل از سفارش طراحی لوگو حرفه ای انتظار دارند که احساس تجمل و ظرافت را به مخاطب منتقل کند و مخاطبین، بنیانگذار برند را به عنوان یک نماد مد به یاد بیاورند. لوگوی شنل نیز به محصولات آن (آرایش، لباس، لوازم جانبی)، مد فرانسوی، قیمت های بالا یا تجربه خرید لاکچری در فروشگاه اشاره دارد. تجربه و درک هر مخاطب از لوگو متفاوت خواهد بود. با این حال، در نتیجه استراتژی برندسازی CHANEL، تصور کلی از برند باید تقریبا برای همه مشابه باشد.

تعریف برند و برندسازی

برند، ایده یا تصویری است که افراد هنگام فکر کردن به محصولات، خدمات و فعالیت‌های خاص یک شرکت، چه به صورت عملی و چه احساسی، در ذهن دارند. برندسازی به کار بردن ترکیبی از نشانه های فیزیکی و احساسی است و زمانی به درستی انجام می شود که تمام نقاط تماس بین یک شخص و یک برند خاص را دربرگیرد. برندسازی می تواند با استفاده از نام تجاری، لوگو، محصولات، هویت بصری، کارکنان، یا تبلیغات و موارد دیگر انجام شود.
سفارش طراحی لوگو حرفه ای از آن جهت که موجب می شود مخاطبین با برند آشنا شوند و تصاویر و احساساتی را به ذهن آنها متبادر کند اهمیت زیادی دارد اما تنها عامل موثر در برندسازی نیست.
می توانید به برندسازی به عنوان چیزی شبیه به عکس کلاژ نگاه کنید که لوگو فقط یکی از تکه های این کلاژ است.

سفارش برندینگ شامل چه خدماتی می شود؟

به طور دقیق تر، سفارش طراحی لوگو حرفه ای و برندینگ، شامل یک استراتژی است که توسط شرکت ها طراحی شده است تا به مخاطبین کمک کند تا محصولات برند مورد نظر خود را به سرعت شناسایی کنند و به آنها دلیلی برای انتخاب محصولات آن برند نسبت به رقبا ارائه دهد. استراتژی برندینگ مشخص می کند که یک برند خاص چیست و چه تمایزی نسبت به رقبای خود دارد.
برندسازی را می توان با استفاده از ابزارهای مختلفی انجام داد اما در تمام آنها باید از عناصر یکسان و مشابه استفاده شود تا مخاطب بتواند به درستی برند مورد نظر را تشخیص دهد. 
برخی از عناصری که در طراحی لوگو رفه ای و استراتژی برندسازی استفاده می شوند عبارتند از:
تعریف برند: هدف، ارزش ها، چشم انداز
هویت برند: نام تجاری، رنگ، پیام، شعار، لوگو
تبلیغات و ارتباطات: تلویزیون، رادیو، مجلات، تبلیغات در فضای باز، وب سایت، برنامه های موبایل…
حمایت مالی و مشارکت
طراحی محصول و بسته بندی
تجربه خرید در فروشگاه
تجربه فضای کاری و سبک مدیریت
خدمات مشتری
استراتژی قیمت گذاری
همانطور که می بینیم سفارش  لوگو حرفه ای، یکی از روش هایی است که برای برندسازی استفاده می شود اما تنها روش نیست.

سفارش طراحی لوگو حرفه ای شامل چه خدماتی می شود؟

اگرچه لوگو تنها یکی از عناصر برندسازی است، اما به احتمال زیاد در اکثر نقاط تماس با مخاطبین و مشتریان مانند وب سایت، بروشورها، لوازم التحریر، محصول، بسته بندی، تبلیغات، لباس فرم، فروشگاه ها و غیره ظاهر می شود .
بنابراین یک لوگو می تواند به عنوان یکی از عناصر گرافیکی اصلی در نظر گرفته شود که به افراد امکان می دهد به سرعت یک سازمان، محصولات و خدمات آن را شناسایی کنند. از آنجاییکه لوگو اغلب، اولین چیزی است که مردم برای شناسایی برند استفاده می کنند، سفارش طراحی لوگو حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.
به همین دلیل است که یک لوگوی خوب طراحی شده برای اهداف برندسازی بسیار مهم است. 
یک لوگوی خوب طراحی شده به مردم این امکان را می دهد که به سرعت برند شما را شناسایی کرده و به یاد بیاورند

