لوگونومی
دسته بندی : فتوشاپ | منتشر شده در تاریخ : 1400/08/15

جدید ترین ویژگی های نرم افزار فتوشاپ (Adobe PhotoShop) نسخه 2022

نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022 یکی از محبوب ترین برنامه های ایجاد و اصلاح تصویر است که به کاربران اجازه میدهد تصاویر خود را به راحتی دستکاری، برش و تغییر اندازه دهند و یک اثر منحصر به فرد خلق نمایند. این نرم افزار اکثرا در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد، به علاوه شما میتوانید با دانلود نسخه جدید این نرم افزار از قابلیت های فراوان آن طبق سلیقه ی خود استفاده نمایید.
ما در این مقاله قصد داریم شمارا با اطلاعات کاملی از ویژگی ها و خود نرم افزار آشنا کنیم.

نرم افزارفتوشاپ (PhotoShop) چیست؟

نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop)، نرم افزاری است که به طور گسترده برای ویرایش هرنوع تصویر، طراحی گرافیک و هنر دیجیتال استفاده میشود. این نرم افزار قابلیت های فراوانی را برای انعطاف پذیری و عمق دادن به هنر طراحی شما ارائه میدهد و همچنین به عنوان یک ابزار قدرتمند قادر به انجام هر کاری با هر سلیقه ای است.
این نرم افزار در سال 1988 توسط برادران توماس و جان نول ساخته و حرفه ای شد و سپس با بسته شدن قرار داد بین برادران نول و Adobe، تمامی حقوق فتوشاپ به ادوبی فروخته و از آن زمان این برنامه به عنوان استاندارد واقعی ویرایش و تشکیل گرافیک شناخته شد.
از آن پس کاربران قادرند با استفاده از این نرم افزار برای ساخت تصاویر واقع گرایانه از روی عکس های اسکن شده، روتوش، تصحیح رنگ، تغییر شکل نمودار ها، تجزیه رنگ ها و غیره استفاده نمایند.

فرمت فایل های نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022

فایل های نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022 دارای پسوند پیش فرض PSD هستند که خلاصه شده “ PhotoShop Document’ است. این نوع فایل تصاویر را با پشتیبانی از اکثر گزینه های موجود مانند لایه های انتخاب ماسک، شفافیت، متن و غیره را برای ویرایش عکس ذخیره میکند، این قابلیت پیش فرض بودن PSD در نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022 برخلاف فرمت های دیگر باعث شده تا یک فایل دارای حداکثر طول و عرض 30.000 پیکسل و محدودیت حجم 2 گیگابایت باشد.
فایل های نرم افزار فتوشاپ گاهی پسوند PSB یا مخفف PhotoShop Big را دارند، این به معنای آن است که طول و عرض فایل حداقل تا 300.000 پیکسل و حجم 4 اگزابایت افزایش یافته است.
به دلیل محبوبیت این نرم افزار در بکارگیری بهترین استاندارد ها خیلی از رقبا در تلاش برای پشتیبانی برخی قابلیت های آن هستند.

جدید ترین ویژگی های نرم افزار فتوشاپ(PhotoShop) نسخه 2022

کاربران با نصب نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022 میتوانند از ویژگی های جدید این برنامه استفاده نمایند، این ویژگی ها شامل:

انتخاب هوشمند ماسک

در نسخه ی جدید نرم افزار فتوشاپ میتوانید خیلی راحت رنگ چشم سوژه خود را تغییر داده یا جسمی را از تصویر حفظ نمایید. در این نسخه میتوانید هر بخش تصویر را انتخاب نموده و بدون خراب کردن آن بخش تغییرات مورد نظر خود را روی آن اعمال کنید.

انتخاب هوشمند اجزای تصویر با استفاده از ماسک فقط با یک کلیک

از دیگر قابلیت های جدید این نرم افزار اضافه شدن آیتم انتخاب تنها با یک کلیک است که شما میتوانید به راحتی تمامی سوژه های تصویر خود را به صورت لایه ماسک های مجزا در پنل لایه ها نمایش دهید.

اضافه کردن چند فیلتر در بخش نیورال فیلتر

در نسخه جدید شما میتوانید از امکانات کاربردی و جالب این بخش استفاده نمایید و برای هارمونی رنگ های تصاویر پس زمینه و پیش زمینه خود از فیلتر جدید یعنی فیلتر عصبی استفاده نمایید.

بهینه کردن و اصلاح کردن فیلتر های این بخش

با استفاده از این بخش و فیلتر های جدید به راحتی میتوانید یک بیابان کویری را به دشت سرسبز تبدیل کنید یا حتی فصل هارا تنها با یک کلیک به یک فصل دیگر تغییر دهید.

