لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/16

طراحی لوگو استارتاپ و 13 نکته مهم درباره آن

طراحی لوگو استارتاپ از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا زمینه را برای شروع یک تجارت و کسب و کارموفق آماده می کند.
این یک نماد برای نام تجاری کسب و کار می شود و به مردم کمک می کند تا برند را در میان موجی از برندهای مختلف در زمینه کاری مشخص، تشخیص دهند.
به عنوان یک شرکت نوپا، طراحی لوگو استارتاپ می تواند معانی زیادی داشته باشد. این نه تنها پایه و اساس تمام استراتژی های تجاری شما را ایجاد می کند، بلکه به شما در ارائه خدمات نیز کمک می کند.
در این مرحله ممکن است افراد زیادی از حرفه و کسب و کار شما آگاهی نداشته باشند. زیرا کسب و کاری که نوپا باشد به صاحبان آن این فرصت را می دهد تا کاملا هوشمندانه رفتار کند و طرحی ایجاد کند که همه افراد در ارتباط با آن تحت تاثیر قرار دهد.
بسیاری از شرکت ها قبلا توانایی شناسایی و بازگشایی رمز و رازهای یک لوگوی خوب را نداشتند، اما اکنون اوضاع در حال تغییر است. متوجه خواهید شد که تمام شرکت های نوپا از ابتدا شروع به کار طراحی لوگو استارتاپ خود می کنند.

13 نکته جهت طراحی لوگو استارتاپ ها

اهداف تجاری و هویت تجاری خود را مشخص کنید

گرچه آرم ها ضروری هستند، اما در ابتدا نباید حداقل تا زمانی که چیزهای خاصی را کشف نکرده اید در لیست اولویت های شما باشند.
به عنوان مثال، دقیقاً اساسی ترین هدف شرکت شما چه خواهد بود؟ مأموریت، چشم انداز و هدف شرکت به عنوان نیروی راهنما در طول زمان عمل می کند. بنابراین ابتدا آن ها را تعیین کنید.
به عنوان مثال، شما به تازگی استارتاپ طراحی داخلی را راه اندازی کرده اید. اما به عنوان بخشی از برنامه بلندمدت خود ، قصد دارید به عنوان یک فروشنده مبلمان لوکس وارد فضای خرده فروشی شوید.
در آغاز، اگر فقط به هدف طراحی داخلی بپردازید، ممکن است بعدها برای یک کمپین گسترده تر اقدام کنید. بنابراین چرا با در نظر گرفتن هر دو هدف، طراحی لوگو استارتاپ را ایجاد نمی کنید.
پیشنهاد ما این است که حتی نامی را برگزینید که در آینده برای چنین سناریوهایی مرتبط باشد.
بنابراین، پراولویت ترین و مهم ترین قدم می بایست تشخیص این موارد قبل از اقدام به ایجاد یک طرح، برای شروع فعالیت باشد.
مورد دیگری که باید آن را مطرح کرد؛ شخصیت برند شماست. هنگامی که تجارت خود را راه اندازی می کنید مشخصاً تمایل دارید شخصیت و لحن مینیمالیست، ظریف و تناقض گویی را انتخاب کنید.
این نه تنها نقش بسزایی در روند طراحی آرم خواهد داشت بلکه برای استراتژی های نام تجاری آینده شما نیز مفید واقع خواهد شد.

