لوگونومی
دسته بندی : عمومی | منتشر شده در تاریخ : 1399/08/30

طراحی لوگوی مزون‌

طراحی لوگو مزون‌ زنانه بسیار مهم است زیرا زنان در انتخاب یک مزون، بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها و ... بسیار ریزبین عمل می‌کنند و کوچک‌ترین مسئله آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا در مورد مزون‌ها قضاوت کنند یا به دنبال مکان‌های دیگری بگردند. این موضوع در رابطه با نحوه طراحی لوگو مزون هم صدق می‌کند و حائز اهمیت است.

برای طراحی لوگو مزون به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در ابتدا بهتر است به دنبال طراحان گرافیک که در این کار تجربه کافی دارند؛ باشید و کار طراحی لوگو مزون را به یک تیم طراح یا فریلنسر مناسبی بسپارید.
طراحی لوگو یکی از موثرترین جنبه های بازاریابی و تبلیغات شما است که در جذب مخاطبین نقش مهمی ایفا میکند بنابراین نمی توان برای ساخت آن به هر طراحی اعتماد کرد و اگر طراحان در زمینه طراحی لوگو مزون تجربه‌ای نداشته باشند ممکن است لوگویی نا مناسب طراحی کنند که به جای جلب مخاطبین هدف، اثر معکوس داشته باشد.
از طرف دیگر طراحی لوگو مزون باید به نحوی باشد که جزئی‌ترین نکات هم در آن به نمایش گذاشته شود. از جمله این جزئیات شخصیت برند شما است که توسط لوگو نشان داده می‌شود.
به راحتی با طراحی لوگو مزون می‌شود، کسب و کار خودتان را بی نقص، فوق‌العاده و منحصر نشان دهید تا سبب متمایز شدن برندتان شوید.
به طور کلی برای طراحی لوگو مزون حرفه ای بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

رنگ لوگو:

کاربرد رنگ‌ها در طراحی لوگو مزون بسیار مهم است. باید برای طراحی لوگو مزون از رنگ‌هایی استفاده شود که با توجه به برند شما و مخاطبین تان که معمولا خانم ها و به خصوص دختران جوان هستند، اصالت و فاخر بودن هویت مزون شما را نشان دهد.

فونت تایپوگرافی لوگو:

برای طراحی لوگو مزون فونت مناسب بر محبوبیت و زیبایی لوگو تأثیر بسزایی دارد و بسیار مهم است که از چه فونتی استفاده می‌شود. نظر ما این است که از فونت های محبوب و خاص که به رنگ‌ها و طرح لوگو می‌آید استفاده کنید. فونت های فانتزی دست نویس می توانند در این زمینه برای طراحی مونوگرام به شما کمک کنند.

سایز لوگو:

یکی از عناصر مهم که باید به آن توجه داشت سایز لوگو است. شما باید لوگو مزون را به نحوی طراحی کنید که به راحتی روی برچسب یا یقه لباس دوخته شده و در عین حال به چشم بیاید.
طول و عرض برای طراحی لوگو مزون اهمیت بسیار زیادی دارد. باید در طراحی لوگو تعادلی بین طول و عرض برقرار کنید زیرا لوگو‌های باریک و بلند و یا کوتاه پهن گیج کننده هستند.

تکراری نبودن لوگو:

باید به این موضوع دقت کنید که برای طراحی یک لوگو بهتر است بیشتر لوگو‌های مورد استفاده توسط رقبا را مورد بررسی قرار دهید تا لوگوی طراحی شده‌ی شما از نظراتی به لوگو‌های دیگر شباهت نداشته باشد و خاص باشد.

طراحی لوگوی مزون‌

طراحی لوگو مزون حرفه‌ای چه تاثیری در افزایش درامد شما دارد؟

اگر می‌خواهید قدرت جذب مشتری بالایی داشته باشید یکی از نکته‌های مهم در این کار داشتن طراحی لوگوی مناسب است.
زیبایی و ظرافت لباس‌های دوخته شده توسط یک مزون، بسیار مورد توجه است حال اگر لوگویی زیبا بر روی آن کار شود می‌تواند تاثیر قطعی خود را برجا بگذارد.
یکی از راه‌های پیشنهادی برای تبلیغ کسب و کار شما، طراحی لوگوی مزون تان است که باید برای طراحی آن از نمادهای گرافیک مرتبط با این بیزینس استفاده شود.
به طور معمول بیشتر لباس‌هایی که دارای لوگو هستند، نسبت به بقیه لباس‌ها محبوبیت بیشتر و به طور کلی خواهان بیشتری دارند.

