لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/17

چطور لوگوی لوازم آرایشی حرفه ای بسازیم؟

ساخت لوگو لوازم آرایشی در صنعت زیبایی باعث ایجاد رقابت های شدیدی بین صاحبان این دسته مشاغل شده است. نام تجاری لوازم آرایشی کلیدی است تا به کمک آن برند و طراحی لوگو لوازم آرایشی و زیبایی خود را از بقیه متمایز نمایید. برای موفقیت در هرکاری باید از میان شلوغی های لوگوهای مختلف عبور کنید و لوگو لوازم آرایشی خود را طبق انتظارات مشتری ایده آل خلق کنید. 
اگر میخواهید در دنیای پر رقابت لوازم زیبایی موفق شوید، برای طراحی لوگوی خود وقت بگذارید و آنرا یک استراتژی مهم در نظر بگیرید. در دنیای امروز به دلیل تعداد بالای مشتریان لوازم آرایشی و بهداشتی باعث شده محصولات زیبایی به عنوان گزینه اصلی روی میز های آرایشی، قرار بگیرند. این موضوع باید جدیت شمارا در کار طراحی لوگو افزایش دهد و دقایق بیشتری را به وقت صرف شده برای طراحی لوگویتان اضافه کند. در این مقاله قصد داریم شمارا با اصول و عناصر اصلی طراحی لوگوهای لوازم آرایشی آشنا کنیم. مقاله " چطور یک لوگوی خوب را دانلود و خلق کنیم؟ " نیز میتواند اطلاعات بیشتری در زمینه ساخت لوگو به شما ارائه دهد.

اصول اولیه ساخت لوگوی لوازم آرایشی

برای طراحی یک لوگو لوازم آرایشی، ابتدا باید چندین اصول اولیه را در نظر بگیریم، برند شما درک کسب و کارتان از جهان می باشد. هویت برند شما عنصر اصلی است که کسب و کارتان میتواند با یک طراحی جذاب، ایجاد کند تا پیام شما به مخاطبانتان منتقل شود.
قبل از ساخت لوگو لوازم آرایشی، ابتدا باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

مشتریان هدف خود را مشخص کنید

مهم ترین موضوعی که باید بدانید این است که ابتدا با مشتریان هدف خود آشنا شوید. یک مشتری ایده آل از نظر شما چه کسی است؟ آیا تمام دختران به لوگو لوازم آرایشی شما علاقمند خواهند شد؟ چه چیزی بیشتر آنهارا جذب برند شما خواهد کرد؟ به همان اندازه که هویت مشتریان شما مهم است، با همان درصد برند شما نیز اهمیت دارد! بیشتر چه سبک لوگوهایی مناسب برند شما است؟ منحصر به فرد ترین خلاقیت های خود را برای مشتریان به نمایش بگذارید، تا جذابیت بیشتری را به چشم ببینند و جذب برند شما شوند!

فروش اینترنتی یا فروشگاهی؟

به علاوه شما باید چگونگی مسیر فروش محصولات آرایشی خود را نیز مشخص کنید. استراتژی ساخت لوگو لوازم آرایشی خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در هر اندازه و سازی مناسب باشد و به تنهایی بتواند مفهوم و پیام شمارا به مخاطبانتان برساند و در نتیجه مشتریان زیادی را تنها با یک لوگو جذب برند شما نماید.

مراحل اصلی طراحی لوگوی خود را لیست کنید

یک کار عالی نتیجه ی برنامه ریزی حرفه ای است! شما باید تمام موارد لازم اعم از تصاویر، رنگ، فونت مورد نظر و غیره را در یک لیست طولانی بنویسید و با کنار هم قرار دادن و تجسم نتیجه نهایی لوگوی خود، آنرا خلق کنید.

عناصر اصلی در ساخت لوگوی لوازم آرایشی

برای اینکه بتوانید لوگوی لوازم آرایشی حرفه ای بسازید، باید چند عنصر مهم را در نظر گرفته و برای پیشبرد فرآیند طراحی خود استفاده کنید:

تایپوگرافی

فونت هایی که در ساختار اصلی لوگوی خود بکار میبرید، میتوانند پیام مورد نظر شمارا با قدرت بیشتری به مخاطبان برسانند. با کمک یک فونت مناسب میتوانید جلوه ی زیباتری را برای لوگوی خود بسازید و درآخر یک لوگوی بیاد ماندنی ایجاد کنید.

