لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/23

چند راهکار ساده برای خلق یک لوگوی حرفه ای

لوگو حرفه ای ها یکی از انواع لوگوهایی هستند که این روزها به شدت توجه صاحبان مشاغل و طراحان را به خود جلب کرده اند. داشتن یک لوگوی عالی برای هر کسب و کاری مهم و ضروری است، با اینحال اگر قصد طراحی این نوع لوگوهارا دارید، خوشبختانه راه های زیادی برای بهبود و طراحی آنها وجود دارد تا شما بتوانید تا حد امکان آنهارا زیبا جلوه دهید. 
اگر در حال راه اندازی کسب و کار جدید خود هستید، میتوانید با کمک ابزار ها و پیشرفت های فناوری که دنیای امروز آنهارا سریع تر به وجود آورده است، در نتیجه لوگوی مورد علاقه خود را به صورت حرفه ای خلق کنید. در این مقاله قصد داریم شمارا با راهکار های ساده و حرفه ای طراحی لوگو آشنا کنیم و با صرف زمان برای خواندن این نکات تصمیم بهتری برای طراحی لوگوی خود بگیرید. مقاله " چطور یک لوگوی حرفه ای با گوشی بسازیم؟ " نیز به شما در طراحی حرفه ای تر یک لوگو کمک خواهد کرد.

چگونه لوگو طراحی کنیم؟

در همین ابتدا ممکن است طراحی لوگو برایتان به شدت سخت باشد، زیرا هیچ ایده یا تصمیمی برای لوگو کسب و کار خود ندارید، موارد زیر اساسی ترین عناصر ساخت لوگو حرفه ای هستند که به شما در طراحی آنها کمک خواهند کرد.

قبل از هر کاری، تحقیق کنید.

این کاملا ضروریست که قبل از شروع طراحی لوگو، به اندازه کافی تحقیق کنید. شما ابتدا باید هدف طراحی خود را مشخص کنید، این کار نقش مهمی در مشخص کردن نوع طراحی لوگوی شما ایفا خواهد کرد. هرچه بیشتر تحقیقات خود را انجام دهید، شانس بالاتری در دریافت یک لوگوی موثر و خوب برای کسب و کارتان خواهید داشت.

در ابتدا از خود سوال کنید!

سوالات متنوعی هستند که بهتر است در ابتدای طراحی لوگو از خود بپرسید، برخی از آنها عبارتند از : "مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟ " و " رقبای من چه کسانی هستند؟ " مطمئنا این سوالات در هنگام تحقیق برای طراحی یک لوگوی خوب به شما کمک خواهند کرد و ایده های زیادی را به قسمت خلاق شما تزریق میکنند.

مطمئن شوید، لوگوی شما روی گوشی نیز خوب به نظر برسد.

در زمانی که تقریبا همه یک تلفن هوشمند یا تلفن همراهی با قابلیت اتصال به اینترنت دارند، مطمئنا شما نیز باید لوگوی خود را مناسب دید آنها بسازید تا مخاطبان بیشتری را جذب کسب و کار خود نمایید. 

خود را از مسیر های ساده و آسان خارج کنید.

همچنین شما باید از مسیر های ساده ای که در نتیجه لوگوهای تکراری به شما عرضه خواهند کرد، خارج شوید. انتخاب های جسورانه در نوع فونت و رنگ هیچ ایرادی در طرح کلی لوگویتان ایجاد نخواهند کرد. در این مرحله تا جایی که حس منفی به لوگوی خود نداشته باشید، هر تغییری را با استقبال بپذیرید.

به خودتان اجازه جذب الهام دهید.

شما باید حداقل کمی از زمان خود را صرف نگاه به لوگوهای کسب و کار های دیگر کنید، تا بتوانید درباره ی روند طراحی لوگوی خود، ایده بگیرید. فراموش نکنید، با اینکار قرار نیست از لوگوی دیگری کپی کنید، تنها الهام گرفتن هدف شما برای این جستجوها است. 

از دید روانشناسی فکر کنید.

گاهی برای انتقال تاثیر مثبت به مخاطبان خود از طریق لوگو، بهتر است از دید روانشناسانه به آن نگاه کنید. شما باید در این مرحله دید مردم یا برداشت آنها را در نظر بگیرید و سپس با چندین بار ویرایش یک تصویر مثبت از لوگوی خود برای آنها خلق کنید. مجبور نیستید برای اینکار مدرک کارشناسی یا ارشد روانشناسی داشته باشید، مطالعه اصول اولیه این رشته در زمینه طراحی کافیست.

