لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/07/24

دانلود لوگوی پرسپولیس با فرمت های مختلف

دانلود لوگو پرسپولیس برای طرفداران این تیم اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون شک این تیم آنچنان محبوب است که قرمز بودن همیشگی هوادارانش میتواند این موضوع را برای ما روشن کند. بسیاری از آنها به دنبال دانلود لوگوی پرسپولیس برای پروفایل خود هستند و بسیاری دگر برای شرکت در مسابقاتی مانند دریم لیگ به این لوگو نیاز دارند تا پرسپولیسی بودن خود را نشان دهند.
به عنوان یک هوادار پرسپولیسی خواندن مقاله "تاریخچه ی لوگوی پرسپولیس" را برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم.
در ادامه با لوگو پرسپولیس و عناصر به کار رفته در طراحی آن بیشتر آشنا می شوید. همچنین می توانید انواع لوگو پرسپولیس را در فرمت های مختلف برای پروفایل خود دانلود کنید.

دانلود لوگوی پرسپولیس با فرمت های مختلف

فرمت PNG لوگوی پرسپولیس با بکگراند شفاف

تاریخچه ی پرسپولیس

باشگاه پرپسولیس در دی ماه سال 1342 به دست علی عبده تاسیس شد. این باشگاه علاوه بر داشتن یک تیم فوتبال دسته دوی دارای رشته ی فعال بولینگ نیز بود. 
با منحل شدن تیم شاهین به دستور سازمان ورزشی و تفریحات بیشتر بازیکنان این تیم به پرپسولیس پیوستند و هرکدام به نوبه ی خود امتیاز مثبتی در به دست آوردن بالاترین دسته لیگ فوتبال ایران داشتند، و توانستند در مسابقات قهرمانی آسیا اول و به عنوان نخستین نماینده ی ایران به جام باشگاه های آسیا عازم شوند.
در سال 1347 و تاسیس کارخانه ناسیونال بیشتر بازیکنان تیم پرسپولیس به تیم پیکان تازه تاسیس شده توسط محمود خیامی پیوستند. اما ماندن آنها تنها یک سال طول کشید و دوباره همه ی بازیکنان به تیم خود یعنی پرسپولیس بازگشتند.
در سال 1350 پرسپولیس توانست قهرمان دومین دوره جام منطقه ای شود که این پیروزی در لیست نخستین قهرمانی های این تیم نوشته شد. در آن زمان علی عبده بازیکنان را به دو گروه حرفه ای و آماتور تقسیم بندی کرده بود و تیم آماتور این باشگاه توانست در مسابقات فوتبالی کشور در میان 16 تیم جایگاه 11 را از آن خود کند.
در آن دوران عبده برای تیم حرفه ای خود بسیار تلاش کرد و حتی باشگاه های صاحب نامی چون سائوپائولو و چلسی را برای بازی های دوستانه به ایران آورد. اما در سال 1352 و نبود زیر ساخت های فوتبال حرفه ای در ایران و اعتراض رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران عبده مجبور به لغو فعالیت های حرفه ای پرسپولیس شد.
در مسابقات جام تخت جمشید سال 1352 پرسپولیس توانست به 2 قهرمانی و 3 نائب قهرمانی دست پیدا نماید و تا آخرین مراحل این مسابقات به عنوان پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران حضور داشت.
پس از انقلاب و تغییر نام پرسپولیس به پیروزی بازیکنان زیادی تغییر یافتند. با این حال در جام شهید اسپندی توانستند برای تیم خود پیروزی به دست آورند. در آن زمان که به نظر بسیار سخت بود این باشگاه در 10 دوره مسابقات جام سال 1360 به هفت قهرمانی و نه نائب قهرمانی دست یافت. به علاوه این تیم موفق به کسب اولین قهرمانی در جام حذفی نیز شد.
سال 1370 به بعد بهترین سال های پرسپولیس بود این تیم در این سال توانست قهرمان جام برندگان آسیا شود و با شرکت در 10 دوره جام آزادگان به 4 قهرمانی و 3 نائب قهرمانی دست یابد. این دوران را طلایی ترین دوران تیم پرسپولیس می نامند.
با آغاز سال 1380 و راه اندازی لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس توانست نخستین قهرمان آن باشد. تا 6 سال بعد پرسپولیس توانست نتایج خوبی در مسابقات دست یابد و حتی جایگاه نهم را در لیگ به دست آورد. از بعد این روز ها پرسپولیس به برد هایی در 86-87 و قهرمانی در جام خلیج فارس 86-87 و قهرمانی متوالی در جام حذفی دست یافت.

