لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1401/02/11

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی باید با توجه به ترند های روز به خصوص رنگ ها، فونت ها و سبک لوگو های مدرن انتخاب شود. 
اگر به عنوان یک طراح حرفه ای در زمینه ساخت لوگو کار کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که در طراحی لوگو کسب و کارهای مختلف نه تنها ترندهای اصلی، بلکه ترند های فرعی و ترند های خاص بازار نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. برای مثال، تا همین چند سال پیش، طرح‌های گرافیکی مینیمال مورد پسند «همه» بود، که البته هنوز هم هست، اما نه به آن اندازه. این ترندها می توانند در ساخت لوگو حرفه ای به خصوص برای شرکت های تبلیغاتی مفید باشند، زیرا معمولاً از نظر مخاطبین جذاب و محبوب هستند.
البته، مطمئنا شما نمی‌خواهید فقط به یک سبک لوگو بچسبید چون احتمالا دیگران نیز این کار را انجام داده اند و طرح شما ممکن است کپی به نظر برسد.
بنابراین مهم است که نه تنها به ترندهای جدید، بلکه به روش های خلاقانه ای که می توانید از آنها برای طراحی و ساخت لوگو شرکت تبلیغاتی استفاده کنید، توجه کنید.
بیایید برخی از عناصر منحصر به فردی که در طراحی لوگوی حرفه ای برای شرکت های بازاریابی و تبلیغات مناسب است را تجزیه و تحلیل کنیم و ترندهای مربوط به هر کدام را برای ساخت لوگوهای تبلیغاتی بشناسیم.

 

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

 

نحوه انتخاب رنگ برای لوگوهای تبلیغاتی

انتخاب رنگ یکی از آن اصول اساسی برای هر طراحی گرافیکی است، که به ویژه برای طراحی لوگو مهم است، زیرا لوگوی شما باید در سایز بسیار کوچکی، تاثیر گذاری خود را داشته باشد.
لوگوها معمولاً به عرض چند سانت و ارتفاع چند سانت نمایش داده می شوند. عناصر به کار رفته در آنها زیاد نیست، بنابراین، بعید به نظر می رسد که بتوانید رنگ های زیادی در آن به کار ببرید، پس باید تعداد محدودی از رنگ ها را انتخاب کنید و به درستی آنها را به کار ببرید.
انتخاب پالت رنگی برای طراحی لوگوی شرکت تبلیغاتی، فراتر از رنگ هایی است که به طور اتفاقی انتخاب کنید. یک حوزه کامل از تحقیقات پشت ایده روانشناسی رنگ لوگو وجود دارد، که بر اساس نحوه واکنش مخاطبین به رنگ های خاص است. این واکنش‌ها نشان می‌دهد که رنگ‌های خاص دارای ویژگی‌های ذاتی هستند که بر نحوه درک بیننده از آنها تأثیر می‌گذارد، و این نسبت ذاتی ویژگی‌ها می‌تواند به نفع شما در ساخت لوگو مورد استفاده قرار گیرد.
به عنوان مثال، رنگ های زرد و نارنجی گرما، سرزندگی، صمیمیت و شادی را به بیننده منتقل می کنند و توسط شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی ترجیح داده می شوند. قرمز پررنگ، دراماتیک است و می تواند یک رنگ هشدار دهنده باشد. آبی حامل احساس اعتماد، آرامش و سنتی بودن است.
داشتن اگاهی درباره روانشناسی رنگ ها به شما امکان می دهد در برقراری ارتباط با مخاطبان خود از آن استفاده کنید. رنگ هایی که برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی انتخاب می کنید باید پیامی را که می خواهید برای برندتان ارسال کنید، منتقل کند.
در عین حال، پیام لوگو در مورد تبلیغات است - بنابراین باید از رنگ هایی استفاده کنید که توجه بیننده را به خود جلب کرده و او را جلب کند. دلیل اینکه رنگ‌های گرم، به‌ویژه زرد و نارنجی، اغلب به عنوان دکمه‌های فراخوان در طراحی وب‌سایت استفاده می‌شوند همین است چون آنها توجه را جلب کرده و احتمالاً بیننده را به عمل تحریک می‌کنند.
اگر به عنوان یک حرفه ای در تبلیغات این نکات را می دانید می توانید برای برندسازی و طراحی لوگو خود نیز از این درس ارزشمند استفاده کنید.