طراحی لوگو استارتاپ را تنها اولویت خود قرار ندهید

هنگامی که شما یک استارتاپ را راه اندازی می کنید، عملکرد و موفقیت آن بیشتر به اینکه آیا شما برای تمام کارهایی که باید انجام شوند زمان و انرژی لازم صرف می کنید بستگی دارد.
زندگی صاحبان استارتاپ هرگز روتین و بدون فراز و نشیب نیست. در حالی که در مرحله نوپایی هستید باید در مورد تجارت جدید خود فکر کنید و با اندیشه آن نفس بکشید.
این امر باعث می شود که تعیین برنامه ها برای رسیدن به اهداف ضرورت پیدا کند.
حتی اگر به نظر می رسد وظیفه ای که برای طراحی لوگو استارتاپ در نظر گرفته شده بسیار ضروری است، اما ممکن است چنین نباشد.
زمانی که طراحی لوگو با برخی از وظایف شما در اوایل ایجاد کسب و کار مقایسه می شود، ایجاد یک پیشنهاد تجاری، انتخاب یک نام عالی، خرید دامنه، اطمینان از سرمایه گذاری، تعریف MVP و موارد دیگر اهمیت بیشتری از طراحی آرم خواهد داشت.
تمام این کارها می بایست قبل از هرگونه تلاش در طراحی لوگو و گرافیک باشد. به عنوان مثال : وقتی چرخ دنده ها را از یک کار به یک کار دیگر تغییر می دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها را با دقت اولویت بندی کرده و هرگز از موارد مهم تری غافل نشوید.

جهت طراحی لوگو از اطراف خود الهام بگیرید

هنگامی که روی زمینه کاری یا مدل کسب و کار خود کار می کنید ممکن است لازم باشد روند کاری و طرح های بسیاری از شرکت ها را در سراسر جهان مطالعه کنید.
این اقدام به شما این فرصت را می دهد هنگامی که طرحی توجه شما را جلب کرد آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.
هیچ طرحی را نادیده نگیرید حتی اگر به کسب و کار شما ربطی نداشته باشد. زیرا ممکن است در کل یک طراحی عالی باشد.
ممکن است همان طرح نقطه شروع طراحی لوگو استارتاپ شما باشد.
مراقب باشید! شما ممکن است در هر زمان یا مکانی که قرار دارید از طرحی و یا حتی چیزی الهام بگیرید. این می تواند یک طرح رنگی، تایپوگرافی یا حتی نمادی باشد که می تواند ایده طراحی آرم شما را القا کند.

رقبا را در نظر بگیرید

 

طراحی لوگو استارتاپ و 13 نکته مهم درباره آن


وقتی به دنبال الهام گرفتن از اطراف خود هستید چه راهی بهتر از بررسی رقبایتان به ذهن شما خطور می کند؟
شما می توانید ایده های خوبی در مورد نوع زمینه کاری و نوع کاری که رقبا انجام می دهند، نوع سلیقه و بازخوردهای مشتریان رقبا و بسیاری از عوامل دیگر دریافت کنید.
اما به خاطر داشته باشید که مفاهیم پشت این ایده ها را نیز بررسی کنید. وقتی رقابت خود را در نظر گرفتید متوجه شوید که چرا چیزی کار می کند یا چرا کار نمی کند؟
این نه تنها به شما کمک می کند تا در روند طراحی لوگو حرکت کنید بلکه در کنار سایر فرصت ها ضمن اینکه فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری از اشتباهات آن ها دارید، به آن ها نیز می پردازید.
هنگامی که رقبای خود را تجزیه و تحلیل می کنید مفاهیم دقیق را کپی نکنید. زیرا این کار کسب و کار شما را غیرحرفه ای نشان می دهد و مهم تر از همه هدف طرح را شکست می دهد.
نکته اصلی این است که می بایست خود را متمایز کنید. مخاطبان هدف باید بتوانند شما را از رقبایتان تمییز کنند. طرح لوگو استارتاپ شما باید منحصر به فرد باشد تا بتواند در میان جمعیت برندها برجسته شود.