مزایای سفارش طراحی لوگوی حرفه ای

لوگو یکی از عوامل اصلی است که در شناسایی شما توسط مخاطبین نقش قابل توجهی دارد. طراحی لوگو حرفه ای به شناسایی برند شما در چند ثانیه، در کانال ها و نقاط تماس مختلف کمک می کند.

سفارش طراحی لوگوی حرفه ای باعث ایجاد ثبات در کانال های ارتباطی مختلف می شود

در دنیای امروز، لوگوی کسب‌وکارها و سازمان‌ها در پلتفرم‌های مختلفی از جمله وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، رویدادها، بروشورها، کاتالوگ ها، کارت‌های ویزیت و بنرهای تبلیغاتی وجود دارند. 
لوگوی برند یا سازمان شما بخشی از هویت (بصری) برند شما خواهد بود و سفارش طراحی حرفه ای آن بسیار مهم است زیرا یکی از ابزارهای اصلی برای انعکاس گرافیکی نام برند، ارزش ها و شخصیت شما به بقیه افرادی است که با آنها در ارتباط هستید.

سفارش طراحی لوگوی حرفه ای، تصویری قوی ایجاد می کند و انتظارات را بالا می برد

مردم از یک برند انتظار دارند که ظاهری حرفه ای داشته باشد که از لوگوی آن شروع می شود. سفارش طراحی لوگوی حرفه ای که توسط یک طراح متخصص انجام شده، نه تنها برند شما را متمایزتر می کند، بلکه موجب می شود قابل اعتمادتر به نظر  برسد. همچنین، همکاری با یک طراح لوگو حرفه ای، شانس شما را برای داشتن لوگویی منحصربفرد، نوآورانه و نشان دهنده هویت برند شما افزایش می دهد.

سفارش طراحی لوگوی حرفه ای، برند شما را از رقبا متمایز می کند

برندها می توانند با سفارش طراحی لوگو حرفه ای، نام تجاری خود را از رقبا متمایز کنند. استفاده از رنگ‌ها، شکل‌ها، سبک‌ها و تایپوگرافی‌های مختلف برای طراحی لوگو راهی عالی برای نشان دادن این موضوع است که برند شما در مقایسه با رقبا چقدر بهتر عمل می‌کند و چه مزایایی دارد. طراحی لوگوی مرتبط همچنین به افراد کمک می‌کند تا برند شما را در آن حوزه کاری به یاد بیاورند.

سفارش طراحی لوگوی حرفه ای، وفاداری به برند را افزایش دهد

مردم باید با دیدن لوگو فوراً با برند شما ارتباط برقرار کنند. سفارش طراحی لوگوی حرفه ای به تقویت حافظه افراد نسبت به برند شما و احساسی که در آنها ایجاد می کند کمک می کند. اگر این احساس مثبت باشد، چه آن شخص یک مشتری بالقوه، کارمند یا ارائه دهنده باشد، لوگو به ارتباط عاطفی او با برند و عناصر استراتژی برندسازی شما کمک خواهد کرد. این چیزی است که در سال 2010 شاهد بودیم، زمانی که برند پوشاک Gap تصمیم گرفت لوگوی خود را تغییر دهد و بسیاری از مصرف کنندگان آنقدر از طراحی لوگوی جدید ناامید شدند که شرکت تصمیم گرفت به لوگوی اصلی بازگردد.

