لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1402/05/19

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

اگر برای تبلیغ محصولات تان در فروشگاه ترب نیاز به طراحی لوگو دارید اما مهارت های طراحی تان کافی نیست، نیازی نیز هزینه زیادی بابت ساخت لوگو به طراحان بپردازید. شما می‌توانید با ابزارهای آنلاین که کار ساخت لوگو را با کمک هوش مصنوعی انجام می‌دهند، یک لوگو منحصر به فرد و به یاد ماندنی بسازید. اکثر این سایت‌ها قالب های قابل ویرایش را به شما ارائه می‌دهند که سریع ترین راه برای ساخت یک لوگوی حرفه ای است. 
ابزارهای طراحی لوگو کاملا رایگان هستند، اما ممکن است مجبور شوید برای دانلود فایل وکتور نهایی هزینه کمی بپردازید.
در حال حاضر، ۴ ابزار برتر طراحی لوگو آنلاین عبارتند از:
لوگونومی
LogoMaker
DesignEvo Free Logo Maker
لوگو ساز Canva

 

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

 

چه سبک لوگویی می‌توان برای فروشگاه ترب طراحی کرد؟

تفاوتی ندارد تصمیم داشته باشید که لوگوی خود را از ابتدا طراحی کنید یا از یک قالب آماده در لوگوساز آنلاین استفاده کنید، به هرحال بهتر است با هفت نوع لوگو که می‌توانید به عنوان آرم تجاری برند یا محصولتان مورد استفاده قرار دهید، آشنا شوید:

لوگو نوشتاری

برخی از برندها هیچ نماد گرافیکی ندارند و در عوض تصمیم می‌گیرند نام برند یا محصول خود را در جلو دید خریداران قرار دهند. در این مورد، تایپوگرافی و انتخاب فونت مناسب موثرترین استراتژی است. هر فونتی که انتخاب می‌کنید، باید خوانا باشد.در لوگوساز آنلاین لوگونومی، صدها فونت فارسی رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا از آن برای طراحی لوگو نوشتاری فروشگاه ترب استفاده کنید.

لوگو تصویری

لوگوهای تصویری یک نماد گرافیکی هستند. این نمادها معمولاً قابل تشخیص هستند و ارتباطی فوری در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، یک دندان برای یک دندانپزشک، گل برای گلفروشی و غیره.
اگر یک برند تازه کار هستید ابتدا یک نماد را با نام کسب و کار یا برند خود در طراحی لوگو به کار ببرید. اما پس از گذشت زمان، نماد لوگو به تنهایی می‌تواند به عنوان یک نماد اختصاری قدرتمند و بصری برای برند معروف شما کافی باش .

لوگو ترکیبی

این نوع لوگو، یک نماد و یک متن را با هم ترکیب می‌کند و لوگوی سنتی ترکیبی را ایجاد می‌کند که همه ما با آن آشنا هستیم. اگر می‌خواهید با ابزار طراحی لوگو آنلاین یک لوکو ترکیبی برای فروشگاه ترب بسازید، بهتر است چند نماد را امتحان کنید تا زمانی که طرحی را که دوست دارید را پیدا کنید. همچنین می‌توانید ترکیب‌های متفاوتی از این دو را به صورت قالب های آماده مرور کنید و هرکدام که موردپسندتان بود، انتخاب کنید.

لوگوی انتزاعی

همانطور که از نام آن پیداست، نماد لوگوی انتزاعی مستقیما قابل تشخیص نیست و معمولاً از ترکیب چند شکل هندسی بوجو می‌آید. طراحی لوگو انتزاعی زمانی عالی است که شما لوگویی کاملا منحصر به فرد برای برند خود می‌خواهید. توصیه می‌کنیم که این نمادها را با نام برند یا کسب و کار خود در کنار عم استفاده کنید تا زمانی که به اندازه کافی نام تجاری شما به رسمیت شناخته شود و بتوانید نماد تات را به تنهایی به کار ببرید.
اگر می‌خواهید با لوگوساز آنلاین لوگونومی یک لوگو انتزاعی خلق کنید، به راحتی از ابزار شکل در ویرایشگر این برنامه استفاده کنید.

لوگوی حرف

لوگو حرف، که به آن لوگوی "مونوگرام" نیز گفته می‌شود، اگر نام برند شما طولانی، عالی است. می‌توانید از مخفف نام برندتان یا حروف اول هر کلمه برای طراحی لوگو مناسب فروشگاه ترب استفاده کنید. تایپوگرافی در لوگو حرف به همان اندازه که در لوگو نوشتاری اهمیت دارد باید مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه، با حروف کمتر و نگرانی کمتری در خصوص خوانایی آن وجود دارد و می‌توانید از استایل خلاقانه تری استفاده کنید.

