لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/09/11

چطور یک لوگوی حرفه ای با گوشی بسازیم؟

ساخت لوگو حرفه ای با گوشی احتمالا به نظر سخت باشد. اما فراموش نکنید ما در سال 1400 هستیم و دیگر عنوان " سخت"، با ظهور و پیشرفت ایده ها و دنیای رایانه وجود ندارد. تلفن همراه شما اغلب راحت ترین راه حلیست که برای طراحی لوگو در اختیار دارید و میتوانید با کمک چند برنامه خلاقانه، بهترین لوگوهارا با گوشی بسازید.
با کمی آزمون و خطا میتوانید تلفن همراه خود را به یک طراح حرفه ای تبدیل کنید و از آن برای ساخت لوگو حرفه ای هزاران موضوع مختلف استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم شمارا با نکات ساخت لوگو حرفه ای با گوشی و کاربردی ترین نرم افزار های لوگوساز آشنا کنیم. به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله " بهترین برنامه لوگوساز و ساخت لوگو با تایپ فارسی برای پیج" با قوانین و مراحل بیشتری در ساخت لوگوها آشنا شوید.

طراحی لوگو با گوشی

اولین کاری که برای طراحی لوگو باید انجام دهیم، این است که هدف خود را از ساخت لوگو حرفه ای با گوشی مشخص کنیم، سپس باید با انتخاب یک برنامه کاربردی، شروع به طراحی لوگوی خود نماییم. در اینجا قصد داریم، چند نکته ضروری برای کسانی قصد دارند لوگوی خود را گوشی طراحی نمایند، ارائه دهیم:

قبل از طراحی لوگو کمی تحقیق کنید

یکی از نقاط قوت کار با گوشی، این است که شما ساده تر میتوانید لوگوی خود را چندین بار طرح زنی کنید. بنابراین، سعی کنید تا جایی که میتوانید ایده های مختلف خود را با توجه به لوگوی خود بچینید، تا یک طرح حرفه ای را خلق کنید.

پیامی که میخواهید لوگوی شما به مخاطب منتقل کند را مشخص کنید

اولین کاری که هنگام طراحی لوگو باید انجام دهید، این است که مشخص کنید برند شما دقیقا قصد دارد چه چیزی را نشان دهد. وقتی برای این کار وقت بگذارید، مراحل ساخت لوگویتان بسیار آسان تر خواهد بود. این قطعا یک نقطه شروع طلاییست تا شما کارهای خود را ساده تر انجام دهید. اگر میخواهید پیام کلی برند شما بالاترین رتبه را داشته باشد، ابتدا به این فکر کنید که چه هدفی از طراحی آن دارید.

لوگوی خود را انعطاف پذیر طراحی کنید

به علاوه، مهم است که در هنگام طراحی لوگویتان آنرا انعطاف پذیر طراحی کنید. زیرا هرگز نمیدانید، چگونه و در چه مکان هایی قرار است، از لوگوی خود استفاده کنید. طراحی های انعطاف پذیر ساده ترین نوع طراحی ها هستند، زیرا دیگر نیازی نیست برروی یک موضوع متمرکز شوید و فضای بیشتری برای استفاده از خلاقیت های خود دارید.

لوگویی که طراحی میکنید باید برای مخاطبان تلفن های همراه نیز بهینه باشید

یکی از مهم ترین مواردی که تمام طراحان باید به آن توجه کنند، این است که لوگوی آنها باید برای تمام کاربران حتی دنیای تلفن همراه، نیز قابل درک باشد. منظور ما این است که اندازه لوگویی که انتخاب میکنید باید استاندارد باشد و بتواند حتی در اندازه بسیار کوچک نیز به راحتی برای تمام کاربران قابل شناسایی باشد. مطمئنا میخواهید مخاطبان شما، متوجه جزئیات کوچک لوگویتان نیز شوند، پس در هنگام انتخاب، یک نرم افزار ساخت لوگو حرفه ای با گوشی کاربردی ترین آنرا نصب کنید.
با نصب یک نرم افزار خوب به راحتی میتوانید لوگویی طراحی کنید که در هر اندازه ای قابل تشخیص است و هیچ محدودیتی در استفاده حتی برروی بنر، کارت ویزیت و غیره ندارد. 

