لوگونومی
دسته بندی : لوگوتایپ | منتشر شده در تاریخ : 1399/12/15

طراحی لوگوی حرف Q

در طراحی لوگوی حرف Q به جرات می¬توان گفت که فونت Helvetica محبوب ترین فونت sans serif از نگاه طراحان گرافیک است و بسیاری از برندهای مشهور از این نوع فونت برای طراحی لوگو حرف Q در آرم تجاری خود خود استفاده می کنند.

انواع فونت مورد استفاده برای طراحی لوگوی حرف Q

اگر هدف شما دستیابی به طرحی تمیز و مینیمال در طراحی لوگو حرف Q است، باید یک فونت خاص و مناسب را که پیام برندتان را به خوبی به مخاطب منتقل کند، انتخاب کنید. اگر چنین است، مقاله "انتخاب فونت خاص برای طراحی لوگو" که در آن بهترین فونت ها را برای طراحی لوگوی به شما معرفی کردیم، می تواند راهنمای مناسبی برایتان باشد.
به طور کلی سه نوع فونت در طراحی لوگو به کار می رود:

•    فونت سریف (Serif)
•    فونت سنس سریف (Sans Serif) 
•    فونت اسکریپت یا دست نویس (Script) 

طراحان گرافیک برای انتخاب فونت مناسب، از اصول استانداردی پیروی می کنند و البته در بسیاری از موارد برای طراحی یک لوگوی منحصر به فرد، فونت های سفارشی طراحی می کنند که به طور خاص برای یک برند ساخته شده است.
اما اگر شما قصد طراحی لوگو با حرف Q را برای برند خودتان دارید، می توانید با استفاده از راهنمای زیر، بهترین لوگوتایپ را طراحی کنید.

فونت سریف (Serif)

فونت های سریف بسیار کلاسیک به نظر می رسند. این نوع فونت ها برای موسسات آموزشی، حقوقی و به طور کلی برندهایی که خدمات انها به افرادی با سنین بالا است، مناسب اند.

فونت سنس سریف (Sans Serif)

فونت سنس سریف، پرکابردترین نوع فونت برای طراحی لوگوهای به سبک نوشتاری یا مونوگرام است. در لوگوهای مدرن، می توان متوجه شد که حتی لوگوهای بسیار شیک سریال های معروف نیز با فونت sans serif که به خوبی روی صفحه نمایش ظاهر می شوند، عملی تر جلوه می کنند. بنابراین، اگر می خواهید روی مخاطبین تان تاثیر مثبتی بگذارید و نشان دهید که محصولات و خدمات شما کاملا با تکنولوژی روز ارائه می شوند، از یک فونت سنس سریف برای طراحی لوگو حرف Q استفاده کنید.

فونت های اسکریپت (Script)

تایپوگرافی (نوع شناسی) اسکریپت از دست خط تقلید می کند و می تواند راهی عالی برای افزودن احساس اصالت به لوگوی شما باشد.

فونت های محبوب به سبک اسکریپت برای طراحی لوگو حرف Q:

•    Handelson
•    Bickham
•    Steady

اگر می خواهید برای طراحی لوگو حرف Q با فونت Script ایده بگیرید می توانید برخی از نمونه لوگوهای معروف را که در لوگوی خود از فونت اسکریپت استفاده می کنند؛ بررسی کنید:

•    Kellog's،
•    Coca-Cola،
•    Virgin،
•    Barbie 
•    Kleenex.

 

طراحی لوگوی حرف Q

 

انتخاب فونت برای طراحی لوگو حرف Q

بنابراین چگونه می توان از بین این سه نوع مختلف فونت، یکی را برای طراحی لوگوی حرف Q انتخاب کرد؟ وقتی نوبت به طراحی لوگوی شما می رسد، به خاطر داشته باشید که با هرکدام از فونت هایی که می پسندید میتوانید طراحی را شروع کنید، اما در نهایت لوگوی شما باید ساده، خوانا و متناسب با هویت برندتان باشد.
پس این سه نکته اساسی را برای طراحی لوگو حرف Q به خاطر بسپارید:

•    متن های فانتزی را بگذارید برای دعوت نامه های عروسی، لوگوتایپ شما باید تاثیرگذار و شیک باشد.
•    وضوح و خوانایی عوامل اصلی در طراحی لوگو حرف Q هستند.
•    در طراحی لوگو جایی برای فونت های تزئینی وجود ندارد و معمولاً سادگی نکته ای کلیدی است.

