لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/12/21

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

لوگو مزون ها در حقیقت لوگوهایی با طراحی ساده در عین حال کمی پیچیده ای هستند. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار فروش لباس جدید را دارید، می بایست ابتدا یک لوگوی مزون حرفه ای و متفاوت با سایرین طراحی کنید. برای اینکار لازم است ابتدا لوگوی مزون های مختلف را بررسی و در نهایت راحت تر برای طراحی لوگوی خود تصمیم بگیرید.
باید بدانید راه اندازی یک کسب و کار فروش لباس موفق فقط راجب چیدمان متفاوت و یا منظم لباس ها، کفش ها و سایر وسایل تزئینی نیست! برای اینکه در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشید، لازم است حتما یک لوگوی منحصر به فرد و یکسان با هویت برندتان طراحی نمایید. برای کسب اطلاعات و یادگیری ترفند های بیشتر می توانید، مقاله " طراحی لوگو مزون " مطالعه و برای طراحی لوگوی خود ایده های بیشتری بدست آورید.

 

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

 

آیا امروزه لوگو مزون ها توجه زیادی دریافت می کنند؟

اگر فکر می کنید طراحی لوگو مزون به راحتی طراحی لوگویی است که برروی لباستان می بینید، کاملا در اشتباه هستید! به لوگو بوتیک ها نگاه کنید، اغلب مشتریان برای خرید لباس های خود ابتدا به لوگوی فروشگاه مورد نظر نگاه می کنند و سپس تصمیم برای خرید میگیرند. بنابراین، طراحی لوگو یک موضوع بسیار مهم برای راه اندازی یک کسب و کار جدید به خصوص مزون ها است. با طراحی یک لوگوی مزون منحصر به فرد، مشتریان برای داشتن یکی از لباس های برند شما در کمدشان هیجان زده می شوند و همچنین برای بعد حتما یکی از نزدیک ترین دوستانشان را نیز همراهشان می آورند. 
در نهایت، طراحی یک لوگوی مزون جذاب برای کسب و کارتان مهم و باعث تمایزتان با دیگر کسب و کار های یکسان با شما خواهد شد.

ترفند های جدید طراحی یک لوگو مزون منحصر به فرد!

طراحی لوگو یک موضوع بسیار مهم برای هر کسب و کاری است که به برنامه ریزی زمان، داشتن انرژی و توانایی و همچنین منبع مفیدی برای الهام گرفتن طراح بستگی دارد. اگر تمام زمان خود را برای پیدا کردن یک منبع الهام بگذارید و به توانایی های خود دقت نکنید، نمی توانید یک لوگو مزون منحصر به فرد بسازید! از آنجایی که اکنون مدیریت کسب و کار مرتبط با لباستان مهم ترین قسمت زندگی شماست، لازم است حتما بهترین خود را برای طراحی لوگوی آن بگذارید. قبل از اینکه شروع به فکر کردن، کنید – شروع به خواندن ترفند های زیر که همگی دارای نکات مفیدی هستند و به شما برای طراحی یک لوگوی مزون مناسب و یکسان با تواناییتان کمک می کنند، نمایید.

از عناصر پرزرق و برق دور کنید

در رابطه با طراحی لوگوهای مزون عناصر پرزرق و برق زیادی وجود دارند که همین استفاده بیش از حد از آنها در نتیجه یک طراحی پیچیده را به دنبال دارد. یک لوگوی مزون حرفه ای تنها بر چیدمان عناصر شلوغ کنارهم تمرکز ندارد و طراحان این لوگوها در ابتدا باید بتوانند موضوع سادگی را نکته قابل توجه در طراحی لوگو کسب و کار خود قرار دهند. یکی از قوانین طراحی لوگوهای مزون برای بخش رنگ این است که علاوه بر انتخاب یک رنگ مناسب، باید به گونه ای از بین آنها تصمیم بگیرید که با حذف رنگ اصلی و سفید و سیاه کردن کل لوگو، جلوه ی قبلی حفظ شود. اگر میخواهید برای طراحی لوگویتان از عناصر ویژه استفاده کنید، انتخاب سبک های دخترانه جلوه ای خاص به لوگوی شما می دهد.

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

از انتخاب چندین رنگ مختلف، امتناع کنید

از انتخاب چند رنگ مختلف برای تزئین لوگو مزون خود خودداری کنید زیرا اینکار یک تصمیم اشتباه برای سردرگم نمودن مشتریانتان است! به علاوه، شلوغ شدن یک لوگو با هر عنصری چه رنگ، چه فونت و چه نماد باعث جلوگیری از انتقال پیام مدنظر شما خواهد شد. سعی کنید برای طراحی لوگوی خود به میزان استاندارد رنگ انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید با مشتریانتان ارتباط بگیرید.

