لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/10/09

راهنمای طراحی لوگو لوازم یدکی

طراحی لوگو لوازم یدکی مهم ترین بخش برای شروع یک کسب و کار موفق است. مهم نیست کسب و کار فروش لوازم یدکی شما شخصی یا تجاریست، مردم همیشه تصویری را در ذهن خود ذخیره می کنند که بوسیله آن بتوانند شمارا باز هم به خاطر آورند، پس برای داشتن یک کسب و کار موفق طراحی یک لوگوی منحصر به فرد ضروریست.
این دست مشاغل اغلب به دلیل تجربه های کم، رشد فروش کمی دارند در نتیجه اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار مرتبط با لوازم یدکی را دارید، ابتدا سعی کنید یک لوگوی خوب بسازید تا با معرفی خود به عنوان یک کسب و کار قدرتمند، جمعیت زیادی را متوجه خود کنید. در این مقاله قصد داریم برای هر کسی که به فکر راه اندازی یک کسب و کار تولید و فروش لوازم یدکی است، راه حل های ضروری طراحی لوگو را ارائه دهیم. به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله " چند راهکار ساده برای خلق یک لوگوی حرفه ای " لوگوی لوازم یدکی خود را حرفه ای طراحی کنید.

لوگو لوازم یدکی چیست

هدف تمام لوگوها به خصوص لوگو لوازم یدکی ارتقاء و موفقیت یک کسب و کار است. آیا می دانید مخاطبان اغلب کمتر از 10 ثانیه به لوگوی کسب و کار شما نگاه میکنند؟ این بدان معناست که کسب و کار شما باید بهترین نماینده خود را جلوی درب ورودی قرار دهد. برای اینکه بتوانید طراحی لوگو لوازم یدکی خود را جذاب و منحصر به فرد انجام دهید، لازم است چند نکته را در نظر بگیرید:

لوگوی خود را قدرتمند بسازید

لازم است بدانید یک لوگو لوازم یدکی قدرتمند هر مخاطب عادی را جذب شما می کند، پس سعی کنید انتظارات و ایده های خود را به همان اندازه در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید لوگوی خود را قدرتمند بسازید، باید در هنگام طراحی آن متمرکز عمل کنید.

لوگوها هویت برند یک کسب و کار هستند

وقتی لوگوی خود را قدرتمند طراحی کنید، در نتیجه اولین هویت برندتان منحصر به فرد و متمایز از دیگران خواهد بود، به خصوص اگر فروشگاه لوازم یدکی شما نزدیک رقبای فراوانی باشد. هنگام طراحی لوگوی لوازم یدکی خود باید لوگوی رقبایتان را نیز بررسی کنید، در نتیجه متوجه خواهید شد انتظارات مشتریان چیست و چه خواهد بود.

لوگوها اولین اطلاعات کسب و کار شما هستند

در اینجا باید اعلام کنیم اگر طراحی لوگوی لوازم یدکی خود را طبق لیست انتظارات خود پیش برده باشید، در نتیجه اطلاعات کاملی به مشتریانتان منتقل خواهید کرد. سعی کنید پیام و مفاهیم پشت لوگوی خود را واضح و مشخص چینش کنید تا مشتری به راحتی متوجه آن شود.

چطور یک لوگو لوازم یدکی خوب طراحی کنیم؟

برای اینکه بتوانید لوگو لوازم یدکی کسب و کار خود را خوب و منحصر به فرد بسازید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

از طریق لوگو لوازم یدکی خود با مشتری ارتباط برقرار کنید

با پیشرفت دنیای دیجیتال، مشتریان شما قطعا از قبل اطلاعات زیادی را درمورد شما بدست آورده اند، پس سعی کنید در هنگام طراحی لوگو لوازم یدکی کسب و کارتان، یک ارتباط دوستانه را به نمایش بگذارید تا مشتریان وفادار بیشتری را جذب خود کنید. این کار به نوبه خود شانس شمارا در ملاقات دوباره آنها افزایش می دهد. به علاوه شما میتوانید لوگوهای خود را به گونه ای طراحی کنید که در هر فضا و منبع اطلاعاتی واضح باشند تا مشتریان بیشتری با شما اشنا شوند.