لوگوی پرسپولیس برای پروفایل

لوگو پرسپولیس برای پروفایل یک پرسپولیسی میتونه قشنگ ترین بخش هواداران بودن باشه، جذاب ترین پروفایل های خود را از بین عکس های ما انتخاب کنید.
  
  

دانلود همه فرمت های لوگو پرسپولیس (Jpeg، Png، SVG، PDF)
دانلود همه کیفیت های لوگوی پرسپولیس (کم حجم، پرحجم، وکتور، پیکسلی)

 

دانلود لوگوی پرسپولیس با فرمت های مختلف

لوگوی پرسپولیس و استقلال

لوگو پرسپولیس و استقلال از ابتدا تا کنون تغییرات زیادی داشته است.

تغییرات لوگوی پرسپولیس

•    سال 1347

اولین لوگو پرسپولیس در سال 1347 شکلی شبیه به یک فروهر بود، اما از این لوگو تا یک سال استفاده نشد و سال 1349 به عنوان لوگوی پرسپولیس خود را به نمایش گذاشت. از این لوگو تا سال 1354 برروی پیراهن بازیکنان استفاده شد. این لوگو آنچنان که نشان میداد به عنوان یک برند نبود و بعدها تغییرات زیادی برروی آن اعمال شد.

•    سال 1355 تا 1366

دوباره در سال 1355 پیراهن سرخ ها بدون لوگو شد و متاسفانه بازیکنان بدون هیچ لوگویی بازی میکردند. اما بعدها نماد فروهر دوباره روی پیراهن بازیکنان رفت اما نه به صورت همیشگی. بعد از انقلاب و تغییر نام تیم به پیروزی لوگویی مناسب این نام برروی پیراهن بازیکنان رفت اما مدیران این تیم آنرا بارها حذف کردند.

•    سال 1372 تا 1382

در سال 1372 لوگوی پرسپولیس تصویری برگرفته از سرستون های تخت جمشید و حیوانی شبیه به شیر دال بود، از این لوگو تا سال 76 استفاده شد و سپس با اضافه شدن لوگو پرسپولیس داخل یک قاب دایره ای قرمز رنگ، لوگوی تازه ای روی پیراهن بازیکنان نقش بست. 

•    سال 1391

اخرین تغییرات لوگوی پرسپولیس در سال 1391 اتفاق افتاد و حلقه دور سردیس ها حالتی سه بعدی و نامرئی گرفت و توسط شکلی سپر مانند احاطه شد، طراحان زیادی برای طرح لوگوی نهایی تیم ایده پردازی کردن و درحال حاضر میتوانید نتیجه ی نهایی آنهارا مشاهده نمایید.

تغییرات لوگوی استقلال

•    سال 1324

باشگاه دوچرخه سواران با نام و لوگویی به شکل دوچرخه تیم جدید خود را در سال 1324 تشکیل داد. به دلیل پرطرفدار بودن رشته دوچرخه سواری در آن زمان افراد زیادی در تاسیس این باشگاه کمک کردند.

•    سال 1328

این تیم تا سال 1328 با همین نام و لوگو در رقابت های مختلف شرکت و پیروزی های متنوعی به دست آورد و درست در آخرین روز های سال 1328 با تغییر مالک اصلی باشگاه اسم تیم به تاج تغییر کرد. اما تغییرات نام و لوگوی تیم تا همینجا نبود بعد از انقلاب اسلامی علاوه بر لوگو، نام تیم نیز از تاج به استقلال تغییر کرد. به علاوه این تیم در آن زمان به دو قهرمانی و دو نائب قهرمانی در آسیا دست یافت و توانست لقب پرافتخارترین باشگاه ایران را از آن خود کند.

•    سال 1370

این سال اما سال تغییر برای استقلال بود با گذاشتن یک جایزه بیش از 300 لوگو برای باشگاه استقلال ارسال شد که بعد از ارزیابی های لازم لوگویی که دارای یک دایره با کادری آبی رنگ که فضای درون آن با سه حلقه به رنگ سفید و آبی روشن اشغال شده بود پذیرفته شد، این لوگو نیز حلقه های دوچرخه را حفظ کرده بود، لوگو طراحی دانشجوی دانشگاه هنر های زیبایی بود. 

