لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/02/02

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

تمام هدف تبلیغات، جلب توجه مخاطبین است. درحقیقت، همه استراتژی های بازاریابی می خواهند به نحوی بیننده را وادار کنند که به تبلیغات آنها توجه کرده و به آن واکنش نشان دهد. همین نکته نشان می دهد که طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی که یکی از موثرترین روش های بازاریابی شناخته می شود، چقدر اهمیت دارد. ساخت لوگویی که به یاد ماندنی، قابل تشخیص و منحصر به فرد باشد، نه تنها مخاطبین را جذب کرده بلکه آنها را تشویق می کند که اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.
اگر از بازاریابان حرفه ای هستید، یا با یک شرکت تبلیغاتی کار می کنید تا برندسازی آنها را مدیریت کنید، پس حتما می دانید که همه اینها چقدر مهم است.
در عین حال تبلیغات خوب از طراحی یک لوگوی حرفه ای شروع می شود.
به هر حال، اگر نتوانید یک لوگوی جالب توجه، به یاد ماندنی، قابل تشخیص و منحصر به فرد خلق کنید، چگونه می توانید مشتریان خود را متقاعد کنید که به بنر تبلیغاتی شما اهمیت بدهند؟
شما نه تنها به یک لوگوی عالی برای کسب و کار خود نیاز دارید، بلکه باید مهارت های خود را نیز در طراحی آن به نمایش بگذارید.
بیایید به فرآیند طراحی لوگوهای تبلیغاتی، از منابعی که می توانید از آنها الهام بگیرید تا نکات کاربردی ساخت لوگو برای بنر تبلیغاتی، نگاهی بیندازیم.

 

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

 

فرآیند طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

اصول اولیه طراحی لوگو بهترین مکان برای شروع است. به هر حال، چه در حال ساخت یک لوگو برای یک شرکت باشید یا برای یک موسسه خاص به لوگو نیاز داشته باشید، باید این اصول را رعایت کنید.

مرحله 1: برند خود را بشناسید

شناخت برند، به دلایل مهمی اولین قدم است: شخصیت برند باید لحن هر تصمیم خلاقانه ای را که هنگام طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی خود می گیرید، تعیین کند.

مرحله 2: قبل از ساخت لوگوی تبلیغاتی، در مورد رقبا تحقیق کنید

تحقیق درباره رقبا، بسیار مهم است، زیرا ساخت یک لوگوی منحصر به فرد نه تنها برای برندسازی داخلی، بلکه برای اثبات توانایی های تبلیغاتی شما به مشتریان بالقوه تان حیاتی است. شما نمی خواهید در نهایت با یک لوگوی کپی شده و مشابه با سایر رقبا در بنر تبلیغاتی تان مواجه شوید، بنابراین قبل از اینکه از برنامه های لوگو ساز آنلاین برای جستجوی نماد یا الگوی مناسب برای طراحی لوگو خود استفاده کنید، حتما آرم و نشان رقبای تان را نیز بررسی کنید.

مرحله 3: از به کار بردن ایده های خلاقانه در طراحی لوگو نترسید

یک راه عالی برای ارائه ایده های خلاقانه این است که واقعاً روی ویژگی‌هایی تمرکز کنید که برند شما با انها شناخته می شود. از این ایده ها می توانید برای تشخیص یک "ماسکات" بالقوه برای برند تان استفاده کنید که در تمام بنر های تبلیغاتی از جمله بنر اینستاگرام، بنر سایت یا حتی بیلبوردهای تبلیغاتی به عنوان شخصیت برند شما شناخته شود. 
انتخاب نماد و آیکون لوگو واقعاً به مشخصات برندتان بستگی دارد، اما این باید به شما ایده دهد که به دنبال چه چیزی باشید. سه یا چهار «ویژگی شخصیتی» که به برند شما تعلق دارد را بنویسید. این ویژگی های شخصیتی مخاطب را وادار می کند به چه ویژگی در برند شما فکر کند؟ 
نماد یا آیکونی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید دارد.

مرحله 4: با استفاده از لوگوساز آنلاین، لوگوی تبلیغاتی خود را طراحی کنید

در عصر دیجیتال، طراحان از خودکار، مداد و کاغذ استفاده نمی کنند. آنها از نرم افزارهای گرافیکی حرفه ای برای طراحی لوگو بهره می برند.
اما برای ساخت لوگوی تبلیغاتی حتما نیازی نیست از نرم افزارهای حرفه ای مثل ایلاستریتور استفاده کنید، شما می توانید با استفاده از لوگوساز آنلاین لوگونومی، ایده هایی که قبلاً یادداشت کرده اید را روی صفحه نمایش گوشی یا لپ تاپ خود خلق کنید. 
به خودتان زمان بدهید و به یاد داشته باشید که اگر احساس می‌کنید به بن بست رسیدید، از قالب های آماده لوگونومی برای طراحی و ساخت لوگو خود الهام بگیرید.
با اینحال اگر می خواهید به عنوان یک حرفه ای در حوزه طراحی لوگو فعالیت کنید می توانید ویدئوهای آموزشی طراحی لوگو با ایلاستوستریتور را از سایت لوگونومی دانلود کرده و آموزش های آن را دنبال کنید.

