لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/12/10

چطور با یک برنامه لوگوساز حرفه ای یک لوگو برای شرکت های ساخت و ساز بسازیم؟

برنامه لوگوساز به صاحبان شرکت های بزرگ ساخت و ساز و حتی افرادی که می خواهند کسب و کار نوپایی بسازند، کمک می کند تا یک لوگوی حرفه ای بسازند. منظور ما از یک لوگوی حرفه ای هر لوگویی نیست، بلکه طراحی لوگو ساخت و سازی است که شمارا به جایگاه مناسبتان در موفقیت می رساند. قبل از اینکه به سراغ نتایج به دست آمده از طراحی لوگوهای ساخت و سازهای معروف برویم، بیاید نگاهی به نحوه ساخت این نوع لوگو و برنامه های لوگوسازی که این مراحل را برای شما آسان می نمایند، بیاندازیم. 
>> مقاله " چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟ " را بخوانید.

اهمیت طراحی لوگوهای ساخت و ساز برای برندسازی!

لوگوها به چند دلیل اهمیت دارند، مهم ترین دلیل این است که لوگوی شما هویت اصلی شرکت ساخت و ساز شماست. یک لوگوی خوب به کسب و کار های مرتبط با ساخت و ساز کمک می کند تا از سایرین متمایز شوند – به تعداد شرکت های ساخت و ساز، از کوچک تا بزرگ توجه کنید، مطمئنا داشتن یک لوگوی حرفه ای یک ضرورت برای دریافت یک جایگاه خوب است! طبق آخرین نظر سنجی ها ایران دارای 137 هزار شرکت ساخت و ساز می باشد، بنابراین می توان اهمیت لوگو ساخت و ساز را به عنوان یک آرم لازم برای موفقیت در نظر گرفت.
تفاوت اصلی لوگو ساخت و ساز ها به سبک و طرح آنها مرتبط است که هرکدام با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای به وجود آمده اند. برای داشتن یک لوگوی خوب باید با مخاطبان هدف خود، تخصص و مهارت هایتان ارتباط بگیرید، نه فقط منطقه مد نظرتان برای راه اندازی یک کسب و کار بزرگ! اغلب برای تبلیغ یک کسب و کار از لوگوها برروی کارت ویزیت، خدمات و تی شرت ها استفاده می کنند، بنابراین سعی کنید در حین طراحی لوگو به کیفیت و لزومات توجه کنید و فراموش نکنید، لوگوی شما هویت کسب و کارتان است! 
اگرچه لوگوها تنها عنصر در برندسازی نیستند، اما بخش مهمی از این پازل بزرگ می باشند. برندسازی ها از نقطه شروع گرفته تا پایان در بازایابی شما تاثیر گذارند.

6 مرحله ضروری طراحی لوگو ساخت و ساز مناسب که باید بدانید!

به دنبال یک منبع معتبر برای آموزش مراحل طراحی یک لوگو ساخت و ساز خلاقانه هستید؟ خوب، خبر خوب این است که جای درستی آمده اید! طراحی لوگو می تواند ساده یا پیچیده باشد – همه ی این شاید ها به آنچه شما از لوگوی خود انتظار دارید، بستگی دارد! در حالت ایده آل، برای یک لوگو ساخت و ساز و حتی برای دیگر لوگوهای تجاری – طرح های ساده عملکرد بهتری دارند. یک لوگوی ساده می تواند بیاد ماندنی و خیلی راحت درک شود، در نتیجه کسب و کار شما با افزایش بودجه مواجه خواهد شد. قبل از تصمیم گیری برای انتخاب یک برنامه لوگوساز حرفه ای، لازم است برای طرح اصلی لوگو ساخت و ساز خود با خواندن مطالب زیر تصمیم بگیرید.

مرحله اول : تحقیق کنید

این مرحله ضروری است، زیرا شرکت های ساخت و ساز زیادی با خدمات متفاوت و رقبای فراوان در بازار امروز وجود دارند و برای انتخاب شدن از سوی مخاطبان باید یک لوگوی با کیفیت و قدرتمند داشته باشند. قبل از تصمیم گیری برای طراحی لوگو، به بررسی رقبای دارای شغل یکسان با خودتان بپردازید و طرح و برند کلی آنهارا بررسی کنید. رنگ، فونت و سبک گرافیک و ظاهر کلی آنهارا یادداشت کنید! قطعا متوجه الگوی هرکدام خواهید شد و می توانید به طور طبیعی برای دنبال کردن یک روند خاص یا جدید تصمیم گیری کنید. اما لازم بذکر است که توجه بیش از حد به طراحی های مد شده، لوگوی شمارا شبیه به لوگوهای دیگر می کند، پس در تصمیم گیری درباره طرح اصلی لوگویتان دقت کنید. اکنون که قدم اول را برداشته اید، می توانید راحت تر درمورد عناصر اصلی لوگو ساخت و ساز خود تصمیم بگیرید؟ 

مرحله دوم : پالت رنگی مناسب لوگو ساخت و ساز ها

وقتی راجب منطقه امن لوگوها فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ احتمالا رنگ ها انتخاب شما هستند. از آنجایی که شاید از قبل با رنگ های مناسب برای لوگو ساخت و ساز ها آشنا شده باشید، احتمالا برایتان تعجب آور نباشد که رنگ های روشن و پررنگ در میان طراحان لوگو ساخت و ساز ها بسیار محبوب هستند. با اینحال برای تصمیم گیری بهتر به قدرت هررنگ توجه کنید.

