لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/06/14

چند ایده برای طراحی لوگو ارزان با لوگوساز آنلاین Shopify

داشتن یک لوگوی مناسب برای کسب و کار و تجارتی که داریم می تواند یکی از امتیازات بزرگ به حساب بیاید. استفاده از لوگوساز آنلاین shopify به ما کمک می کند تا بهتر بتوانیم یک لوگو ارزان را تهیه کنیم. چگونگی طراحی لوگو ارزان، ویژگی هایی که در این طراحی باید مدنظر داشته باشید و مزیت ها و معایب طراحی لوگو ارزان و همچنین چند ایده برای طراحی لوگو ارزان را در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار داده ایم تا بهتر بتوانید با این موضوع آشنا شوید. 

ایده های طراحی لوگو ارزان

برای طراحی ارزان قیمت لوگوها باید به چند عامل مهم توجه کرد. این عوامل در اینکه هم لوگو ارزانی را به دست آورید و هم کیفیت کار لوگو کاهش پیدا نکند، بسیار موثر هستند. در ابتدا باید گفت که می توانید نگاهی به جدول های مربوط به تعرفه طراحی لوگو، آرم و نشان تجاری که در سایت های مختلف وجود دارد، بیاندازید تا بهتر بتوانید در خصوص نحوه طراحی آرم تجاری خود تصمیم گیری کنید. 

1. فونت لوگو

معمولا در بسیاری از لوگوها، نام شرکت و یا آن کسب و کار نوشته می شود. هر قدر که فونت نوشته پیچیدگی بیشتری پیدا کند و یا با اشکال خاصی آمیخته شود، مسلما کار بیشتری را می طلبد. همین کار بیشتر باعث می شود تا طراح هزینه بیشتری را نیز در قبال کارش از شما دریافت کند. بنابراین اگر می خواهید لوگوی ارزانی را تهیه کنید، بهتر است سعی کنید تا حد ممکن فونت لوگو را ساده انتخاب کنید و از پیچیدگی بیش از حد آن جلوگیری نمایید. در لوگوساز آنلاین shopify می توانید چندین و چند فونت مختلف را پیدا کنید که از آن برای طراحی لوگو استفاده نمایید. 

2. استفاده از برنامه لوگوساز

یکی از راه هایی که می توانید هزینه ساخت و طراحی لوگو منحصر به فرد خود را کاهش دهید و یا حتی به صورت رایگان به یک لوگو ارزان برسید، استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای طراحی لوگو است. لوگوساز آنلاین shopify یکی از همین برنامه ها به حساب می آید. 
با استفاده از این برنامه می توانید به صورت رایگان و در عرض چند دقیقه یک لوگو جذاب و زیبا را خلق کنید. فراموش نکنید که استفاده از این لوگو ساز آنلاین و یا دیگر لوگو سازها می توانند یک عیب بزرگ نیز داشته باشند. عیب این برنامه ها در آن است که معمولا افراد زیادی از نشانه ها و آرم های موجود در آن ها استفاده می کنند. همین موضوع سبب می شود که لوگوی طراحی شده شما با این برنامه دیگر خاص و منحصر به فرد نباشد. 

3. رنگ لوگو

یکی دیگر از ایده هایی که می توانید برای ارزان تر شدن قیمت لوگو آن را مد نظر قرار دهید، در مورد رنگ لوگویی است که قرار است طراح برای شما انجام دهد. هر قدر تنوع رنگی لوگو بیشتر باشد و یا آن که رنگ های خاصی را در هم آمیخته کنید تا رنگ نهایی لوگو شکل بگیرد، مسلما قیمت و هزینه طراحی لوگو بالاتر خواهد رفت. در لوگوساز آنلاین shopify پالت رنگی مخصوصی وجود دارد که می توانید از رنگ های متنوع موجود در آن برای تغییر رنگ لوگو خود استفاده کنید. 
معمولا در رنگ لوگوها چه قیمت پایینی داشته باشند و چه هزینه زیادی برده باشند، بهترین کار آن است که یک الی دو رنگ بیشتر استفاده نشود. این کار باعث می شود تا هم شکیل و سنگین بودن لوگو حفظ شود و هم آن که مشتری نسبت به لوگو حس بهتری پیدا کرده و راحت تر به آن اعتماد می کند.

4. تعداد اتود اولیه

اگر باز هم دلتان می خواهد با این که هزینه کمی را برای طراحی لوگو خود می پردازید، یک لوگو منحصر به فرد داشته باشید؛ بهتر است همان ابتدای کار و در هنگام عقد قرارداد با طراح لوگو، تعداد اتودها را به صورت دقیق ذکر کنید. فراموش نکنید که با لوگوساز آنلاین shopify نیز می توانید چند اتود اولیه را خودتان برای خودتان بزنید،
اتود طرح اولیه ای است که طراح لوگو طراحی می کند. معمولا با توجه به خواسته های مشتری و آن مواردی که توضیح داده است، طراح از قوه خلاقیت خودش استفاده می کند و چند طرح ابتدایی را بر روی کاغذ و یا بر روی صفحه کامپیوتر می آورد. در این مرحله شما که کارفرما محسوب می شوید، باید یکی از این طرح ها را انتخاب کنید تا طراح بتواند کار طراحی نهایی را بر روی آن اتود انجام دهد. 
هر قدر تعداد اتودهای اولیه بالاتر رود، مسلما طراح کار بیشتری انجام داده است و هزینه بیشتری را نیز دریافت خواهد کرد. پس در ابتدا سعی کنید تمام خواسته ها و مولفه هایی که در نظر دارید را برای طراح توضیح دهید و تعداد اتودهای اولیه را نیز بین 2 الی 3 مورد تعیین کنید. با این کار هزینه کمتری را نسبت به زمانی که 8 الی 10 اتود دریافت می کنید، خواهید پرداخت. 