 

تفاوت سفارش لوگو حرفه ای و برندسازی حرفه ای چیست؟

 

چرا سفارش طراحی لوگوی حرفه ای برای برندسازی مهم است؟

لوگوی برند، یک نماد یا تصویر یا نقاشی است که نشان دهنده یک شرکت یا سازمان یا شخصی است که برای بهینه سازی حضور، دسترسی و شناخت از آن استفاده می شود. فرآیند سفارش طراحی لوگو حرفه ای، یکی از مراحل اولیه ای است که یک برند برای اهداف برندسازی خود انجام می دهد.
لوگوی برند یک نماد، نشان، علامت گرافیکی، نام تلطیف شده یا نقاشی یا ترکیبی از همه مواردی است که توسط یک شرکت برای نشان دادن هویت برند خود استفاده می شود و نشان دهنده ارزش برند است که به مشتریان کمک می کند تا محصول و کیفیت برند را شناسایی کرده و به خاطر بسپارند.
ساخت لوگوی حرفه ای در فرآیند برندسازی ضروری است زیرا کیفیت لوگوی برند می تواند بر فروش شرکت تاثیر بگذارد. بنابراین، یک لوگو باید ذاتاً خوب باشد. سفارش طراحی لوگو حرفه ای، موجب می شود مصرف کننده بتواند به سرعت آن را به خاطر بسپارد و برند را از برند دیگری متمایز کند.
لوگوهای برند می توانند صرفاً تایپوگرافیک باشند که در آن فقط حروف نام شرکت یا برند، لوگو را تشکیل می دهند. از طرف دیگر، یک نماد یا طرح نیز می تواند بخشی از لوگوی برند یک شرکت را تشکیل دهد. تصمیم گیری در مورد نوع لوگو در نهایت به انتخاب خود برند است اما هنگام سفارش طراحی لوگو حرفه ای باید مشخص شود.

جلب توجه مردم

اگر شرکتی فکر می‌کند که کیفیت لوگو بر رشد و محبوبیت برند تاثیری ندارد، وقت آن رسیده که این تصور را تغییر دهد. درست است که مصرف کننده عمدتاً بر کیفیت محصول تمرکز می کند، اما لوگو اولین چیزی است که یک مشتری بالقوه می تواند با آن روبرو شود.
اگر لوگوی شرکت به یاد ماندنی و مشابه برند دیگری نباشد، ممکن است شرکت حتی پس از ارائه یک محصول با کیفیت خوب، با فروش کمتری مواجه شود. به همین دلیل است که سفارش طراحی لوگو حرفه ای مورد توجه شرکت ها قرار می گیرد.
 اهمیت ساخت لوگوی حرفه ای با نکات زیر برجسته می شود:
صدها محصول در بازار وجود دارد که ویژگی های مشابهی را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهند. با این رقابت در بازار، جلب توجه به سمت برند یک شرکت دشوار است. اینجاست که لوگوی برند کمک می کند.
لوگوهای برند می توانند به سرعت توجه مردم را به خود جلب کنند و به طور غیرمستقیم ارزش های برند را به اشتراک بگذارند.

برجای گذاشتن تاثیر قوی

لوگو اولین عامل معرفی برند به مصرف کنندگان است. اگر به خوبی طراحی شود، می تواند مشتریان جدیدی را به سمت محصول برند جذب کند. سفارش طراحی لوگوی حرفه ای، کنجکاوی یک مشتری بالقوه را برای شناخت بهتر برند برمی انگیزد که می تواند به یک برند کمک کند تا یک برداشت اولیه قوی داشته باشد و در بین مشتریان اعتماد ایجاد کند.

تثبیت هویت برند

لوگو پایه و اساس برندسازی یک شرکت است. رنگ ها، طرح و نمادهای لوگوی برند می تواند داستان یک شرکت را بازگو کند و به انتقال احساسات به مصرف کنندگان کمک کند.