نارنجی

رنگ نارنجی به دلیل قدرت جلب نظر بالای خود، انتخاب محبوبی برای طراحان لوگو ساخت و ساز است. نارنجی معمولا در چشم مخاطبان دوستانه و نرم دیده می شود و شما می توانید از این رنگ برای طراحی یک لوگوی انرژی بخش استفاده کنید.

زرد

رنگ زرد دارای ویژگی های بسیار مشابهی با رنگ نارنجی است. این رنگ روشن، جلب توجه بسیاری می کند و در نتیجه تاثیر مثبتی بر موفقیت کسب و کار های مرتبط با ساخت و ساز می گذارند. با اینحال، لازمه استفاده از این رنگ این است که حتما باید پس زمینه لوگوی خود را با دقت انتخاب کنید.

آبی

رنگ آبی یک رنگ سرد است، اما هنوز هم اغلب در لوگوهای ساخت و ساز دیده می شود. آبی رنگی تسکین دهنده و آرامش بخش است، از این رو می توانید به راحتی به آن برای جلب نظر مشتریان خود اعتماد کنید. به طور کلی، میزان رنگ آبی در لوگوهای ساخت و ساز کم و روشن است.
این رنگ از متداول ترین رنگ ها در لوگو کسب و کار های مرتبط  با ساخت و ساز است. رنگ های روشن به راحتی توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند و همچنین در صنعت ساخت و ساز عملا انتخاب های محبوبی هستند. بنابراین، برای تزریق اثر قوی و مثبت به لوگوی خود می توانید از این رنگ برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

مرحله سوم : انتخاب یک فونت قوی

اکثر لوگوهای ساخت و ساز از نام کامل کسب و کاره مرتبطه خود ساخته می شوند. این نوع لوگوها باعث محبوبیت بیشتر نام و شهرت شرکت شما می شوند و به ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر مشتریانتان کمک می کنند. استفاده از نام کامل شرکت های ساخت و ساز در لوگوی آنها آنقدر رایج است که به ندرت می توان لوگویی متفاوت با این سبک مشاهده کرد – بنابراین اگر بخواهید لوگوی خود را بدون ذکر نام کامل شرکتتان طراحی کنید، ممکن است باعث سردرگمی مخاطبانتان شوید! برای اکثر مشاغل ساخت و ساز، بسته به نوع کسب و کار انتخاب فونت سریف و سنس سریف ایده آل ترین است. فراموش نکنید، هر یک از فونت های مد نظر طراحان ممکن است نتیجه خوبی برای آن کسب و کار به وجود نیاورند، پس برای انتخاب یک فونت مناسب به هویت کسب و کار خود و رنگ مدنظرتان دقت کنید.

 

چطور با یک برنامه لوگوساز حرفه ای یک لوگو برای شرکت های ساخت و ساز بسازیم؟

 

مرحله چهارم : سبک طراحی لوگو ساخت و ساز خود را به دقت انتخاب کنید

مورد بعدی در طراحی لوگو ساخت و ساز ها، انتخاب سبک لوگو است. برای طراحی یک لوگو ساخت و ساز خوب، طرح های متفاوتی با سبک های جدید وجود دارد. به طور کلی این طرح ها خلاصه می شوند در:
•    لوگوهایی که فقط بر فونت ها متمرکز شده اند
•    لوگوهایی که فقط بر گرافیک تمرکز کرده اند
•    لوگوهایی که هم بر فونت و هم بر گرافیک تمرکز کرده اند
به طور معمول در حوزه ساخت و ساز، اغلب لوگوهایی مشاهده می شوند که بر موضوع فونت و گرافیک تمرکز دارند. این انتخاب حرفه ای است، زیرا به تشخیص هویت برند شما کمک می کند و در عین حال در مورد حوزه مهارت شما به مخاطبان اطلاع می دهد.  
لوگوهایی که بر نام خود تمرکز دارند چندان محبوب نیستند، اما همچنان می توان از آنها به طور موثر استفاده کرد در مقابل لوگوهای متمرکز بر گرافیک در بازار کمیاب هستند و معمولا تاثیر بیاد ماندنی بر ذهن مخاطبان نمی گذارند. 