لوگوی خود را ساده طراحی کنید.

بهترین راه برای طراحی یک لوگوی خوب، ساده نگه داشتن آن است. اگر احساس میکنید لوگوی کنونی شما کمی گیج کننده و پیچیده است، چند مرحله به عقب برگردید. بهترین لوگو کسب و کار ها، آنهایی هستند که طراحی ساده و تمیزی دارند.

فونت و رنگ لوگوی خود را بارها تغییر دهید.

نکته آخر، تغییر فونت و رنگ لوگوهاست. در این مرحله با چندین بار تکرار و تغییر این دو عنصر مهم میتوانید نتیجه بهتری برای لوگوی خود به وجود آورید.

 

چند راهکار ساده برای خلق یک لوگوی حرفه ای

لوگو حرفه ای تان را خودتان طراحی کنید یا آنرا به دست طراحان بسپرید!

اینکه تصمیم بگیرید لوگو کسب و کارتان را خودتان طراحی کنید یا یک طراح استخدام کنید، همه اش به خودتان بستگی دارد. با اینحال موارد زیر در تصمیم گیریتان کمک خواهد کرد.

داشتن زمان برای طراحی لوگو

اگر خودتان قصد طراحی لوگو کسب و کارتان را دارید، ابتدا باید به نکته زمان توجه کنید، اگر به شدت مشغول فعالیت های گوناگون یا کار هستید، بهتر است وظیفه طراحی لوگویتان را به یک طراح بسپرید. طراحی یک لوگو حرفه ای برای کسب و کارتان میتواند زمان زیادی ببرد، بنابراین اولین برنامه ریزی خود را با زمان پیش ببرید.

هزینه های طراحی لوگو

طراحی لوگو توسط خودتان، باعث صرفه جویی در هزینه های این کار خواهد شد. اما آنقدر که فکر میکنید، استخدام یک طراح برای لوگویتان گران یا زیاد نیست. این خدمات مورد نظر شماست که هزینه هارا کمی بیشتر خواهد کرد. هزینه های مرتبط به این خدمات هستند که بسیاری از افراد را از این کار منصرف می کنند، قبل از هرکاری لیستی از هزینه های مورد نیاز خود برای طراحی لوگویتان بچینید.

کیفیت لوگو

اغلب وقتی وظیفه طراحی خود را به یک طراح واگذار میکنید، میبینید مهارت های فنی و خلاقیتی که در طراحی لوگویتان بکار برده شده، شمارا راضی کرده است. اما اگر خودتان نیز مهارت و تجربه کافی در طراحی گرافیکی دارید و میتوانید یک لوگوی با کیفیت بسازید، حتی یک لحظه هم به گزینه دیگر فکر نکنید.

هرچه زودتر لوگوی خود را دریافت کنید، بهتر است.

اگر میخواهید در زمان کمی لوگو حرفه ای خود را دریافت کنید، استخدام یک شرکت طراحی گرافیک ایده اشتباهی است. زیرا اکثر شرکت های طراحی لوگو برای تکمیل کامل کار و جلب رضایت شما به زمان نیاز دارند. زمان کمک خوبی است تا در آخر یک لوگوی منحصر به فرد داشته باشید. اگر خودتان میخواهید کار طراحی لوگویتان را انجام دهید، عجله نکنید و بارها به بررسی لوگویتان بپردازید.
هنگام تصمیم گیری برای طراحی لوگو به دستان خودتان یا استخدام افراد حرفه ای، مهم است تمام نکات بالا را در نظر بگیرید.

لوگو حرفه ای چه مزایایی برای کسب و کارتان دارد؟

داشتن یک لوگو حرفه ای عالی مزایای بسیار زیادی برای کسب و کارتان خواهد داشت. با بررسی مزایای پایین میتوانید لوگوی خود را منحصر به فرد تر بسازید.

لوگوی شما ابزار قدرتمند بازاریابی است.

لوگویی که برای نشان دادن کسب و کار خود استفاده می کنید، می تواند یک ابزار قدرتمند بازاریابی باشد. اما تنها در صورتی این نتیجه را کسب خواهید کرد که زمان کافی برای تمام مراحل طراحی آن صرف نمایید. 