تمایز از سایر برندها

سفارش ساخت لوگو حرفه ای، به مصرف کننده می گوید که چرا یک برند با برند دیگر متفاوت است. برندهای زیادی در بازار موجود است. به همین دلیل مصرف کننده از لوگوی شرکت برای متمایز ساختن یک برند از برند دیگر استفاده می کند. لوگو ارزش های یک برند را نشان می دهد. بنابراین، لوگوی شرکت باید به گونه ای طراحی سود که مصرف کننده بتواند به راحتی آن را از دیگران متمایز کند.

افزایش وفاداری به برند

زمانی که یک شرکت محصولی با کیفیت در اختیار مصرف کننده قرار می دهد، مصرف کننده مایل است خریدهای مکرر انجام دهد. بنابراین، اگر یک لوگوی شرکتی عالی و خاطره انگیز طراحی شود، مصرف کننده بارها از برند شما خرید می کند. تجربه مشتری مستقیماً با لوگوی برند مرتبط می شود که به یک شرکت کمک می کند تا بارها و بارها مصرف کنندگان را به سمت خود بیاورد.

نکاتی برای ساخت لوگو حرفه ای در برندسازی

سفارش طراحی لوگو حرفه ای، برای تبلیغ محصولات و خدمات یک شرکت ضروری است. اما، آیا ساختن یک لوگوی خوب برای یک شرکت آسان است؟ بسیاری از شرکت ها فرآیند برندسازی را برون سپاری می کنند تا برندسازی بهتری را در بازار حفظ کنند. این فرایند شامل سفارش طراحی یک لوگوی حرفه ای برای برند نیز می شود.
اگر به دنبال سفارش طراحی لوگوی حرفه ای برای برند خود هستید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. برند خود را به دقت درک کنید

در فرآیند طوفان فکری طراحی لوگو برای برند، یک شرکت باید ابتدا برند را به دقت درک کند. ارزش های برند چیست؟ یک شرکت می خواهد چه پیامی را منتقل کند؟ قبل از سفارش طراحی لوگو حرفه ای، پاسخ برخی از سوالات مانند این را پیدا کرده و برخی از وب‌سایت‌ها مانند لوگونومی را که می‌توانند الهام‌بخش طراحی لوگوی برند باشند، بررسی کنید.

2. در فرآیند طراحی و سفارش طراحی لوگو حرفه ای منحصر به فرد باشید

لوگوی برند شما نباید شبیه لوگوی هر برند دیگری باشد. شما باید منحصر به فرد باشید و لوگوی برندی طراحی کنید که بتواند ارزش ها را به راحتی به مشتریان منتقل کند. خارج از چارچوب فکر کنید و طرحی را نهایی کنید که بتواند توجه مردم را به خود جلب کند.

3. برای سفارش ساخت لوگو حرفه ای، رنگ هایی را انتخاب کنید که می توانند توجه را جلب کنند

رنگ لوگو مهمترین عامل برای جلب توجه مخاطب است. رنگ ها باید روشن و پررنگ باشند تا توجه مصرف کنندگان را به طور موثرتری جلب کنند. یک طراح حرفه ای باید بداند که هر رنگ معنای متفاوتی دارد. بنابراین، هنگام سفارش طراحی لوگوی حرفه ای، رنگی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با طرح نهایی مطابقت داشته باشد.

4.  آسان و انعطاف پذیر بودن مراحل سفارش طراحی لوگو حرفه ای را در نظر بگیرید

لوگوی یک برند باید ساده، آسان و انعطاف پذیر باشد. لوگویی را که نیاز به تحلیل دارد و درک آن زمان زیادی می برد را نهایی نکنید. اطمینان حاصل کنید که لوگوی شرکت در همه دستگاه ها یکسان ظاهر می شود. هنگام سفارش طراحی لوگو حرفه ای تاکید کنید که کیفیت و ظاهر لوگو با تغییر پلتفرم نباید افت پیدا کند.

5. از منابع و ابزار آنلاین برای سفارش ساخت لوگو حرفه ای استفاده کنید

به جای برون سپاری و سفارش طراحی لوگو حرفه ای به طراحان، می توانید از لوگوساز آنلاین و نرم افزارهای ساخت لوگو برای طراحی لوگوی حرفه ای برند خود استفاده کنید. 