نرم افزار‌های ساخت لوگو مزون

نرم افزار طراحی لوگو به صاحبان مشاغل کمک می کند تا یک هویت تجاری قوی ایجاد کنند و به نمایندگی ها اجازه می دهد تا همین کار را برای مشتریان خود انجام دهند. با وجود ابزارهای مختلف طراحی، صاحبان مشاغل نیازی به صرف هزینه زیادی برای طراحی یک آرم حرفه ای ندارند.
ما بیش از دوازده نرم افزار طراحی آرم را بررسی کردیم و بهترین گزینه را براساس گزینه های سفارشی سازی، سهولت استفاده، کیفیت طراحی ها و قالب بارگیری انتخاب کردیم که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم:

بهترین نرم افزار طراحی لوگو مزون 2020: برنامه طراحی لوگو ایلوستریتور (Adobe Illustrator) 

برای اولین بار در سال 1985 برنامه‌ای به اسم Adobe Illustrator ساخته شد، این برنامه به عنوان پیشروترین نرم افزار ویرایش بردار باقی مانده در بازار است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویری بسازند که در هر اندازه مقیاس پذیر باشند. ما آن را به عنوان بهترین در کل انتخاب کردیم زیرا کنترل هر جنبه از طراحی آرم با ابزارهای شکل‌‌دهی، برس‌ها، شبکه‌های پرسپکتیو، شیب‌ها و موارد دیگر را آسان می‌کند.
یکی از قدرتمندترین ویژگی های Illustrator توانایی وارد کردن یک تصویر اسکن شده است. این برای کاربرانی که چند ایده را روی کاغذ ترسیم کرده‌اند اما نمی‌خواهند از ابتدا روی کامپیوتر شروع کنند؛ بسیار مناسب است.
با اسکن تصاویر نقاشی شده می توان اشکال هندسی را روی نقاشی قرار داد و به راحتی دستکاری کرد. این برنامه مدل‌های مختلفی از الگوها و انواع تصاویر برداری را برای کاربران تازه‌ کار ارائه می‌دهد.
البته، کلمات نیز بخشی از هر لوگو حرفه ای هستند و Illustrator امکان دسترسی به بیش از 16000 نوع فونت از سرگرم کننده تا حرفه ای را فراهم می‌کند.
وقتی زمان افزودن یا تغییر رنگ فرا می رسد، کاربران می‌توانند با پالت های Pantone یا CMYK برای مطابقت دقیق رنگ روی مواد چاپی مانند کارت ویزیت و آگهی های تبلیغاتی استفاده کنند.
سرانجام، از آنجا که Illustrator برنامه ای برای طراحی تصاویر وکتور است، هنگام بزرگنمایی، پیکسل ها دیده نمی‌شوند، بدین معنی که کاربران می‌توانند آرم خود را در هر اندازه ای مقیاس بندی کنند.
Adobe Illustrator برای رایانه‌های Mac و Windows در دسترس است و می ‌توانید آن را با قیمت اشتراک 31.49 دلار در ماه خریداری کنید. اشتراک با 30 روز استفاده آزمایشی رایگان همراه است. به روز رسانی رایگان، 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابر دسترسی به Adobe Portfolio , Adobe Fonts و Adobe Spark ؛ و یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه Adobe Stock با دسترسی به حداکثر 10 تصویر این نرم افزار را به یکی از بهترین ها برای طراحی لوگو مزون تبدیل می کند.
آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور (Illustrator)

دو نمونه لوگو مزون طراحی شده توسط ایلاستریتو

 

طراحی لوگوی مزون‌

طراحی لوگو برای مزون لباس پرسیوال

 

طراحی لوگوی مزون‌

طراحی لوگو مزون لباس زمرد

 

گام‌های آسان برای طراحی لوگو مزون

اولین گام: ایده گرفتن برای شروع طراحی لوگو

خود را با فکر کردن راجب موضوع و یا چیزی که می‌خواهید برای آن لوگو طراحی کنید، شروع کنید. به جزئیات آن توجه کنید و اصلی‌ترین قسمتی که با استفاده از آن در یک کلمه و یا یک شکل می‌توانید موضوع اصلی را توصیف کنید، بیابید.

دومین گام: انتخاب طرح اولیه

در گام دوم سعی کنید با جایگزین کردن آن کلمه یا شکل منبع الهام مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید تصویری از لباس‌های مجلسی یا بخشی از ان را به عنوان نماد لوگو خود انتخاب کنیدد. لباس دکلته، کلاه های زنانه و غیره می توانند انتخاب های مناسبی برای توصیف یک مزون باشند.

سومین گام: اضافه کردن متن و رنگ به لوگو

در گام سوم برای فهمیدن اینکه منبع درستی انتخاب کردید یا خیر، لازم است جزئیات موضوع اصلی را با جزئیات منبع خود یعنی فونت، سایز، رنگ و.... ادغام کنید و ببینید طرح ذهنی تولید شده چطور است. در این مرحله بهتر است به لوگو برندهای مشهور نگاهی بیندازید تا ببینید آنها چطور عناصر مختلف را کنار هم چیده اند.
البته سبک لوگو شما نیز در اضافه کردن متن و رنگ اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر شما طراحی لوگو تصویری را انتخاب کرده اید مطمئنا انتخاب فونت برای شما کاربردی نخواهد داشت.