برای اینکه بهتر به شما ایده بدهیم، بهتر است چند مثل بزنیم:
به عنوان مثال، اگر بخواهیم یک لوگو برای شرکت فناوری طراحی کنیم، احتمالاً با نوعی فونت sans serif شروع میکنیم تا سادگی و در عین حال به روز بودن با تکنولوژی را نشان دهیم. برای این کار، لوگو ها و فونت های شناخته شده ای وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.
انواع مختلف فونت برای طراحی لوگو شرکت های متفاوت، پیام های گوناگونی را بیان می کنند، بنابراین انتخاب یک نوع فونت متناسب با نوع تصویری که می خواهید در لوگو به کار ببرید، بسیار مهم است.
اگر شما یک طراح هستید، باید به دنبال پکیجی از فونت های مختلف باشید که بتوانید از بین آنها بهترین تایپوگرافی را خلق کنید. اما اگر تازه کار هستید، پیشنهاد می کنیم با استفاده از لوگوساز انلاین لوگونومی، شروع به طراحی لوگوتایپ خود کنید. چون در این نرم افزار، صدها فونت مختلف به طور رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا لوگوی برندتان را به دلخواه سفارشی سازی کنید.

از کدام فونت ها برای طراحی حرف Q در لوگو های معروف استفاده شده است؟

امیدوارم بررسی فونت های مورد استفاده در لوگو های معروف، شما نوعی ایده در مورد انتخاب فونت برای ساخت لوگو خودتان بدهد.
به یاد داشته باشید که در نهایت لوگوی شما باید در اندازه های مختلف به خوبی نمایش داده شود و خوانا بودن و تأثیرگذاری خیلی خوبی داشته باشد.

طراحی لوگو حرف Q برای شرکت BenQ

 

طراحی لوگوی حرف Q

 

شرکت BENQ یک مارک تایوانی در زمینه تولید رایانه و دستگاه های الکترونیکی است که در سال 2001 توسط ایسر ابداع شد. امروزه این شرکت یکی از رهبران جهان در تولید پروژکتورها و مانیتورهای دیجیتال است. 

معنی و تاریخچه طراحی لوگو BenQ 

لوگوی BenQ رنگارنگ و به یاد ماندنی است. در واقع لوگویی دوستانه، مدرن و جدید است و نمونه بسیار خوبی از استفاده از رنگهای روشن در طراحی مشخصه های بصری است.
طراحی لوگوی حرف Q و B با حروف بزرگ در تایپوگرافی در کنار طراحی لوگو حرف e و n با حروف کوچک، که در پس زمینه بیضی شکلی قرار گرفته، به خوبی در جلب توجه مخاطب موثر است. 
تایپوگرافی لوگو کاملاً مجزا و شیک به نظر می رسد که این برجستگی بیشتر به دلیل استفاده از رنگ سفید فونت و رنگ بنفش پررنگ پس زمینه است.

فونت حرف Q در لوگو BenQ

BenQ از نوعی حروف سفارشی پررنگ برای تایپوگرافی لوگو خود استفاده کرده است، که باعث می شود لوگو با خطوط واضح و مشخص، استوار و قابل توجه باشد.
رنگ بندی منحصر به فرد لوگوی حرف Q، برند را خیالی و خلاق نشان می دهد. بنفش حس تجمل و جادوگری را تداعی می کند، در حالی که رنگ سفید خلوص و حرفه ای بودن را به خصوصیات برند می افزاید.
شکل غیرمعمول لوگوی BenQ باعث سر زندگی و روان بودن لوگو می شود، آن را برجسته می کند و ارزش طراحی و زیبایی برند را تداعی می کند.

طراحی لوگو حرف Q برای برند CLINIQUE

طراحی لوگوی حرف Q

لوگوی کلینیک در طول تاریخ این شرکت تقریباً یکسان باقی مانده است.

