لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/07/01

طراحی لوگو اسم چه سایزی باید داشته باشد؟

طراحی لوگو اسم باید با دقت و حساسیت بسیاری صورت گیرد زیرا نمایانگر هویت برند شما می باشد. معمولا افراد هنگام استفاده از لوگو به لوگوتایپ فکر می کنند. لوگو اسم، لوگوتایپ یا تایپوگرافی نام یک شرکت است که به صورت بصری و منحصربفرد برای استفاده توسط آن شرکت طراحی می شود.
نام شرکت ممکن است با یک فونت به صورت سفارشی ساخته شود و یا با استفاده از اشکال هندسی حروف را در کنار هم بچیند. مشخصات دیگری نیز می توانند در رابطه با لوگوتایپ وجود داشته باشند که به صورت گسترده ای به عنوان المان های هویت سازمانی شناخته می شوند. اگر طراحی لوگو اسم به خوبی صورت گیرد به تنهایی و بدون کمک از نماد می تواند یک سلاح برندینگ موفر باشد.

لوگو اسم و طراحی آن

لوگو اسم یا تایپوگرافی به زبان ساده عبارت است از طراحی گرافیکی حروف و کلمات. لوگو اسم به دلیل سادگی که دارد میان نام تجاری با هویت برند ارتباطی سریع برقرار می کند و تصویر روشنی از فعالیت شرکت در ذهن مخاطب نقش می بندد. در واقع طراحی لوگو اسم نقطه شروعی بسیار خوب برای برندهای جدید می باشد.
هنر تبدیل حروف به تصویر کار اصلی لوگوتایپ است. در واقع آنچه در طراحی لوگو اسم بسیار حائز اهمیت است توجه به حروف برای ایجاد یک مفهوم بصری است. توجه داشته باشید که طراحی یک لوگو چیزی بیشتر از خلق یک نام بصری برای شناسایی شرکت است. در واقع طراحان حرفه ای هیچگاه جنبه بصری را از جنبه اساسی یک لوگو اسم جدا نمی کنند. زیرا لوگو اولین ادراک یک شرکت بوده و به تنهایی می تواند درک مشتری از برند را تحت تأثیر قرار دهد.

طراحی لوگو اسم چه سایزی باید داشته باشد؟

یک لوگو تأثیر زیادی بر ادارک شرکت شما دارد، از این رو مهم است که بتوان همه جا و به صورت واضح از آن استفاده نمود. هنگام طراحی لوگو اسم شما از خود خواهید پرسید که لوگوتایپ من چه سایزی باید داشته باشد؟ جواب این سوال متفاوت خواهد بود. سایز استاندارد یک لوگو اسم به پلت فرمی بستگی دارد که شما لوگو را در آنجا بارگذاری خواهید نمود.
برای مثال یک عکس پروفایل یوتیوب در حدود 800 x 800 پیکسل است، در حالی که سایز لوگو برای یک وب سایت یا امضا ایمیل معمولا با حداکفر ارتفاع 100 پیکسل می باشد. در صورتی طراحی لوگو اسم شما با فرمت وکتور و با پسوند PNG ذخیره شود به راحتی می توانید لوگوی خود را تغییر سایز دهید.

سایز لوگو اسم برای وب سایت

وب سایت ها قسمت مهمی از هر کسب و کار هستند. در واقع در وب سایت مخاطبین می توانند در مورد آنچه شما انجام می دهید، چشم انداز شرکت شما و اینکه محصولات یا خدمات شما چیست اطلاعات کسب کنند.
بهترین سایز در طراحی لوگو اسم برای یک وب سایت واقعا به این بستگی دارد که لوگو چطور و در کجا نمایش داده می شود. گرچه ما توصیه می کنیم که از یک فایل PNG استفاده کنید.
متداول ترین قسمت ها برای نمایش یک لوگوتایپ در وب سایت در بالای سایت است یعنی هدر و همچنین فاوآیکون که نماد کوچکی در کنار نوار آدرس یا تیتر تب مرورگر شما است.
سایز لوگو اسم در اینجا به نوع وب سایت شما بستگی دارد. برخی از سایزهای استاندارد لوگو برای وب سایت عبارتند از:
• بنر کامل: 468 x 60 pixels
• طرح افقی: 250 x 150 pixels، 350 x 75 pixelsو 400 x 100 pixels
• طرح عمودی: 160 x 160 pixels

