لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1400/02/27

طراحی لوگوی بانک

طراحی لوگو بانک باید نماد حس اعتماد و تجلیگر امنیت در خاطر مشتریان باشد. قبل از هر چیز مشتریان باید به امنیت، ثبات و اقتدار بانک شما اعتماد کنند. برای شروع اعتماد سازی با مشتریان خود قبل از اینکه حتی حساب خود را باز کنند، شما نیاز به یک لوگوی بانکی دارید که تجربه و تخصص مالی شما را بیان می کند.
آیا هنوز مطمئن نیستید که کدام لوگو بهتر عمل خواهد کرد؟
بهتر است با دیدن نمونه لوگوهای بانک از موسسات مالی بین المللی، شرکت های نوآور فین تک و بانک های محلی از سراسر جهان الهام بگیرید. ببینید که بانک ها از چه رنگ ها، فونت ها و نمادهایی استفاده می کنند تا اعتماد مشتریان خود را جلب کنند و بیاموزید که چگونه از آنها در طراحی لوگوی خود استفاده کنید.
در نهایت برای طراحی لوگوی بانک خود می توانید لوگوساز آنلاین لوگونومی را به صورت رایگان امتحان کنید!

طراحی لوگوی بانک

ویژگی های طراحی لوگو بانک

لوگو، رنگ و تایپوگرافی آن باید بانک را به عنوان یک ارگان قابل اعتماد و حرفه ای معرفی کند و این یک ضرورت است.
در این مقاله در مورد بهترین نمونه های لوگوی بانکی صحبت خواهیم کرد، پس این فرصت را از دست نداده و با ما باشید تا با کمک هم لوگوی بانک مورد پسند شما را بسازیم.
بانک ها در مورد مارکینگ با چالش خاصی روبرو می شوند زیرا افراد در این زمینه حساس هستند، بنابراین مارک تجاری برای بانک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
اگر لوگوی بانک یا موسسه مالی شما غیرحرفه ای به نظر می رسد، شما تصویر درستی را ارائه نمی دهید و با مشتریان خود به نحو صحیحی ارتباط برقرار نمی کنید.
در این مقاله برخی از محبوب ترین نمونه لوگوهای بانک را با هم بررسی می کنیم اما پیش از آن، بهتر است ویژگی هایی که برای ساخت لوگو بانک ضروری است، بشناسیم:

رنگها

هرگز رنگ در هیچ لوگویی به اندازه لوگوی بانک یا یک موسسه مالی نقش مهمی ندارد. بیشتر بانک ها رنگ آبی را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب می کنند. بر اساس روانشناسی رنگ، رنگ آبی به نوعی آرامش و اطمینان را در افراد ایجاد می کند، این حس به هیچ وجه اتفاقی نیست. در واقع رنگ آبی محافظه کارانه و جدی است، بنابراین برای لوگوی بانک یا یک شرکت تجاری که امور مالی مردم را بر عهده دارد رنگ مناسبی است.

تایپوگرافی

تایپوگرافی یا فونت به کار رفته در ساخت لوگوی بانک می تواند اهمیت آنچه را که در ارتباط با لوگو است، واقعاً دستکاری کند. با توجه به تأثیرات آن بر زمینه ارتباطات، فونت مناسب می تواند شگفتی ایجاد کند.

طراحی لوگو بانک آمریکا (Bank of America)

طراحی لوگوی بانک

چرا طراحی از مزرعه کشاورزی در ساخت لوگو به کار رفته؟ چون بسیاری از کشاورزان به بانک اعتماد کرده و با آن کار می کنند و این تصور برای آنها جالب است.
لوگو مورد استفاده را مشاهده کنید:

 

طراحی لوگوی بانک

 

این لوگو در سال 2001 پس از بازسازی بانک معرفی شد.

طراحی لوگوی بانک Chase

چیس بانک، یک بانک ملی است که دفتر مرکزی آن در منهتن، شهر نیویورک واقع شده است. معنی لوگو Chase Bank چیست؟
این شکل قدرتمند لوگوی هشت ضلعی-هندسی شاید اولین نماد انتزاعی باشد که در بانکداری مدرن استفاده شده است.
شکل انتزاعی تجسم احساس حرکت و فعالیت است. فرم آن به گونه ای تقسیم شده است که تجلی گر حرکت رو به جلو در چارچوب قانون و کنترل باشد.

