لوگونومی
دسته بندی : فتوشاپ | منتشر شده در تاریخ : 1401/04/14

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

برای صاحبان مشاغل کوچک، تعیین نوع لوگوی مناسب، گامی مهم در برندسازی است که انتقال از یک ایده روی کاغذ به یک شرکت رو به رشد را نشان می دهد.
به طور طبیعی، ممکن است فشار زیادی را برای خلق یک لوگوی عالی احساس کنید، اما ما اینجا هستیم تا به رفع بخشی از این استرس کمک کنیم و شما را انتخاب بهترین نوع لوگو از بین انواع لوگو تصویری راهنمایی کنیم.

 

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟


پیش از اینکه بتوانید بهترین نوع لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید انواع آنها را بشناسید:
1.    لوگوهای وردمارک
2.    لوگوهای مونوگرام
3.    لوگوهای ترکیبی
4.    لوگوهای نمادین
5.    امبلم
6.    ماسکات
در حالی که یک لوگو تنها بخشی از تصویر بزرگتر نام تجاری است، داشتن ایده ای از آنچه که می خواهید قبل از سفارش طراحی لوگو، شما را مطمئن می کند که آنچه طراحی می شود به کسب و کار و مخاطبان هدف شما خدمت می کند.

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

اما اول… لوگو چیست؟

اصطلاح "لوگو" اغلب به عنوان یک نشانه برای تعریف هر محتوایی که یک شرکت برای نشان دادن تصویری برند خود طراحی کرده است استفاده می شود.
اما در مورد طراحی لوگو دو دسته اصلی وجود دارد:
1.    انواع لوگو نوشتاری: لوگوهایی که فقط از حروف تشکیل شده اند - که نشان دهنده نام یا حروف اول یک شرکت است
2.    انواع لوگو تصویری: لوگوهایی حاوی تصویر
در این دو دسته کلی، پنج نوع اصلی لوگو وجود دارد که هر کدام دارای نقاط قوت و ویژگی های طراحی منحصر به فرد خود هستند. بسته به عوامل مختلفی: طول نام شرکت، صنعت و مشتریان بالقوه شما، ممکن است یک سبک برای شما بهتر از سایر موارد موثر باشد.
انواع لوگو تصویری یا نوشتاری می‌تواند هدف متفاوتی داشته باشد، اما سبک‌های خاصی در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، به‌ویژه با کسب‌وکارهای بیشتری که منحصراً به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.
"بیشتر اوقات، لوگوها به صورت ترکیبی طراحی می شوند یعنی کسب و کارها صرفا از انواع لوگو نوشتاری یا انواع لوگو تصویری استفاده نمی کنند بلکه ترکیبی از آنها را انتخاب می کنند.
به عنوان مثال، یک کلمه یا یک حرف در کنار نمادی که نشان دهنده خدمات آن کسب و کار است، قرار داده می شود" - مایکل اوامی، نویسنده کتاب لوگو: راهنمای مرجع برای نمادها و لوگوتایپ ها.
برای درک بهتر این موارد، بیایید با انواع لوگو تصویری و نوشتاری و ترکیب آنها بیشتر آشنا شویم.

انواع لوگوی تصویری: لوگو نمادین

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

لوگوی نمادین، یک تصویر یا نماد مستقل است. این نماد می تواند تصویر یک شی واقعی (درباره، اپل فکر کنید)، یا یک شکل انتزاعی را نشان دهد.
این نوع لوگو شامل نام شرکت نمی شود، که خطر بزرگی برای کسب و کار جدیدی است که می خواهد نامش قابل مشاهده باشد. لوگوهای نمادین برای برندهایی که قبلاً به رسمیت شناخته شده برند هستند، بهترین هستند.
و درست مانند زمان صرف شده برای نام شرکت ، نوع تصویری که در لوگوی نمادین به کار رفته است باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. تصویر در مورد شرکت شما چه می گوید؟ آیا این بازتاب مستقیم نام شرکت است یا چیزی انتزاعی تر؟ آیا این یک احساس یا معنی را به یک مشتری بالقوه منتقل می کند؟

نحوه استفاده از لوگوی نمادین

اگر ایده لوگوی نمادین را دوست دارید اما مطمئن نیستید که انتخاب درستی است، طراحی انواع دیگر لوگو تصویری مانند لوگوی ترکیبی یا نوشتاری همراه با نماد را در نظر بگیرید. این نماد می‌تواند به‌عنوان یک نماد مستقل برای برنامه‌های خاص، مانند عکس‌های پروفایل رسانه‌های اجتماعی یا فاویکون‌های وب‌سایت استفاده شود.

امبلم کلاسیک ترین سبک انواع لوگو تصویری

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

یکی از قدیمی ترین اشکال طراحی لوگو، امبلم است. عناصر یک امبلم شامل متنی به سبک قدیمی در داخل ظرف (اغلب یک دایره یا شکل دیگر) است. از طراحی لوگوی امبلم، برای مهر نیز استفاده می شود. امبلم ها، به جای تایپوگرافی به عنوان یک تصویر منسجم در نظر گرفته می شوند.
این نشان می تواند اعتبار یا ظرافت را نشان دهد و اغلب برای برندهایی که سابقه طولانی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. اما این نوع لوگو نیز کمتر تطبیق پذیر است، به خصوص برای استفاده آنلاین. امبلم ها معمولاً پیچیده هستند، بنابراین برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی یا کارت‌های ویزیت کوچک‌تر می‌شوند.

