لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/10/13

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

طراحی آنلاین لوگو ممکن است به دلیل اضافه شدن کلمه " آنلاین " کمی دلهره آور به نظر برسد. ولی نباید فراموش کرد، لوگوی شما هویت برندتان است، پس باید برای طراحی لوگوی خود با هر روشی، یک زمان استاندار ذخیره و صرف کنید.
لوگوی شما چیزی بیشتر از مجموعه نماد ها، حروف و رنگ هاست. زیرا لوگوها شناخته شده ترین شناسه برند هر کسب و کاری هستند و به عنوان ابزار بصری شما، تنها نیروی محرکه برای افزایش موفقیتتان به شمار می روند. به دلیل اولین معرف بودن، همیشه در جذب مخاطبان بیشتر تاثیر داشته و اگر جذاب باشند، مشتریان زیادی را جذب می کنند. بنابراین، در هنگام طراحی لوگوی خود بصورت آنلاین مراقب جزئیات مهم باشید، تا بتوانید بهترین نتیجه را برای لوگویتان بسازید. اگر به اطلاعات بیشتری برای طراحی لوگویتان بصورت آنلاین نیاز دارید، میتوانید به مقاله " چند راهکار ساده برای خلق یک لوگو حرفه ای " مراجعه کنید.

چرا کسب و کار ها به لوگو نیاز دارند؟

ابتدا می خواهیم، تصورات غلط شمارا از برخی جملات، مانند " بعدا برای کسب و کار خود لوگو طراحی میکنم و حال نیاز نیست." یا " حضور لوگو آنقدر هم ضروری نیست." را تغییر دهیم. تصور کنید، شما در حال خرید آنلاین هستید و سپس محصول مورد نظر خود را در یک فروشگاه پیدا میکنید، اما هرگز خرید خود را انجام نمی دهید. چرا؟ احتمالا شما به عنوان مشتری بعد از انتخاب آن فروشگاه، برای پیدا کردن جزئیات بیشتر، نام فروشگاه مورد نظر را بارها در فضاهای مجازی مختلف جستجو کرده اید، اما ساده ترین مشخصه آنها که لوگو است را نمیبینید، پس قطعا به آن فروشگاه اعتماد نمیکنید و محصول مورد نظر خود را بار دیگر جستجو مینمایید تا در یک فروشگاه قابل اعتماد دیگری آنرا پیدا کنید. حال متوجه شده اید که لوگوها همه چیز یک کسب و کار هستند و تاثیر فراوانی بر ذهیت مشتری دارند. به علاوه، یک لوگوی خوب می تواند:
•    اگر بتوانید لوگوی خود را عالی طراحی کنید، توجه مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد و باعث موفقیت خود می شوید.
•    لوگوها، کسب و کار شمارا بیاد ماندنی می کنند و می توانند تا مدت ها در ذهن مخاطبانتان بمانند.
طراحی آنلاین لوگو، شاید سخت بنظر برسد، اما اگر به خوبی به نتیجه برسد، شما میتوانید وفاداری مخاطبان زیادی را دریافت کرده و موفق شوید.

 

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

 

به چه نکاتی در طراحی آنلاین لوگو باید توجه کرد؟

مقاله های زیادی برای طراحی آنلاین لوگو آپلود شده اند و هرکدام نکات فراوانی را تجزیه و تحلیل می کنند، اما نکات کلیدی که لازم است حتما به آنها توجه کنید، عبارتند از:
•    95 درصد لوگوهایی که طراحی آنلاین داشته اند، از یک یا دو رنگ ساخته شده اند.
•    41 درصد از برند ها، طراحی لوگو آنلاین خود را با توجه به محصولات کسب و کارشان انجام داده اند.
•    93 درصد از لوگوهای طراحی شده بصورت آنلاین، ساده هستند و در هر اندازه ای براحتی قابل تشخیص اند.
به علاوه، برای غواصی در دنیای طراحی آنلاین لازم است چند نکته را به خاطر بسپارید. 