مرحله 5: با جستجو در لوگوساز آنلاین، چند نماد اولیه برای لوگوی بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید

با جستجو در آیکون ها و نمادهای نرم افزار ساخت لوگوی آنلاین، چند طرح اولیه را انتخاب کنید و روی آنها تمرکز کنید. سعی کنید حداکثر روی دو یا سه طرح کار کنید تا سردرگم نشوید. آنچه را که در مورد آنها دوست دارید، چه پیامی را منتقل می کنند و نحوه ارتباط آنها با برند را تجزیه و تحلیل کنید. آیا این نمادها نماینده خوبی برای شرکت شما هستند؟
درست است که رنگ، فونت، شکل، فاصله، سبک و نوع لوگو، عناصر مهمی هستند که در ساخت لوگو برای بنر تبلیغاتی شما باید در نظر گرفته شوند. اما نماد یا آیکون لوگو مهمترین عنصری است که باید طراحی خود را روی آن متمرکز کنید.
نماد ها اغلب تحت تأثیر حوزه کاری یا نوع کسب و کار شما انتخاب می شوند. برای راهنمایی بهتر شما، چند نمونه از نمادهای کلاسیک که برای طراحی لوگو کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد را نعرفی می کنیم.

آیکون مناسب برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی

برای طراحی لوگوی شرکت تبلیغاتی بهتر است از رنگ های روشن برای جلب توجه که «فروش» را تداعی می کند، استفاده کنید. نمادهای تبلیغاتی کلاسیک شامل موارد زیر است:
•    نماد مگافون یا بلندگو
•    علامت تعجب
•    ستاره 
•    چشم
•    لامپ روشنایی

هر چیزی که بیننده را به فکر تبلیغات بیاندازد، یک آیکون مناسب برای لوگوی شرکت تبلیغاتی است. انتخاب نماد برای طراحی لوگو که به وضوح به حوزه آن کسب و کار مرتبط می شود، بین برند شما و مخاطبان بالقوه تان ارتباط خوبی برقرار می کند. 
در نرم افزار لوگونومی با جستجوی هر یک از این کلمات در قسمت آیکون، به صدها مدل مختلف دسترسی خواهید داشت که می توانید از آنها برای ساخت لوگوی خود الهام بگیرید.

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

شما میتوانید با کمی خلاقیت از نمادهایی مانند ستاره یا لامپ، برای جلب توجه مخاطبین  استفاده کنید. مثلا در لوگوی SmartSites به زیبایی از نماد لامپ به جای حرف A .استفاده شده است

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

نمونه های خاص تری نیز وجود دارد که می توان با جستجو در اینترنت از انها الهام گرفت.

طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی در زمینه سرگرمی و موسیقی

این زیرمجموعه خاص به راحتی می توان نمونه هایی را برای آن مشخص کرد. هر نماد تبلیغاتی که به این مناطق پیوند داشته باشد، لوگوی خوبی خواهد بود.
این احتمالات را برای الهام در نظر بگیرید
•    لوگوی دوربین
•    نماد حلقه فیلم قدیمی (مناسب برای یک شرکت تبلیغاتی که فیلم را تبلیغ می کند)
•    میکروفون
•    پخش کننده ضبط
•    استریو
•    رادیو
•    ستاره
•    نت موسیقی
•    نت

همانطور که در مورد اکثر الهامات از لوگوهای تبلیغاتی وجود دارد، ردیابی ایده‌های لوگوهای سرگرمی یا لوگوهای تولید موزیک ویدیو به دلیل خاصی که چرا آنها به خوبی با جایگاه مناسب مطابقت دارند، واقعاً آسان است. این ایده ها نیاز به توضیح زیادی ندارند، به این معنی که درک طراحی لوگو برای بیننده شما آسان خواهد بود.
یک مثال خوب این طراحی لوگوی ساده برای آژانس دیجیتال مارکتینگ Mechanix است که به سادگی از یک صفحه نمایش کامپیوتر یا تلویزیون با شکل دندانه دار استفاده می کند.
در عین حال، شما در معرض خطر بزرگتری برای ایجاد لوگویی هستید که خیلی عمومی باشد یا برجسته نباشد. بنابراین ایجاد یک طراحی عالی نیاز به تعادل و تفکر قبلی دارد، و همچنین مطمئن شوید که مرحله نهم از فرآیند طراحی ده مرحله‌ای را که قبلاً توضیح دادیم را دنبال می‌کنید.

