لوگونومی
دسته بندی : لوگو | منتشر شده در تاریخ : 1400/11/10

چه چیزی باعث خلق یک لوگو رستوران خوب می شود؟ قوانینی که باید بدانید!

لوگو رستوران ها نیز برای طراحی نیازمند اصول و قوانینی می باشند که طراحان لوگو برای خلق آنها باید توجه نمایند. امروزه، همه ما در دنیای لوگوهای مختلف رستوران ها، غذاخوری ها، فست فودی ها و کافی شاپ ها محصور شده ایم، چه چیزی باعث جلب نظر ما به آنها می شود؟
لوگوهای رستوران ها، ممکن است بعد از یک دوره کاملا اشباع شوند. بنابراین، طراحان برای طراحی این لوگوها باید تمام قوانین لازم را دانسته و در نتیجه باعث موفقیت یک رستوران نوپا شوند. کسب و کارهای مرتبط با غذا رقبای فراوانی داشته و آنهایی که نتوانند در همان ابتدا تاثیر خوبی روی مخاطبان بگذارند، مطمئنا برای همیشه ( یا تا زمانی که نام تجاری خود را تغییر دهند) به فراموشی سپرده خواهند شد. نه تنها، لوگوی حرفه ای رستوران شما باعث گردش مالی زیادی خواهد شد، بلکه طرح حرفه ای آن مشتریان را در همان ابتدای مسیر، با موضوع جدیدی برای صحبت کردن، آشنا می کند. این مسابقه بی نظیر بین رستوران ها شمارا وادار می کند تا از نکات جدید الهام گرفته و با خلق یک لوگوی خوب، مشتریان را متوجه خود کنید. ما در این مقاله تمام مراحل ضروری و لازمی که در مسیر طراحی لوگوی خود باید از آنها عبور کنید را توضیح داده ایم. به علاوه، با کمک اطلاعات مقاله " 10 نرم افزار طراحی لوگو فارسی برای اندروید " میتوانید یک نرم افزار قدرتمند برای طراحی لوگو رستورانتان انتخاب و آنرا به مراحل پایانی خلق شدن، هدایت کنید.

چرا به یک لوگو رستوران خوب نیاز داریم؟

اگر می خواهید کسب و کار موفق و رو به رشدی داشته باشید، باید در مورد طراحی لوگوی آن جدی باشید. لوگوها تنها عامل مشخص کردن میزان موفقیت کسب و کار شما هستند، این موضوع به خصوص برای رستوران ها بسیار مهم است و باعث شده طراحان برای طراحی آنها زمان زیادی را صرف نمایند.
بر اساس آخرین اطلاعات محققان، بیش از 15 میلیون کافه و رستوران در جهان وجود دارد و همین عامل باعث شده تا این مشاغل رقبای فراوانی داشته باشند. سعی کنید از همین ابتدا با انتخاب یک استراتژی مناسب، ایده های جدید و مرتبطی را برروی کاغذ اضافه کنید و خود را تا حد امکان از سایر کسب و کار ها متمایز نمایید. یک لوگو رستوران خوب، نه تنها باعث موفقیت آن کسب و کار می شود بلکه تا مدت ها، نزدیک ترین پیشنهاد لیست غذایی مشتریان همیشگی آنها خواهد بود. اگر هنوز برای نوشتن ایده های خود دودل هستید، فراموش نکنید، هیچ چیز مهم تر از طراحی لوگویی که هویت کسب و کار شما است، نیست!

