لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/08/29

راهنمای انتخاب رنگ لوگو برای طراحی پروفایل پیج اینستاگرام

رنگ لوگو یکی از موضوعات مهمی است که بسیاری از افراد در انتخاب آنها مشکلات زیادی دارند. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است یک فرد نتواند مناسب ترین رنگ لوگو را برای پیج اینستاگرام خود داشته باشد اما با کمی آزمون و خطا، شما میتوانید بهترین رنگ را برای پیج اینستاگرام و ظاهر آن به وجود آورید.
اگر به دنبال تقویت استراتژی رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام خود هستید، احتمالا باید به عوامل مختلفی از جمله رنگ لوگو پروفایل پیج اینستاگرام خود توجه نمایید. اما راهنمای اصلی انتخاب لوگو برای پیج اینستاگرام چیست؟ رنگ، فونت های ایده آل، متن و موارد دیگر همه مواردی هستند که در به وجود آوردن یک پروفایل خوب تاثیر مثبتی دارند.
به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله "چطور لوگو بسازیم و شرایط ثبت لوگو رایگان چگونه است؟" مراحل انتخاب لوگوی خوب برای پروفایل پیج اینستاگرام خود را مرتب با مراحل اصلی پیش ببرید.

لوگو چیست و شامل چه عناصری میشود؟

اولین و مهم ترین هویت هر پیج اینستاگرام، لوگوی آن است. لوگوها تصاویر گرافیکی کوچکی هستند که نشان دهنده مفهوم و موضوع پیج شما می باشند. لوگوها ترکیبی از رنگ، فونت، اشکال و نماد ها هستند. از یک لوگو میتوان نه تنها برروی پروفایل پیج اینستاگرام بلکه در هر کاری استفاده کرد. لوگوهای خوب همگی به سه ویژگی اصلی نیاز دارند و این سه ویژگی عبارتند از:

اشکال و نماد ها

انتخاب شکل و نماد همگی بستگی به سلیقه صاحبان پیج اینستاگرام دارد. این اشکال و نماد ها به تنهایی میتوانند یک لوگو باشند. 

رنگ 

وقتی صحبت از انتخاب رنگ لوگو به وجود می آید، دیگر موضوع هویت پیج اینستاگرام است. برای پیج اینستاگرام خود باید یک رنگ جذاب و بیاد ماندنی طراحی کنید تا همیشه در ذهن مخاطبان بماند. قبل از هرچیز روانشناسی رنگ هارا مطالعه کرده و طبق سلیقه خود یکی از آنهارا انتخاب کنید.

فونت لوگو

خوب آخرین ویژگی هر لوگویی فونت آن است منظور ما از آخرین این نیست که در آخرین مرحله به آن فکر کنید بلکه با استاندارد سازی زمان خود بارها با آزمون و خطا یکی از مناسب ترین فونت هارا برای پروفایل پیج اینستاگرام خود انتخاب کرده و تاثیر آنرا بیشتر نمایید.
شناسایی پیج اینستاگرام هر شخصی به ابزارهای اصلی است که برای طراحی لوگو پیج اینستاگرام خود بکار برده بستگی دارد، پس در انتخاب های خود بهترین هارا استفاده کنید.

پنج ویژگی مهم لوگوهای اینستاگرام و نکات انتخاب رنگ

لوگوهای پیج اینستاگرام اغلب از پنج ویژگی مهم و اصلی تشکیل شده اند:

•    احساسات

مخاطبان شما با دریافت حس خوب به دنبال کردن پیج اینستاگرامتان می پردازند.

•    ارتباط موثر

لوگوی پیج اینستاگرام شما در کنار مناسب بودن باید مورد علاقه ی بیشتر مخاطبانتان باشد.

•    رنگ ها

استفاده از یک رنگ لوگو مناسب بیشترین تاثیر را در جذب مخاطبان دارد.

•    تایپوگرافی

انتخاب یک فونت مناسب باعث میشود نه تنها پیج اینستاگرام شما خوب به نظر برسد بلکه در انتقال بهتر پیام شما به مخاطبانتان نیز موثر است.

