لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/11/10

راهنمای طراحی لوگو شخصی برای برندسازی

طراحی لوگو شخصی، همانطور که نام آن نشان می‌دهد، در مورد خود شما و شخصیت شما است که به یک برند تبدیل شده است.
هنگامی که برند خود را می‌سازید، داشتن یک لوگوی شخصی بسیار مهم است تا بتوانید از آن برای تبلیغ برند خود به روش های مختلف از کارت ویزیت گرفته تا پروفایل شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
راهنمای زیر به شما کمک می‌کند دید واضحی از آنچه نیاز دارید داشته باشید و شما را در مسیر درست هدایت می‌کند تا بهترین لوگو را برای خودتان طراحی کنید. 

لوگوی شخصی چیست؟

لوگوی شخصی، همان لوگوی برند شماست. لوگوی شخصی که خلق می‌کنید یک نماد تصویری از شما به عنوان یک هنرمند، طراح گرافیک، نویسنده و غیره خواهد بود. در واقع، شما کسی هستید که برند خود را تعریف می‌کنید و لوگوی شخصی، نمادی است که شما را به عنوان یک برند تعریف می‌کند.
هنگامی که شروع به تعامل با مشتریان و مخاطبان بالقوه خود می‌کنید، لوگوی شخصی شما برند تان و اینکه چه پیامی رو می‌خواهید به انها برسانید نشان می‌دهد.
درست مانند هر آرم تجاری دیگری، در طراحی لوگوی شخصی از عناصر مختلفی استفاده می‌شود که نشان دهنده برند و ارزش های آن خواهد بود.
تفاوت بین لوگوی تجاری و لوگوی شخصی در این است که لوگوی شخصی باید حاوی عناصری از شخصیت شما نیز باشد و به عنوان یک نماد عالی برای خدمات و کاری که انجام می‌دهید، نشان داده شود.
طراحی لوگوی شخصی باید به یاد ماندنی و به راحتی قابل تشخیص باشد. همچنین می‌تواند شامل نام وب‌سایت، محصول، نام برند یا نام شخصی شما باشد.
اگر قبلاً در مورد نام یا نمادی تصمیم گرفته باشید که می‌خواهید در لوگوی خود بگنجانید، طراحی توسط لوگوساز های آنلاین روشی ایده آل برای شما خواهد بود. حتی اگر ایده ای ندارید، نگران نباشید! می‌توانید، مرحله به مرحله مراحل ساخت لوگو را در لوگوساز آنلاین لوگوتونی طی کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.
با اینحال قبل از اینکه تصمیم به ساخت لوگو با برنامه لوگو ساز آنلاین بگیرید، بهتر است بدانید که ۲ روش اصلی برای طراحی لوگو شخصی وجود دارد.

استخدام طراح حرفه ای برای طراحی لوگو شخصی

اگر در طراحی بی تجربه هستید و به مهارت های طراحی خود اطمینان ندارید و دوست دارید شخصی حرفه ای و متخصص در ساخت لوگو شما نقش داشته باشد، استخدام طراح حرفه ای می‌تواند بهترین گزینه باشد.
از طرف دیگر، ممکن است لازم باشد به دنبال خدمات طراحی لوگو ارزان باشید تا ساخت لوگو را متناسب با بودجه شما انجام دهد. بسیاری از فریلنسرها، خدمات طراحی لوگو مقرون به صرفه را ارائه می‌دهند و می‌توانند به شما در ساخت یک لوگوی شخصی کمک کنند.
اگر می‌خواهید یک فریلنسر استخدام کنید حتما درباره آنها تحقیق کنید و قبل از ارسال درخواست طراحی خود، نمونه کارها و تعرفه طراحی لوگو آنها را بررسی و مقایسه کنید.