برای طراحی لوگو استارتاپ خود یک طراح گرافیک حرفه ای استخدام کنید یا به نکات حرفه ای در طراحی توجه کنید

استارتاپ ها باید تمام اقدامات لازم را با بودجه محدود مدیریت کنند. طراحی آرم تجاری شما نباید یکی از موارد پیش پا افتاده ای باشد. به هر حال، آرم کسب و کار شما چهره شرکت شماست.
همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ راه میانبری برای طراحی عالی آرم وجود ندارد و همه مشاغل باید یک طراحی آرم عالی را هدف قرار دهند تا موفق باشد.
بعد از مطالعه و تجزیه و تحلیل به دنبال شخص یا ابزارهای حرفه ای باشید. شما می توانید با استفاده از رسانه ها و یا برنامه ها یک طرح گرافیکی مستقل و منحصر بفرد داشته باشید.
با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی یک طراح گرافیک متخصص پیدا کنید.
اگر می خواهید یک طراحی لوگو ارزان داشته باشید، استفاده از هر یک از خدمات طراحی گرافیک تحت وب مانند لوگوسازهای آنلاین یا اپلیکیشن های اندرویدی را در نظر بگیرید.
لوگوسازهای آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی با در نظر داشتن مشاغل و نام برند آنها طرح های بسیار خاصی را خلق می کنند. این ابزارها بر اساس سبک و تنظیمات شما کار را انجام می دهند.

طوفان فکری ایجاد کنید

طراحی لوگو استارتاپ برای هر شغلی بسیار مهم است. بنابراین افکار و اندیشه های بسیار نابی را می طلبد.
با یک طراح گرافیک یا طراح آرم حرفه ای مشورت کنید و در مورد ایده ها با هم بحث کنید. تمام ایده های خوب یا بد خود را ثبت کنید.
با استفاده از یک تابلو تمام طرح هایی که از آن ها الهام گرفته اید را یک به یک ثبت کنید.
این فرایند به طراح کمک می کند تا بینشی بهتر و عمیق تر از نیازها، روند تفکر و اهداف شما کسب کند. هنگامی که طراحان همه این عوامل را درک کنند، می توانند ایده های جالب توجهی در زمینه طراحی گرافیک ارائه دهند که می تواند منجر به طراحی عالی آرم شود و به استراتژی های تجاری و بازاریابی شما بیشتر کمک کند.

طراحی لوگو استارتاپ و 13 نکته مهم درباره آن

سبک طرح لوگو را با توجه به مخاطب مورد نظر خود انتخاب کنید

ترجیحات طراحی، ذهنی هستند. لازم نیست که همه از یک طراحی لوگو استارتاپ یکسان استفاده کنند.
وقتی سبک و طرح آرم خود را انتخاب می کنید اطمینان حاصل کنید که ترجیحات مخاطبان خود را به خاطر بسپارید. اگر حرفه ای ها را هدف قرار می دهید طراحی آرم شما باید تمیز و ظریف باشد.
اگر کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده اید باید بازیگوش و رنگارنگ باشد.
به این ترتیب مخاطبان می توانند به راحتی با آرم ارتباط برقرار کرده و از وجود قابلیت یادآوری برند اطمینان حاصل کنند.

از آرم های عمومی و کلیشه ای اجتناب کنید

درست است که موفقیت یک لوگوی عمومی ثابت شده است و می تواند ایمن و حتی معتبر در نظر گرفته شود. همچنین اکثر مشاغل نیز از آن استفاده می کنند. اما این کار متاسفانه هدف کلی یک آرم خوب که برجسته بودن را می بایست نشان دهد را نقض می کند.
کلیشه هایی مانند دندانپزشکی، که لبخندی زیبا با وجود دندان هایی مرتب است؛ می تواند مصداق این مورد باشد.

اطمینان حاصل کنید که طراحی لوگو استارتاپ شما قابل تنظیم و مقیاس پذیر باشد

یک آرم تجاری در کوچکترین اندازه ها تا بزرگترین آن ها نمایش داده می شود. شما می توانید از آن در کارت ویزیت، برچسب های تبلیغاتی و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی خود استفاده کنید. بنابراین طراحی آرم به گونه ای است که در انواع مختلف سطوح و اندازه ها عالی به نظر می رسد.
لوگو باید در وب سایت شما نیز خوب به نظر برسد. عامل مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید انعطاف پذیری آن است. با گذشت زمان ممکن است لازم باشد کمی آرم خود را تغییر دهید. اطمینان از وجود فضای مناسب برای تغییر از همان ابتدا راهی هوشمندانه خواهد بود.