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

از دیگران کپی نکنید!

با گذشت زمان، کسب و کار های بزرگ تر به منبعی برای کپی شدن توسط مشاغل نوپا تبدیل شدند. برخی از این کسب و کار ها عبارتند از NBC وETV و همچنین Airbnb و غیره –  با رو به رو شدن با تعداد کسب و کار های شبیه به خود مجبور به تغییر و ویرایش لوگویشان شده اند! کپی کردن از سبک لوگوی سایر مشاغل هیچ کمکی به بهتر دیده شدن کسب و کار شما نمی کند و فقط شمارا به سمت راه اشتباهی برای دنبال شدن، هدایت می کند. حتی اگر در قسمت نتایج گوگل مربوط به لوگوهای مزون با یک لوگوی خوب در صفحه 30 مواجه شدید، کپی نکنید! اگر هدف شما از راه اندازی یک مزون منحصر به فرد و متمایز شدن کسب و کارتان است، پس از کپی کردن، دزدیدن و حتی انتخاب یک قسمت ساده و مشابه با سایر لوگوها خودداری کنید، اینکار بزرگترین اشتباهی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید.

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

از گرافیک وکتور استفاده کنید

برنامه های فراوانی برای ساخت لوگو کسب و کارها راه اندازی شده است که طراحان می توانند با انتخاب از بین یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین آنها، لوگوی خود را با کیفیت و منحصر به فرد طراحی نمایند. اگرچه، هر برنامه ی ساخت لوگویی قابلیت ساخت لوگو با گرافیک وکتور را ندارد ولی شما می توانید با خواندن جزئیات تمام آنها نتیجه بهتری به لوگوی مزون خود به وجود آورید. برای طراحی هر لوگویی چه مرتبط با لباس و چه خیاطی، لازم است تمام عناصر مد نظر خود را با گرافیک وکتور بچینید. برنامه های ساخت لوگویی که به شما امکان استفاده از قابلیت گرافیک وکتور را می دهند، عبارتند از Adobe Illustrator و Coreldraw با نصب هرکدام از آنها مطمئن خواهید بود که لوگوی مزون شما یک طراحی جذاب و با کیفیت دارد. شما می توانید با استفاده از این نرم افزار ها، لوگوی خود را با فرمت های مختلفی ذخیره کنید:
•    فایل های PNG بهترین فرمت های طراحی دیجیتال هستند. اگر برای کسب و کار خود قصد راه اندازی وب سایت مرتبطی دارید، کیفیت این لوگو با تغییر اندازه نیز بسیار خوب و مناسب است.
•    فایل های SVG پیکسل های دقیقی برای جزئیات لوگو و رنگ های انتخابی طراحان دارد. اگر می خواهید لوگوی خود را با دستگاه پرینتر چاپ کنید، این فرمت یک انتخاب عالی است.
•    فایل های EPS مبتنی بر گرافیک وکتور هستند و هم برای ویرایش دوباره و چاپ شدن پیشنهاد می شوند. اگر فکر میکنید، ممکن است لوگوی مزون شما بعدها نیاز به ویرایش داشته باشد، انتخاب این فرمت بسیار منطقیست.
•    فایل های PDF اغلب برروی اتیکت محصولات استفاده می شوند و کیفیت بالایی برای چاپ لوگوی لباس ها و برچسب برخی اکسسوری ها دارند.

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

راجب جایگاه کسب و کار خود در بین رقبا فکر کنید

به هیچ عنوان نباید زمانی که لوگویی برای کسب و کار نوپای خود طراحی میکنید، انتظار رسیدن به جایگاهی در اندازه برند های نایک و گوچی داشته باشید! زمانی که شروع به طراحی لوگو برای کسب و کارتان می کنید، به ایده های خود اجازه پرواز دهید. شناختن هویت اصلی کسب و کارتان و دنبال کردن عناصری که مرتبط با آن است، نتیجه بهتری برای کسب و کار خواهد داشت. بارها طراحی کنید، راجب مزون خود دقیق تر شوید و یکی از بهترین طرح هایی که تمرکز کاملی بر برندتان دارد را استفاده کنید.

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

از کلیشه ها استفاده نکنید

یکی از دلایلی که برخی از برندهای مزون شکست می خورند، استفاده کردن از کلیشه هاست! در طراحی لوگوی مزون خود به هیچ عنوان از برخی نماد ها مانند تیک برند نایک که هزاران سال به عنوان یک برند جهانی شناخته شده است، استفاده نکنید. همانطور که قبلتر گفتیم، در هنگام طراحی لوگو برای کسب و کارتان اجازه دهید، ایده هایتان پرواز کنند! اگر فکر میکنید در طراحی لوگوی مزون ها توانایی کافی ندارید، لوگوهای مزون معروف دنیارا دانلود و سعی کنید از استفاده کردن از نماد های آنها دوری کنید. به علاوه، لوگوهای منحصر به فردی مانند طراحی زیبای برخی محصولات، کیف دستی، انگشتر های الماس، کراوات ها، عینک ها، کلاه ها، لباس ها و غیره پیشنهاد های خوبی برای بخش نماد لوگوی مزون شما هستند. از انتخاب نماد هایی که صدها سال استفاده شده اند، دوری کنید.