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

ساخت لوگوی بنر تبلیغاتی در زمینه چاپ و انتشار

آژانس تبلیغاتی که در زمینه کتاب و نشر تخصص دارد، به رویکردی متفاوت از رویکردی که بر ترویج قالب‌های بصری تمرکز دارد، نیاز دارد. بنابراین آرم‌های آژانس‌های رسانه‌های چاپی می‌توانند هم منحصربه‌فردتر و هم به طور بالقوه ذهنی‌تر و متفکرانه‌تر باشند.
اگر شرکت شما بر کتاب‌های بازاریابی تمرکز دارد، احتمالاً لوگوی شما به اندازه سایر انواع لوگوهای تبلیغاتی الهام‌بخش مستقیم نخواهد داشت.
به این احتمالات مربوط به چاپ فکر کنید:
•    کتاب
•    ورق های کاغذی
•    خودکار
•    مداد
•    قلم پر
ترجمه نمادهای تبلیغاتی برای این طاقچه کمی دشوارتر به یک لوگوی نمادین ساده و سرراست است. انتشار لوگو برای نمونه با آرم نویسنده متفاوت خواهد بود. بنابراین خوب است به یاد داشته باشید که خارج از چارچوب فکر کنید و به ترکیب نمادها نیز توجه کنید.
این لوگو برای شرکت بازاریابی Division of Labor از یک نوک خودکار و همچنین عناصر دیگر استفاده می کند.

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

ساخت لوگوی تبلیغاتی برای ارتباطات و رسانه

هر بار که برمی گردیم، به نظر می رسد منبع دیگری از رسانه یا پلت فرم رسانه اجتماعی وجود دارد. ارتباطات، به ویژه در عصر دیجیتال ما، یک معامله بزرگ و یک بازار به سرعت در حال رشد است. بنابراین، شرکت‌های تبلیغاتی بیش از هر زمان دیگری بر تبلیغات ارتباطی و رسانه‌ای متمرکز شده‌اند.
برخی از منابع الهام بخش ارتباطات و آرم رسانه ای عالی برای این نوع شرکت تبلیغاتی عبارتند از:
•    نماد کره زمین
•    نماد پخش
•    صندوق پستی
•    پاكت نامه
•    خودکار یا مداد
•    لامپ روشنایی
•    مگافون
•    بنر
•    ستاره
به راحتی می توان دید که چگونه این ایده های الهام بخش می توانند خود را به زیرژانرهای خاص تری در این نوع شرکت تبلیغاتی اختصاص دهند. برای مثال، برای لوگوی رسانه های خبری، طراحان اغلب از شکل کره به منظور انعکاس یک نمای جهانی یا با ترکیبی از نمادهای تلویزیونی برای نشان دادن آرم های رسانه پخش تلویزیونی استفاده می کنند. برای طراحی لوگوی دیجیتال مارکتینگ، طراحی روی نمادهای رایج مانند یک پاکت نامه یا صندوق پستی به مخاطب کمک می کند تا بداند چه انتظاری دارد.
از سوی دیگر، لوگوی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، اغلب در خط بین نمادهای تبلیغاتی سنتی و الهام‌بخش منحصر به فرد قرار می‌گیرد. یوتیوب از یک نماد پخش ساده استفاده می کند. اینستاگرام از دوربین استفاده می کند. اما برای مثال توییتر و اسنپ چت، لوگوهای نمادین بسیار منحصربه‌فردی دارند که داستان‌هایی در پشت آنها وجود دارد.

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

در همین حال، آژانس ارتباطات و استراتژی هاب از یک لوگوی نمادین ساده یا الهام گرفته از ستاره استفاده می کند که حسی قدیمی و پالت رنگی غنی را به آن اضافه می کند.

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

نکته این است که نمادها، درست مانند کمپین های بازاریابی شما، توجه را به خود جلب می کنند و ایده ارتباط را منعکس می کنند.
همه آنها نمونه های خوبی از این هستند که چگونه می توانید از الهامات سنتی برای لوگوی تبلیغاتی خود استفاده کنید، اما طراحی منحصر به فردی را انتخاب کنید که شرکت شما را متمایز کند.
احتمالاً تا به حال واضح است که به طور بالقوه بسیاری از متقاطع ها در جایگاه های تبلیغاتی نیز وجود دارد. احساس نکنید که نیاز دارید به نمادهای مرتبط با موسیقی بچسبید، به عنوان مثال، فقط به این دلیل که تجارت تبلیغاتی شما بر تبلیغ نوازندگان تمرکز دارد. بهترین لوگوهای گروه راک مخاطب را مجذوب خود می کند و آنها را وادار می کند که بیشتر در مورد فرآیندهای فکری پشت سر آنها بدانند. این بخشی از چیزی است که یک لوگوی خوب را به یاد ماندنی می کند.

راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی

طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی شرکت فیلمسازی

اگر در حال طراحی یک لوگو برای یک شرکت فیلمسازی هستید، می توانید نمادهای اولیه را به چند طرح با مفاهیم مختلف مانند حلقه فیلم، ماسک نمایش تئاتر، دوربین فیلمبرداری یا موارد مشابه محدود کنید. 

مرحله 6: با ابزارهای لوگوساز آنلاین، طرح های اولیه لوگوی بنر تبلیغاتی خود را ویرایش کنید

ابزارهای بسیار زیادی در نرم افزار لوگونومی وجود دارد که می توانید برای خلق یک لوگوی حرفه ای با آنها کار کنید. از ایزار تغییر رنگ و اندازه گرفته تا اصافه کردن متن و انتخاب فونت مناسب، همه چیز در اختیار شما است تا یک لوگوی حرفه ای برای بنر تبلیغاتی خود خلق کنید.
رنگ‌ها و فونت‌ها فاکتورهای مهمی هستند - حتی اگر تصمیم به استفاده از یک طرح سیاه و سفید داشته باشید، و حتی اگر بخواهید به جای لوگوی ترکیبی یا مبتنی بر متن، از لوگوی نماد تبلیغاتی استفاده کنید. هنوز هم تصمیمات خلاقانه معتبری هستند که نیاز به توجه دارند.
فاصله و چیدمان را تنظیم کنید و جزئیات را تغییر دهید. عناصر خود را کنار هم قرار دهید و یک نمونه اولیه ایجاد کنید.

مرحله 7: لوگو را دانلود کرده و از دیگران بازخورد دریافت کنید

اگر برای شرکت تبلیغاتی خود طراحی می کنید، از سایر کارمندان یا افراد خارجی بپرسید که آیا فکر می کنند این لوگو با برند شما مطابقت دارد یا خیر. اگر برای مشتری طراحی می کنید، اکنون زمان آن است که لوگو را به نمایش بگذارید و دیدگاه او را دریافت کنید.

مرحله 8: ویرایش نهایی را بر اساس بازخوردها انجام دهید و لوگوی خود را با فرمت های مختلف ذخیره کنید

پس از اینکه بازخوردها را در مورد لوگو خود دریافت کردید سعی کنید لوگوی بنر تبلیغاتی را تا حد امکان ویرایش کرده و اشکالات آن را برطرف کنید. در نهایت می توانید لوگوی خود را در فرمت های مختلف وکتور و رستار ذخیره کنید. فراموش نکنید که نسخه سیاه و سفید و رنگی لوگو را تهیه کرده و با پس زمینه و همچنین بدون پس زمینه در یک پوشه داشته باشید.

مرحله 9: با استفاده از بنرساز آنلاین، بنر تبلیغاتی خود را طراحی کنید

زمانیکه ساخت لوگو به پایان رسید وقت آن رسیده که بنر تبلیغاتی خود را طراحی کنید. برای ساخت بنر تبلیغاتی می توانید از بنر سازهای آنلاین مانند دومینگو استفاده کنید. در این برنامه صدها قالب رایگان در اختیار شما قرار گرفته که به راحتی انکان ویرایش هر عنصری در آن وجود دارد. ابزارهای ویرایشی دومینگو به شما امکان می دهد که لوگوی بنرتبلیغاتی خود را آپلود کرده و در هر قسمت از بنر قرار دهید. 
همچنین می توانید هر تصویر، متن، استیکر یا برچسبی که نیاز داشتید را به بنر تبلیغاتی خود اضافه کرده و رنگ و فونت را نیز ویرایش کنید.
با برنامه دومینگو می توانید در عرض چند دقیقه یک بنر تبلیغاتی بسازید، لوگوی خود را در محل مناسبی قرار دهید و تبلیغات خود را شروع کنید.

مرحله 10: لوگو را در محل مناسبی روی بنر تبلیغاتی تان قرار دهید

محل قرار گیری لوگو در بنر تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی در جلب مخاطب دارد. به طور کلی بهتر است لوگو در گوشه سمت راست یا سمت چپ بالا قرار بگیرد. با اینحال بهتر است محل دقیق لوگو را با توجه به سایر عناصری که در بنر تبلیغاتی به کار می برید انتخاب کنید و برای ساخت بهترین بنر تبلیغاتی از مقاله " آموزش ساخت بنر تبلیغاتی رایگان" کمک بگیرید.