بهترین نمونه های طراحی لوگو برای شرکت تبلیغاتی

بررسی برخی از لوگو های طراحی شده برای شرکت‌های تبلیغاتی آنچه را که انتظار داشتیم به ما نشان می دهد: در ساخت لوگو شرکت‌های تبلیغاتی، از رنگ‌های روشن استفاده شده که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند. لوگوی شرکت بازاریابی Manifesto یک نمونه عالی از این نوع طراحی حرفه ای است که با استفاده از یک رنگ پرتقالی گرم که به اندازه قرمز خشن نیست و به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب می کند، ساخته شده است.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

در عین حال، این رنگ‌های روشن اغلب روی پس‌زمینه‌های بسیار متفاوت، مانند خاکستری تیره یا سیاه، نمایش داده می‌شوند تا بیشتر برجسته شوند. لوگوی شرکت تبلیغاتی Trainha نشان می دهد که چقدر این کار می تواند خوب جواب دهد.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

استفاده از این ترکیب رنگ برای یک لوگوی تبلیغاتی کاملاً منطقی است. رنگی را انتخاب کنید که توجه بیننده را جلب کند و آنها را به سمت برند شما بکشاند تا بتوانید مهارت های تبلیغاتی و بازاریابی خود را به آنها نشان داده اید.

بهترین ترکیب رنگ برای طراحی لوگو شرکت های تبلیغاتی

برای انتخاب رنگ در لوگوهای تبلیغاتی، بر اساس ترند روز می توانید از پیشنهادهای زیر استفاده کنید:
زرد: 7548 C یا 7405 C
پرتقالی:  4012 C
نارنجی:  O21 C
قرمز گرم: 173 C
همچنین می توانید از ابزارهایی مانند نرم افزار ساخت لوگو لوگونومی استفاده کنید تا به شما کمک کند یک پالت رنگی با الهام از رنگ های گرم برای لوگوی خود بسازید.

نحوه انتخاب فونت برای طراحی لوگو شرکت های تبلیغاتی

احتمالاً تعجب نخواهید کرد که بدانید فونت‌ها نیز دارای ویژگی‌های ذاتی هستند و دقیقاً مانند رنگ‌ها باید موضوع «روان‌شناسی فونت‌ها» را برای ساخت لوگو شرکت های تبلیغاتی جدی بگیرید.
با این حال، انتخاب فونت ها ممکن است کمی پیچیده تر باشند. ارتباط یا شناسایی یک رنگ مناسب، آسان تر از آن است که  یک تایپوگرافی مناسب را برگزینید. در قدم اول باید فونت‌هایی را انتخاب کنید که ویژگی خوانا بودن را داشته باشند. 

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

اما در واقع این نکته تنها عامل انتخاب یک فونت مناسب نیسن.
فونت ها تنوع بسیار زیادی دارند و هرکدام برای طراحی لوگوی خاصی مناسب تر هستند. یک فونت توپر و پررنگ احتمالاً توجه را به خود جلب می کند، در حالی که یک فونت ظریف و نازک ممکن است به راحتی نادیده گرفته شود. فونت‌های اسکریپت یا دست خطی نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند زیرا مخاطب، فونت‌هایی را دوست دارد که به راحتی خوانده شوند.
به طور کلی، سه نوع فونت اصلی وجود دارد که هر کدام الهام بخش حس متفاوتی هستند:
• فونت های Serif. اینها رسمی تر هستند و تمایل به ترویج احساس اعتماد و سنتی بودن دارند.
• فونت های Sans-serif. اینها غیررسمی، مدرن هستند و به احتمال زیاد ساده و ابتدایی می باشند.
• فونت های اسکریپت. اینها ظریف و خلاقانه هستند، اما اغلب تاثیر کمتری نسبت به انواع دیگر فونت برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی دارند.
باز هم، انتخابی که انجام می‌دهید به شدت به شخصیت برندی که می‌خواهید تبلیغ کنید بستگی دارد. آیا شرکت تبلیغاتی شما شرکتی ساده و سنتی است؟ پس به یک فونت سریف فکر کنید. آیا این یک متفکر خلاق، مبتکر و خارج از چارچوب است؟ پس، یک فونت اسکریپت را در نظر بگیرید.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