ارتقاء و بهینه کردن بخش گرادینت

از بهترین قابلیت های جدید نرم افزار فتوشاپ ارتقاء بخش گرادینت است که شما میتوانید به سوژه ی خود روح ببخشید، شما با کمک این ویژگی جدید میتوانید بازی رنگ یک متن را انجام دهید یا یک سایه انتزاعی ایجاد نمایید.

بهینه کردن تعامل دو نرم افزار ایلوستریتور و فتوشاپ

روزهای قبل از انتشار نسخه ی جدید نرم افزار فتوشاپ اگر کاربر قصد انتقال فایل ایلوستریتور به نرم افزار فتوشاپ را داشت باید با سختی های زیادی را به دلیل تفاوت این دو نرم افزار رو به رو میشد، اما در آپدیت جدید خیلی راحت میتوان فایل وکتور مورد نظر را به صورت لایه باز وارد کرده و هر تغییری را با هر سلیقه ای اعمال کرد.

بهبود مدیریت رنگ و قابلیت های HDR

در قابلیت جدید نرم افزار فتوشاپ شما میتوانید در شرایط نوری مختلف یک سوژه را در بهتررین شرایط نوری قرار دهید.

از دیگر قابلیت های جدید این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
•    ساده سازی محیط کاربری
•    نصب بسیار سریعتر از نسخه های قبلی
•    تحول اساسی در ابزار های تصحیح رنگ فتوشاپ
•    بهبود ابزار های اندازه گیری فتوشاپ و آنالیز تصاویر
•    مقیاس سنجی هوشمند با توجه به محتوای عکس
•    کارایی بیشتر در هنگام کار با تصاویر بسیار بزرگ
و.......

مزایا و معایب نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022

نرم افزار فتوشاپ درکنار تمام قابلیت های جدید خود مزایا و معایبی دارد و این عوامل بسته به پروژه و طرح کاربران متفاوت اند.

معایب نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022

•    فونت های در دسته این برنامه ممکن است در کارهای چاپی کیفیت خوبی نداشته باشند.
•    اندازه فایل ها ممکن است خیلی زیاد باشد.
•    برای مبتدیان کار با نرم افزار ممکن است دشوار باشد.
•    گاهی اوقات ممکن است بروزرسانی های برنامه مشکل داشته باشند.
•    ویژگی های جدید ممکن است برای تمام کاربران جذاب نباشند.
•    این نرم افزار به فضای زیادی برای نصب و اجرا نیاز دارد.
•    لیست جزئیات برنامه ابزار های کمی را به نمایش میگذارد.

مزایا نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022

•    کاربران با استفاده از نسخه ی جدید ابزار های پیشرفته تری را در اختیار دارند.
•    تصاویر خروجی را با کیفیت بهتری دریافت میکنید.
•    کار با لایه ها و دسته بندی ها راحت تر است.
•    به سادگی میتوان چندین بار سوژه خود را ویرایش کرد.
•    تصاویر معمولی به راحتی حرفه ای میشوند.

هوش مصنوعی در نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022

مهم ترین بروزرسانی نرم افزار فتوشاپ بهره مندی از مجموعه کامل قابلیت هاست که همگی از هوش مصنوعی نشات میگیرند و دقت بالایی دارند. قابلیت های یاد شده ی مبتنی بر هوش مصنوعی عبارتند از فیلتر های عصبی، جایگزینی آسمان، اصلاح مو و موارد دیگر هستند.
نرم افزار فتوشاپ یک فریم ورک پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با نام ادوبی سنسی دارد که منبع اصلی آن قابلیت های هوش مصنوعی سرویس های ادوبی است. با این قابلیت جدید برنامه فتوشاپ بصورت خیلی حرفه ای طفره رفتن را کنار گذاشته و قابلیت های خود را مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داده است.
هدف اصلی نرم افزار فتوشاپ در نسخه 2022 خود در کنار بهبود بهتر قابلیت هوش مصنوعی این است که کاربران به راحتی فعالیت های خود را انجام دهند و بتوانند نتیجه بهتری از این قسمت بدست آورند.

قابلیت های هوش مصنوعی Adobe Sensei در برنامه فتوشاپ نسخه 2022

تیم Elements از انتشار Photoshop Elements 2022 و Premiere Elements 2022 بسیار هیجان زده است. نسخه‌های 2022 ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی Adobe Sensei را ارائه می‌کنند تا عکس‌ها و ویدیوهای شما را به اوج خلاقیت جدیدی برسانند.
 
