لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/07

چطور لوگوی مذهبی خام خود را حرفه ای طراحی کنیم؟

لوگو مذهبی خام یکی از متفاوت ترین لوگوهایی است که باید خلاقیت و اصول خاصی را برای طراحی آن رعایت کرد. این نوع لوگوها اکثرا مناسبتی بوده یا برای اشخاص خاصی طراحی میشوند، در این زمان شما به عنوان یک طراح از ساختار لوگوی خود به خوبی مطلع اید و میتوانید با کمک خلاقیت های خود معنای خاصی به آن تزریق کنید. لوگو مذهبی در گروه لوگوهای عمومی قرار دارد و هر فردی خیلی سریع متوجه معنای آن خواهد شد.
در این مقاله قصد داریم شمارا با اصول و نکات طراحی حرفه ای لوگو مذهبی آشنا کنیم. با اینحال برای الهام گرفتن از لوگوهای دیگر میتوانید تنها با یک سرچ به بروز ترین الگوها و نمونه های جهانی دسترسی یابید. پیشنهاد میکنیم اطلاعات مقاله "بهترین برنامه لوگوساز و ساخت لوگو با تایپ فارسی برای پیج" را مطالعه کنید.

لوگو مذهبی چیست؟

طراحی لوگو مذهبی خام در تمام ادیان به ویژه در میان ایرانیان طرفداران خاص خود را دارد و طراحان این نوع لوگوها اغلب از طرح گنبد، بارگاه، ضریح، پرچم، دست، کشتی، نماد امامت و طراحی های دیگر اسلامی برای خلق لوگو مذهبی استفاده میکنند. استفاده از نماد های اسلامی بهترین ایده برای طراحی لوگوهای مذهبی محسوب میشوند. 
لوگوهای مذهبی نیز مانند سایر لوگوها میتوانند وجه خود را با طراحی ویژه ای که دارند، متمایز نمایند و هویت و شخصیت فرهنگ مارا به سایرین به نمایش گذارند. فراموش نکنید لوگوی طراحی شده توسط شما باید کاملا منحصر به فرد باشد و بتواند حرف اول را در میان سایر لوگوها بزند.

اصول طراحی لوگو مذهبی خام

امروزه فضا و مکان های زیادی را میتوانید با تزئینات لوگوهای مذهبی مشاهده کنید، افراد زیادی نیز ممکن است به این لوگوها علاقه مند شده و قصد دانلود لوگو مذهبی خام را داشته باشند. وب سایت لوگونومی ما نمونه های فراوانی از این دست لوگوها به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده تا بتوانید مدل مورد علاقه خود را دانلود کنید.
طراحان زیادی علاقه مند به طراحی لوگوهای مذهبی هستند و برای این کار لازم است با اصولی خاصی اشنا شوند. این اصول عبارتند از:

لوگوهای نوشتاری

برای طراحی لوگو مذهبی تنها انتخاب یک تصویر با موضوع مشابه کافی نیست و شما باید نوشته هایی را نیز برای تزریق جلوه ی بهتر به لوگوی خود اضافه کنید. در واقع شما باید بدانید یکی از اصلی ترین عناصر زیبایی در این نوع لوگوها نوشتار هایی است که درکنار آنها قرار میگیرند. همین نوشتارها باعث میشوند افراد زیادی جذب لوگوی منحصربه فرد شما شوند.

فونت های نستعلیق

اشتباه اغلب طراحان برای طراحی لوگو مذهبی این است که از فونت های جذاب و خیلی شیک استفاده میکنند، هرچند ممکن است برخی عقیده بر جذابیت فراوان این نوع فونت ها داشته باشند، اما برای انتقال پیام لوگو مذهبی بهتر است انتخاب خود را کمی تغییر دهید. فونت های نستعلیق میتوانند به تنهایی انتظارات شمارا برآورده کرده و زیبایی بیشتری به لوگوی شما بدهند.

رنگ های مناسب

یکی دیگر از موارد مهم برای طراحی لوگو مذهبی خام انتخاب رنگ مناسب است. بیشتر طراحان از میان سه رنگ سبز، قرمز و مشکی یکی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود استفاده میکنند. لازم بذکر است بگوییم هیچ محدودیتی برای استفاده از یکی از آنها نیست و حتی شما میتوانید از هر سه رنگ نام برده شده، استفاده کنید. فراموش نکنید برای طراحی لوگوهای خود همه جنبه هارا در نظر بگیرید و نگران یک رنگ بندی کاملا یکسان نباشید زیرا پیچیده ترین برنامه های طراحی خاص ترین لوگوهارا می سازند.