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

نحوه استفاده از امبلم ها

امبلم ها به دلیل طراحی خاصشان، تصاویر فوق العاده ای برای پروفایل رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند. آنها همچنین تقریباً روی هر محتوای تبلیغاتی قابل چاپ هستند - از لباس گرفته تا برچسب به دلیل طراحی منحصر به فردشان، عالی به نظر می رسند.

ماسکات از جذاب ترین انواع لوگو تصویری

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

لوگو ماسکات شامل یک شخصیت مصور است که به عنوان سفیر یک برند عمل می کند. این نوع لوگوها اغلب سرگرم کننده و دوستانه هستند و به مخاطبان شخصیتی می دهند که با آنها ارتباط برقرار کنند.
شما اغلب می بینید که لوگوهای ماسکات به دلیل ماهیت جذاب آنها در برندهای کودکان استفاده می شود. به بسیاری از شخصیت های کلوگ فکر کنید، از تونی ببر گرفته تا توکان سام.
شرکت های خدماتی، برندهای مواد غذایی و تیم های ورزشی از کاربران فوق العاده این لوگوتایپ ها هستند. اما اخیراً شاهد روندی بوده‌ایم که اپلیکیشن‌ها و برندهای فناوری بیشتر شخصیت‌های متحرک را برای انسانی کردن برندهای خود به کار می‌گیرند.

نحوه استفاده از لوگوی ماسکات

اگر به دنبال تزریق حس زندگی و شخصیت به برند خود هستید، یک لوگوی ماسکات انتخاب کنید .ماسکات ها می توانند برای داستان گویی و همچنین انیمیشن سازی عالی باشند. اگر اپلیکیشنی ساخته اید، یا یک شرکت فناوری راه‌اندازی کرده‌اید، ازماسکات‌ها می‌توانید برای آموزش، هیجان و درگیر کردن کاربران با ابزارهای خود استفاده کنید.

وردمارک/لوگوی نوشتاری

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

کلاسیک ترین و خالص ترین شکل لوگو نوشتاری است که گاهی اوقات به عنوان لوگو تایپ نیز شناخته می شود و به سادگی نوشتن نام شرکت، با یک فونت خاص است.
طراحی این نوع لوگو فقط فونتی که برای نوشتن نام شرکت به کار می رود، بستگی دارد. معمولاً شرکت‌هایی که نام‌های کوتاه دارند، انواع لوگو نوشتاری را انتخاب می‌کنند (یک کلمه یا نام‌های اختصاری، ترکیبی ایده‌آل هستند). اگر نام یک شرکت دارای دو کلمه باشد، می توان آنها را برای صرفه جویی در فضا روی هم قرار داد.
برخلافرانواع لوگو تصویری، در این سبک از لوگو که بدون نمادها یا تصاویر، ساخته می سود، تایپوگرافی لوگو به محور اصلی جلب توجه مخاطب و نام شرکت به نقطه عطف بصری برند تبدیل می‌شود. به نمونه های معروفی مانند کوکاکولا، گوگل و نیویورک تایمز فکر کنید.
اما حتی بدون تصویرسازی، در انتخاب فونت، رنگ، ویژگی‌های کاراکتر، فاصله‌ها و اشکال، فضای زیادی برای خلاقیت هنری وجود دارد.
سبک نوشتن کلمات باعث برانگیختن معنی و برانگیختن شخصیت برند، خواه بازیگوش، هنری، آموزشی یا جدی باشد، می شود.

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

نحوه استفاده از لوگوهای نوشتاری

نکته خوب در مورد لوگوهای نوشتاری این است که به راحتی در رسانه ها شناخته می شوند و احتمال تشخیص نام برند را افزایش می دهند.
برای شرکت‌ها کاملا متداول است که لوگوی نوشتاری خود را به صورت حروف اول یا مونوگرام کوتاه کنند (فیس‌بوک را در نظر بگیرید که از F معروف خود در بیشتر برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کند). در ادامه لوگوهای مونوگرام را توضیح خواهیم داد.

لوگوی مونوگرام/حروف

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

اگر نام شرکت شما کوتاه نیست، شاید بد نباشد که به جای انواع لوگو تصویری، یک لوگوی مونوگرام (یا لترمارک) را بررسی کنید.
لوگوی مونوگرام حاوی یک تا چهار حرف است که معمولاً حروف اول یا حرف اول یک شرکت است. به جای یک نماد سنتی استفاده می شود و هویت یک شرکت را به تصویری چشم نواز تبدیل می کند.
البته حروف اول به بخش کلیدی لوگو تبدیل می شود. در طراحی لوگوی شما، آنها باید خوانا و در عین حال به یاد ماندنی باشند.
اگر شما یک تازه وارد جدید در حوزه کاری خود هستید، در نظر داشته باشید که نام کامل شرکت را در زیر لوگو قرار دهید تا به رسمیت شناخته شود - این تاکتیک زمانی رایج است که برندها تازه شروع به کار می کنند.