مرحله پنجم : برخی از نماد های گرافیکی لوگو ساخت و سازها

انتخاب یک نماد مناسب برای لوگو، مهم ترین مرحله می باشد. اگر تصمیم گرفته اید که یک لوگو مبتنی بر فونت داشته باشید، در این صورت از خواندن این قسمت صرف نظر کنید. برای شرکت های ساخت و ساز بزرگتر، نماد های جرثقیل، بیل ساخت و ساز یا سایر تجهیزات بزرگ، کلاه ایمنی و غیره انتخاب های خوبی هستند، اما برای شرکت های کوچک تر نماد هایی مانند چکش، آچار، چوب و غیره می توانند بر جلب نظر مخاطبان تاثیر گذار باشند. نوع کسب و کار شما بر توانایی انتخاب نماد گرافیکی لوگویتان تاثیر گذار است.

مرحله ششم : ویرایش و طراحی نهایی

اکنون که لوگو ساخت و ساز مد نظر خود را طراحی کرده اید، برای دریافت بازخورد و دیدگاه دیگران آنرا برای دوستان و خانواده خود ارسال کنید. توجه داشته باشید، ممکن است بازخورد منفی هم دریافت کنید، اما بدانید همه اینها در رساندن شما به هدفتان تاثیر گذار است. مهم تر از همه، مطمئن شوید که طراحی لوگوی شما با موارد زیر هم خوانی داشته باشد:
•    قابل درک
•    خاطره انگیز
•    یکسان با برند
•    منحصر به فرد
اگر این گزینه هارا در طراحی لوگوی خود در نظر بگیرید، کار خود را به درستی انجام داده اید.

معرفی 5 برنامه لوگوساز کاربردی و مناسب

یک برنامه لوگوساز خوب، به راحتی طرح ساده شمارا به یک لوگوی حرفه ای تبدیل می کند. اگر در این مرحله انتخاب خوبی انجام دهید، می توانید در عرض چند دقیقه یک لوگو با طرح شگفت انگیز برای کسب و کار خود خلق کنید. 

برنامه Designhill

طراحی هر لوگویی با کمک برنامه لوگوساز Designhill بسیار ساده و سریع است. شما می توانید طرح های مد نظر خود برای لوگو ساخت و سازتان را با ابزار های مجهز به هوش مصنوعی Designhill در کمتر از 5 دقیقه بسازید. این برنامه چه برای مبتدیان و چه حرفه ای ها یک انتخاب عالی است.

برنامه Adobe Illustrator

برنامه Adobe Illustrator برای چندین دهه به عنوان یک لوگوساز پیشرو و بروز انتخاب شد. این برنامه فقط برای طراحی لوگو نیست، بلکه شما می توانید برای ساخت پوستر، تصاویر متفرقه و تم وب سایت خود نیز از آن استفاده کنید. این برنامه حرفه ای به دلیل داشتن شیب وسیع از نظر قابلیت های خود، یک انتخاب عالی است. این برنامه دارای ویژگی های شگفت انگیز فراوان و قابلیت های منحصر به فرد است.

برنامه Canva

برخی از برنامه های طراحی لوگو تنها زمانی کاربرد دارند که کاربرانشان برای طراحی لوگوهای با برنامه ریزی قبلی از آنها استفاده کنند. Canva نیز یکی از آنهاست، دارای یک رابط کاربری ساده و قابلیت های دوستانه می باشد که شما می توانید به راحتی عناصر مختلف لوگوی خود از نماد گرفته تا رنگ و فونت را از طریق آن انتخاب کنید.

برنامه Looka

برنامه لوگوساز Looka یک نرم افزار هوشمند و دارای هوش مصنوعی قدرتمند است. شما می توانید با کمک بیش از 300 الگوی طراحی لوگوی این برنامه بهترین گزینه هارا برای لوگو ساخت و ساز خود در نظر بگیرید. لوگوهای طراحی شده با Looka ساده اما جذاب هستند.

برنامه Tailor Brands

آخرین برنامه ی لوگوساز حرفه ای لیست ما Tailor Brands است. این نرم افزار برای افرادی که قالب قبلی برای لوگوی خود انتخاب نکرده اند، یک برنامه عالی است. با این نرم افزار شما می توانید به 1000 رنگ و فونت مختلف دسترسی و آنهارا به یک لوگوی فوق العاده تبدیل کنید.

جمع بندی

هدف ما از معرفی چندین برنامه لوگوساز، این است که در کنار انتخاب و آزمایش عناصر مختلف برروی لوگوی خود، باید منبع خوبی برای طراحی حرفه ای آن انتخاب کنید تا بتوانید به درآمد بالایی در همان هفته های اول خدمات رسانی خود دست یابید. مطالب بالارا سرسری مطالعه نکنید و برای رسیدن به اهداف مد نظر خود، بهترین انتخاب هارا برای لوگوی خود در نظر بگیرید.

تگ های مرتبط :