معرفی لوگو ساز رایگان برای ساخت لوگوهای حرفه ای شگفت انگیز

ابزارهای رایگان فوق العاده ای برای سفارشی سازی طراحی لوگو حرفه ای وجود دارد که می تواند به ساخت و ارائه لوگوی برند برای محصولاتش کمک کند. 5 ابزار رایگان برتری که برای طراحی لوگوی موثر برای یک شرکت در دسترس است عبارتند از:

1. سفارش طراحی لوگو رایگان و حرفه ای با لوگونومی

لوگونومی یک لوگوساز آنلاین رایگان است که به شرکت ها اجازه می دهد برای خود لوگو ایجاد کنند و از آن برای کسب و کار خود استفاده کنند. یک شرکت برای سفارشی کردن طراحی لوگو حرفه ای خود، به ابزار ها، گرافیک ها و برخی از طرح های منحصر به فرد بر اساس ارزش های برند و محصول خود دسترسی دارد و به راحتی می تواند آنها را ویرایش کند.

2. ساخت لوگو با لوگو میکر

Logomakr یکی دیگر از پلتفرم های آنلاین رایگان سازنده لوگو با قالب های موجود است که می تواند توسط یک شرکت برای طراحی لوگوی شرکت استفاده شود. شما می توانید این را انتخاب کنید تا لوگوی خود را از طرح های مختلف لوگو بسازید.

3. طراحی لوگو با کانوا

Canva یکی از محبوب ترین پلتفرم هایی است که وبلاگ نویسان و طراحان گرافیک از آن برای خلق تصاویر با کیفیت بالا استفاده می کنند. یک برند می تواند از آن برای ساخت یک لوگوی منحصر به فرد و کاملاً حرفه ای از آن استفاده کند. شما می توانید لوگوی خود را با سفارشی کردن طرح های موجود برای کسب و کار خود ساخته و فایل های مختلف لوگو را دانلود کنید.

4.سفارش طراحی لوگو با GraphicSprings

GraphicSprings یکی دیگر از پلتفرم های رایگان است که یک برند می تواند از آن برای ساخت یک لوگوی منحصر به فرد و سفارشی سازی آن با استفاده از طرح ها و قالب های گرافیکی استفاده کند.

5. ساخت لوگو حرفه ای با Designimo

Designimo همچنین یک لوگوساز آنلاین برای طراحی و سفارشی سازی لوگوی حرفه ای شما است که می تواند به یک برند در ساخت لوگو کمک کند. در این پلتفرم می توانید از ابزارهای طراحی لوگو به صورت رایگان استفاده کنید اما براب دانلود لوگو باید هزینه آن را بپردازید.

طراحی لوگو حرفه ای برای برندسازی را کجا سفارش دهیم؟

همانطور که گفتیم لوگو به خودی خود یک عنصر گرافیکی است که نشان دهنده برند است، در حالی که برندسازی، ترکیبی از تمام جنبه های ملموس و ناملموس است که سازمان را نشان می دهد. بدون لوگو، برندسازی معنای واقعی نخواهد داشت، به همین علت سفارش طراحی لوگو حرفه ای از اهمیت بسزایی در برندسازی برخوردار است.
هنگامی که سفارش طراحی لوگوی حرفه ای با استراتژی برندینگ موثر همراه شود به سازمان ها کمک می کند تا به روشی موثر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند، همچنین یک نام تجاری قوی و پیشرو در صنعت داشته باشند. 
اگر یک کارآفرین هستید و به دنبال برندسازی می باشید، اهمیت یک لوگوی خوب طراحی شده را که با استراتژی کلی برندسازی شما هماهنگ است، دست کم نگیرید. این یک سرمایه گذاری با ارزش برای برند و سازمان شما در دراز مدت خواهد بود.
جهت سفارش طراحی لوگو حرفه ای می توانید به صفحه تعرفه های ما مراجعه کرده و پس از انتخاب سیک 

تگ های مرتبط :