 

راهنمای طراحی لوگو شخصی برای برندسازی

استفاده از قالب های آماده برنامه لوگو ساز آنلاین

تولید لوگوی شخصی با  کمک هوش مصنوعی در اپلیکیشن های ساخت لوگو آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علت سریع و ارزان بودن بسیار رایج شده است. 
لوگوساز های آنلاین معمولا از شما می‌خواهند که حوزه کاری، نام برند و شعار (اختیاری) خود را وارد کنید. سپس براساس رنگ مورد نظرتان، چندین قالب آماده لوگو به شما پیشنهاد می‌دهند که شامل نمادی است که به بهترین وجه نشان‌دهنده برند شما است.
شما می‌توانید هریک از این لوگوهای پیشنهادی را با استفاده از ابزارهای رایگان آنها سفارشی کرده و در نهایت دانلود کنید. برخی از نرم افزار های ساخت لوگو، خدمات رایگان ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر قبل از اینکه به شما اجازه سفارشی سازی و دانلود لوگو شخصی تان را بدهند، درخواست پرداخت هزینه می‌کنند.
هرچند هوش مصنوعی مورد استفاده در لوگو ساز‌ها، جالب و سرگرم کننده هستند، اما به هر حال آنها ابزارهای محدودی به شمار می‌آیند و با وجودیکه امکان سفارشی سازی لوگو را به شما می‌دهند، نمی توانند به اندازه یک طراح گرافیک حرفه ای، ایده های ناب را در اختیار شما قرار دهند.
به علاوه، از آنجایی که اکثر این ابزارهای نرم‌افزار طراحی لوگو آنلاین برای همه قابل دسترسی هستند، شما لوگوی مشابه با لوگوی شخص دیگری ایجاد خواهید کرد، به خصوص اگر نام تجاری مشابهی داشته باشند و تم و نمادهای مشابهی را انتخاب کرده باشند.
با این حال، استفاده از چنین ابزارهایی را می‌توان برای چند هدف زیر توصیه کرد:

1. ایده گرفتن برای طراحی لوگو شخصی

استفاده از اپلیکیشن لوگو ساز آنلاین می‌تواند تنها ابزاری باشد که برای به دست آوردن ایده به آن نیاز دارید. قالب های آماده لوگوی تولید شده به شما چند ایده می‌دهد  تا برای طراحی لوگو شخصی خود از آنها استفاده کنید.
حتی اگر نمی خواهید از هیچ یک از آنها استفاده کنید یا آنها را سفارشی کنید، می‌توانید ببینید که ترکیب رنگ های خاص در کنار هم چگونه به نظر می‌رسند و چگونه می‌توان آنها را با حروف و نمادها ترکیب کرد. خواهید دید که چه نوع تمی برای برند شما بهترین نتیجه را دارد.

2. طراحی سریع لوگو شخصی

فرض کنید برای تبلیغات در یک رویداد مرتبط با حوزه کاریتان مثلا یک گالری هنری نیاز دارید که  فورا یک لوگو شخصی طراحی کنید.
یا شاید لازم باشد یک نمونه اولیه از کارهای خود را خیلی سریع برای یک کارفرما ارسال کنید و باید نوعی لوگو داشته باشید تا ظاهری "رسمی" به کارهای شخصی تان بدهید.
در این صورت، اگر زمان کافی برای سفارش ساخت لوگو به یک طراح را نداشته باشید، می‌توانید از یک برنامه ساخت لوگو آنلاین استفاده کنید. 

3. طراحی لوگو نمونه

گاهی اوقات ایده ای در ذهن دارید اما نمی دانید واقعا می‌تواند به عنوان یک لوگو حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد یا خیر. با ابزارهای لوگوساز آنلاین لوگونومی به راحتی می‌توانید طی چند دقیقه یک نمونه اولیه از لوگوی خود را با ایده ای که در ذهن دارید، طراحی کنید و اگر واقعا برای شما مناسب بود، درخواست طراحی اصولی آن را به طراح گرافیک بدهید.