ساده طراحی کنید

ساده بودن یک لوگو، تشخیص کسب و کار شمارا آسان تر میکند و باعث بیاد ماندنی شدن آن می شود. لوگوهایی که ساده اما موثر طراحی شده اند، دارای جزئیات غیر منتظره و منحصر به فردی هستند که براحتی در ذهن مخاطبان ماندگار و محبوب می شوند.

بیاد ماندنی بسازید

اینکه شما بتوانید از اصل سادگی در طراحی لوگویتان پیروی کنید، باعث بیاد ماندنی شدن آن می شوید. لوگوی موثر با یک برنامه ریزی درست و مناسب به دست می آید.
طراحی یک لوگو بصورت آنلاین نیازمند موفقیت در آزمون زمان است. لوگوی خود را همه کاره طراحی کنید تا در هر فضا و وب سایتی به راحتی قابل شناسایی باشد و باعث جذب موفقیت برای کسب و کارتان شود.

ترفند های جدید طراحی آنلاین لوگو

برای طراحی آنلاین لوگو خود لازم است چند ترفند جدید و محبوب را دنبال کنید تا بتوانید یک لوگوی منحصر به فرد بسازید. به دلیل تعداد بالای لوگوها، ممکن است بارها از خود بپرسید چه طرحی بهتر نتیجه میگیرد. متاسفانه هیچ پاسخ کلی برای این سوال وجود ندارد، در غیر این صورت تمام لوگوهای دنیا یکسان خلق می شدند. تنها کاری که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار می توانید انجام دهید، بکار بردن بهترین جزئیات در لوگویتان است.

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

لوگوهای دو رنگه همراه با نام برند

همه ما می دانیم برند Ray-Ban به خاطر عینک هایش و برند H&M برای لباس ها و پروژه بازیافتش مشهور و محبوب هستند. شما برای طراحی از این دست لوگوها باید به لیست طولانی انتخاب رنگ و فونت ها مراجعه کنید تا بتوانید یک لوگوی جذاب بسازید.

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

لوگوهای دو رنگه همراه با نام و نماد کسب و کار

ممکن است با خود فکر کنید، این لوگوها طراحی پیچیده ای دارند، اما شما می توانید با یک طراحی و انتخاب سبک درست، آنهارا ساده و خاطره انگیز بسازید. برای طراحی این لوگوها لازم است نماد کسب و کار خود را نیز به لوگویتان اضافه کنید تا از همان ابتدا تاثیر قدرتمندی را بر ذهن مخاطبانتان بگذارید.

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

لوگوهای سه رنگه همراه با نام و نماد کسب و کار

از آنجایی که این لوگوها دارای زمینه سفید هستند، ساده و شیک به نظر می رسند و می توانند در همان ابتدا خود را به مشتریان ثابت کنند. شاید انتخاب سه رنگ کمی برایتان سخت باشد، اما شما می توانید با بارها آزمون و خطای رنگی یک لوگوی خوب بسازید.

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

لوگوهای رنگارنگ

برای کسانی که به رنگ ها علاقه دارند، طراحی لوگو آنلاینشان قطعا جذاب و هیجان انگیز تر است. برای عالی به نظر رساندن لوگوی خود می توانید 10 رنگ مختلف را با هم ترکیب کنید.

جذاب ترین سبک لوگوهایی که بصورت آنلاین طراحی شده اند!

به معنای واقعی کلمه، سبک و روند طراحی لوگوها سریعتر از تغییر لباس یک دختر تغییر میکند. اگر می خواهید طراحی آنلاین لوگو خود را در صدر آخرین تغییرات قرار دهید، ابتدا باید با سبک آنها آشنا شوید. از آنجایی که لوگو کسب و کارتان، صدای جانشین شماست و پیام کسب و کارتان را به مشتریان منتقل میکند، در نتیجه شما باید با انتخاب یک سبک درست بتوانید در صنعت نوسان دار طراحی لوگو، یک نتیجه فوق العاده برای کسب و کارتان بدست آورید. 