لوگوی ماسکات

بسته به شخصیت برند شما، یک لوگو ماسکات می‌تواند سرگرم کننده باشد. این سبک لوگو نسبت به نمادهای استاندارد انعطاف پذیرتر هستند. فقط مطمئن شوید که با پیام و احساسی که می‌خواهید به مخاطب منتقل کنید، همسو باشد. اگر محصولاتی برای کودکان یا تجهیزات ورزشی می‌فروشید، لوگو ماسکات انتخاب خوبی است.

لوگو امبلم

لوگو امبلم شامل متنی در داخل یک نماد است. نمادها، که به عنوان "مهر" نیز شناخته می‌شوند، برای مدت طولانی برای شرکت های حقوقی، دانشگاه‌ها و سایر مشاغل از این دست مورد استفاده قرار می‌گرفتند. لوگو امبلم احساساتی مثل سنتی بودن و اعتبار را منتقل کنند.

چطور یک لوگو نمادین برای فروشگاه ترب طراحی کنیم؟

اگر تصمیم دارید که نمادی را در لوگوی خود بگنجانید – چه سنتی و چه انتزاعی – ممکن است نیاز به خلاقیت داشته باشید. در ادامه چند نکته برای ایجاد نمادی مناسب برای طراحی لوگو فروشگاه ترب آورده شده است:

شروع به نوشتن اسامی مرتبط با برندتان کنید

نام شرکت یا سازمان خود را در نظر بگیرید و کلمات مرتبطی را که به ذهنتان می‌آید، بنویسید. مثلا برای کسب و کار گل فروشی، کلماتی مانند رشد، باغ، درخت، جنگل، برگ، شاخه، گلخانه و غیره را می‌نویسیم.

به تصاویری متناسب با اسامی که نوشته اید، فکر کنید

اینجاست که وارد مرحله "تصویرسازی" می‌شوید. در نظر بگیرید که می‌خواهید مخاطبانتان چه احساسی داشته باشند یا چه پیامی را می‌خواهید منتقل کنید. آیا نمادهایی وجود دارد که به ذهن شما خطور کند؟
طراحان معمولا نسبت به بدیهی ترین انتخاب تردید نمی کنند، اما همچنان می‌توانید تفسیر تحت اللفظی پیام برند خود را در نظر بگیرید. فقط از امتحان کردن نمادهای مختلف نترسید. یک خلاقیت منحصر به فرد روی آن به کار ببرید. سعی کنید یک نماد تحت اللفظی را با نمادی تجسمی تر ترکیب کنید.
تصویرسازی در این مرحله هیچ قانونی ندارد. تا جایی که می‌خواهید خارج از چارچوب فکر کنید. همانطور که گفته می‌شود، اغلب جادو در همین مرحله اتفاق می‌افتد. سوال نکنید که آیا نمادی واقعا منطقی است یا خیر. هر نمادی می‌تواند کلیدی باشد که ایده نهایی را ایجاد می‌کند.
اگر ایده ای به ذهنتان نمی رسد وارد لوگوساز آنلاین لوگونومی شوید. مراحل اولیه را به سرعت طی کنید و یک قالب آماده را انتخاب کنید تا وارد ویرایشگر شوید. اصلا مهم نیست که روی چه قالبی کلیک کردید یا اصلا اطلاعات برندتان را درست وارد کرده اید یا خیر.

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

در نوار ابزار سمت راست روی ابزار آیکون کلیک کنید. در صفحه ای که باز می‌شود بیش از ۱۰ هزار آیکون وجود دارد که می‌توانید آنها را جستجو کنید.
پس چرا معطلید. یکی یکی اسامی که یادداشت کردید را اینجا وارد کنید و ببینید جه نمادهایی به شما نمایش داده می‌شود. از هر نمادی که خوشتان آمد به صفحه اصلی اضافه کنید.
اصلا نترسید که ۱۰ یا ۲۰ نماد رو انتخاب کنید. در مراحل بعدی این نمادها فیلتر می‌شوند تا بالاخره یکی از آنها را به عنوان طرح نهایی بپسندید.

شروع به طراحی و اصلاح طرح خود کنید

امتحان کردن نمادهای مختلف را هر چند بار که نیاز دارید انجام دهید تا گزینه های خود را محدود کنید. بیشتر طراحان قبل از اینکه به طراحی خوب برسند، چندین بار طرح‌ها را امتحان می‌کنند. 