مهمترین نکته در انتخاب فونت این است که از کاربرپسند بودن آن اطمینان حاصل کنید و طراحی لوگوی متنی خود را خوانا کنید. فونتی را آنقدر دور از مسیر اصلی انتخاب نکنید که خواندن لوگوی شما را غیرممکن کند. 
به خاطر داشته باشید که فونت مورد استفاده شما بارد به یاد ماندنی و قابل استفاده برای ساخت لوگو شرکت تبلیغاتی باشد.

بهترین فونت برای ساخت لوگو تبلیغاتی

با مراجعه مجدد به فهرستی از آژانس های تبلیغاتی برتر، به وضوح می بینیم که اکثر لوگوهای مبتنی بر فونت یا ترکیبی از حروف sans-serif استفاده می کنند که صریح بوده، به راحتی قابل خواندن هستند و اشتباه گرفتن حروف آنها با یکدیگر غیرممکن است.
به این ترتیب، بهترین فونت ها برای لوگوهای تبلیغاتی اغلب از روندهای تعیین شده توسط خود تبلیغات پیروی می کنند. بنابراین فونت های برتری که بازاریابی از انها استفاده می کنید، می توانند انتخاب های خوبی برای لوگوی شما نیز باشند.
البته، این بدان معنا نیست که شما حتما باید از این روند پیروی کنید – بسیاری از جذاب‌ترین لوگوها از فونت های عجیب و غریب و سفارشی از نوع اسکریپت‌ استفاده می‌کنند و برخی از آنها اصلاً از حروف چاپی استفاده نمی‌کنند. اما درک اینکه چرا گرایش به استفاده از فونت نوع sans-serif در طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی بیشتر است را می توان در سه ویژگی زیر خلاصه کرد: 
پیام را به وضوح منتقل می کنند، 
خوانایی را تضمین می کنند 
و به شما اطمینان می دهد که شرکت تبلیغاتی در کاری که انجام می دهد،  جدی است.
پیشنهاد چند فونت مناسب برای ساخت لوگوهای تبلیغاتی، بر اساس ترند روز:

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

چه سبک لوگویی را باید برای شرکت های تبلیغاتی انتخاب کنید؟

در کنار انتخاب رنگ و فونت، نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید: برای شروع چه سبک لوگویی را می خواهید طراحی کنید؟
شما چند گزینه دارید:
• ماسکات - این نوع لوگو از یک طلسم مانند یک حیوان به عنوان نقطه کانونی اصلی خود استفاده می کند.
• واتر مارک- لوگو نوشتاری با حروف و کلمات یا مونوگرام - این نوع لوگو به شدت مبتنی بر نوع است.
• لوگو تصویری - این نوع لوگو از یک نمایش سبک از یک شی واقعی استفاده می کند.
نماد - نماد نماد یک ایده است و می تواند انتزاعی باشد.
• لوگو ترکیبی - علامت های ترکیبی از گرافیک و همچنین نوع استفاده می کنند.

