لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/10/30

چطور برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود لوگو طراحی کنیم؟

لوگو لوازم چوبی برای کسب و کار های مرتبط با این صنعت ضروری است و صاحبان مشاغل می بایست با طراحی یک لوگوی مناسب برروی لوازم چوبی فروشگاه خود تبدیل به یکی از بهترین های صنعت چوب شوند. لوگویی که شما طراحی می کنید باید بتواند در مرحله ی اول به خوبی لوازم چوبی شمارا معرفی کند و برند شمارا جهانی کند. محصولات و خدمات با کیفیت در کنار شناخته شدن به عنوان یک برند معروف، جمعیت زیادی را جذب کسب و کار شما خواهد کرد.  
لوگوها برای همه کسب و کار ها ضروری هستند و در همه چیز از سربرگ ها گرفته تا وب سایت یک کسب و کار و غیره حضور دارند، پس شما باید قبل از هر کاری یک لوگوی مناسب برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود بسازید و به دلیل تاثیر کلی لوگوها می بایست عالی ترین ایده ها و خلاقیت های خود را بکار ببرید. ما در این مقاله قصد داریم، شمارا با راه های طراحی لوگوی لوازم چوبی و راهکار های ثبت لوگو برروی چوب آشنا کنیم و نرم افزار های مناسب این مدل طراحی لوگوها را در اختیار شما قرار دهیم. به علاوه شما می توانید با خواندن مقاله " چطور لوگو کسب و کار خود را رایگان طراحی کنیم؟ " با ترفند های سریع تر طراحی یک لوگوی منحصر به فرد آشنا شوید.

 

چطور برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود لوگو طراحی کنیم؟

 

چرا از لوگوها برروی لوازم چوبی استفاده می شود؟

معمولا همه شرکت های تولید کننده لوازم چوبی، لوگو و علامت تجاری مخصوص به خود را برروی قسمتی از لوازم چوبی که حاوی نام یا اطلاعات سازنده آن است، قرار می دهند. اینکار، یعنی درج لوگو برروی لوازم چوبی دو مزیت برای کسب و کار ها دارد. مزیت اول این است که مشتریان در هر شرایطی از اصالت محصول آگاه هستند و راحت تر خرید خود را انجام می دهند و مزیت دوم وقتی ظاهر می شود که شما در کنار ساخت یک محصول با کیفیت لوگویی بسازید که مشتریان جدید و همیشگی را جذب کسب و کارتان نماید.
یک لوگوی خوب در کنار طراحی منحصر به فردش با پیامی که منتقل می کند، راحت تر مشتریان مختلف را جذب خود می کند و در آخر موفقیت کسب و کار مرتبط را به ارمغان می آورد. پس شما باید برای طراحی لوگو لوازم چوبی خود همیشه بهترین راه هارا انتخاب کنید تا بتوانید راحت تر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

یک لوگو لوازم چوبی خوب چه ویژگی دارد؟

هنگام طراحی لوگو لوازم چوبی می بایست، موارد زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک لوگوی منحصر به فرد و مناسب کسب و کار خود بسازید.
•    لوگوی شما نباید بیش از حد عمیق برروی محصول حک شود، زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی آن شود.
•    لوگوی شما می بایست قابل فهم و زیبا طراحی شود.
•    لوگوی شما نباید آنچنان بزرگ باشد که مانع از دیده شدن زیبایی محصول شود.
•    لوگوی شما نباید خیلی برجسته طراحی شود.
•    لوگوی شما می بایست طراحی ساده و استانداری داشته باشد.
•    لوگوی شما نباید با رنگ های خیلی تیره یا روشن خلق شود.