از طراحی های خیلی پیچیده پرهیز کنید

قطعا نمیخواهید نتیجه ی نهایی لوگویتان بسیار پیچیده شود، زیرا این کار بعدها شمارا با مشکلات فروانی رو به رو خواهد کرد. به علاوه، مخاطبانی که لوگوی کسب و کار شمارا از طریق تلفن همراه خود تماشا میکنند، اغلب جذب سادگی آن میشوند نه پیچیدگی که شما در آن استفاده کرده اید! هرچه لوگوی شما ساده تر و تمیز تر به ثمر برسد، درکل نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت. بعضی مواقع نیز ممکن است وسوسه راه های جالب تر یا هوشمندانه تری شوید و فکر کنید اینها بهترین انتخاب برای کسب و کار شما هستند که این راه کاملا اشتباه است.

ویدئوهای طراحی لوگو با گوشی را تماشا کنید

گاهی اوقات تماشای ویدئو آموزشی از طریق اینترنت نیز میتواند مفید باشد. اگر نمیدانید دقیقا کجای راه طراحی لوگوی خود هستید، تماشای یک ویدئوی مفید آموزشی میتواند به شما کمک کند. فراموش نکنید این ویدئوها فقط بخش کمکی برای طراحی شما هستند و تنها میتوانند چند نکته طلایی برای طراحی لوگوی شما لیست کنند. همیشه نتیجه ایده آل به دستان شما به ثمر خواهد رسید.

لوگوی خود را روی کاغذ ترسیم کنید

با اینکه شما دستگاه طراحی خود را یک گوشی انتخاب کرده اید، اما هنوز هم مهم است که طرح نهایی خود را بارها روی کاغذ ترسیم کنید. این کار میتواند شمارا چندین مرحله جلوتر بیاندازد. برای طراحی لوگوی خود از یک مداد استفاده کنید، تا اگر روی کاغذ مرتکب اشتباهی شدید، بتوانید اشتباهات خود را پاک کنید. شما برای این مرحله نیازی به گذر دقیقه های زیاد ندارید، اما این پله در طراحی لوگویتان خیلی موثر است.

از کپی برداری های ساده دست بردارید

قطعا در طراحی لوگوی خود قرار نیست، از لوگوی یک کسب و کار دیگر تقلید کنید، زیرا اینکار ضربه بدی به موفقیت شما خواهد زد. در نتیجه برای طراحی لوگوی خود وقت بگذارید، تا مردم در هنگام مشاهده لوگوی شما فورا به یادتان اُفتند. با اینکه کپی برداری های خیلی کوچک راه حل های ساده ای هستند ولی راه درستی نیستند.

فونت لوگوی خود را با دقت انتخاب کنید

توصیه میکنیم برای انتخاب فونت لوگوی خود کمی بیشتر وقت بگذارید تا لوگویتان ظاهری شلخته به خود نگیرد. آخرین اشتباهی که ممکن است، انجام دهید انتخاب یک فونت نامناسب برای لوگو است که برای طراحانی که کار خود را با گوشی انجام میدهند، به هیچ عنوان کار مفیدی نیست و میتواند کاملا طرح اصلی لوگوی شمارا بهم بزند. یک فونت را صرفا به دلیل جالب بودن انتخاب نکنید، بلکه به دنبال فونتی باشید که کاملا در اندازه کسب و کار و برند شماست. هرچه زمان بیشتری را صرف انتخاب فونت کنید، نتیجه نهایی لوگوی شما حرفه ای تر خواهد بود.

 

چطور یک لوگوی حرفه ای با گوشی بسازیم؟

چطور یک نرم افزار حرفه ای برای ساخت لوگو انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک لوگوی خوب خلق کنید، ابتدا باید بدانید چه نرم افزاری مناسب طراحی لوگوی شماست. در اینجا برخی از نکات مهم در انتخاب نرم افزارهای لوگوساز را در اختیار شما قرار داده ایم تا نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید:

نرم افزاری را انتخاب کنید که طرح های پیچیده را نیز بتواند طراحی کند

طراحانی که دنیای طراحی خود را به موبایل تغییر داده اند باید بتوانند نرم افزاری را انتخاب کنند که بتواند هر نوع طرحی را با نتیجه خوب به آخر برساند. یعنی شما باید نرم افزاری را در گوشی خود نصب کنید که بتواند هرگونه طرحی را منحصر به فرد به شما ارائه دهد. نرم افزار های مناسب، طرح های پیچیده را نیز خیلی راحت و با کیفیت مناسب به شما تحویل می دهند.