اندازه لوگو

مهم ترین قسمت برای طراحی لوگو سایز بندی مناسب آن است. بیشتر افراد از لوگوهای مذهبی در مراکز و هیئت ها استفاده میکنند. پس در هنگام طراحی لوگوی خود مطمئن شوید آنرا درست و به اندازه ای طراحی کنید که برای تمام افراد خوانا باشد. 

نماد و اشکال مذهبی

برای طراحی لوگو مذهبی خود باید ویژگی های منحصر به فردی را بکار ببرید، یکی از آنها شامل انتخاب یک نماد اسلامی مناسب است. به گونه ای که هر فردی بعد از مشاهده آن متوجه مذهبی بودن لوگوی شما شود. پس در هنگام طرح زنی لوگوی خود نماد های مختلف اسلامی و مذهبی را انتخاب کنید و بهترین گزینه را نماد اصلی لوگوی خود قرار دهید.

چطور یک لوگوی مذهبی خوب طراحی کنیم؟

برای اینکه یک لوگو مذهبی خوب طراحی کنید، ابتدا باید این سوال را خود بپرسید، هدف من از طراحی این لوگو چیست؟ برای طراحی لوگو مذهبی خود به هیچ عنوان نباید به معرفی برند یا تبلیغات بپردازید، بلکه باید در ساختار اصلی این لوگو از نماد، نوشتار و رنگی استفاده کنید که در نگاه اول افراد بتوانند با مفهوم آن آشنا شوند. با این حال طبق طبقه بندی که ما در زیر ارائه خواهیم داد، یک طرح کلی و مناسب را از پیش ببرید.

لوگو مذهبی خود را ساده طراحی کنید

اصلی ترین و مهم ترین مرحله طراحی هر نوع لوگویی، ساده سازی آن است. فراموش نکنید لوگوی مذهبی شما هرچه ساده تر و واضح تر باشد، افراد بیشتری میتوانند لوگوی شمارا به خاطر بسپارند. 

استفاده از تایپوگرافی درست

برای طراحی لوگو مذهبی، اغلب از تایپوگرافی ها بجای تصاویر استفاده میشود. با این کار افراد مختلف بهتر میتوانند با نام هیئت و حسینیه ای که قصد معرفی آنرا دارید، آشنا شوند. پس ایده آل ترین فونت را برای لوگو مذهبی خود انتخاب کنید و فراموش نکنید امتحان مسیر های مختلف تنها باعث موفقیت بیشتر شما خواهد شد.

خوانا بودن لوگوی مذهبی

مرحله آخر خوانا بودن لوگوی شماست. منظور ما این است که سبک انتخابی تایپوگرافی شما باید به راحتی و توسط افراد مختلفی قابل خوانده شدن باشد. از آنجایی که لوگوهای مذهبی بیشتر به نوشتار اهمیت میدهند، پس مقوله خوانا بودن درآنها اهمیت بیشتری نسبت به سایر لوگوها دارد.

 

چطور لوگوی مذهبی خام خود را حرفه ای طراحی کنیم؟

ویژگی لوگو مذهبی خام چیست؟

اغلب افراد در هنگام دانلود نسخه خام لوگوهای مذهبی به گونه ای اقدام میکنند که لوگوی مورد نظر بتواند برروی بیلبورد، لباس، لیوان و غیره خودی نشان دهند و زیبایی منحصر به فردی داشته باشند. این نوع لوگوها در هر سایز و اندازه ای دچار افت کیفیت نشده و به هیچ عنوان خوانایی خود را از دست نمیدهند. فراموش نکنید با دانلود یک لوگو مذهبی مناسب دیگر لازم نیست بعدها تغییرات جدی در آنها ایجاد کنید. زیرا لوگوها معرف یک فعالیت حرفه ای هستند و نیازی به تغییرات جدی نمی باشند. 
لوگوهای مذهبی ازجمله لوگوهایی هستند که با گذشت زمان نیازی به تغییرات جدی در آنها نیست، زیرا تمام آنها ریشه در عقاید و فرهنگ های اسلامی دارند و به هیچ عنوان با پیشرفت نکنولوژی دچار تغییرات نمیشوند.