بیایید تمام ویژگی های جدیدی که در PHOTOSHOP ELEMENTS 2022 & PREMIERE ELEMENTS 2022 شما را شگفت زده می کند، با هم بررسی کنیم:
•    ویژگی‌های خودکار جدید مجهز به فناوری Adobe Sensei AI که کارهای سنگین را انجام می‌دهند  تا بتوانید به راحتی عکس‌های معمولی را با یک کلیک به عکس های هنری تبدیل کنید، عکس‌ها را تغییر بدهید تا متناسب با هر فرمی باشند، و هنگامی که اندازه ویدیوها را برای رسانه‌های اجتماعی تغییر اندازه می‌دهید، به‌طور خودکار سوژه خود را دوباره در قاب قرار دهید.
•    چهار Guided Edits  جدید و در مجموع 87 نوع ویرایش به برنامه فتوشاپ اضافه شده تا بتوانید به راحتی مهارت‌های خود را رشد دهید.
•    سبک‌های جدیدی برای نمایش اسلایدی عکس و ویدیو طراحی شده تا بتوانید خلاقیت‌های سفارشی شده و سرگرم‌کننده ای بسازید.

 

جدید ترین ویژگی های نرم افزار فتوشاپ (Adobe PhotoShop) نسخه 2022

ویژگی های جدید و بهبود یافته هوش مصنوعی در برنامه فتوشاپ نسخه 2022

فورا عکس ها را به کار هنری تبدیل کنید

فناوری Adobe Sensei AI به شما این امکان را می دهد که به راحتی عکس های خود را تنها با یک کلیک به یک کار هنری تبدیل کنید. از میان جلوه های هنری شگفت انگیز الهام گرفته شده تا آثار هنری معروف و سبک های هنری محبوب را می توانید روی تمام یا بخشی از عکس خود اعمال کنید و به راحتی نتایج را دقیقاً مطابق با ظاهری که می خواهید تنظیم کنید.

عکس های نه چندان ثابت بسازید

اضافه کردن کاور های متحرک مانند دانه های برف، قلب و درخشش ها به تصاویر فقط با کلیک، امکان پذیر است. در نسخه جدید حتی می توانید با فریم های متحرک سرگرم کننده بازی کنید. سپس طرح های خود را به صورت MP4 ذخیره کنید تا به راحتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا در کارت پستال های الکترونیکی خود استفاده کنید.

عکس ها را با هر شکلی سازگار کنید

قابلیت های فناوری هوش مصنوعی Adobe Sensei در برنامه فتوشاپ نسخه 2022 بی پایان است. اکنون می توانید یک عکس را با پیچاندن آن اطراف یک شیء مانند لیوان قهوه یا قرار دادن آن در اشکالی مانند لنز یا عینک آفتابی در عکس دیگر قرار دهید. هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید ایجاد کنید وجود ندارد!

نسبت تصویر عالی را انتخاب کنید

همه ما دوست داریم ویدیوها و عکس هایمان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. قابلیت های جدید هوش مصنوعی برنامه فتوشاپ 2022، اکنون به شما اجازه می دهد تا به راحتی ویدیوهای خود را در قالب های عمودی یا مربعی، مناسب شبکه های اجتماعی ویرایش و منتشر کنید بدون اینکه هیچ محتوایی را از دست بدهید. همچنین می‌توانید المان های حرکتی، مات شدن‌ها و پس‌زمینه‌های طراحی‌شده برای ویدیوهای غیر افقی را اضافه کنید.

سوژه خود را به صورت خودکار در قاب ببینید

چه بخواهید از جشن تولد یک کودک عکس بگیرید یا از بازی بزرگسالان در فوتبال، دریافت فیلم ویدیویی باکیفیت، زمانی که حرکت زیادی وجود دارد دشوار است. فناوری Adobe Sensei AI می تواند به طور خودکار سوژه شما را مجدداً در قاب قرار دهد تا مهمترین بخش در حال حرکت را در کادر نگه دارد.

Guided Edits

با پیروی از مراحل آسان برای ایجاد تغییرات اساسی، خلاقیت های هنری و هر ویژگی جدید که به برنامه فتوشاپ 2022 اضافه شده، به راحتی مهارت های خود را با Guided Edits رشد دهید.
Photoshop Elements و Premiere Elements دارای 87 Guided Edits هستند و امسال چهار گزینه کاملاً جدید را معرفی کرده اند که شامل قاب بندی درست سوژه ، تنظیم رنگ و نور، جدا کردن دقیق تصاویر دارای جزئیات مانند تار مو و غیره می شود.

پس زمینه عکس را گسترش دهید

با گسترش آسان پس‌زمینه عکس، منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد کنید یا سوژه‌تان را برای پست شبکه اجتماعی تغییر دهید. جادوی فناوری Content-Aware Fill در فتوشاپ، همه چیز را ممکن می کند.