افزایش فروش

این هدف نهایی تمام کسب و کار هایی است که تا حد امکان برای طراحی لوگوی خود هزینه می کنند و بارها به بررسی آن می پردازند. لوگویی که برای کسب و کار خود می سازید، بسته به میزان زمانی که صرف آن نموده اید، میتواند موثر باشد. یک لوگوی زیبا میتواند اعتماد به نفس مشتریانتان را بالا ببرید و احتمال خرید آنهارا نیز تا چند درصد افزایش دهد. 

لوگوی شما، تصویر شماست.

یک لوگوی خوب توانایی به تصویر کشیدن کسب و کار شما به صورت حرفه ای را دارد. اگر میخواهید مردم به کسب و کار شما توجه کنند و آنرا به بهترین شکل ببینید، ابتدا از محکم بودن ساختار لوگوی خود مطمئن شوید. 

توجه مردم را به خود جلب می کند.

بعدها متوجه خواهید شد، همین طراحی زیبا و منحصر به فرد لوگویتان توجه مردم را جلب کرده است. وقتی بتوانید توجه مردم را به خود جلب کنید، به طور قابل توجهی شانس خود را برای کسب در آمد بیشتر و موفقیت افزایش خواهید داد. 

تقویت و رشد برند

لوگوی شما برند تجاریتان را تقویت میکند، پس در هنگام طراحی لوگوی خود متمرکز تر عمل کنید. با صرف زمان و تلاش کافی میتوانید در آخر یک لوگوی مناسب با پتانسل بالا داشته باشید.

فرصت های تبلیغاتی

آخرین مزایای لوگوهای حرفه ای، فرصت صاحبان مشاغل برای همه نوع تبلیغی است. شما میتوانید تنها با بکار بردن لوگوی خود برروی اقلام مختلف، کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنید. 

3 لوگو حرفه ای محبوب برای سال 2022

یکی از کارهای مورد علاقه طراحان و سایت های طراحی لوگو نگاه کردن به آینده است. در سال گذشته لوگوهای زیادی را با ایده های نوآورانه و جدید مشاهده کردیم. اما در سال 2022 جهانی از طراحی های گرافیکی ساخته ایم تا چندین دهه محبوب مخاطبان زیادی باشند. برخی از این لوگوهای حرفه ای عبارتند از:

چند راهکار ساده برای خلق یک لوگوی حرفه ای

لوگوهای تار

در سال 2022، قطعا توجه طراحان زیادی متمرکز بر جلوه های خوانایی حتی با تاری کلمات لوگو خواهد شد. با اینحال شما میتوانید فقط لبه حروف لوگوهای خود را کمی تار کنید و سایر بدنه را بیخیال شوید. این مدل لوگوها از دید مردم قطعا فریبنده و به یاد ماندنی خواهند بود.

چند راهکار ساده برای خلق یک لوگوی حرفه ای

لوگوهای خط خطی و طرح دار

درحالی که ممکن است برخی از طراحان، طرح های ساده و آسان تر را در نظر خود داشته باشند، اما در سال 2022 لوگوهای خط خطی، طرح دارو بچگانه توجه های زیادی را جلب خود خواهند کرد. این نوع لوگوها در عین پیچیدگی، بسیار ساده مشاهده می شوند.

چند راهکار ساده برای خلق یک لوگوی حرفه ای

لوگوهای دارای حروف کشیده و پیوسته

لوگوهایی که حروف کشیده و پیوسته را شامل می شوند، احساسات و ظاهر مخاطبان زیادی را تا مرز توجه به شما جلب خواهند کرد. اغلب این لوگوها با حروف بزرگ نوشته می شوند و به همین دلیل مردم با صدای بلند تری آنهارا خواهند خواند.

نتیجه گیری

لوگوهای حرفه ای اغلب جذاب ترین و منحصر به فرد ترین انتخاب های اکثر صاحبان مشاغل هستند. شما با صرف زمانی مناسب برای طراحی این لوگوها، قادر خواهید بود کسب و کار موفق تری ایجاد کنید. لوگوی شما بسته به تلاشتان میتواند بهترین دوست یا دشمن شما باشد که همه اینها بستگی به نوع برنامه ریزی شما و توجه تان به جزئیات دارد.
با خواندن مقاله " چطور یک لوگوی خوب را دانلود و خلق کنیم؟ " نیز شانس بیشتری برای موفقیت دراز مدت خود خواهید داشت. لازم بذکر است لوگوی شما معرف کسب و کارتان است پس وقتی سر طراحی آن بروید که بیشترین انرژی و خلاقیت را در خود جمع کرده اید. 

تگ های مرتبط :