طراحی لوگوی بانک

لوگوی چیس بانک ( Chase Bank ) در سال 1961 توسط یک طراح برجسته آمریکایی Tom Geismar در استودیوی طراحی مستقر CGH در نیویورک، طراحی شد. تام گیسمار، یک شکل هشت ضلعی جسورانه و انتزاعی ایجاد نمود که به عنوان لوگوی بانک Chase تجسم گر احساس حرکت و فعالیت است. این لوگو زیبایی بی نظیری دارد و با کمی تغییرات می توانید با الهام گرفتن از آن لوگوی مخصوص بانک خود را طراحی کنید.

 

طراحی لوگوی بانک

 

این لوگو به این دلیل ایجاد شد که بانک ملی Chase و بانک منهتن در هم ادغام شدند و بانک Chase Manhattan را تشکیل دادند.
در آن زمان، تعداد کمی از شرکت های آمریکایی از نمادهای انتزاعی برای معرفی خود استفاده می کردند. در پس زمینه این لوگو یک رادیکال دیده می شود، بنابراین لوگوی Chase به یکی از شناخته شده ترین علائم تجاری جهان تبدیل شده است.
"در ابتدا، همه در بانک این لوگوی جدید را دوست نداشتند، اما در عرض چند ماه، افرادی که زمانی در انتخاب این لوگو شک داشتند، آن را روی کراوات و دکمه های سر دست خود می پوشیدند. "
این تجارت در اطراف میدان متمرکز است، و این نشان دهنده رشد از یک بنیاد مرکزی است. لوگوی مورد استفاده را مشاهده کنید:

 

طراحی لوگوی بانک

 

طراحی لوگوی بانک Citi

لوگوی بانک شهر (Citi Bank) توسط پائولو اسچر از پنتاگرام درعرض 5 دقیقه روی یک دستمال کشیده شد اما این طرح آنچنان جذاب و منحصر به فرد بود که بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار گرفت و هزینه ای حدود 1.5 میلیون دلار برای بانک Citi در پی داشت. چتر لوگوی بانک شهر تجلی گر اطمینان مشتری در برابر تحولات مالی است.

 

طراحی لوگوی بانک

 

طرح لوگوی بانک شهر

در سال 1998، سیتی گروپ با بخش مصرف کننده معروف به بانک شهر ادغام شد و یک لوگوی جدید مورد نیاز بود.
قبل از اینکه پائولا شر و تیم پنتاگرام بتوانند به طراحی لوگو برسند، آنها با مدیران سیتی بانک دیدار کردند تا درباره چالش های خود و آنچه که امیدوار بودند از این تعامل خارج شوند، بحث کنند. همانطور که به صحبت های آنها گوش می داد، پائولا شروع به طراحی لوگویی روی یک دستمال کرد. بعد از 5 دقیقه او گفت: "بفرمایید اینم لوگو"  و این همان لوگو شد.
 مهمترین دغدغه بانک شهر این بود که چه چیزی بود قرار بود به لوگوی تجاری جدید آنها تبدیل شود. در کمتر از 5 دقیقه این لوگو با قیمت 1.5 میلیون دلار معامله شد.
ممکن است 1.5 میلیون دلار برای طراحی یک لوگوی بانک هزینه زیادی به نظر برسد، اما واقعیت این است که برای بانکی به اندازه بانک شهر ارزش لوگو این هزینه را توجیه می کند.
- تجزیه و تحلیل لوگوی بانک شهر.
رنگ آبی مخفف اعتماد است. رنگ قرمز مخفف شور است.

طراحی لوگوی بانک

لوگوی مورد استفاده را مشاهده کنید:

 

طراحی لوگوی بانک

 

طراحی لوگوی بانک TD

حروف اول "TD" این بانک مخفف Toronto-Dominion Bank است و این یک بانک کانادایی است که در سال 2008 به ایالات متحده گسترش یافت.
بند بند این لوگو نماد یکپارچگی و انسجام است. در این طراحی لوگوی بانک مربع ها بیانگر ایده محوطه، خانه و محل استقرار استو رنگ سبز نماد پول و نشاط است.

طراحی لوگوی بانک

رنگ سبز و نماد متمایز، طراحی لوگوی بانک TD این بانک به طور قابل مشاهده از سایر موسسات مالی جدا می کند چرا که هیچ بانک دیگری در آمریکا از چیزی مشابه استفاده نمی کند.

 

طراحی لوگوی بانک

 

طراحی لوگوی بانک دویچه

بانک دویچه AG یک شرکت سرمایه گذاری و خدمات مالی مالی آلمان است که دفتر مرکزی آن در فرانکفورت، هسن، آلمان قرار دارد.
ترکیبی از اسلش و مربع نمادی است که از دیرباز، نماد اقتصاد غرب بوده است.