از چه فونت هایی برای طراحی لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

اگر تصمیم دارید با یک لوگو نوشتاری یا حرف برای فروشگاه ترب طراحی کنید، به یاد داشته باشید که تایپوگرافی چقدر مهم است. درست مانند رنگ‌ها، فونت‌های مختلف تفاسیر متفاوتی از شخصیت برند شما ایجاد می‌کنند.
ما در مقاله " از چه تم رنگی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی Ai استفاده کنیم؟" توضیح دادیم که چطور رنگ مناسب را برای برند خودتان انتخاب کنید.
انواع فونت های بی شماری وجود دارد، اما همه آنها در یکی از سه خانواده (که به آنها تایپ فیس نیز گفته می‌شود) قرار می‌گیرند: سریف، سانس سریف و اسکریپت .

فونت های سریف

فونت های Serif دارای زوائد یا خطوط کوچکی هستند که به انتهای خطوط بزرگتر در یک حرف یا نماد متصل می‌شوند. این فونت‌ها کلاسیک هستند و زمانی که می‌خواهید اعتماد، سنت و پیچیدگی را به دیگران منتقل کنید، می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

فونت های سنس سریف

اینها فونت هایی هستند که هیچ زائده ای متصل به حروف ندارند. نتیجه یک خط شفاف و تمیز است که شیک و مدرن به نظر می‌رسد. فونت‌های Sans Serif فونت‌های برتر برای طراحی لوگو هستند، زیرا خواندن آنها آسان‌تر است. اگر می‌خواهید طراحی مینیمالیستی داشته باشید، فونت‌های sans serif انتخاب خوبی هستند.

فونت اسکریپت

فونت های اسکریپت از دست خط شکسته یا نستعلیق استفاده می‌کنند و جلوه ای متمایز را ایجاد می‌کنند. آنها اغلب احساس اصالت و خلاقیت بیشتری را به لوگو شما می‌بخشند.

لوگو ساز آنلاین چگونه لوگو می‌سازد؟

فقط کافی است این مراحل ساده را برای ساخت لوگو فروشگاه ترب خود در لوگوساز آنلاین لوگونومی دنبال کنید:
1.    نام شرکت یا محصول خود را وارد کنید

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

2.     از بین گزینه های مختلف، زمینه کسب و کار خود را انتخاب کنید.

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

3.    رنگ‌های متناسب با برند خود را انتخاب کنید

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

4.    فونت‌ها و طرح‌بندی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده برند شما باشد.

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

5.    از ابزارهای ویرایشی برای سفارشی سازی لوگو خود استفاده کنید

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

6.    فایل های با وضوح بالای خود را دانلود کنید و از آن به عنوان لوگو فروشگاه ترب استفاده کنید.

چطور از ابزار رایگان طراحی لوگو برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنیم؟

به همین راحتی! اکنون آن را امتحان کنید و خودتان ببینید.

چه فرمتی برای لوگوی فروشگاه ترب مناسب است؟

بهترین فرمت فایل برای ساخت لوگو فروشگاه ترب، فایل های پیکسلی با وضوح بالا مانند JPG، PNG و فایل های برداری مانند PDF و SVG هستند.

مزایای طراحی لوگو با لوگوساز آنلاین 

زمانیکه می‌خواهید یک لوگو برای شرکت یا سازمان خود طراحی کنید اولین راهکاری که به زهنتان می‌رسد این است که یک طراح را استخدام کنید یا طراحی لوگو را به یک طراح حرفه ای سفارش دهید. 
اما اگر نیاز به ساخت لوگو فروشگاه ترب داشته باشید و بودجه شما برای استخدام یک طراح کافی نباشد، چه کاری باید انجام دهید؟
مطمئنا در این شرایط استخدام یک طراح گزینه مناسبی برای شما نیست، بهترین راه حل استفاده از ابزار رایگان طراحی لوگو است که مزایای زیر را برای شما دارد:

از قالب های آماده و ابزارهای رایگان برای ساخت لوگو فروشگاه ترب استفاده کنید

در ابزار رایگان طراحی لوگو، هزاران قالب لوگوی حرفه ای توسط هوش مصنوعی طراحی می‌شود. شما می‌توانید یکی از این قالب‌ها را انتخاب کرده و بدون هیچگونه مهارتی در طراحی، از ویرایشگر طراحی لوگو قدرتمند و در عین حال بصری استفاده کنید و با ابزارهای رایگان آن، در کمتر از چند دقیقه لوگو مناسب خود را بسازید.

لوگو فروشگاه ترب را با فرمت وکتور دانلود کنید

در ابزار رایگان طراحی لوگو، امکان دانلود فایل های با وضوح بالا به صورت  JPG، PNG، PDF، AI، SVG  وجود دارد. بنابراین، پس از ساخت لوگو فروشگاه ترب می‌توانید آن را با وضوح بسیار بالایی ذخیره کنید و در هر وب سایتی مورد استفاده قرار دهید و یا حتی آن را چاپ کنید.