انتخاب رنگ

رنگ اصلی ترین و قدرتمند ترین ابزار ساخت لوگو لوازم آرایشی است. مردم اغلب ارتباط قوی با رنگ ها دارند و زمانی که طراح با تحقیق روی آنها بتواند مفاهیم و ارتباط بین آنهارا بهتر درک کند، میتواند به صورت استراتژیک و برای الهام بخشیدن به افکار، احساسات و واکنش های مردم یک لوگوی حرفه ای بسازد. مثلا اگر برندی که برای آن لوگو طراحی میکنید یک خط تولید کاملا طبیعی دارد میتوانید با استفاده از رنگ سبز در لوگوی خود به مردم حس طبیعت را منتقل کنید یا اگر در حال تولید یک سری محصولات معتبر هستید، انتخاب و استفاده رنگ بنفش در لوگوها می تواند تا حد زیادی در قابل اعتماد بودن لوگوی شما در چشمان مخاطبان کمک کند.

شکل لوگو

شکل و فرم لوگو نیز تاثیر زیادی در منحصر به فرد کردن آن دارد. مثلا یک لوگوی تیز و زاویه دار لوازم آرایشی ظاهر و احساس متفاوتی را برای برند شما ایجاد میکند و پیام شمارا متفاوت تر از داشتن یک لوگوی گرد به مشتریان می رساند. بنابراین مهم است که در انتخاب شکل و فرم لوگوی خود به عنوان یک برند وقت زیادی را بگذارید.

صدای برند

یک برند باید صدای واضحی برای رساندن پیام شما به مخاطبانتان داشته باشد، این ویژگی به علاوه در صنعت لوازم آرایشی جایی که رسانه ها نقش بزرگی دارند، مهم است. صدای برند، بخش جدایی ناپذیر فرآیند برند سازی است. این صدای برند از همان ابتدا باعث جلب اعتماد مخاطبتان می شود و مشتریان زیادی را جذب برند لوازم آرایشی شما می نماید.

بهترین ایده های طراحی لوگو برای لوازم آرایشی

در طراحی لوگو لوازم آرایشی باید از عناصر و ابزار هایی استفاده کرد که بدون نیاز به گفتن حتی یک کلمه، مجموعه ی کاملی از اطلاعات برند شمارا به مخاطب منتقل کند. در حالی که ممکن است در فکر اندازه ی نام تجاری خود برروی لوگویتان باشید، اما باید اضافه کرد، اغلب برند های معتبر فقط از نماد های خود برای شناسایی استفاده میکنند و نام های تجاری را ضروری نمی دانند. 
با در نظر گرفتن این قدرت ارتباطی، می خواهیم بررسی کنیم چه نماد یا سبکی مناسب برند شماست و میتواند زیبایی لوگویتان را چند برابر کند. 

نشانه های دخترانه یا زنانه

با محبوب ترین انتخاب یعنی نشانه های دخترانه یا زنانه شروع می کنیم، مثلا شما میتوانید با استفاده از مو، لب، دست و موارد دیگر برند زیبایی خود را بسیار محبوب کنید. این نشانه ها بلافاصله مشتریان زن را جذب می کنند و میتوانند موفقیت بیشتری برای کسب و کار شما به وجود آورند. این نوع نشانه ها را میتوان با کمک لوگوهای مختلف نظیر لوگوهای مصور، انتزاعی، مینیمال و خطی تنظیم کرد. هنگام انتخاب یک سبک لوگو برای برندتان مطمئن شوید به اندازه کافی با محصولتان مطابقت داشته باشد.

نماد و اشکال متفاوت یا عجیب

در مقابل ممکن است بسیاری از کسب و کار های دیگر، لوگوهای خود را برای حفظ حس و حال زنانه با نماد های عجیبی مثل زن قو، پری دریایی یا موارد دیگر تزئین کنند. هرکدام از این موارد میتوانند برای برخی از محصولات مناسب باشند، با اینحال در اینجا نیز این شمایید که باید خودتان را خط مقدم نظر دهنده قرار دهید.

نماد های انتزاعی

اگر شما یک برند لوازم آرایشی هستید و نمی خواهید هیچ ارتباطی با نشانه های زنانه داشته باشید و میخواهید خاص تر معرفی شوید، نماد های انتزاعی انتخاب خوبی برای شما هستند. نماد های انتزاعی از جهت نشانه ها و رنگ های خود مبهم و عجیب هستند اما برای محصولات زیادی می توانند جذاب باشند.
از این نماد های انتزاعی میتوانید استفاده گسترده تری ببرید مثلا از آنها میتوانید در لوگوی فروشگاه لوازم آرایشی، موسسه های دوستار محیط زیست و مراکز مدلینگ استفاده کنید.

چطور لوگوی لوازم آرایشی حرفه ای بسازیم؟

نرم افزار های ساخت لوگوی لوازم آرایشی

برای ساخت لوگو لوازم آرایشی خود به دنبال یک نرم افزار حرفه ای باشید تا فرمت دریافتی خود از لوگویتان را با کیفیت بالا مقابل دیدگان مخاطبان قرار دهید. به علاوه با خواندن مقاله " بهترین برنامه لوگو ساز و ساخت لوگو با تایپ فارسی برای پیج" نیز میتوانید با برنامه های لوگوساز بیشتری آشنا شوید.