معنی و تاریخچه لوگو CLINIQUE 

در لوگوی فعلی می توانید کلمه "Clinique" را به صورت یک ظاهر ساده مشاهده کنید. در نگاه اول، انتخاب فونتی از نوع serif توجه شما را جلب می کند اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید متوجه خواهید شد که حروف، لمسه های هنری غیر معمولی دارند. عرض حروف از جمه طراحی لوگوی حرف Q، پرنوسان و با روشی غیرقابل‌پیش‌بینی است. به طوریکه، به نظر می‌رسد که روی سطح آب نوشته شده‌است.

 

طراحی لوگوی حرف Q

 

طراحی تمامی حروف از جمله حرف Q در این لوگو، "سفارشی"، "نرم" و "ابتکاری" است. به نظر می رسد که هر سه کلمه ارزش اصلی این برند تجاری را منعکس می کنند.

رنگ های به کار رفته در طراحی لوگو CLINIQUE

در حالی که نشان Clinique به طور معمول به رنگ سیاه و سفید ارائه می شود، یک نسخه قدیمی نیز وجود دارد که در آن رنگ سفید و رنگ مایل به خاکستری ترکیب شده اند.

طراحی لوگو حرف Q در برند CompaQ

Compaq علامت تجاری Compaq Computer Corporation یک شرکت آمریکایی مستقر در هاستون، تگزاس، ایالات متحده آمریکا است که در تولید رایانه های شخصی و نرم افزار رایانه ای پیشگام است. این شرکت در فوریه 1982 تاسیس شد و یکی از اولین تولید کنندگان رایانه های سازگار با IBM بود که روابط تجاری خوبی با شرکت IBM برقرار کرد. در سال 1998 این شرکت بزرگترین تولید کننده رایانه در جهان به شمار می رفت. با این وجود، در سال 2002، شرکت Compaq توسط هیولت پاکارد خریداری شد و به عنوان یک شرکت مستقل از رده خارج شد.

معنی و تاریخچه لوگو CompaQ

طراحی لوگوی حرف Q

 

1982 - 1993:

 

طراحی لوگوی حرف Q

 

اولین لوگو توسط این شرکت در سال 1982 معرفی شد و تا سال 1993 مورد استفاده قرار گرفت. این لوگو واضح و صریح بود، فقط با نام تجاری Compaq نوشته شده با حروف بزرگ سفید روی یک خط قرمز و نارنجی. علامت تجاری این شرکت در لوگو اختصاری است و مخفف "سازگاری و کیفیت" است. 

فونت به کار رفته برای طراحی حرف Q در لوگوی Clinique

در اولین طراحی لوگو برند کلینیک، از یک فونت سفارشی استفاده شد که در آن، حروف دارای رئوس مربع شکل با گوشه های گرد بودند و کمی به سمت راست کج شده بودند. خط افقی برای طراحی لوگو حرف "P" و خط افقی حرف "A" با فاصله کمی از خط عمودی نوشته شده و همین طراحی آن را منحصر به فرد کرده است. این فونت سفارشی تا حدودی فونت های Sonic Std Extra Bold و Inline Square Oblique JNL را یادآوری می کرد.

1993 - 2007:

در سال 1993 این لوگو کمی تغییر یافت. با وجود اینکه هنوز هم به سبک لوگوتایپ بود اما فونت ان تغییر کرد. این بار گرافیک حروف نرم و گردتر شدند و رنگ نسخه جدید نیز نارنجی بود. از سال 2002، در نام تجاری نشان"HP" برگرفته شده از Hewlett-Packard استفاده شد.

2007 – تا به امروز: 

نسخه نهایی لوگو Compaq در سال 2013 معرفی شد. این نام تجاری مختصر "COMPAQ" با حروف بزرگ و با استفاده از فونت تجاری Controller Five طراحی شد. رنگ آن به رنگ قرمز مایل به سرخابی تغییر یافت. طراحی لوگو حرف "Q" با ویژگی خاص و منحصر به فردی در این لوگو دیده می شود. در این طراحی در حقیقت حرف C و Q با هم ادغام شد اند.

 

طراحی لوگوی حرف Q

 

جمع بندی

مهمترین نکته برای طراحی لوگو با حرف Q، انتخاب یک فونت مناسب است. اگر قرار است فقط از حرف Q برای طراحی لوگو استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که یک فونت سفارشی برای برند خود طراحی کنید. اما اگر حرف Q جزو یکی از حروفی است که در نام اختصاری برند شما به کار می رود، می توانید از فونت های موجود در لوگوساز آنلاین لوگونومی استفاده کنید.