چگونه یک لوگوی شخصی حرفه ای بسازیم؟

اگر می‌خواهید با کمک نرم افزارهای آنلاین ساخت لوگو خودتان دست به کار شوید و یک لوگو شخصی حرفه ای طراحی کنید ابتدا باید سبک لوگو مورد نظرتان را در نظر بگیرید.

انواع سبک لوگو شخصی

اما ابتدا بیایید نگاهی به انواع سبک لوگو بیندازیم.

1. لوگو تصویری

زمانی که یک لوگو شامل نماد یا تصویری در داخل یک شکل هندسی باشد، به آن لوگو تصویری می‌گویند.
اگر می‌خواهید لوگوی شما خاطره انگیز باشد و ظاهر رسمی و سنتی تری داشته باشد، این نوع لوگو برای شما مفید خواهد بود.
برای طراحی لوگو شخصی خود به این سبک باید دقت کنید، نمادی که انتخاب می‌کنید بیش از حد پیچیده نباشد و در هر اندازه ای خوانا باشد. 
اگر به سادگی می‌خواهید یک لوگوی شخصی ایجاد کنید که به بهترین شکل نشان دهنده شما و کارتان باشد، این سبک لوگو انتخاب خوبی است.

2. لوگو ماسکات

لوگوهای ماسکات سرگرم کننده هستند و حال و هوای دوستانه ای را منتقل می‌کنند. اما آیا می‌خواهید یک تصویر فانتزی نماد لوگوی شخصی شما باشد؟ این سبک لوگو برای بسیاری از گیمرها مناسب است. آنها معمولا لوگو شخصی خود را به صورت یک ماسکات طراحی می‌کنند تا شخصیت فانتزی آنها در بازی‌ها باشد.
بنابراین، انتخاب این سبک، به شما و پیامی می‌خواهید در لوگوی خود بگنجانید بستگی دارد. با این وجود، توجه کنید که تغییر لوگوهای ماسکات در طول زمان دشوار است. اگر قصد دارید یک پیام حرفه ای از طریق لوگوی خود منتقل کنید، از لوگوهای ماسکات دوری کنید.

3. لوگو نوشتاری

همانطور که از نام آن پیداست، لوگوهای نوشتاری کاملاً از نام یک برند ساخته شده اند. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از نام، نام کامل، نام خانوادگی یا نام مستعار دلخواه خود، لوگو شخصی به سبک نوشتاری را طراحی کنید.
در قدم اول باید یک نام انتخاب کنید و در قدم بعد از آن لوگو بسازید. این نوع لوگو برای طراحی لوگوهای شخصی مناسب است.
ورد مارک‌ها ساده هستند، به راحتی با سایر عناصر طراحی ترکیب می‌شوند و به راحتی قابل تشخیص هستند.
از آنجایی که کل لوگو نوشتاری یک یا دو کلمه تشکیل شده، باید به نوع فونت انتخابی و رنگ هایی که انتخاب می‌کنید توجه زیادی داشته باشید.

4. لوگو مونوگرام

اگر بخواهید فقط از یک حرف برای طراحی لوگو شخصی خود استفاده کنید چطور؟ این سبک طراحی، لوگوهای مونوگرام یا لتر مارک نامیده می‌شوند.
لوگوهای مونوگرام از نظر مقیاس پذیری، سادگی و تشخیص عالی هستند و همچنین حرفه ای به نظر می‌رسند.
مشابه لوگو تصویری، اگر تازه کار هستید، بهترین انتخاب برای طراحی لوگو شخصی شما نیستند. علاوه بر این، باید به تایپوگرافی و رنگ هایی که انتخاب می‌کنید نیز توجه کنید.