•    هشتگ ها و کپشن مناسب

استفاده از مناسب ترین کلمات، عبارات و هشتگ ها در زیر پست یا استوری های اشتراکی پیجتان، باعث تعامل بهتر با مخاطبان شما میشود.
در این مرحله ما قصد داریم در انتخاب رنگ خوب برای پروفایل پیج اینستاگرام به شما کمک کرده و مهم ترین نکات را در اختیارتان قرار داده ایم.
همانطور که خیلی راحت میتوان حدس زد، رنگ ها عناصر قدرتمندی در فضای مجازی هستند. در واقع به گفته ی نیل پاتل آنها 85 درصد از تاثیری هستند که باعث دنبال کردن شما توسط مخاطبان زیادی میشوند. تحقیقات زیادی در مورد اینکه چگونه استفاده از رنگ ها در پیج اینستاگرام بر افراد تاثیر میگذارد، انجام شده است.
طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده تاکنون رنگ های قرمز، بنفش و صورتی اشتراک گذاری بیشتری بین مخاطبان اینستاگرام داشته اند و سبز، سیاه، آبی و زرد همگی رنگ هایی هستند که کمترین استفاده را دارند یا تنها توسط بلاگر ها در پروفایل استفاده میشوند.
دلیل استفاده بیشتر از سه رنگ قرمز، بنفش و صورتی این است که همه آنها احساسات درونی انسان را شکسته و باعث حس خوب در مخاطبان چه مرد و چه زن میشوند.
هنگام انتخاب رنگ برای لوگوی پروفایل اینستاگرام خود سعی کنید بهترین استفاده را از سه رنگ ذکر شده ببرید.

 

راهنمای انتخاب رنگ لوگو برای طراحی پروفایل پیج اینستاگرام

چطور پروفایل پیج اینستاگرام خود را طراحی کنیم؟

طراحی یک پروفایل خوب برای پیج اینستاگرام ممکن است برای مخاطبان زیادی سخت بنظر برسد، ما اینجاییم تا شمارا با نکات مهم تری آشنا نماییم.

از عکسی استفاده کنید که واقعا شما هستید

مهم ترین مرحله طراحی پروفایل برای پیج اینستاگرام انتخاب یک تصویر خوب است. پس باید لوگوی خود را مرتبط با پیج اینستاگرام انتخاب کنید. فراموش نکنید بهترین پروفایل ها معتبر ترین ها هستند.
به علاوه، شما باید عکسی را انتخاب کنید که به اندازه کافی روشنایی داشته باشد تا مخاطبان پشت گوشی متوجه آن شوند.

یک نام کاربردی قابل شناسایی انتخاب کنید

مرحله بعدی انتخاب یک نام کاربری مناسب است. در اینجا شما حداکثر میتوانید 30 کاراکتر ( بدون ایموجی یا فاصله) انتخاب کنید. به دلیل اینکه پیج اینستاگرام شما قرار است با نام کاربریتان شناسایی شود، در نتیجه سعی کنید آنرا بیاد ماندنی انتخاب کنید. 
اگر قبلا حساب کاربری داشته اید میتوانید پس از 14 روز دوباره نام کاربری جدیدی برای آن انتخاب کرده و از ابتدا شروع به تغییرات لازم نمایید.

قسمت نام اینستاگرام را نیز فراموش نکنید

این نام مربوط به قسمت پروفایل شماست. در اینجا حق انتخاب بیشتری دارید و میتوانید تا 30 کاراکتر و هر ایموجی را انتخاب کنید. 
لازم نیست نام اکانت اینستاگرام شما دقیقا نام کاربریتان باشد.
حال پیج خود را با نام اکانت خود در قسمت سرچ اینستاگرام وارد کنید آیا شانسی برای حضور در نتایج دارید؟ اگر اینطوره پس انتخاب درستی انجام داده اید.

یک بیوی جذاب برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کنید

یک بیوی خوب میتواند نتیجه بهتری به پیج اینستاگرام شما بدهد. در اینجا شما میتوانید از 150 کاراکتر استفاده کرده و راجب خود، کسب و کار، خدمات و محصولات ارائه ایتان بنویسید. بدیهی است آوردن نوع کسب و کار شما مخاطبانتان را با شما آشنا میکند.
اما صبر کنید، بسیاری از مردم ممکن است با فکر به نوشتن یک بیو برای اینستاگرام خود بداخلاق شوند. اگر شما هم یکی از آنها هستید میتوانید از دوست یا حتی دنبال کننده های خود کسب نظر نمایید. فراموش نکنید اضافه کردن چند ایموجی میتواند زیبایی پیج اینستاگرام شمارا چندین برابر کند. 
حال نوبت به بررسی پروفایل اینستاگرام می رسد، این مرحله ممکن است کمی سخت باشد، توصیه میکنیم با خود صادق باشید و تمام ایراد هارا ویرایش نمایید.