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

فونت لوگو مزون خود را با سلیقه ی خودتان انتخاب کنید

برخی از فونت ها برای انتخاب شدن بیش از حد درنظر گرفته شده اند و استفاده کردن از آنها می تواند تاثیر کاملا عکسی برای موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. همچنین، اگر ابتدا رنگ و نماد لوگویتان را انتخاب کنید، می توانید بعدها راحت تر فونت لوگو مزون خود را برگزینید. حتی اگر با خود فکر کنید که فونت شما تنها یکبار برروی لوگویی دیگر استفاده شده است اما مشتریان شما به راحتی متوجه انتخاب فونتی که برای لوگویتان تکراری است، خواهند شد و همین دلیلی برای کم شدن تعداد مشتریان شما خواهد بود. سعی کنید قبل از انتخاب فونت برای لوگوی مزون خود، حتما قوانین و نکات مربوط با فونت هارا بخوانید تا بتوانید یک تصمیم مناسب برای آینده مزون خود بگیرید!

چطور یک لوگو مزون حرفه ای بسازیم؟

برترین برنامه های ساخت لوگو مزون در سال 2022!

تحقیقات نشان داده که لوگوهای رنگی تا 80% شناخته شدن یک کسب و کار توسط مخاطبان را بالا می برند. در نتیجه با افزایش شناخته شدن برند یک کسب و کار، درآمد صاحبان مشاغل نیز افزایش خواهد یافت. با نصب یک برنامه لوگوساز قدرتمند راحت تر می توان یک لوگو مزون حرفه ای طراحی کرد. امروزه تعداد برنامه های طراحی لوگو آنچنان زیاد شده که نیازی به صرف وقت برای جستجوی برنامه ای که نتیجه ی رویایی به لوگوی شما بدهد، نیست. از آنجایی که لوگوها امروزه هویت هر کسب و کار هستند و قدرت زیادی دارند، لازم است برای طراحی آنها نیز از یک برنامه پیشرفته ای مانند Adobe Illustrator استفاده کرد که دارای ویژگی های متفاوت و فراوانی است. 
به علاوه برای انتخاب رنگ لوگویتان میتوانید از بین برنامه های CMYK یا Pantone Pallets یکی را انتخاب و مناسب ترین رنگ را از بین پالت رنگی آنها برای لوگویتان درنظر بگیرید. تمام این برنامه ها بر پایه گرافیک وکتور هستند و مطمئن خواهید بود که لوگوی شما کاملا با کیفیت و منحصر به فرد طراحی خواهد شد. به دلیل قابلیت های مختلف برنامه های لوگوسازی مانند Adobe Illustrator شما می توانید اتیکت لباس ها، سوییشرت ها، کیف دستی ها و پیرهن هایتان را نیز با آن طراحی کنید. همچنین این برنامه ها دارای نماد های فراوانی به عنوان مثال کلاه ها، لباس ها، کراوات ها و غیره نیز می باشند که شما می توانید برای طرحی لوگویتان از آنها استفاده نمایید.

جمع بندی

امروزه صدها برنامه طراحی لوگو راه اندازی شده که شما می توانید به راحتی و با نصب مناسب ترین آنها لوگو مزون خود را طراحی کنید. قبل از استفاده کردن از آنها، باید بدانید که برنامه های پیشرفته به هیچ عنوان شمارا از بازگشت برای طراحی دوباره منع نمی کنند و تا آخرین مرحله خلق لوگویتان همراه شما هستند. با اینحال، سعی کنید هنگام انتخاب از بین گزینه های مختلف برنامه ی لوگوساز مد نظرتان از توانایی کاملتان استفاده و نتیجه ی کار خود را با بالاترین کیفیت برای نشان دادن هویت برندتان دریافت کنید.
با طراحی لوگو مزونی که با سلیقه ی خودتان آنرا خلق کرده اید، می توانید از همان ابتدا تاثیر مثبتی برروی مشتریانتان بگذارید و حتی آنهارا بارها در راه روهای فروشگاه مزونتان ببینید. با بهترین ایده هایتان در لوگوساز آنلاین لوگونومی همراه شوید و بدانید قطعا موفقیت درمقابل شماست!

تگ های مرتبط :