طراحی لوگو اسم برای پرینت چه سایزی باید داشته باشد؟

در دنیای رسانه های چاپی، ممکن است لوگو اسم شما روی چیزهایی مانند:
تابلوها.
• تیشرت،
• لیوان (ماگ)،
• بسته بندی ها
چاپ شوند.
در حالی که فضاهای دیجیتال به ابعاد کوچکتر سوق دارند، شما خواهید دید که سایز لوگو اسم در رسانه های چاپی بسیار متفاوت است. از این رو مهم است که لوگو اسم شما به اندازه کافی واضح باشد تا هنگام چاپ کیفیت خود را از دست ندهد. در زیر به برخی از سایزهای رسانه های چاپی برای طراحی لوگو اسم اشاره خواهیم نمود:
- سایز استاندارد برای یک ماگ عبارت است از: 8.5 x 3 inches
- کارت های ویزیت معمولا در سایز 3.5 x 2 inches
- روی تیشرت: 14 x 15 inches
- ورقه های بیلبورد: 27 x 40 inches
به طور کلی سایز ایده آل لوگو اسم به طراحی شما و اینکه در کجا می خواهید از آن استفاده کنید بستگی دارد. مهمترین نکته در مورد طراحی لوگو اسم و سایز آن این است که حرفه ای به نظر برسد تا افراد آن را به خوبی به خاطر بسپارند. پس اگر هزینه طراحی لوگو حرفه ای را پرداخت کردید و یا زمان زیادی برای یک طراحی بی نظیر صرف کردید، کار و هدف خود را با گرافیک های بی کیفیت خراب نکنید.

پنج نکته اساسی که نباید در انتخاب سایز لوگو اسم فراموش کنید

1.انتخاب سایز لوگو اسم براساس هدف بازاریابی برند

بهتر است که قبل از طراحی لوگو اسم، ماهیت کسب و کار خود را بشناسید. شناخت نام تجاری یا برند و ارزشی که آن برای مشتریان دارد حتی مهم تر از شناختن رقبای شماست. در واقع باید بدانید که:

• با طراحی لوگو اسم سعی دارید چه پیامی را منتقل سازید؟
• آیا نام تجاری شرکت شما بیشتر در لوگو جلب توجه می کند یا فقط روی برانگیختن احساسات تمرکز می نماید؟
• چه عاملی باعث می شود که مشتریان با مشاهده لوگو برند شما به یک باره به استفاده از خدمات شما روی بیاورند؟
در واقع پس از اینکه برند خود را به اندازه کافی درک کردید، قادر خواهید بود تا پیام مناسب را در قالب طراحی لوگو اسم منتقل سازید.
ثانیا توجه داشته باشید که لوگو اسم نام برند شرکت شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. پس اطمینان حاصل نمایید که نامی که انتخاب نموده اید خود دربرگیرنده مفهوم روشنی باشد و مشتریان شما را دچار سردرگمی ننماید.

2. انتخاب سایز لوگو اسم برای تاثیر گذاری روی مخاطبین

قدم بعدی در طراحی لوگو، شناختن مخاطبین است. در واقع میان آنچه شما سعی دارید تا از طریق برند خود به مخاطب منتقل کنید و آنچه مخاطبین شما انتظار دارند از لوگو شما دریافت کنند، تفاوت زیادی وجود دارد.
برای انتخاب بهترین سایز لوگو اسم بهتر به این نکته فکر کنید که مخاطبین شما را چه گروهی تشکیل می دهند. سن، جنسیت و ملیت به اندازه دانستن شغل، سرگرمی و علایق مشتریان مهم است.

 

طراحی لوگو اسم چه سایزی باید داشته باشد؟

 

3. انتخاب سایز لوگو اسم با توجه به پلتفورمی که قرار است نمایش داده شود

سایز لوگو را باید به نحوی انتخاب کنید که قابل تشخیص باشد. بنابراین از خودتان بپرسید:
لوگوی من قرار است روی یک وب سایت، بنر تبلیغاتی ، بیلبورد یا روی تیشرت تبلیغاتی نمایش داده شود؟
سعی کنید هرگونه شرایطی را در نظر بگیرید.
آیا مخاطبین پیام درستی را با مشاهده لوگو اسم شما با آن سایز خاص دریافت خواهند کرد؟
در حقیقت شما باید به تمامی افکاری که با دیدن لوگو اسم شما به ذهن مخاطبین می آید، فکر کنید.

4. انتخاب سایز فونت لوگو اسم

نتایج تحقیقات و درک شما از برندتان، در طراحی ظاهر لوگو اسم برند شما تاثیر گذار است. اول از همه باید در مورد سایز فونت لوگو دقت نمایید. امروزه فونت های بسیاری در دسترس هستند که واقعا انتخاب یک گزینه مناسب را برای طراحی لوگو اسم دشوارتر می کند.
از این رو بهتر است که فونت های اساسی را به چند نوع تقسیم کنید و بررسی نمایید که هر یک می توانند برای چه هدفی مناسب باشند. هر فونت بیانگر محتوای خاصی بوده و می تواند روی برند شما تأثیرگذار باشد. شما باید تعیین کنید که دقیقا با فونت انتخاب شده چه پیامی را می خواهید انتقال دهید.
رنگ نیز نقش مهمی را در طراحی لوگو اسم ایفا می نماید. هر رنگ دارای پیام متفاوتی است و از این رو نباید پیام های نادرستی را با کاربرد رنگ نامناسب در طراحی لوگو اسم به مشتریان خود منتقل کنید.
در ادامه به چند نکته که به شما در انتخاب فونت و رنگ مناسب برای لوگوتایپ کمک می کنند:
- درباره رقبای خود تحقیق کنید.
هدف شما تقلید از لوگوی آنها نیست بلکه در واقع تجزیه و تحلیل دقیق آن است. اگر راه حل آنها هوشمندانه باشد پس شما می توانید از تجربیات آنان استفاده کنید.
- فونت را ساده انتخاب کنید.
فونت ساده در طراحی لوگوتایپ به شما کمک می کند تا لوگوی خود را در سایزهای مختلف تولید کنید خواه روی یک بنر تبلیغاتی و خواه یک خودکار.
- لوگو اسم باید خوانا باشد.
لوگو تایپ شما باید خوانا باشد تا مخاطبین و مشتریان بتوانند در کسری از ثانیه آن را بخوانند و سریع به هویت برند شما پی ببرند. انتخاب سایز مناسب برای خوانا بودن لوگو اهمیت بسیار زیادی دارد.
- لوگو اسم باید با رنگ سیاه و سفید هم قابل تشخیص باشد.
رنگ های لوگو اسم را با استفاده از مراجع CMYK یا Pantone مشخص کنید تا اطمینان حاصل نمایید که رنگ ها زمانی که لوگو اسم چاپ می شود به درستی بازتولید می شوند. طراحی لوگو اسم و رنگ های آن همچنین باید به گونه ای باشند که هنگام پرینت سیاه و سفید هم کیفیت خود را حفظ نماید.