نرم افزاری انتخاب کنید که قابلیت های فراوانی برای طراحی لوگو ارائه دهد

انتخاب فونت برای هر لوگویی ضروری است. به خصوص در هنگام استفاده از نرم افزاری که برروی گوشی نصب است، این نکته بیشتر مورد توجه طراحان قرار میگیرد و همه آنها توقع یک نرم افزار کاربردی و کامل را دارند. یک طراح باید فونتی را انتخاب کند که به هیچ چشمی ناخوانا نباشد و چشمان مخاطبان را خسته نکند.

نرم افزار های معروف همیشه راه حل نیستند

به عنوان مثال، مخاطبان هیچ وقت جذب لوگوهای تکراری نمی شوند و این لوگوهای جدید هستند که به راحتی محبوب می شوند. پس ما همیشه نباید تحت تاثیر روند های عادی قرار بگیریم و ممکن است یک نرم افزار تکراری برای لوگوی ما جواب نباشد. فراموش نکنید، امتحان راه های جدید همیشه باعث کشف خلاقیت های بیشتر در شما خواهد شد.

نرم افزار های سایر طراحان را در نظر بگیرید

همیشه میتوانید از میلیون ها برنامه کاربردی یا صدها سایت طراحی لوگو الهام بگیرید. این به شما کمک خواهد کرد تا برنامه ای که برایتان آسان ترین است را انتخاب کنید. مطمئن باشید، لوگویی که به دستان شما با یک نرم افزار ساده طراحی شده است، همیشه مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد.

نرم افزار های ساخت لوگو حرفه ای با گوشی

نرم افزار های زیادی برای ساخت لوگو حرفه ای با گوشی در دنیای گرافیک وجود دارند، برخی از این نرم افزار ها عبارتند از:

نرم افزار PhotoDirector

این نرم افزار جدید ترین برنامه لوگوساز برای گوشی های همراه است که فضای گسترده ای برای طراحی لوگو در اختیار طراحان حرفه ای و مبتدی قرار داده است. این نرم افزار بیشتر بر تنظیمات دستی متمرکز شده و قابلیت های فراوان و جدیدی را همه روزه برای مخاطبان خود ارائه داده است. 

نرم افزار PhotoEffects Pro

این نرم افزار رایگان یکی از بهترین برنامه ها برای کسانی است، که دوست دارند با فیلتر ها، افکت ها، استیکرها و سایر ابزارهای طراحی لوگو بازی کنند. این نرم افزار دارای بیش از 40 فیلتر، افکت و قابلیت های فراوان افزودن متن، استیکر و غیره است. توسعه دهندگان این نرم افزار همه ساله ویژگی های محبوب زیادی را به این برنامه اضافه میکنند.

نرم افزار PhotoLab Picture Editor

این نرم افزار بین طراحان لوگو محبوب ترین نیست. با این حال، برنامه خوبی برای کارهای طراحی های گرافیکی می باشد. با کمک بیش از 640 فیلتر، افکت، رنگ و غیره این برنامه میتوانید یک لوگوی منحصر به فرد طراحی کنید. 

نرم افزار PhotoMate R3

این نرم افزار یکی از بهترین های ساخت لوگو حرفه ای با گوشی است. پیشرفتگی این نرم افزار جدید است و میتوان انتظارات بیشتری برای بهتر شدن آن داشت. در حال حاضر اگر به ابزار ویرایش پیشرفته برای طراحی لوگوی خود نیاز دارید این نرم افزار پیشنهاد ما به شماست.

نرم افزار PicsArt

این نرم افزار مدت های زیادی در بخش طراحی لوگو حضور داشته و تا به امروز بیش از 250 میلیون کاربر آنرا در گوشی های خود نصب کرده اند. خوشبختانه همه روزه شاهد بروز رسانی های فراوانی در این برنامه هستیم و با اضافه شدن فیلتر ها، متن ها و برچسب های جدید لوگوهای جذاب تری نیز خلق شده اند. 

نتیجه گیری

برای طراحی یک لوگوی خوب همه ی خلاقیت های خود را بکار ببرید، جزئیات کوچک را در نظر نگیرید و فضاها ی خالی را جدی بگیرید. برای طراحی یک لوگوی خوب لازم نیست حتما یک طراح حرفه ای باشید.
به خود اعتماد کنید و از راه های جدید نترسید. لوگوهای خوب همیشه در نتیجه راه های جدید خلق میشوند.