لوگو لوازم یدکی خود را مرتبط با ابزار های موجود در فروشگاه بسازید

قوانین و استراتژی های مختلفی برای طراحی یک لوگو لوازم یدکی خوب وجود دارد که شما میتوانید از بین آنها بهترین تصمیم را برای کسب و کارتان بگیرید. اما جالب تر می شود اگر یکی از محبوب ترین ابزار یدکی کسب و کارتان را به لوگوی خود اضافه کنید و مطمئن شوید ابزاری که روی لوگویتان اضافه می کنید کمترین قیمت را در لیست محصولات دیگرتان داشته باشد، این کار باعث می شود، لوگوی شما مشتریان بیشتری را برای خرید آن محصول وارد فروشگاهتان کند.

انتظارات مشتریان را در طراحی لوگو لوازم یدکی خود در نظر بگیرید

بهترین لوگوها، آنهایی هستند که انتظارات مشتریان خود را در نظر گرفته و می توانند با نمایش یک تصویر خوب فروش محصولات شمارا افزایش دهند. به مشتریان خود گوش دهید و یک لوگوی منحصر به فرد و به یاد ماندنی بسازید. 

لوگو لوازم یدکی خود را مناسب هر فضایی طراحی کنید

همیشه این امکان وجود دارد که شما تصمیم بگیرید لوازم یدکی های خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. پس سعی کنید در هنگام لیست کردن جزئیات طراحی لوگو لوازم یدکی خود آنرا مناسب با هر فضا و اندازه ای بسازید. راه اندازی یک وب سایت یا حساب کاربری خوب میتواند فروش محصولات شمارا تا چند اندازه افزایش دهد.

 

راهنمای طراحی لوگو لوازم یدکی

 

کارهایی که نباید در طراحی لوگو لوازم خانگی انجام دهیم!

لوگوی شما نشان دهنده هویت کسب و کار شماست. بنابراین باید مطمئن شوید که پیام لوگو لوازم یدکی خود را به خوبی انتخاب کنید و سپس در مقابل چشم مخاطبان قرار دهید. اینکه تصمیم بگیرید برای فروشگاه لوازم یدکی خود لوگو طراحی کنید باعث قابل تشخیص و بیاد ماندنی شدنتان می شود و به شما کمک می کند تا منحصر به فرد شوید. اما اگر با نکات اشتباه در طراحی لوگو آشنا نشوید، ممکن است برخی از آنهارا انجام دهید!

بیش از حد از فونت ها و رنگ ها استفاده نکنید

استفاده از ترکیب چندین فونت و رنگ در یک لوگو لوازم یدکی تنها در صورتی قابل توجیه است که سبک لوگوی متفاوتی را انتخاب کرده باشید، در غیر این صورت لوگوی شما باعث سردرگمی مخاطبانتان خواهد شد. سعی کنید در هنگام طراحی اولیه لوگوی خود فونت و رنگ های مد نظرتان را کنار بگذارید تا برای انتخاب آنها در هنگام طراحی نهایی لوگویتان سرگیجه نگیرید.

از لوگوی رقبایتان کپی نکنید

اگر می خواهید یک لوگوی منحصر به فرد بسازید و هویت محبوبی داشته باشید، کپی کردن باید آخرین چیزی باشد که به آن فکر میکنید. لوگوی کسب و کار شما باید نشان دهنده هویت برند شما باشد، کپی کردن تنها باعث تمسخر شدنتان توسط مشتریان دیگر کسب و کار ها می شود. جدای از غیر اصولی بودن این کار، ممکن است برای کپی کردن لوگو لوازم یدکی دیگران مجبور به تعطیل کردن کسب و کار خود شوید.

لوگوی خود را پیچیده طراحی نکنید

جمله " هرچه ساده تر، بهتر" قانون طراحی لوگوها به خصوص لوازم یدکی است، اگر خودتان قصد طراحی لوگو کسب و کارتان را دارید این جمله را به خاطر بسپارید. جزئیات،
فونت ها و رنگ های زیادی را به لوگویتان اضافه نکنید، در عین حال که باعث زیبایی لوگویتان می شوید، ممکن است فراموش کنید که هدف اصلیتان از طراحی این لوگو چیست. به کسب و کار های بزرگ نگاهی بیندازید، اکثر آنها دارای لوگوهای ساده با طرح های منحصر به فرد هستند که مخاطبان به راحتی آنهارا در ذهن خود ذخیره می کنند.

قوانین طراحی لوگوهای جدید را دنبال نکنید

چرا نباید قوانین طراحی لوگوهای جدید را دنبال کنید؟ خوب، قوانین طراحی لوگوها همه ساله درحال تغییر است و اگر شما تصمیم گرفته باشید لوگوی خود را با روند آنها دنبال کنید پس لوگوی شما برای مدت طولانی جذاب و منحصر به فرد باقی نمی ماند. یک لوگوی خوب ساده، به یاد ماندنی و جاودانه است. پس در هنگام برنامه ریزی برای طراحی لوگوی خود هدف اصلیتان را مشخص کنید و طبق قوانین خود پیش بروید. 