اضافه کردن کاور های متحرک سرگرم کننده

هر ویدیویی را در Premiere Elements با پروانه‌های در حال حرکت، قلب‌های در حال چرخش، و سایر انیمیشن‌های زیبا و عجیب و غریب، تغییر دهید و در چند مرحله سریع یک ظاهر کاملا جدید ایجاد کنید.

سایه ها و هایلایت ها را تنظیم کنید

به راحتی جزئیات پنهان را در تاریک ترین یا روشن ترین مناطق ویدیوهای خود آشکار کنید تا در هر صحنه موارد بیشتری برای دیدن وجود داشته باشد.

سبک های جدیدی برای نمایش اسلایدی انتخاب کنید

عکس‌ها و ویدیوهای خود را با قالب‌ نمایش اسلایدی متحرک جدید در طیفی از سبک‌های سرگرم‌کننده به نمایش بگذارید.

به روز رسانی های بیشتر

علاوه بر ظاهر و احساس تازه‌ای که کار با قابلیت های جدید برنامه فتوشاپ و پریمیر 2020 در اختیار شما قرار می دهند، به روز رسانی های بیشتر به شما امکان می دهند تا تصاویر GIF را تنها با یک کلیک مشاهده کنید.
برای ایجاد تجربه‌ای بدون دردسر، به‌روزرسانی‌های خودکار نرم‌افزار جدید به شما این امکان را می‌دهند که نسخه Photoshop و Premiere Elements خود را بدون مشاهده دیالوگ باکس های حوصله سر بر، به‌روزرسانی کنید.

سیستم مورد نیاز جهت نصب و اجرا برنامه فتوشاپ 2022

برای نصب و اجرای نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022 باید طبق مراحل زیر پیش بروید.
    قبل از دانلود برنامه، مشخصات سیستم مورد نیاز جهت نصب و اجرا را در نظر بگیرید تا مشکلی به وجود نیاید.
    در صورت ایجاد هر مشکلی حین نصب و دریافت ارور ابتدا " Adobe Creative Cloud " را نصب کنید.
    جهت نصب برنامه، ابتدا نرم افزار " Adobe Creative Cloud " را نصب کنید و با هر ایمیلی آی دی بسازید و وارد شوید.
    سپس از برنامه خارج شده و تمامی مراحل طی شده در Adobe و Creative Cloud را در تسک منیجر ببندید.
    فایل درست نرم افزار را اجرا کرده و برنامه را نصب نمایید.
    دقت کنید هنگام انجام مراحل بالا حتما به اینترنت متصل باشید.
    پس از نصب برنامه کلید Ctrl+k را بزنید و گزینه Auto Show The Home Screen را غیر فعال نمایید.
    برای مشکل باز نشدن صفحه جدید نیز دوباره کلید Ctrl+k را بزنید و گزینه Use Legancy New Document Interface را فعال نمایید.
    برای اینکه بتوانید عبارات را فارسی تایپ کنید با کلید دوباره برروی Ctrl+k از قسمت Type گزینه Word Ready Layout را انتخاب نمایید.

چرا نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022 بهترین انتخابه؟

نرم افزار فتوشاپ برخلاف ارائه پنل های سیاه و خاکستری تیره هنوز هم از رابط کاربری خاکستری روشن برای ارائه خدمات خود استفاده میکند و ظاهر قدیمی خود را حتی در نسخه جدید حفظ نموده است. این عدم تغییر در طراحی پنل برای کاربران عادی که نمیخواهند زمان خود را صرف تطبیق با طراحی جدید برنامه دهند، فضای جذابی را به وجود آورده است.
همانند نسخه های قبلی نسخه ی جدید نیز فضای PhotoShop Elements خود را به سه بخش Quick، Guided و Expert تقسیم کرده است. هرکدام از این فضاها به نوبه خود در بخشی از ایده های کاربران دسترسی دارند و میتوانند کمکی برای نتیجه بهتر باشند. 
این قابلیت به تازه واردان نیز کمک میکند تا ویرایش عکس های خود را با کمک طیف وسیعی از ویژگی ها و گزینه ها خلاقانه تر انجام دهند، در نسخه 2022 به راحتی میتوانید ببینید ویژگی دسترسی سریع تر و آسان تر کلید اصلی ابزارهای این برنامه شده اند.

نتیجه گیری

با نصب نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) نسخه 2022 میتوانید از بهترین قابلیت های جدید این برنامه استفاده نموده و خود را به یک طراح حرفه ای تبدیل کنید. نرم افزار فتوشاپ سالیان سال است که با خدمات استاندارد توانسته خود را به دنیای طراحی و ویرایش ثابت نماید و همیشه حرفی برای گفتن داشته باشد.
اگر می خواهید کار با ابزارهای متنوع برنامه فتوشاپ را فرا بگیرید می توانید ویدئو های آموزشی فتوشاپ را از سایت لوگونومی دریافت کنید.