هرکدام از این انواع لوگوی اصلی، تعداد زیادی زیر مجموعه نیز دارند که شامل جزئیات مختلف و تصمیمات خلاقانه است. هر یک از آنها شایسته توجه هستند، اما برخی از آنها به عنوان یک لوگوی تبلیغاتی بهتر جواب می دهند.
بیایید نگاهی به آنها بیندازیم، و ببینیم چرا برای ساخت لوگو شرکت های بازاریابی و تبلیغات مناسبند.

متداول ترین سبک لوگو برای شرکت تبلیغاتی

در تحقیقات ما، اکثریت قریب به اتفاق آرم های تبلیغاتی از نوع نوشتاری هستند که در آنها از حروف و کلمات استفاده شده یا به سبک مونوگرام طراحی شده است.
البته آرم های تجاری همیشه فقط شامل نام شرکت تبلیغاتی نمی شوند، بلکه بسیاری از آنها از فونت های منحصر به فرد همراه با پالت های رنگی که به دقت انتخاب شده اند برای ایجاد آرم هایی استفاده می کنند که در یک فضای کوچک و با عناصر کمی تاثیرگذار باشند.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

لوگوهای نوشتاری اغلب با وقار و قابل اعتماد دیده می شوند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی نام‌های طولانی‌ دارند، بنابراین از حروف اول آن کلمات برای ساخت یک لوگوی مونوگرام کوتاه استفاده می‌کنند و آن را به یک سبک لوگوی مؤثر تبدیل می‌کنند، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

دومین سبک لوگوی متداول، لوگوی ترکیبی است. به عنوان مثال، طراحی لوگوی سرگرمی و موسیقی ممکن است از نماد حلقه فیلم و نام آنها به عنوان لوگوی ترکیبی آنها استفاده کند. یک شرکت بازاریابی و تبلیغات ممکن است از ترکیب یک نماد و مونوگرام استفاده کند.
لوگوهای ترکیبی این مزیت را دارند که همه جا کاربرد دارند. بسته به نام تجاری، می توانید انتخاب کنید که از هر یک از قسمت های آن استفاده کنید مثلا فقط نوشته یا فقط نماد را به کار ببرید. در هر صورت، لوگوی شما قبلاً تبلیغ شده بنابراین اجزای جداگانه آن به تنهایی برای مخاطب قابل تشخیص هستند.
لوگوی ترکیبی ساده برای شرکت تبلیغاتی و بازاریابی Weber Shandwick یک مثال عالی از این است که لوگو ترکیبی برای طراحی لوگو شرکت های تبلیغاتی چقدر خوب کار می کند.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

لوگو های ترکیبی برای یک شرکت جدید نیز عالی هستند و به آنها اجازه می دهند نام خود را همراه با یک آرم یا نماد نشان دهند. پس از مدتی که اعتبار مناسبی کسب کردند، ممکن است انتخاب کنند که قسمت حروف لوگو را حذف کنند و به سادگی از نماد یا آرم آن استفاده کنند.