نرم افزار های طراحی لوگو لوازم یدکی

برای طراحی لوگو لوازم یدکی کسب و کار خود به یک نرم افزار لوگوساز حرفه ای نیاز دارید، شاید برای شما نیز سوال به وجود آید که " اگر طراح نیستم، چگونه لوگوی خود را زیبا طراحی کنم؟ " با انتخاب درست یکی از برنامه های لوگوساز زیر می توانید، لوگوهای مد نظر خود را منحصر به فرد بسازید. یک نرم افزار لوگوساز خوب باید چه ویژگی داشته باشد؟
•    سریع و آسان برای استفاده باشد
•    رایگان یا خدمات ارزانی داشته باشد
•    فرد بتواند بارها طرح لوگوی خود را بدون پرداخت هزینه تغییر دهد
با دانستن نکات بالا، میتوانید یکی از بهترین نرم افزار های زیر را برای طراحی لوگوی لوازم یدکی خود نصب و استفاده کنید.

نرم افزار Canva

نرم افزار Canva برای طراحی هر سبک لوگویی بهترین انتخاب است. کار کردن با آن آسان است، الگوهای زیادی دارد، بنابراین نیازی نیست از قبل مهارتی برای طراحی لوگوهای خود داشته باشید. مزایای این نرم افزار چیست؟
•    این نرم افزار برای استفاده رایگان است اما برخی از خدمات خود را پولی ارائه می دهد
•    شخص برای طراحی لوگو کسب و کار خود نیازی به صرف زمان طولانی ندارد
•    برای صاحبان مشاغل مرتبط با لوازم یدکی یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی لوگو است

نرم افزار Logo Maker

کاربران این نرم افزار به دلیل رایگان بودن و داشتن گزینه های ساخت لوگو متحرک آنرا یک انتخاب با ارزش می دانند. به علاوه شما می توانید با مشاهده ویدئو های آموزشی این نرم افزار با تمام خدمات ارائه دهنده آن آشنا شوید. نرم افزار Logo Maker چه مزایایی دارد؟
•    کاملا رایگان است
•    کارکردن با آن ساده می باشد
•    اگر به لوگوهای متحرک علاقه دارید، نرم افزار Logo Maker بهترین انتخاب این نوع طراحان به حساب می آید

نرم افزار Ucraft

کاربران این نرم افزار می گویند اگر یکبار با آن کار کنید خود را با استعداد های طراحیتان خواهید شناخت. نرم افزار Ucraft یکی از بهترین های طراحی لوگو است. این نرم افزار خدمات منحصر به فردی را در اختیار مخاطبانش قرار می دهد و شما می توانید با استفاده از آنها یک لوگوی خوب بسازید. مزایای استفاده از این نرم افزار چیست؟
•    آسان برای استفاده است
•    در هر زمان و ساعتی می توانید از آن استفاده کنید
•    طرح های رایگان زیادی را به مخاطبان ارائه می دهد

نرم افزار Logojoy

خدمات این نرم افزار رایگان نیست اما بهترین انتخاب برای گزینش پالت رنگی و انواع گزینه های جذابیت لوگوهای لوازم یدکی است. مزایای این نرم افزار چیست؟
•    کار کردن با آن بسیار ساده است
•    حتی مبتدیان نیز میتوانند به راحتی با عملکرد آن آشنا شوند

نرم افزار Hipster Logo Generator

با نصب این نرم افزار تنها 5 مرحله طول میکشد تا بهترین لوگو لوازم یدکی خود را بسازید. با کمک این نرم افزار دیگر نیازی به فکر کردن راجب عناصر بیهوده و غیر ضروری ندارید و خیلی راحت می توانید عناصر موجود را با هم ترکیب کنید. مزایای نرم افزار مورد نظر چیست؟
•    کاملا رایگان است
•    با نصب این نرم افزار بلافاصله می توانید شروع به طراحی لوگو کسب و کار خود کنید

نتیجه گیری

با پیشرفت دنیا، سبک و نرم افزار های فراوانی به شما در طراحی لوگو لوازم یدکیتان کمک میکنند و دیگر نیازی به نگرانی راجب نرسیدن به هدف های طراحیتان نخواهید داشت. در حین طراحی لوگوی خود بارها آنرا بررسی کنید تا در آخر بتوانید یک لوگو لوازم یدکی مناسب بسازید.