•    سال 1379

این لوگو تا سال 1379 روی پیراهن بازیکنان استقلال بود اما باشگاه استقلال به طور ناگهانی تصمیم به تغییر لوگوی تیم گرفت و جایگزین جدیدی برای آن طراحی شد. لوگوی جدید تصویر یک دلفین سفید را به نمایش می گذاشت که بیرون از آب توپ شوت میکرد، بالای سر دلفین نام لاتین استقلال و تاریخ آن به میلادی و شمسی نیز نوشته شده بود.

•    سال 1380

از لوگویی که دلفین داشت تنها یک سال استفاده شد و لوگوی قبل آن به پیراهن استقلالی ها برگشت.

دانلود لوگوی پرسپولیس با فرمت های مختلف

فرمت JPG لوگوی پرسپولیس

معنی کامل لوگوی پرسپولیس

با نگاه اول میتوان متوجه مفهوم ایران باستان برروی لوگو پرسپولیس شد. طرح تخت جمشید بررروی لوگوی تیم مشخصه ی منظور ما از مفهوم ایران باستان است. با وجود بحث های افراد مختلف راجب شیر بودن یا افسانه ای بودن حیوان روی تصویر لوگو پرسپولیس، میتوان متوجه خلاقیت طراحان این لوگو شد. آنزو یا همان حیوان افسانه ای پرنده ای دارای شاخ بوده است که در افسانه ها نماد قدرت و همبستگی را برای همگان به تصویر کشیده است. این حیوان بدن و دستانی شبیه به شیر و بال های شبیه به عقاب دارد، از این حیوان به عنوان محافظی برای خدایان نیز یاد میشود.

فونت لوگوی پرسپولیس

فونت نیز یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در طراحی لوگو تیم است. شما با نگاه کردن به فونت لوگو پرسپولیس میتوانید متوجه کشیدگی حرف اول و آخر آن شوید با اینکه این فونت ظاهری خشن را برای افراد تداعی میکند اما همین عامل نشان دهنده ی مقاومت و استقامت تیم پرسپولیس است.

رنگ لوگوی پرسپولیس

رنگ سفید و قرمز اصلی ترین رنگ های بکار رفته در لوگو پرسپولیس هستند، به طوری که میتوان از آنها به عنوان رنگ های جداناپذیر یاد کرد. با اینکه طی سال ها با تغییرات به وجود آمده رنگ های مشکی و طلایی نیز به لوگوی پرسپولیس اضافه شدند اما این دو رنگ همیشگی بودن خود را حفظ کرده اند.
•    قرمز از جمله رنگ هاییست که حس هیجان را در مخاطبان ایجاد میکند. 
•    سفید اما نماد زندگی و جوانی است. به دلیل خنثی بودن این رنگ به راحتی میتوان از آن در هر قسمتی از لوگوی تیم استفاده کرد.
•    مشکی نماد قدرت و اقتدار است. شما به راحتی میتوانید در جلوی رنگ مشکی سخت کوشی را نیز اضافه کنید.
•    طلایی زیباست و حس ارزش را به مخاطب القا میکند. این رنگ پیام منتظر پیروزی های مستمر تیم باشید را به هواداران منتقل می کند.

نوع لوگو پرسپولیس

این لوگو را میتوان در دسته emblem قرار داد. این دسته شامل لوگوهایی هستند که از یک تصویر برای نشان دادن مفهوم و منظور خود استفاده میکنند. خیلی راحت میتوان درک کرد که استفاده از یک تصویر، میتواند بیشترین تاثیر را بر ذهن بیننده بگذارد و باعث ثبت بهتر لوگو تیم در ذهن مخاطبان شود.

نتیجه گیری

با توجه به تاریخ طولانی و پر پیچ و خم تیم پرسپولیس میتوان متوجه سختی هایی که این تیم در این راه کشیده شد. این تیم با وجود بازیکنان و طرفداران خود توانسته مسیر خود را هموار طی نماید.

دانلود فایل برداری و وکتور و SVG (اِس وی جی) پرسپولیس با فرمت ai و eps برای برنامه های Illustrator (ایلاستریتور) و Corel (کورل):

https://repo.logonomy.ir/assets/persepolis.ai

https://repo.logonomy.ir/assets/persepolis.eps

تگ های مرتبط :