راه های مختلف ثبت لوگو مورد نظر برروی لوازم چوبی

برای اینکه بتوانید لوگوی مورد نظر خود را برروی لوازم چوبی کسب و کارتان ثبت و حک نمایید، می بایست از ابزارهای مختلفی استفاده کنید، برخی از آنها عبارتند از:

چطور برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود لوگو طراحی کنیم؟

هویه سوخته نگاری

یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه های ثبت لوگو، نام و برند کسب و کار برروی لوازم چوبی استفاده از ابزار هویه سوخته نگاری است. این ابزار سایز های مختلفی دارد و شما می توانید نسبت به اندازه محصول خود مناسب ترین آنرا انتخاب و استفاده نمایید. به علاوه اگر کمی از قبل با این هنر آشنایی داشته باشید، می توانید آنرا به صورت خودکار در دست گرفته و لوگوی خود را بسازید.

چطور برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود لوگو طراحی کنیم؟

مهر حرارتی

یکی از رایج ترین راه های ثبت لوگو برروی لوازم چوبی استفاده از ابزار مهر حرارتی است. این مهر ها در دونوع تولید می شوند. نوع قدیمی تر آنها یا همان مهر های حرارتی با حرارت آتش فلزشان گرم می شود و با فشرده شدن مهر گداخته شده برروی چوب، لوگوی مورد نظر ظاهر می شود. نوع دوم این مهر ها، مدل برقی آنها است که در این مدل با نیروی برق لوگوی فلزی نصب شده برروی هویه گرم می شود و سپس با قرار دادن این مهر برروی چوب، لوگو به چوب منتقل می شود.

مزایای استفاده از مهر حرارتی چیست؟

بزرگ ترین و برجسته ترین مزیت این مهر های حرارتی، ارزان بودن و کارکرد سریع آنهاست. همچنین در برخی از مدل های جدید آنها می توانید حرارت مهر را با توجه به چوب مورد نظر خود ( چوب سخت و نرم) تنظیم کنید. کار با این ابزار بسیار راحت است و به تخصص بالایی نیاز ندارد، به علاوه برای مبتدیانی که به کار های چوب علاقه مند هستند، می تواند منبع درآمد خوبی نیز باشد.

چطور برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود لوگو طراحی کنیم؟

مهر برجسته 

مهر های برجسته نیز یکی از انواع ابزار های ثبت لوگو برروی لوازم چوبی هستند. احتمالا این مهر های برجسته را در سازمان های دولتی برای مهر زدن اوراق قانونی دیده اید، با توجه به محدودیت در دهانه کارگیر دستگاه های مهر پرسی، بهتر است از مهر های برجسته برای مهر کردن لوازم چوبی استفاده کنید. استفاده از مهر های برجسته در صنعت چوب رایج نیست و بیشتر در صنعت چرم از آنها استفاده می شود.

چطور برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود لوگو طراحی کنیم؟

برای ثبت لوگو از سی ان سی استفاده کنید

سی ان سی یکی دیگر از ابزار های ثبت و حکاکی لوگو برروی لوازم چوبی است که در صنعت چوب از آنها به دو روش سی ان سی لیزر و سی ان سی تراش استفاده می شود. شرکت های تولیدی زیادی برای ثبت لوگوی خود برروی محصولات چوبی از سی ان سی لیزر استفاده می کنند، این روش نیز مانند سوخته کاری و مهر حرارتیست و شما می بایست با کمک لیزر سطح چوب را بسوزانید و لوگوی خود را با این کار طراحی خواهید کرد. در روش سی ان سی تراش نیز می توان لوگوی مورد نظر را برروی لوازم چوبی ثبت نمود، البته شما می بایست این کار را قبل از مرحله رنگ کاری انجام دهید. کار با سی ان سی تراش کمی پیچیده تر است و می بایست کمی فضای تراش خورده را صیقل دهید.
این روش یعنی ثبت لوگو برروی لوازم چوبی با کمک سی ان سی هزینه زیادی دارد و معمولا کسب و کار های خیلی بزرگ مرتبط با چوب از آنها استفاده می کنند. البته سی ان سی مجموعه خدمات های متنوعی نیز دارد که شما می توانید با هزینه استاندارد آنهارا تهیه و استفاده کنید.