استفاده از لوگوی برای برندسازی شرکت های تبلیغاتی 

به قول والتر لندور، پیشگام در برندینگ و متخصص بلامنازع تبلیغات "محصولات در کارخانه ساخته می شوند، اما برندها در ذهن ایجاد می شوند."، بنابراین، نام تجاری به قدری با شهرت و آنچه که مشتریان در مورد شرکت فکر می کنند گره خورده است که حقیقت آن کاملا آشکار است.
چه یک شرکت تبلیغاتی جدید داشته باشید یا یک نام معتبر، برندسازی برای رشد شرکت شما ضروری است! این به این دلیل است که لوگو چیزی فراتر از یک نمایش بصری است - این موضوع به نحوه نگاه مخاطبان به شما، شهرت شما و نحوه تعامل شما با دیگران مربوط می شود.
اما مؤلفه بصری، مسلماً، چیزی است که اکثر مردم هنگام در نظر گرفتن نام تجاری به آن فکر می کنند.
لوگوی شما احتمالا اولین و مهمترین نمونه برندسازی شماست که متداول‌ترین نمایش بصری برند شما خواهد بود و به عنوان یک میانبر برای ارتباط با مشتریان تان عمل می‌کند. وقتی آنها لوگوی شما را می بینند، به کل برند شما فکر می کنند و مطابق با آن واکنش نشان می دهند.
به همین دلیل، نحوه استفاده از حد از لوگو علاوه بر طراحی حرفه ای آن مهم است. لوگوی شما باید در طراحی وب سایت شما - در واقع در هر صفحه - در تبلیغات کاغذی و چاپی، در صفحات رسانه های اجتماعی، در ایمیل های شما، در کارت های ویزیت و اقلام تبلیغاتی شما استفاده شود - لوگوی شما مانند یک امضا است. این چیزی است که نشان می دهدیک محصول درواقع متعلق به برند شما است.
و به یاد داشته باشید، فقط زمانی می توانید ادعا کنید که به طور موثر محصولات برندهای دیگر را تبلیغ کنید، که خودتان به عنوان یک شرکت تبلیغاتی بازخورد های مناسبی از مخاطبین دریافت کنید! بنابراین مخاطبان خود را در شک و تردید رها نکنید و به برندسازی خود با طراحی یک لوگوی منحصر به فرد اهمیت بدهید.

چند نمونه از بهترین لوگو های آژانس تبلیغاتی

در ادامه چند نمونه از بهترین لوگوهای تبلیغاتی آورده شده که می توان از آنها برای طراحی لوگوی شرکت های تبلیغاتی الهام گرفت!
REQ لوگوی این شرکت بازاریابی نمونه ای خیره کننده از نحوه استفاده از یک طرح ساده و پرمفهوم است که هنوز هم تاثیرگذار است. با پس زمینه تیره، رنگ قرمز اصلی لوگوی، آرم کلمه واقعاً برجسته است.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

آژانس اسپایر. این لوگو از تصویر یک مداد - یا یک گلدسته، بسته به نوع نگاه شما به آن - به صورت یک لوگوی نوشتاری آماده برای برخاستن، با پس‌زمینه قرمز تیره برای برجسته کردن متن سفید استفاده می‌کند.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

این لوگو از سبک ترکیبی ساده، با نماد رنگارنگ و فونت مدرن sans-serif استفاده می‌کند.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی هوشمند این لوگو که یک لوگوی تبلیغاتی ساده اما مؤثر است، از مغز درون یک لامپ برای ترویج ویژگی برند تفکر خلاق هوشمند استفاده می کند.

طراحی لوگو برای شرکت های تبلیغاتی

جمع بندی: ساخت لوگوی تبلیغاتی به عنوان یک تبلیغ عمل می کند

برای ساخت لوگوی حرفه ای که مناسب شرکت تبلیغاتی شما باشد، بهتر است در مورد ترندهای روز که مربوط به حوزه خاص فعالیت شما می شوند، تحقیق کنید و متوجه شوید که چرا آنها محبوب هستند. به طور خاص به روانشناسی رنگ و فونت نگاه کنید و فراموش نکنید که برای الهام گرفتن به لوگوهای تاثیر گذار موجود نگاهی بیندازیر. به این فکر کنید که چه چیزی را در مورد آنها دوست دارید و چرا.
بهترین لوگو برای یک شرکت تبلیغاتی باید به یاد ماندنی، منحصر به فرد و موثر باشد به طوریکه مهارت های شما را نشان دهد و توجه مخاطب را جلب کند. یک لوگوی حرفه ای باید پیام درستی ارسال کند، شخصیت برند شما را منعکس کند و در آزمون زمان مقاومت کند. مطالعه مقاله " راهنمای جامع طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی" می تواند به شما کمک کند که ایده های بهتری برای طراحی لوگو تبلیغاتی داشته باشید.
با استفاده از لوگوساز آنلاین لوگونومی و پیروی از نکات مطرح شده در این مقاله، می توانید بهترین لوگوی تبلیغاتی متعلق به برندتان را خلق کنید. همین الان شروع کنید.

تگ های مرتبط :