5. ذخیره سازی لوگو با فرمت وکتور

ذخیره سازی لوگو با فرمت وکتور به شما کمک می کند که لوگو را به هر سایز دلخواهی تبدیل کنید بدون اینکه کیفیت آن پایین بیاید. شما می توانید لوگوتایپ را در نرم افزاهای طراحی لوگو حرفه ای مانند Adobe Illustrator طراحی نمایید. فتوشاپ هم می تواند برای طراحی لوگو حرفه ای گزینه مناسبی باشد چون امکان ذخیره سازی لوگو به صورت وکتور در هر دو نرم افزار وجود دارد.

آموزش طراحی لوگو با فوتوشاپ

مراقبت اشتباهات رایج در طراحی لوگو اسم باشید:

• استفاده از رنگ ها و فونت های متعدد:

شرکت های برتر و برجسته معمولا از یک فونت و یک رنگ در طراحی لوگو اسم استفاده می کنند؛ آن هم به یک دلیل، هرچه از فونت های بیشتری استفاده کنید لوگوتایپ شما آشفته تر به نظر خواهد رسید.

• استفاده از فونت های مرسوم:

شما می دانید که هر آنچه که امروز مد شود روزی هم منسوخ خواهد شد. پس سعی کنید از فونت های مرسوم استفاده کنید زیرا محبوبیت آنها دائمی است.

• کپی برداری از دیگران:

 تقلید از طراحی لوگو اسم دیگر در واقع نوعی تنبلی است. لوگوتایپ انعکاسی از کسب و کار شما است. پس اگر لوگوی شما مشابه با لوگوی یک شرکت دیگر باشد، دیگر برند شما منحصربفرد نبوده و اعتبار خود را در منظر مشتریان از دست خواهید داد.

ویژگی های یک طراحی حرفه ای لوگو اسم

لوگو اسم در صورتی که به صورت حرفه ای طراحی شود و بتوان در سایزهای ایده آل از آن بهره برد مزایای زیر را برای برند شما در بر خواهد گرفت:

- طراحی لوگو اسم حرفه ای در نگاه اول تأثیرگذار خواهد بود:

لوگوتایپ و نام شرکت شما اولین چیزی است که مشتریان و مخاطبین شما می بینند و اگر خوب طراحی شده باشد به سرعت مخاطبین را در نگاه اول جذب خواهد کرد. رنگ، فونت، سایز و سبک لوگو سخنان زیادی در مورد کسب و کار شما خواهد گفت، اینکه شما که هستید و چه محصولات یا خدماتی ارائه می کنید. پس طراح حرفه ای در اینجا نقش مهمی را ایفا خواهد نمود.

- لوگو اسم با مفهوم و استراتژی منحصربفردی طراحی می شود:

یک طراح حرفه ای با تحقیق و برنامه ریزی به طراحی لوگو اسم می پردازد. در واقع به دلیل تجربه های زیادی که در طراحی انواع لوگو دارد می تواند موفقیت برند شما را با طراحی بی نظیری از لوگو اسم تضمین نماید.

- یک لوگو اسم خوب شناخت هویت برند شما را آسان می کند:

طراحی یک لوگو اسم خوب برای یک کسب و کار ضروری است زیرا پایه و اساسی برای برجسته کردن برند شما محسوب می شود. دقت کنید که لوگو اسم، برند شما نیست. در واقع لوگو و برند دو چیز متفاوت هستند اما توجه داشته باشید که طراحی لوگو حرفه ای نقش بسزایی در هویت بخشیدن به یک برند ایفا می نماید.

- طراحی حرفه ای لوگو اسم اطلاعات مفیدی را در مورد شرکت شما ارائه خواهد داد:

در صورتی که لوگو اسم به صورت حرفه ای و طبق اصول طراحی شود می تواند اطلاعات مفید و اساسی را در اختیار مخاطبین و مشتریان قرار دهد.