5. تعداد ویرایش های لوگو نهایی

با توجه به در نظر گرفتن تمام مراحل و همچنین زدن اتودهای متنوع برای مشتری، ممکن است باز هم در پایان کار مشتری رضایتی از لوگوی طراحی شده نداشته باشد. هیچ گونه جای نگرانی نیست، زیرا شما می توانید پس از آن که طراحی لوگو به پایان رسید، از طراح بخواهید که طرح نهایی را با توجه به جزئیاتی که به او می گویید، ادیت و یا همان ویرایش کند. 
نکته مهمی که در این بین باید به آن توجه کنید، تعداد دفعات ویرایش کردن اتود با لوگوساز آنلاین shopify و یا بدون آن در اتود انتخاب شده و یا همان طرح نهایی است. هر قدر بیشتر از کار طراح ایراد بگیرید و از اون بخواهید که طرح را ویرایش کند و جزئیاتی را به آن افزوده یا از آن کم کند، مسلما هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. بنابراین سعی کنید تا همان ابتدای کار تمام خواسته های خود را بگویید و در نهایت باز هم اگر نیاز به ویرایش طرح لوگو پیدا کردید، تمام جزئیات مدنظرتان را به یک باره از طراح بخواهید تا در طرح نهایی اعمال کند. 

6. مدت زمان تحویل

مورد بعدی در خصوص مدت زمان تحویل کار است. هر قدر عجله بیشتری برای دریافت لوگو طراحی شده خودتان داشته باشید، طراح ناچار است که با دقت و سرعت بیشتری کار طراحی را انجام دهد و این موضوع باعث افزایش قیمت طراحی لوگو می شود. پس یا سعی کنید بسیار زودتر از موعد این کار را شروع کنید که طراح وقت بیشتری داشته باشد و شما نیز هزینه کمتری را پرداخت کنید و یا هزینه بیشتر را به جان بخرید و در مدت زمان کوتاه تر کار خود را تحویل بگیرید. البته با استفاده از لوگوساز آنلاین shopify می توانید دیگر این نگرانی را نداشته باشید. 

 

چند ایده برای طراحی لوگو ارزان با لوگوساز آنلاین Shopify

چگونگی طراحی لوگو با لوگو ساز آنلاین shopify

حالا که با مولفه های مهم که تاثیر زیادی را در افزایش و یا کاهش قیمت لوگو داشتند، آشنا شدید؛ بهتر است نحوه پردازش و طراحی لوگو با یک برنامه لوگو ساز آنلاین و رایگان به نام shopify را نیز یاد بگیرید. ممکن است همین برنامه بتواند به قدر کافی کار شما را راه بیاندازد. 
پس از نصب کردن برنامه لوگوساز آنلاین shopify اولین چیزی که به سرعت متوجه آن خواهید شد این است که فضای نرم افزار به قدری ساده و راحت است که می توانید در حداقل زمان ممکن لوگو خود را طراحی کنید. با این وجود مراحل طراحی لوگو را در ادامه برایتان توضیح داده ایم تا اگر در قسمتی از این روند دچار مشکل و سردرگمی شدید، بتوانید خودتان آن را حل و فصل کنید. 
اولین کاری که باید انجام دهید وارد کردن نام برند تجاری و یا همان کمپانی است که می خواهید لوگو را برای آن طراحی کنید. با وارد کردن نام کمپانی می توانید دسته مربوط به آن را راحت تر پیدا کنید. 
قدم بعدی انتخاب نوع لوگویی است که می خواهید طراحی کنید. همان طور که در دیگر مقالات طراحی لوگو عنوان کرده ایم، لوگوها در انواع مختلف تصویری، متنی و ترکیبی وجود دارند. باید انتخاب کنید که می خواهید لوگوی نهایی شما کدام یک از این موارد باشد. برای آن که بهتر بتوانید با انواع لوگو آشنا شوید، می توانید به مقاله طراحی لوگو تایپ که در سایت لوگونومی به چاپ رسیده است، مراجعه کنید. در آن مقاله به طور کامل در خصوص تمام ویژگی های این نوع از لوگو توضیح داده شده است. 
لوگوهای موضوعات مختلف دارای دسته بندی های خاص خودشان هستند. لوگوهای طبیعت، ورزشی، دارویی، تجاری، پوشاک و...هر کدام دارای علائم و نشانه های خاص خودشان هستند که در لوگو ساز آنلاین shopify و یا هر برنامه لوگو ساز دیگری می توانید به سادگی آن ها را پیدا کنید. 
قدم چهارم در لوگوساز آنلاین shopify مربوط به انتخاب نوع فونتی می شود که می خواهید نام کمپانی و یا فرد را با آن فونت در لوگو بنویسید. معمولا فونت های مختلفی در این برنامه ها وجود دارند که هر کدام از آن ها را اگر از لحاظ روانشناختی بررسی کنید متوجه خواهید شد که تاثیر خاصی را بر روی ذهن مخاطب می گذارد. 
به طور مثال فونت هایی که با حروف شکسته و زاویه دار هستند، حس قدرت و جدیت را به مخاطب القا می کنند، در حالی که فونت هایی همچون نستعلیق و آن هایی که دارای حروف خمیده و گرد شده هستند، حس راحتی، نزدیکی، امنیت و آرامش را به مخاطبان خود می دهند. بنابراین این موضوع بسیار مهم است که در هنگام استفاده از لوگو ساز آنلاین shopify کدام یک از فونت ها را انتخاب می کنید.

تگ های مرتبط :