یک لوگویی ایجاد کنید که قابل شناسایی و همچنین به یاد ماندنی باشد

طراحی آرم فرایندی چالش برانگیز و زمان بر است. حتی ممکن است احساس کنید در بسیاری از چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید گیر کرده اید.
نکته اصلی این است که مطمئن شوید آرم شما اثربخش و قابل شناسایی است. مخاطبان هدف شما باید بتوانند کسب و کار شما را شناسایی کنند و شما را از بین بقیه انتخاب کنند.
اگر حوزه کاری شما خرده فروشی است رعایت این امر حیاتی خواهد بود.
یک نیاز حیاتی دیگر این است که طراحی لوگو استارتاپ شما باید به یاد ماندنی باشد. اگر آرم در صورتی که قادر به ایجاد تأثیر در ذهن مردم نباشد به یاد ماندنی نخواهد بود.

طراحی لوگو استارتاپ باید ساده و در عین حال متمایز باشد

هرگز اهمیت مینیمالیسم و تصاویر هوشمندانه را نادیده نگیرید. طرح های ساده بسیار مناسب هستند. درک و به خاطر سپردن آن ها برای مخاطبان درهر سن و حوزه کاری آسان است.
شما ممکن است تحقیقات زیادی درباره تاثیر بصری لوگو انجام داده باشید. مهم نیست که شما و یا طراح لوگو وسوسه شوید که همه چیز را در طراحی بیاورید.
خویشتن داری کنید و بر روی یک یا حداکثر دو عنصر تمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که آرم یا لوگوی شما، نمایش واضح و قابل درک هویت برند شرکت شما است.

اندازه حروف و فونت در طراحی لوگو استارتاپ را با دقت انتخاب کنید

اکثر مردم بر این باورند که یک آرم کاملاً مربوط به تصویر و گرافیک است. اما برخلاف این باور عمومی، این اصلاً درست نیست.
یک آرم خوب می تواند به طور کامل خالی از هر تصویر یا نمادی باشد. بهترین نمونه ها برای چنین لوگوهایی، گوگل و یاهو است. این آرم ها افسانه ای هستند و فقط با استفاده از متن ایجاد شده اند.

طراحی لوگو استارتاپ و 13 نکته مهم درباره آن


بنابراین توجه خود را به بررسی هرچه بیشتر سبک های فونت برای یافتن سبک مناسب برای خود متمرکز کنید.
فونت های متنوعی وجود دارند. برخی از آن ها نشاط و تنظیمات غیررسمی را به تصویر می کشند و برخی از فونت ها تصویری حرفه ای ترسیم می کنند.
پس از نهایی کردن فونت از آن استفاده کنید.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو استارتاپ ها

وقتی صحبت از گرافیک می شود رنگ ها برای هدایت و رسیدن به هدف بسیار مهم هستند.
رنگ ها به تصاویر جان می دهند. بعضی از رنگ ها بیش از بقیه توجه بینندگان را جلب می کنند. این به عنوان علم رنگ ها در بین عموم شناخته می شود.
یک رنگ با دقت انتخاب شده می تواند نیمی از کار بازاریابی شما را به اتمام برساند. رنگ های مناسب می توانند به شما کمک کنند تا جایگاه و موضع شغلی خود را تعیین کنید.
یک اشتباه رایج که استارتاپ ها هنگام ایجاد آرم های استارتاپی مرتکب می شوند، افزودن رنگ های زیادی برای جذابیت آن است. این در نهایت باعث می شود که آرم بیش از حد بهم ریخته و شلخته به نظر برسد.
بنابراین سعی کنید هنگام طراحی آرم به 3 رنگ اصلی توجه کنید.