نرم افزار Snapseed

نرم افزار Snapseed قطعا یکی از بهترین برنامه های ویرایش و ساخت لوگو است. این نرم افزار قدرتمند فرمت های زیادی را کنترل می کند و در بین سایر نرم افزار ها به عنوان یک حریف سخت شناخته می شود. با کمک قابلیت های این نرم افزار و تنها با یک لمس میتوانید لوگوهای خود را منحصر به فرد تنظیم و خلق کنید. 

نرم افزار TouchRetouch

یکی دیگر از نرم افزار های طراحی لوگو لوازم آرایشی، برنامه TouchRetouch است. با کمک قابلیت های این نرم افزار میتوانید بارها به ویرایش لوگوی خود بپردازید بدون آنکه صدمه ای به جلوه ی لوگوی خود بزنید. با قابلیت های این نرم افزار کاربردی تقریبا میتوانید یک معجزه بیافرینید.

نرم افزار Vimage

این نرم افزار جدید توانسته با قابلیت هایش در دنیای طراحی لوگو خود را با درصد بالایی ثابت کند. با کمک قابلیت های آن تقریبا میتوانید تمام عناصر روی لوگو حتی روشنایی، تاری، برش، چرخش و موارد دیگر را تنظیم کنید. با انتخاب بهترین ها سعی کنید خود را منحصر به فرد به مشتریان معرفی کنید.

چطور از لوگو لوازم آرایشی خود در فضای مجازی استفاده کنیم؟

در سال 1400 تقریبا برند های زیادی به خصوص لوازم آرایشی برای حضور در رسانه های اجتماعی با کیفیت ترین لوگوها را ساخته اند. اگر می خواهید برند لوازم آرایشی شما موفق شود، لازم است آنرا در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. در اینجا نمیتوان شمارا برای حضور در یک یا چند رسانه اجتماعی بیشتر تحت فشار گذاشت اما اینستاگرام با به عنوان مرکز آشنایی برند خود با مخاطبان در نظر بگیرید.
برای به نمایش گذاشتن لوگوی خود در اینستاگرام میتوانید کارهای متفاوتی از جمله باز کردن جعبه برند های محصولات خود، باکس های پرسش و پاسخ و غیره انجام دهید. به علاوه همیشه فعال باشید تا در ذهن مخاطبان هدف خود تاثیر بیشتری داشته باشید.
جذب مخاطبان قابل اعتماد زمانی میسر می شود که تقریبا همه خلاقیت های خود را برای برندتان  بجای بگذارید. داشتن یک نام تجاری مناسب نیز می تواند به شما در این کار کمک کند.

لوگوهای لوازم آرایشی همگی سبک خود را دارند!

اگر میخواهید برندِ منحصر به فردی بسازید، باید همه ی مراحل طراحی لوگوی خود را مرتبط با راهنمای اصلی پیش ببرید.
راهنمای استایل و سبک لوگوی شما سندی متمرکز بر فرآیند طراحیتان است که تمام اطلاعات کلیدی را در خود جای داده، این اطلاعات از شرایط انتخاب رنگ لوگو گرفته تا طرح های مختلف، گوناگون هستند. شما میتوانید راهنمای استایل لوگوی خود را تا جایی که میتوانید با جزئیات مشخص کنید، به عنوان مثال:
•    داستان برند و کسب و کار
•    پیام و مفهوم لوگو
•    رنگ
•    تایپوگرافی
•    تصویر
•    صدای برند
•    طراحی 
این موارد میتوانند راهنمای ضروری و اصلی فرآیند طراحی شما باشند زیرا نه تنها همه آنها شامل اطلاعات کلیدی اند، بلکه به حفظ ثبات مراحل طراحی لوگوی شما نیز کمک شایانی میکنند. 

نتیجه گیری

تبریک میگوییم! شما اکنون تمام عناصر لازم و ضروری را برای ساخت یک لوگوی لوازم آرایشی در اختیار دارید. اما باید توجه کنید مهم ترین عنصر مورد نیاز شما " ثبات" است. اگر میخواهید در آخر برند لوازم آرایشی موفقی داشته باشید، باید به گونه ای لوگوی خود را طراحی کنید که مخاطبان در هرجا و در هر فضایی چه بسته بندی گرفته و چه رسانه های اجتماعی بتوانند به راحتی شناسایی کنند. 
فراموش نکنید داشتن ثبات مهم است، اما نباید انعطاف پذیری در مسیر طراحی لوگوی خود را فراموش کنید. ایجاد یک لوگوی لوازم آرایشی می تواند فرآیندی هیجان انگیز، خلاقانه و رضایت بخش برای همگان باشد اگر تمام مراحل را با خلاقه پیش برده باشید.