چطور برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود لوگو طراحی کنیم؟

اور فرز و شابلون

اگر قادر به خرید دستگاه سی ان سی نیستید اما علاقه زیادی به حکاکی لوگو برروی چوب دارید، می توانید از اور فرز و شابلون ( قالب) استفاده کنید. شما می توانید با ساخت یک شابلون مخصوص، لوگو و نام برند خود را با اور فرز برروی لوازم چوبی حک نمایید. 
ساخت شابلون مخصوص برای طراحی لوگو لوازم چوبی ساده نیست و می بایست خیلی با دقت اینکار را انجام دهید.

چطور برای کسب و کار مرتبط با لوازم چوبی خود لوگو طراحی کنیم؟

استفاده از لوگوهای آماده

یکی از راه های راحت و بی دردسر برای ثبت لوگو برروی چوب استفاده از لوگوهای آماده است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت لوگونومی ما و اشتراک گذاری طرح مورد نظر خود، لوگوی زیبا و شکیلی دریافت نمایید. این لوگوهارا می توان با چسب یا میخ ( بسته به طرح لوگو) به لوازم چوبی متصل کرد.
لوگوهای آماده معمولا ارزان هستند و وزن کمی دارند، بنابراین شما می تونید این دست لوگوهارا به صورت عمده سفارش و برروی لوازم چوبی خود استفاده کنید.

پیشرفته ترین نرم افزار های طراحی لوگو لوازم چوبی

برای طراحی لوگو لوازم چوبی لازم است، از نرم افزار های پیشرفته ای استفاده نمایید تا بتوانید لوگوی خود را با سطح بالایی از جذابیت مقابل مشتریان قرار دهید.

نرم افزار Logo Maker

کار با نرم افزار Logo Maker بسیار ساده است و شما می توانید با چند کلیک ساده، لوگوی لوازم چوبی خود را خلق کنید. با این نرم افزار می توانید ایده های خود را بصورت زنده مشاهده کنید و با کمی خلاقیت بهترین تصمیم خود را برای نتیجه نهایی لوگو مورد نظرتان بگیرید.

نرم افزار Icona

اگر به دنبال یک برنامه قوی برای طراحی لوگو هستید، مطمئن شوید که نرم افزار Icona را نصب و استفاده کنید. این نرم افزار شامل مجموعه ای از ابزار های بصری پیشرفته و قدرتمند است که به شما برای طراحی لوگو لوازم چوبی کمک خواهد کرد. 

نرم افزار Sketch

نرم افزار Sketch بهترین برنامه طراحی لوگوی لوازم چوبی است که با داشتن رابط کاربری سریع و ساده خود به شما کمک میکند تا قدم های طراحی خود را حرفه ای و وسیع تر بردارید. این نرم افزار آزادی فراوانی برای طراحی لوگویتان به شما می دهد که شما می توانید با کمک آن یک لوگوی فوق العاده بسازید.

نرم افزار Design Mantic

نرم افزار Design Mantic به شما کمک می کند تا لوگوی لوازم چوبی مورد نظر خود را با یک طرح خلاقانه بسازید. ابتدا حتما الگوی لوگوی خود را مشخص و سپس به انتخاب فونت، رنگ و ویژگی های بعدی آن بپردازید. این نرم افزار لوگوهای مختلفی را طراحی میکند و به شما کمک تا بهترین ایده های خود را تبدیل به لوگو نمایید.

نرم افزار Canva

نرم افزار طراحی لوگو Canva به شما کمک می کند تا قوی ترین لوگوهارا برای لوازم چوبی کسب و کار خود بسازید. این برنامه یکی از بهترین های دنیای طراحی است و به شما کمک میکند خیلی آسان کارهای خود را انجام دهید. 

نتیجه گیری

طراحی لوگو با لوگوساز آنلاین برای لوازم چوبی به شما کمک می کند تا راحت تر شناخته شوید. بسته به بودجه خود بهترین روش ها را برای آینده کسب و کار خود برنامه ریزی کنید و با مشورت با طراحان خبره در این زمینه، می توانید معرف حرفه ای تری از خود مقابل مشتریان قرار دهید.

تگ های مرتبط :