6 نرم افزار طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام

نرم افزار Logo Maker By Md Kamal Uddin

در همان لحظه ای که با باز کردن این نرم افزار نمی دانید از کجا شروع کنید، یک نفس عمیق بکشید و با تصور طرح نهایی خود از دسته های فیلتر ها و طرح های مختلف چندین بار لوگوی خود را بررسی کنید. این نرم افزار شامل 2000 طرح و بیش از 5000 فونت و گرافیک جذاب است. تنوع قابلیت های این نرم افزار واقعا گسترده است و همین باعث خاص سازی این برنامه شده است. استعداد این نرم افزار به تنهایی موجب خلق خلاقیت های مختلف در یک شخص مبتدی میشود.

نرم افزار Logo Maker Shop By Pixo

درحالی که ممکن است خیلی ها با مشاهده یک بوم خالی دستپاچه شوند، اما با کمک 1000 الگوی زیبا در این برنامه میتوانید ایده های بیشتری به یاد بیاورید. هنگامی که طرح لوگوی خود را کشیدید، میتوانید با استفاده از 200 فونت جذاب، اشکال و پس زمینه های مختلف لوگوی خود را زیبا تر نمایید. 
اگر مطمئن هستید که لوگوی شما به تنهایی مشهور میشود، پس این برنامه میتواند به شما کمک کند.

نرم افزار Logo Maker By Bizthug Pte Ltd

قابلیت های این نرم افزار همگی رایگان هستند و شما میتوانید الگوی نهایی خود را با استاندارد های مناسب طراحی لوگو به آخر برسانید. این نرم افزار شامل زمینه گسترده ای برای انتخاب فونت، رنگ و قالب کاربردی است. به علاوه برای اشکال لوگوی خود نیز میتوانید از بین نماد های فراوان این برنامه مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

نرم افزار Watercolor Logo Maker By Tap Flat Apps

ابتدا رنگ لوگو مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس طراحی خود را شروع کنید. همانطور که از نام این برنامه مشخص است این برنامه اجازه طراحی لوگوهای فراوانی را به مخاطبان میدهد. برای طراحی لوگو پیج اینستاگرام خود این برنامه یک انتخاب عالی و کاربردی است.

نرم افزار Icona By RoadRocks

با استفاده از این نرم افزار میتوانید لوگوی پیج اینستاگرامی که با نماد طراحی کرده اید را خیلی راحت به نتیجه استاندارد برسانید. شما در این برنامه قابلیت ترسیم طرح خود را دارید و میتوانید با استفاده از آیکون ها و گزینه های عالی طرح خود را خیلی ساده و آسان از پیش ببرید. این نرم افزار مکان خوبی برای پیاده سازی طوفان فکری طراحی لوگوی شماست.

نرم افزار لوگونومی

این نرم افزار که یکی از بهترین برنامه های طراحی انلاین کاملا ایرانی است، قابلیت استفاده به صورت انلاین را دارد. 
روند برنامه کاملاً شبیه به سایر برنامه های استوری ساز یا بنرساز آنلاین است که قبلاً به آن پرداختیم. در اصل، شما نام شرکت خود و در صورت تمایل یک شعار را وارد می کنید. سپس برنامه به طور خودکار انواع مختلفی از لوگوها را برای شما تولید می کند—به پیمایش ادامه دهید تا تعداد زیادی از ترکیبات مختلف را ببینید. برای دریافت نتایج خاص تر، صنعت خود را از منوی کشویی آنها انتخاب کنید. هنگامی که الگوی مورد علاقه خود را پیدا کردید، لوگو را با سفارشی کردن فونت ها، رنگ ها و همه چیزهای خوب تنظیم کنید.
در نرم افزار ساخت لوگو لوگونومی هزاران نماد برای انتخاب وجود دارد، و دسته بندی های موجود طبق صنعت واقعا به شما کمک می کند. حتی در زمینه مشاغل حرفه‌ای که برندسازی جنبه جدی تری پیدا می کند، در لوگونومی فرصت‌های ساخت لوگوی بیشتری نسبت به بسیاری دیگر از برنامه‌های لوگوی آنلاین وجود دارد و با توجه به اینکه برای ایرانیان بومی سازی شده دسترسی به فونت های فارسی متعددی نیز در آن وجود دارد.