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

نحوه استفاده از لوگوهای مونوگرام

حروف و مونوگرام‌ها معمولاً فشرده‌تر از انواع لوگو تصویری هستند و در فضاهای کوچک، به‌ویژه مربع، خوب به نظر می‌رسند.
اما از آنجایی که این نوع لوگوها تنها بر متن تکیه می کنند، شما باید انرژی خود را روی انتخاب فونت مناسب متمرکز کنید. لوگوی شما باید به راحتی خوانده شود، اما متمایز و جذاب باشد. HBO، «M» معروف مک‌دونالد یا C در لوگوی Chanel را به عنوان نمونه‌های قابل توجه در نظر بگیرید.
و همانطور که قبلا ذکر شد، برای فضاهای کوچکتر مانند فاویکون‌های وب‌سایت، برنامه‌ها و تصاویر نمایه رسانه‌های اجتماعی، استفاده از نسخه مونوگران یا لوگوی نوشتاری حرف، غیرمعمول نیست. برای تقویت شناخت برند، باید مطمئن شوید که فونت در هر دو نسخه یکسان است.

لوگوی ترکیبی از رایج ترین انواع لوگو تصویری

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

این نوع لوگو، شامل یک لوگوی نوشتاری همراه با یک نماد یا تصویر می شود که یک لوگو ترکیبی را تشکیل می دهد. این رایج ترین نوع طراحی لوگو است که تا حدی به دلیل انعطاف پذیری آن است. می‌توانید از نماد به تنهایی (مثلاً در عکس‌های نمایه رسانه‌های اجتماعی یا فاویکون‌ها )، یا فقط از لوگوی نوشتاری یا حروف در صورت نیاز استفاده کنید.
در ساخت لوگوی ترکیبی، نماد می تواند در کنار، بالا، پایین یا داخل متن ظاهر شود. حتی گاهی اوقات می تواند نشان دهنده یک حرف در نام شرکت باشد.

سفارش کدامیک از انواع لوگوی تصویری برای کسب و کار شما مناسب است؟

نماد، عنصر شناسایی برند شما است و می تواند انتزاعی یا تحت اللفظی باشد. به نماد نمادین Nike swoosh فکر کنید—یک تیک صاف شده که هیچ ارتباطی با نام آن ندارد. آن را با لوگوی اپل مقایسه کنید – نمادی که مستقیماً به نام شرکت اشاره دارد.

نحوه استفاده از لوگوهای ترکیبی

شرکت‌هایی که در ایجاد هویت برند قوی با طراحی لوگوی ترکیبی موفق هستند، ممکن است به ناچار به دنبال ساده‌سازی لوگوی خود باشند. این کار را می‌توان با حذف حروف چاپی و تکیه بر نماد برای نشان دادن نام تجاری انجام داد.
اما آرم های ترکیبی برای کسب و کارهای جدیدی که نیاز به شناسایی برند دارند، انتخاب بهتری هستند. در نهایت، لوگوهای ترکیبی یک راه مطمئن برای ایجاد یک لوگوی سازگار برای استفاده در رسانه ها است. به این فکر کنید که چگونه شرکت های بزرگی مانند آدیداس و تاکوبل از این قالب در سراسر کانال های اجتماعی خود استفاده می کنند.

سفارش نوع مناسب لوگو برای کسب و کار شما

به یاد داشته باشید: لوگوی شما هم به صورت دیجیتالی و هم فیزیکی زنده خواهد بود. این آرم، به اندازه های مختلف کوچک می شود، روی کاغذ چاپ می شود، به عنوان یک عکس نمایه آپلود می شود و این لیست ادامه دارد. به همین دلیل بسیار رایج است که برندها طرح هایی با و بدون نماد (یا مونوگرام) خلق می کنند تا هر دو را آماده داشته باشند.
این عمل به ویژه در عصر رسانه های اجتماعی، جایی که باید از لوگو در کانال های دیجیتال استفاده شود، محبوب شده است. اگر نام شرکت طولانی‌تری دارید، همیشه در یک فضای کوچک مانند عکس نمایه مربعی خوانا نیست. یک نسخه مونوگرام یا فقط نماد می تواند طراحی شما را سازگارتر کند.
هر نوع لوگویی که انتخاب می کنید، طراحی لوگو شما باید اثری از برند شما به جا بگذارد تا از شرکت های مشابه در بازار متمایز باشد. به این ترتیب، متمایز کردن محصول یا خدمات خود و ایجاد شهرت در بین مخاطبان هدف آسان تر خواهد بود.
آیا می خواهید در مورد طراحی لوگو اطلاعات بیشتری کسب کنید؟  با طراحان حرفه ای و مجرب ما تماس بگیرید تا شما را برای ثبت سفارش بهترین سبک لوگو برای کسب و کارتان راهنمایی کنند.

تگ های مرتبط :