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

لوگوهای خوابیده یا مسطح

این سبک لوگوها در طراحی های آنلاین، بسیار رایج هستند. هرچه شما بتوانید جزئیات بهتری را به آن اضافه کنید، مخاطبان بیشتری جذب کسب و کارتان خواهند شد. برخی از برندهایی که از این سبک لوگوها استفاده کرده اند عبارتند از، نتفلیکس، ویندوز و مایکروسافت. لوگوهای مسطح، سه بعدی و قدرتمند هستند و پیام شمارا راحت تر به مخاطبانتان منتقل میکنند. زیبایی لوگوهای مسطح تنها دلیل محبوبیت آنها نیست. به طور کلی، سادگی این لوگوها باعث سازگاری و محبوب شدنشان شده است.

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

لوگوهای مینیمالیسم

سبک مینیمالیسم، خیلی جدید نیست و از طراحی لوگو وب سایت ها گرفته تا مشاغل، در چند سال گذشته تقریبا در هر زمینه ای مورد توجه قرار گرفته است. سبک مینیمالیسم در سال 2014 به نمایش گذاشته شد و توانست جایگاه مشخصی برای خود در صنعت طراحی لوگو پیدا کند. اصول مینیمالیسم به طراحی لوگو منتقل می شود و نتیجه ساده ای به آن می دهد تا شما بتوانید راحت تر پیام مورد نظر خود را به مخاطبانتان منتقل کنید.

راهنمای طراحی آنلاین لوگو برای کسب و کار ها

لوگوهای دارای فضای منفی

اگرچه این سبک لوگوها در سال معرفی خود یعنی 2016 مورد توجه قرار نگرفتند، اما امسال در لوگوهایی که بصورت آنلاین طراحی می شوند، به عنوان یک سبک محبوب شناخته شده اند. همانطور که از نام این سبک پیداست، آنها لوگوهایی هستند که در فضاهای منفی خود را به مخاطبان معرفی میکنند. استفاده از فضاهای منفی در طراحی یک لوگو باعث هماهنگی و ایجاد هماهنگی می شود. 

نرم افزار های طراحی آنلاین لوگو

خلق یک لوگو با طراحی آنلاین و به دست خود می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. ممکن است بارها با خود فکر کنید که نمی دانید از کجا باید شروع کنید و باید یک طراح حرفه ای استخدام کنید. اما شما برای کارهای طراحی خود برای ساختن یک لوگوی حرفه ای، می توانید از برنامه های زیر استفاده نمایید.

نرم افزار LogoMakr

با نصب این نرم افزار به راحتی می توانید لوگو کسب و کار خود را آنلاین خلق کنید. همه چیزی که برای طراحی لوگو توسط خود نیاز داریم، در این نرم افزار است و می توانید تمام جزئیات ضروری لوگوی خود را با کمک نرم افزار Logo Makr استفاده کنید. همچنین این نرم افزار فایل نهایی لوگوی شمارا با فرمت SVG و PDF ارائه می دهد.

نرم افزار Canva

احتمالا پرسرعت ترین لوگوساز آنلاین Canva است. با نصب این نرم افزار هیچ سوالی از شما پرسیده نمی شود، اما شما طبق کسب و کار خود به صدها الگو دسترسی پیدا خواهید کرد. شما با کمک Canva میتوانید لوگو کسب و کار خود را هوشمندانه و سرگرم کننده بسازید. کار با این نرم افزار بسیار ساده است و حتی تازه کار ها نیز می توانند به راحتی با آن لوگو بسازند.

نرم افزار Designhill

اگر می خواهید لوگو کسب و کار خود را منحصر به فرد طراحی کنید، نرم افزار Designhill می تواند انتخابی با کیفیت بالا برای طراحی لوگویتان باشد. به علاوه شما می توانید با الگوهای پیشنهادی این نرم افزار لوگو آنلاین خود را خیلی خوب خلق کنید.  

نتیجه گیری

برای طراحی لوگو بصورت آنلاین باید تمام نکات و جزئیات را در نظر بگیرید، تا بتوانید موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید. اولین نماینده شما برای شناسایی شدن توسط مخاطبانتان یک لوگوی خوب است. پس سعی کنید برنامه ریزی حرفه ای برای طراحی لوگوی خود طبق روند و اصول جدید طبقه بندی کنید.

تگ های مرتبط :