رستورانی با غذای خوشمزه یا رستوران با اصالت؟

غذا و خدمات عالی، عناصر کلیدی برای برپایی یک رستوران موفق هستند. اما قبل از شروع سفارش گیری ها، می بایست لوگویی برای کسب و کار خود بسازید که طعم منحصر به فرد غذاهای رستوران شمارا به مشتریان بچشاند. با طراحی یک لوگو رستوران اشتها آور، مشتریان شما حتی قبل از باز کردن منوی رستوران، علاقه مند به چشیدن مزه ی آنها هستند. 
اگر برای طراحی یک لوگوی رستوران خوشمزه، تردید دارید دستور پخت وب سایت لوگونومی ما به شما کمک می کند تا مواد تشکیل دهنده ی ضروری را برای طراحی یک لوگوی رستوران پنج ستاره، استفاده کنید، با کمک دوره های جامع و کامل آموزشی طراحی لوگوی لوگونومی، مطمئن هستید که لوگوی طراحی شده توسط شما بهترین و حرفه ای ترین انتخاب برای رستورانتان است. بهترین لوگوهای رستوران تضمین کننده متمایز شدن شما از سایر رقبا هستند و این چیزی است که مشتریان را در نگاه دوم جذب موفقیت کسب و کارتان خواهد کرد. چه غذاهای خوشمزه درست کنید یا در رستوران قشنگ ترین منوهارا استفاده کنید، داشتن یک لوگوی رستوران عالی مهم ترین اصل است و باعث ماندگاری شما در ذهن مشتریانتان می شود. 

 

چه چیزی باعث خلق یک لوگو رستوران خوب می شود؟ قوانینی که باید بدانید!

 

ترفند های طراحی یک لوگو رستوران حرفه ای

لوگوی کسب و کار شما جوهری از تمام داشته های شماست. لوگو رستورانی که شروع به طراحی آن کرده اید، باید منعکس کننده طرح، رنگ و ارزش برند کسب و کار شما باشد. هدف اصلی هر لوگو با سایرین تفاوتی ندارد و شما باید با آن داستانی را تعریف و مشتریان را جذب خود نمایید. فراموش نکنید، لوگوی شما قالب و معرف منحصر به فرد شماست و باید برای طراحی آن از همه چیز، رنگ، فونت و اشکال استفاده کنید.
یک لوگوی رستوران خوب مشتریان را وادار به بحث راجب ایده های زیرین برند شما می کند، در نتیجه آنها قبل از مشاهده رستوران شما و حتی سفارش اولین غذایشان، می توانند خیلی راحت راجب حرفه ای بودن لوگوی شما صحبت کنند. به همین دلیل، لوگوها برای اکثر رستوران ها اولویت دارند و حتی صاحبان رستوران ها مایلند برای طراحی یک لوگوی حرفه ای، پول دهند. لوگوی شما نه تنها تاثیر اولیه خوبی روی مشتریان جدید شما می گذارد، بلکه تصویر قابل اعتمادی از شما به آنها نشان خواهد داد. پیام رستوران شما، بلیط ورود مشتریان است و در نتیجه باعث موفقیت کسب و کار شما می شود. برای طراحی لوگوی رستوران خود همانطور که قبلا گفتیم به سه عنصر اصلی فونت، رنگ و نماد نیاز دارید. 

فونت

فونت ها بسیار مهم هستند و فرقی نمی کند از آنها برای طراحی لوگو استفاده کنید یا نوشتن شعار کسب و کارتان، در انتخاب آنها باید دقت زیادی نمایید. اگر می خواهید متن خاصی را برروی لوگوی رستوران خود بنویسید، پیشنهاد می کنیم فونت مورد نظر خود را با توجه به عواملی مانند دقت زیاد و سادگی انتخاب کنید. اگر فونت مورد نظر شما برروی لوگویتان، به سختی خوانده می شود، متاسفانه انتخاب شما یک انتخاب غیرحرفه ای و نامناسب خواهد بود. فونت مد نظر شما باید در عین سادگی برای تمام مخاطبانتان به راحتی قابل درک و با تمام عناصر انتخابیتان یکسان باشد. یک فونت خوب توجه جمعیت زیادی از مشتریان را جذب خود می کند و پیام شمارا خیلی راحت به آنها منتقل می کند. 

رنگ

دومین عنصر ضروری برای طراحی لوگوی رستوران ها، رنگ ها هستند. ممکن است انتخاب شما برای رنگ لوگویتان، رنگ های تک باشد و اغلب انتخاب های تک رنگی بهترین انتخاب ها برای تمام کسب و کار ها هستند. اهمیت رنگ ها با تاثیر مستقیمشان بر ناخودآگاه ما تعیین می شود. با توجه به روانشناسی و معنای هر رنگ به عنوان مثال قرمز انرژی بخش، سبز آرامش بخش و غیره، سعی کنید در انتخاب هر رنگی دقت کنید. برای انتخاب رنگ لوگوهای رستوران، به هیچ عنوان رنگ های روشن را انتخاب نهایی خود در نظر نگیرید. به علاوه، ما پیشنهاد می کنیم از سایه های طبیعی برای نشان دادن جذابیت رستوران خود استفاده کنید تا لذیذ بودن غذاهایتان در ذهن مشتریان نمایان شود. به علاوه، اگر میخواهید از چندین رنگ برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید، حتما برای مطابق دادن آنها از قوانین هماهنگی استفاده کنید. 