5.  لوگوی انتزاعی

لوگوهای انتزاعی از سبک های مورد علاقه هنرمندان برای طراحی لوگو شخصی شان هستند. این سبک لوگوها، می‌توانند به شما کمک کنند فوراً از دیگران متمایز شوید.
لوگوی انتزاعی معمولاً حاوی اشکال هندسی و عناصر انتزاعی است.
به خاطر داشته باشید که تشخیص این نوع لوگو در ابتدا برای هر کسی که با لوگوی شما روبرو می‌شود کمی سخت خواهد بود.

6. لوگو ترکیبی

اگر یک لوگو وجود داشته باشد که بتوان آن را کامل ترین انتخاب در نظر گرفت، همین سبک ترکیبی است.
آیا در حال حاضر نمادی در نظر دارید که می‌خواهید برای لوگوی خود استفاده کنید، اما دوست دارید نام خودتان نیز کنار نماد درج شود و نمی توانید تصمیم بگیرید، نماد به تنهایی بهتر است یا طراحی لوگوشخصی با نام خودتان؟ چرا از هر دوی آنها به طور همزمان استفاده نمی کنید؟
ممکن است نام شما به تنهایی برای انتقال پیام تان کافی نباشد، در عین حال تشخیص نماد نیز به تنهایی ممکن است خیلی سخت باشد.
یک لوگوی ترکیبی به شما امکان می‌دهد تا طرح های مختلف لوگو را با هم ترکیب کنید و به شما این آزادی را می‌دهد که هر طور که می‌خواهید خلاق باشید، و همچنین ویرایش آن با گذشت زمان آسان است.
هنگامی که لوگو شخصی شما بیشتر شناخته شد، می‌توانید نام را حذف کنید و فقط نماد انتخابی را نگه دارید.

چگونه با نرم افزار آنلاین لوگونومی، یک لوگوی شخصی بسازیم؟

آیا می‌خواهید داستانی را از طریق لوگوی شخصی خود بگویید؟ آیا می‌خواهید بینندگان را کنجکاو کنید و تا حد امکان معماگونه باشید؟ چه نوع لوگویی را باید انتخاب کنید؟ کدام رنگ‌ها؟ با نماد یا بدون نماد؟
اگر پاسخ این سوالات را می‌دانید و سبک لوگو خود را انتخاب کردید، اکنون زمان آن است که مراحل طراحی لوگو شخصی را در برنامه لوگو ساز آنلاین لوگونومی طی کنید.

مرحله 1. نام خودتان یا نام برندتان را وارد کنید

داشتن نام شخصی به عنوان بخشی از لوگو غیر معمول نیستند. از آنجایی که ما در مورد ساخت لوگوی شخصی تان صحبت می‌کنیم، منطقی است که ممکن است لازم باشد نام، نام خانوادگی یا نام کامل خود را به لوگو اضافه کنید.
برای شروع ساخت لوگو در نرم افزار لوگوساز آنلاین لوگونومی ابتدا باید نام فارسی و انگلیسی و شعارتان را وارد کنید.

راهنمای طراحی لوگو شخصی برای برندسازی

مرحله 2. حوزه کاری خود را انتخاب کنید

قدم بعدی برای طراحی لوگو شخصی در برنانه تحت وب لوگونومی انتخاب حوزه کاری است.

راهنمای طراحی لوگو شخصی برای برندسازی

حوزه های کاری مختلفی به صورت پیش فرض در این نرم افزار گنجانده شده و شما می‌تواتید هر کدام را که متناسب با حرفه کاریتان باشد، انتخاب کنید.

مرحله 3. رنگ مورد نظرتان را برای طراحی لوگو شخصی انتخاب کنید

انتخاب رنگ در طراحی لوگو شخصی نقش کلیدی دارد. شما باید تم رنگ را قبل از مشاهده لوگوهای پیشنهادی در نظر بگیرید. رنگ یا رنگ هایی که انتخاب می‌کنید و نحوه ترکیب آنها احساساتی را که از طریق لوگوی خود منتقل خواهید کرد تعیین می‌کند

راهنمای طراحی لوگو شخصی برای برندسازی

پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر تصمیم گیری در مورد رنگ هایی که می‌خواهید انتخاب کنید، مقاله روانشناسی رنگ‌ها برای طراحی لوگو را مطالعه کنید.