تفاوت لوگو مذهبی با سایر لوگوها چیست؟

در طراحی لوگو مذهبی تمام اصول طراحی لوگوهای برند کم ارزش شده و دیگر نیازی به استفاده از ویژگی تکراری آنها نیست. شما در هنگام طراحی این مدل لوگوها باید اصلی ترین نکات طراحی را در نظر بگیرید و با توجه به شرایط و میزان خلاقیت خود بهترین لوگو مذهبی هارا خلق کنید.
مهم ترین تفاوت لوگوهای مذهبی با سایر لوگوها این است که نیازی به بروز رسانی و تغییر در روزهای آینده نیست و شما باید در همان مرحله نخست بهترین ایده های خود به آنها تزریق کنید.

وکتور در لوگوهای مذهبی

اغلب طراحان برای طراحی لوگو مذهبی خود از وکتورهایی که نقوش اسلیمی و طرح های تذهیبی دارند، استفاده میکنند. زیرا این نوع طراحی ها اغلب مذهبی هستند و طرح های ستنی ایرانی کهن را در ریشه خود حفظ نموده اند. با این حال در ابتدا طراحان حرفه ای باید اطلاعات کافی از خاصیت و نوع کاربرد آنها در زمینه طراحی کسب کنند، سپس این نوع سبک را به عنوان اصلی ترین بخش طراحی خود انتخاب کنند.
فراموش نکنید، لازم نیست در طراحی لوگو مذهبی خود از جزئیات بیش از حدی استفاده کنید، بلکه باید بتوانید با وجود پیچیدگی های مختلف بهترین نتیجه را در عین سادگی برای طرح خود به ارمغان آورید.

برنامه لوگو ساز لوگوی مذهبی

برای پاسخ به سوال "برای طراحی لوگو مذهبی خام از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟" ما برخی از نرم افزار های حرفه ای را در اختیار شما قرار داده ایم که طبق سلیقه خود میتوانید یکی را به عنوان نرم افزار کاربردی انتخاب کنید.

نرم افزار Iris Logo Maker

این نرم افزار برای طراحی لوگوهای مذهبی شما به نسبت مناسب ترین است. زیرا شما میتوانید با نصب این نرم افزار موارد مشابه یا نمونه های جذابی را پیدا کنید. شما به سادگی و با کمک اشکال مختلف، رنگ، الگو، بافت، برچسب و سایر عناصر گرافیکی میتوانید لوگوی خود را منحصر به فرد طراحی کنید.

نرم افزار Logo Maker

این نرم افزار یک برنامه لوگوساز فوق العاده ساده و رایگان است که شما به راحتی میتوانید لوگو مذهبی خود را بسازید. منطقیست که به عنوان یک نرم افزار لوگوساز قابلیت های فراوانی دارد اما اگر ایده اول خود را دوست نداشتید بارها و بارها میتوانید تلاش کنید، تا به یک نتیجه فوق العاده با کمک این برنامه بدست آورید.

نرم افزار Palette

این نرم افزار جالب ترین طرح هارا دارد. با کمک این نرم افزار میتوانید بهترین و مناسب ترین رنگ هارا برای لوگوهای خود به ویژه لوگو مذهبی پیدا کنید. اگر هنوز هم برای رنگ لوگوی خود دو دل هستید نرم افزار palatte میتواند به شما کمک کند.

نرم افزار Logo Maker Plus

محبوب ترین نرم افزار لوگوساز logo maker plus است. با کمک این نرم افزار به راحتی و خیلی حرفه ای میتوانید لوگو مذهبی طراحی کنید، رنگ و فونت مناسب انتخاب کنید و با چندین بار بررسی بهترین لوگوهارا به دنیا نشان دهید.

نتیجه گیری

برای طراحی لوگوهای مذهبی نیز نباید به هیچ عنوان از طرح های دیگر استفاده کرد. باید همیشه به اصل ایده های منحصر به فرد بسنده کنید و فراموش نکنید مهم ترین نکته مثبت این نوع لوگوها این است که با گذشت زمان نیز نیازی به ایجاد تغییر نیست.
برای هر کاری فکر متمرکزی داشته باشید، لوگوهای مذهبی کاملا دنیای متفاوتی با سایر لوگوها مانند تجاری و غیره دارند به همین دلیل باید مهارت های زیادی را برای طراحی این نوع لوگوها اعمال کنید. زیرا ممکن است هر تصویر، فونت و رنگی برای این چنین لوگوها مناسب نباشد، پس لوگو مذهبی خود را بارها بررسی کنید و با کمک یک برنامه لوگوساز حرفه ای آنرا خلق کنید.

تگ های مرتبط :