چهارمین گام: هماهنگ کردن عناصر لوگو

گام چهارم استفاده از چیزهای مرتبط با بخش اصلی انتخاب شده توسط شما است به طور مثال موضوع ما طراحی لوگو برای مزون لباس‌های مجلسی است. خب در اینجا باید شکل یا کلمه‌ای که به راحتی این موضوع را توصیف می‌کند؛ پیدا کنیم.
اگر شما نمادی مرتبط با لباس دکلته یا لباس‌های مجلسی مانند خزو کلاه انتخاب کردید پس باید فونت و رنگ خود را نیز مناسب با آن انتخاب کنید، برای اینکه فونت مورد نظر برای طراحی نام مزون را انتخاب کنید به این دقت کنید که لباس دکلته به همراه خز و کلاه مدلی کلاسیک است و با در نظر گرفتن این اصل، فونت کلاسیک را انتخاب کنید و رنگ‌های قهوه‌ای و طلایی به همراه مشکی در لوگو به کار ببرید تا هماهنگی آن حفظ شود.

پنجمین گام: لوگو منحصر به فرد خود را خلق کنید!

گام آخر این است که لوگوی طراحی شده به طور کامل تک و خاص باشد و لوگویی مانند آن وجود نداشته باشد. در این صورت که شباهتی بین لوگوها وجود داشت می‌توان با تغییراتی، لوگوی خود را تغییر دهید و تبدیل به لوگویی بی‌مانند کنید.

 

طراحی لوگوی مزون‌

نمونه طراحی لوگو برای مزون لباس مجلسی

 

با برجسته‌ترین طراحان لوگو مزون در جهان آشنا شوید!

روت کدار – طراح لوگو گوگل

روت کدار در برزیل متولد شد، مدرک معماری را در اسرائیل دریافت کرد و از دانشگاه استنفورد موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در زمینه طراحی گرافیک شد. کار او بر روی آرم گوگل، آرمی که این شرکت تا امروز همچنان از آن استفاده می کند، جایگاه کدار را در تاریخ طراحی برای همیشه حک کرده است.

پاول رند – طراح لوگو فراموش نشدنی

در سال 1972، رند پس از تدریس طراحی در دانشگاه ییل در بیشتر عمر خود، به سالن مشاهیر باشگاه مدیران هنری نیویورک راه یافت. رند در نوامبر سال 1996 درگذشت، اما مشارکت وی در دنیای طراحی قطعاً ادامه خواهد یافت.

لیندون لیدر – طراح لوگو فدکس

تعداد کمی از طراحان تاریخ از فضای سفید بهتر از Lindon Leader استفاده کرده اند. در حالی که لیدر ممکن است به اندازه برخی دیگر از به اصطلاح طراحان سوپراستار شناخته نشده باشد، اما مطمئناً شایسته است که به خاطر کارهایش تمام شناخت در جهان را بدست آورد.
مشهورترین ساخته لیندون لیدر تا کنون آرم او برای FedEx طراحی شده است، که شامل یک پیکان عالی است که در فضای سفید بین "E" و "X" به جلو نشان داده شده است. این یک آرم است که جوایز زیادی را از آن خود کرده و به طور مداوم به عنوان یکی از ده طراحی برتر آرم شناخته می شود.

دیوید سون – طراحی لوگو نایک

فقط تعداد معدودی از شرکت ها در جهان وجود دارند که بیشتر با نام تجاری خود با آرم شناخته می شوند و نایک یکی از آنهاست. طراح معروف نایک swoosh مشهور جهان کارولین دیویدسون است.
دیویدسون در واقع آرم نایک را در سال 1971 زمانی که هنوز دانشجوی دانشگاه ایالتی پورتلند بود طراحی کرد. پس از آن، وی تا سال 1983 به کار خود با نایک ادامه داد و در سال 2000 از حرفه طراحی خود بازنشسته شد.

راب جانوف – طراحی لوگو اپل

در یک مصاحبه، جانوف توضیح داد كه چگونه گاز نمادین آرم سیب به معنای "بایت" اطلاعات و همچنین انتقال این ایده است كه محصولات اپل به اندازه سیب در باغ وسوسه انگیز است.
علاوه بر طراحی لوگوی اپل، جانوف کارهای طراحی را برای IBM و Intel نیز انجام داده است. با این حال، به احتمال زیاد این کار او بر روی آرم نمادین اپل است که همیشه بزرگترین ادعای شهرت او خواهد بود.

جمع بندی

این مقاله برای افرادی که علاقه‌مند به طراحی لوگو مزون هستند و به دنبال بهترین نرم‌افزار برای طراحی لوگو می باشند؛ راهنمای مناسبی است. در این مقاله همچنین توضیحاتی برای افرادی که می‌خواهند با چگونگی ساخت لوگو آشنا شوند و یا قصد دارند، طراحان برجسته که طراحی لوگو‌های شرکت‌های بزرگ را برعهده گرفتند و طرح‌هایی پابرجا و مهم را تولید کرده‌اند؛ آشنا شوند، توضیحات مختصری ارائه شده است.