مرحله 4. از بین تمپلیت های پیشنهادی یکی را برگزینید

بعد از اینکه مراحل بالا را طی کردید، نمونه ای از چند لوگو به شما پیشنهاد می‌شود و شما می‌توانید در مورد اینکه لوگوتایپ و اینکه آیا نام شخصی خود را در لوگو درج کنید یا خیر تصمیم بگیرید. هر یک لز لوگوهای پیشنهادی را که انتخاب کنید، می‌توانید از ابزارهای متنوع لوگوساز لوگونومی برای سفارشی سازی لوگو شخصی خود استفاده کنید و اینجا مرحله ای برای شروع فرآیند خلاقیت شما است.

راهنمای طراحی لوگو شخصی برای برندسازی

اما قبل از اینکه طرح نهایی خود را دانلود کنید، حتما دو مرحله بعد را نیز در نظر بگیرید.

مرحله 5. این سوالات مهم را از خود بپرسید

چه چیزی را می‌خواهید از طریق لوگوی خود منتقل کنید؟
شخصیت شما چیست؟
اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما چیست؟
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
کدام رنگ‌ها، شما و شخصیت شما را بهتر نشان می‌دهند؟
نقاط قوت شما چیست؟
چه ارزش هایی را می‌خواهید منتقل کنید؟ حرفه ای بودن؟ هیجان انگیز بودن بودن؟
تمام این سوالات و موارد دیگر به شما کمک می‌کند تا یک لوگوی مناسب برای خود بسازید، که اگر تمام جنبه های مختلف را برای طراحی لوگو شخصی در نظر بگیرید و لوگویی ایجاد کنید که به بهترین وجه نشان دهنده شما و ارزش های شما باشد، می‌توانید در طولانی مدت بدون نیاز به تغییر از آن استفاده کنید.

مرحله 6. فونت مناسب را برای تایپوگرافی لوگوی شخصی تان انتخاب کنید

انتخاب تایپوگرافی مناسب برای لوگوی شما بسیار مهم است.
اگر سبک لوگوی نوشتاری را انتخاب کردید، هر پیامی که می‌خواهید از طریق لوگوی خود منتقل کنید از طریق هر حرفی که بخشی از آن لوگو است منتقل می‌شود. رنگ، نقش مهمی در طراحی لوگوهای شخصی دارد، اما تمرکز اصلی روی حروف است.
فونت serif را انتخاب می‌کنید یا sans serif؟
 حروف دست نویس و فانتزی برای لوگوی شما مناسب تر است یا کلاسیک؟
 انتخاب دقیق همه این جزئیات مدتی طول می‌کشد، اما اگر قصد دارید یک لوگوی شخصی حرفه ای ایجاد کنید ارزشش را دارد.
مطمئنا انتخاب فونت مناسب برای هر لوگوی شخصی متفاوت خواهد بود و نشان دهنده سبک و شخصیت منحصر به فرد شماست، تما به طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم از فونت های فانتزی یا هر فونتی که تمایز یک حرف از حرف دیگر را دشوار می‌کند خودداری کنید.

مرحله 7. از ابزارهای لوگونومی برای سفارشی سازی طراحی لوگوی شخصی خود استفاده کنید

نرم افزار لوگوساز آنلاین و رایگان لوگونومی، ابزاری قدرتمند برای طراحی لوگو شخصی است. هر سبک لوگویی را می‌توانید با ابزارهای پیشرفته آن خلق کنید پس ادامه دهید و روش های جدید را کشف کنید. با کمک ابزارهای لوگونومی با رنگ‌ها و نمادها، اشکال هندسی و فونت های مختلف بازی کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

برای شروع ساخت لوگو شخصی خودتان، کلیک کنید.

تگ های مرتبط :