نماد و اندازه

آخرین عنصر ضروری که باید برای طراحی لوگویتان در نظر بگیرید، نماد ها هستند. اغلب رستوران ها از نماد هایی مانند ماهی، غذایی جدید و غیره استفاده می کنند. در هنگام انتخاب یک نماد مناسب برای لوگوی خود، باید نماد هایی را انتخاب کنید که هم باعث بیاد ماندنی شدن لوگوی شما شود و هم برای تمام مشتریان قابل درک و خوانا باشد. برای انتخاب نماد لوگوهای رستوران، می بایست نماد های ساده تر را انتخاب نمایید به عنوان مثال، شما می توانید با کمک شکل های مثلث و دایره، نمادی در اندازه آنها انتخاب و شروع به طراحی آن نمایید. به علاوه برای طراحی لوگویتان باید به اندازه و فضاهای منفی نیز دقت کنید، این دو گزینه باعث برقراری راحت تر ارتباط مشتریان با کسب و کار شما می شوند. سعی کنید، در هنگام انتخاب اندازه ی لوگوی خود، استاندارد ترین اندازه ها را انتخاب کنید تا خوانایی و جزئیات لوگویتان از دست نرود. 

چه چیزی باعث متمایز شدن لوگو رستوران شما از دیگران می شود؟ 

وقتی شروع به رویاپردازی برای طراحی لوگو رستوران خود می کنید، قطعا می خواهید از سایر رقبای خود متمایز شوید، برای متمایز شدن باید جزئیات متفاوتی را از آشپزی، مکان، سبک گرفته تا مشتریانتان را در نظر بگیرید. با انجام اینکار، راحت تر می توانید هر بخش رستوران خود را مانند فضا، دکور و نوع غذارا سازماندهی نمایید. 
وقتی در این راه موفق شوید، متوجه اهمیت عناصر طراحی خواهید شد. همیشه طراحی های جسورانه و جدید تفکر متفاوتی را در ذهن مشتریان به وجود می آورند و به همین دلیل برای رستوران های مدرن و کافه های سنتی این انتخاب های تازه مناسب ترین ها هستند. جذابیت لوگوی رستوران شما باید برای تمام مشتریان جدید، جلوه ی آشنایی داشته باشد و همین دلیل اهمیت مخاطبان هدف و در نظر گرفتن آنهارا نشان می دهد. فراموش نکنید، لوگوی طراحی شده توسط شما باید در هر اندازه و فضایی درخشان و عظیم باشد، پس سعی کنید در انتخاب تمام عناصر لازم لوگوی خود اندازه لباس کسب و کارتان را در نظر بگیرید. برای متفاوت شدن، عناصر جدید راه حل هستند.

جمع بندی

داشتن یک رستوران و طراحی یک لوگوی حرفه ای کار آسانی نیست. چه بسا در این راه رقبای زیادی وجود دارد و اکثر آنها عناصر مشابه با شمارا استفاده می کنند. با توجه به اینکه مشتریان در منعقد کردن نظرات خود بسیار سریع هستند، در نتیجه شما باید از هر فرصتی برای توضیح بهترین بودن رستوران خود استفاده کنید، اینکار بدون طراحی لوگویی که ایده برند شما و ویژگی های آنرا منعکس کند، امکان پذیر نیست. 
لوگوی شما ممکن است دارای طراحی مینیمالیست، کلاسیک یا پیچیده باشد، برای انتخاب هر چیزی، سعی کنید بهترین هارا در نظر بگیرید تا بتوانید ظاهر جدید رستوران خود را در ذهن مشتریان ثبت و بتوانید با کمک آن خیلی راحت پیام مد نظر خود را منتقل کنید. لوگوی شما معرف اولیه شماست، پس تنبلی را کنار بگذارید و محکم و قدرتمند در مسیر طراحی آن قدم بگذارید.

تگ های مرتبط :