معنی لوگوی بانک دویچه چیست؟

این لوگوی بانک مخفف رشد مداوم و ثبات است. مربعات به طور معمول در طراحی لوگوی بانک به منظور ایجاد اعتماد و برقراری ثبات استفاده می شود و شاید این لوگو بهترین مثال برای آن باشد.

طراحی لوگوی بانک

سادگی و منحصر به فرد بودن باعث می شود طرح این لوگو در ذهن شما حک شود.
طراحی لوگوهای بانک های آلمان بسیار ساده و مینیمالیستی هستند. لوگوی مورد استفاده را مشاهده کنید:

 

طراحی لوگوی بانک

 

طراحی لوگوی بانک ING

ING مخفف "Internationale Nederlanden Groep" در زبان هلندی است.گروه ING یک شرکت چند ملیتی بانکی و خدمات مالی هلندی است که دفتر مرکزی آن در آمستردام است.
طرح شیر در این لوگوی بانکی به ریشه های هلندی ING برمی گردد - شیر نماد ملی این کشور است. شیر نماد قدرت، شجاعت و اقتدار است. رنگ نارنجی رنگ ملی هلند است که بانکها در طذاحی لوگوی خود از ان استفاده می کنند.

طراحی لوگوی بانک

نارنجی با توجه به علم روانشناسی رنگی به مفهوم انرژی و نشاط است.
لوگوی مورد استفاده را مشاهده کنید:

 

طراحی لوگوی بانک

 

طراحی لوگوی بانک جامعه عمومی Societe Generale

بانک جامعه عمومی یک بانک سرمایه گذاری چند ملیتی و شرکت خدمات مالی فرانسوی است که دفتر مرکزی آن در پاریس، فرانسه قرار دارد - این تنها لوگوی بانک فرانسوی است که در اینجا درباره آن صحبت می کنم.
این مربع، استحکام، مقاومت و سختی را برمی انگیزد در حالی که کنتراست (تضاد) رنگ نشان دهنده رابطه متعادل بین بانک و مشتریان آن است.
دو نیمه برای هماهنگی و میله سفید برای باز بودن است.
قرمز، که رنگی روشن و پویا است، با شور و احساس همراه است، در حالی که سیاه رنگ تشریفات، جدیت و نهادها است.

طراحی لوگوی بانک

حروف بزرگتر ظرفیت بانک را برای انعطاف پذیری و سازگاری نشان می دهد.
همه کلاه ها مخفف رهبری و اقتدار هستند.

 

طراحی لوگوی بانک

 

لوگوی فعلی در سال 1989 توسط Sopha، یک آژانس طراحی متعلق به گروه RSCG طراحی شد.

طراحی لوگوی بانک UBS

UBS Group AG یک شرکت سرمایه گذاری و خدمات مالی چند ملیتی سوئیس است که در سوئیس تاسیس و مستقر شده است.
UBS بانکی از سوئیس است که دارای سه کلید در آرم خود است. این کلیدها برای ارزش های اطمینان، امنیت و اختیار شرکت است.

معنای لوگوی UBS چیست؟

این لوگوی بانک سه کلید با معنای سنتی دارد - آنها طبق باورهای تاریخی درهای ثروت، سلامتی و شانس را باز می کنند.

طراحی لوگوی بانک

طراحی لوگوی بانک

 

طراحی لوگوی بانک UBS از هر نظر بسیار منحصر به فرد است، از نماد کلید، رنگ قرمز و کلیدها شروع می شود که قبلاً هیچ موسسه مالی دیگری از آن استفاده نکرده است.

طراحی لوگوی بانک رفیسن Raiffeisen

نمادی که در طراحی لوگوی بانک رائفیسن به کار رفته است Gable Cross نام دارد. دو سر انشعاب متقاطع لوگو نماد محافظت و ایمنی است.
این نمادی که از لوگویی الهام گرفته که معنای سنتی دارد و در پشت بام خانه های اروپایی استفاده می شده است.

طراحی لوگوی بانک

اکنون که با طراحی لوگوی بانک های معروف سراسر دنیا آشنا شدید می توانید از ایده های بیان شده الهام گرفته و لوگوی بانک خود را طراحی کنید. اگر ایده ای در ذهن دارید که می خواهید با یک نرم افزار حرفه ای به یک طراحی ایده ال و کاربردی تبدیل کنید، می توانید سری آموزش های طراحی لوگو با نرم افزار ایلاستریتور (Illustrator) را در وب سایت ما مشاهده کنید و خودتان اقدام به ساخت یک لوگوی بانک مورد اعتماد و بی نظیر کنید.

تگ های مرتبط :